Şimdi Ara

Wizard Rehberi ve Wizard Toplanma Noktası (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.461
Cevap
17
Favori
182.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: layneth

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: layneth

    quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Disintegrate skilli hangi aralıkla veya hangi hızda %155 i tamamlayacak. atack speed ile mi orantılı acaba ?


    Bildiğim kadarıyla Disintegrate, Ray o'Frost gibi channeled spell'ler belli zaman aralıklarında hasar veriyor. Gördüğüm kadarıyla da bu zaman aralığında; 2 veya 3 "damage tick"leriyle %155 damage yapılıyor.

    Attack speed ve weapon damage burada da belirleyici.

    x silahı y silahından daha hızlı ama damage'i az ise: (x silahının attack hızı / y silahının attack hızı ) oranıyla x silahı daha hızlı damage'i tetikleyecektir. Ama x/y weapon damage oranında daha az hasar verecektir.

    Bir diğer nokta da arcane power cost. Hızlı olan silahın "damage tick"leri birim zamanda daha çok görünür, daha hızlı damage yapar ama attack speed oranında arcane power'ı da daha hızlı harcar.



    Güzel açıklamışsın benimde merak ettiğim buydu. Özellik cost kısmı.

    Bu skill için damage, atack speed den daha önde diyebiliriz o zaman. Yani öncelik damage de olmalı. Weapon seçerken ona göre seçilebilir. Ha tabii ki atack speed de önemli de arcane power ın durumuna göre düşünmek lazım.



    Çok fazla değişken var: attack speed / offhand / 1h mi 2h mi/ moblar / buildler / damage / itemlerin +getirileri / vs.
    Tüm olasılıkları düşünemeyeceğimiz için "damage, atack speed den daha önde" diyemeyiz. Değişkenin çok olduğu gibi skill'leri de birlikte düşünmek gerekiyor:

    Örneğin attack speed'in yüksek ve AP (arcane power)'ı daha hızlı tükettin, bu sefer signature spell'ler devreye girecek. Mana cost'un olmadan AP havuzun dolana kadar silahın da hızlı olduğu için; yavaş ama daha güçlü silahtan daha çok signature spell kullanabileceksin. Hele ki seçtiğin signature spell'de "restores x AP" "gain x AP" "critical dmg heals %x" gibi özellikler varsa attack speed öne çıkar. Hem AP havuzunu daha hızlı doldurursun hem de Disintegrate'i / RoF'u tekrar spam etmeye başlarsın. Ayrıca attack speed'ine bağlı olarak "critical dmg" şansı da daha fazla olur.

    Eveti buna ek olarak signature speller(primary skiller) ile düşmana damage verdiğimizde, 4 arcane power dolmasını sağlayan bir pasif skillimiz var(Prodigy). Bu da attack speed'i öne çıkarıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.Rondo9


    Svetlana Quindt'in Türkiye'ye geldiğini hiç sanmıyorum:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: layneth

    quote:

    Orijinalden alıntı: R.Rondo9


    Svetlana Quindt'in Türkiye'ye geldiğini hiç sanmıyorum:)

    Alıntıları Göster
    yalnız kadının mesleği cosplay




  • Wizard için düşündüğüm build'i paylaşıyorum arkadaşlar. Konuda buildlerimizi paylaşırsak, güzel olur. Paylaştığım build'de savunma amaçlı 1 tane skill olacak, bu yüzden oyun zorlaştıkça build'de ufak değişiklikler yapmak gerekebilir. Build'de temel olarak arcane power doldurma hızını göz önünde bulundurdum zaten:

    http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#aiYkjh!YcX!YbabYb


    Primary: Magic Missile + Attunement kullandım, magic missile alan damage vermiyor ama uzak mesafelerde etkili. Eğer alan damage vermediği için yetersiz kalırsa Electrocute + Chain Lightning kullanılabilir. Attunement rune takarak magic missile'in hedefleri her vuruşunda 4 arcane power doldurmasını sağladım, pasif ile birlikte magic missile ile hasar verişimde tam 8 arcane power dolacak.

    Secondary: Disintegrate + Volatility kullandım, disintegrate uzak mesafelerde de etkili ve alan damage veriyor, daha doğrusu "pierce through targets - hedefleri delip geçme ve arkadaki hedeflere de hasar verme" etkisi var. Arcane orb hem yavaş kalıyordu hem de fazla arcane power istiyordu. Bunun dışında Ray of Frost değişik runelarla kullanılabilir. Örneğin, Cold blood -eğer yanlış anlamadıysam- ray of frost'un arcane power harcamadan kullanılmasını sağlıyor; ama ray of frost, disintegrate'ten daha yüksek damage vermesine rağmen onun verdiği etkiden çok uzak kalıyor bu haliyle... Sleet Storm rune ile kullanılabilir, bu haliyle yakın mesafede ölüm makinesi haline gelir heromuz. Uzak mesafe için diğer skillerde düzenleme yapmak gerekecek. Black Ice rune olabilir, RoF ile öldürdüğümüz düşmanlar %193 weapon damage veren bir buz parçası bırakıyorlar yere ve bu buz parçası 3 saniye orada kalıyor. Ama RoF hala bir disintegrate değil Velhasılkelam; tüm bu sebeplerden dolayı disintegrate + Volatility seçerek, disintegrate ile öldürdüğümüz düşmanlar %35 ihtimalle ve %395 weapon damage ile patlayarak alan hasarı vermesini sağlamış oldum.

    Defensive: Zorda kalınca düşmanı dondurmak için Frost nova+Shatter seçtim. Etrafımızdaki düşmanları 3 saniyeliğine dondurucaz ve shatter sayesinde donmuş düşmanları öldürdüğümüzde %50 ihtimalle, ölen düşman bir frost nova daha saçacak. Donmuş düşmanları alan skilleriyle hızlıca öldürdüğümüzü düşünürsek, yararlı olacaktır.

    Force: Bu bölümden meteor'u seçtim; blizzard'a tercih etmememin nedeni, anladığım kadarıyla blizzard'ın DOT(damage over time) mantığıyla işliyor olması. Meteor, işaretlenen yere yaklaşık 1 saniye sonra düşüyor ama iyi iş yapıyor. Burada meteor shower isimli bir rune kullandım, 7 tane küçük meteor %80 weapon damage ile düşüyor, eğer etkili olmazsa molten impact veya comet takarak meteor'un gücünü genel olarak artırabiliriz.

    Conjuration: Arcane power dolum hızına öncelik verdiğimi söylemiştim, bu yüzden bu bölümde Familiar + Arcanot seçtim, düşmanlar tarafından hasar verilemeyen ve 5 dakika süren bir summon bu. %20 weapon damage veriyor, ama build'im için asıl gerekliliği Arcanot isimli rune'da, Familiar yanımızda olduğu sürece -ki zaten cooldown yok- saniyede 2 arcane power doldurucaz. Bu yüzden bu bölümü arcane power dolumunu hızlandıran ve summon yapan bir bölüm olarak kullandım, etkisiz kalırsa değiştirilebilir.

    Mastery: Bu bölümde explosive blast seçtim, kullanıldıktan 1.5 saniye sonra %225 alan hasarı sağlayan bir skill, short fuse takarak hasarı hemen vermesini sağladım...

    Pasifler: Glass cannon ile %15 damage artışı sağladım ama armor ve resistance %10 azaldı. Prodigy ile signature speel -ki benimki magic missile- ile bir düşmana hasar verdiğimde 4 arcane power kazanıcam. Magic missile'e taktığım attunement rune ile zaten her hedefi vuruşumda 4 arcane power kazanıyordum. Bu pasif ile arcane power kazanımım 8'e yükseldi. Astral Presence ile maksimum arcane power 20 arttı ve arcane power dolum hızı saniyede 2 arttı.

    Kısacası bu build ile fazladan 20 arcane power, fazladan 4 arcane power dolum hızı(saniyede) ve magic missile ile her hasar verişimde 8 arcane power dolumu sağladım. Bu şekilde arcane power harcayan skillerin kullanımı oldukça rahatlayacaktır. Bu buildde savunma amaçlı tek skill frost nova, yani oyun zorlaştıkça -yukarıda da belirttiğim gibi- build'de ufak değişiklikler yapmak gerekebilir.




  • Güzel bir build olmuş. Magic Missile daha çok PvP skill'i gibi geliyor bana. Beta oynamadan önce Electrocute üzerinde karar kılmıştım ama Shock Pulse'da hoşuma gitti. Beta'da Electrocute ile oynayamadığımdan bir şey söylemek zor ama yine de sanki bu skill öne çıkıyor.

    Secondary skill Disintegrate, bu konuda bir hayli kişi aynı kanaati taşıyor. Özellikle senin de bahsettiğin gibi Volatility ile fantastik işler yapabiliriz. Diğer class'lar birer ikişer adam öldürmeye çalışırken Wizard beşer onar götürecek gibi.

    Defensive olarak PvP'de tahmin ediyorum herkes Teleport alır ama co-op'da ben sanırım Slow Time ile gideceğim. Ciddi bir area control yaratıyor. Time Warp ile birleştirince grup olarak gang yeme olasılığımız azalır diye düşünüyorum. Bilhassa kapalı mekanlarda çok kullanışlı olabilir.

    Force kısmında ben de Meteor'cuyum. Rune'a oynadıkça karar verebiliriz.

    Conjuration da nabza göre şerbet gidecek herhalde. Özellikle zorluk seviyesi arttıkça Energy Armor + Prismatic Armor kullanmak zorunda kalabiliriz. D2'de bir lightning tren'i üstümüzden geçtiğinde yapışıp kalıyorduk, burda Inferno'da ne olur bilinmez.

    Mastery kısmında Archon olabilir, senin dediğin gibi Explosive blast olabilir. Yanlız EP'nin işe yaraması için kalabalığa dalmamız gerekiyor gibi, nasıl çalıştığını bir görüp değerlendirmek lazım.

    Benim Passive'ler Glass Canon, Galvanazing Ward ve Arcane Dynamo.




  • @Bögüalp

    Familiar skillerde 1/6 yer kaplıyor ama hacmi kadar yararı olacak mı, hiç sanmıyorum. Arcane Power önceliğinizi anlıyorum ama itemlerle bu açık kapanabilir. Dmg getirisi zaten devede kulak kalıyor.

    Bunun yerine Energy Armor'dan Prismatic Armor seçilebilir. Armor + Resistance... Ooo ikisini beraber yazınca bile insanın tüyleri ürperiyor

    edit. passive'e de Galvanizing Ward'ı koysak. Armor + Resistance + Life Reg... Ooo üçünü beraber yazınca titretir adamı:)

    edit2. Fabrice benden 13sn önce (Energy Armor + Prismatic Armor ve Galvanazing Ward) demiş. Aklın yolu birdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi layneth -- 27 Nisan 2012; 13:32:27 >




  • Per second olarak tamamda vuruş başına arcane kazanmak çok mantıklı değil gibi. Zaten yüksek hızda doluyor o dolana kadar kaç tane magic missile atacaksın 2 ya da 3 tane. Bazen de hiç atamassın bile. Onun yerine farklı rune kullanılabilir. Veya farklı passive.

    Familiar ın dmg i düşük tabii atack speed i de düşük gördüğüm kadarıyla. Yalnız sparkflint rune ile kullanıldığında dmg ini %12 artırıyor. Göz ardı edilmemesi gerekir.

    Meteor da zaten delay var aim tutturmak zor olacak. Mob yürüyerek yavaş yavaş gelmiyor her zaman.
  • Meteor zaten yaylalardan, ovalardan ziyade dungeon büyüsüdür. Barbarın başına üşüşen ıvıra zıvıra dayan gitsin hesabı. Ya da Slow Time'i 20% ilave damage veren rune ile at, sonra gelişine ver meteoru beline.

    Ata tuta şöyle bir build yaptık,

    http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UigkOm!YfT!bbZbcc

    Arcane Dynamo olayını ben çok tuttum. 5 tane signature spell sonrasında bas Disin'i ya da Meteor'u dost düşman damage görsün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fabrice -- 27 Nisan 2012; 13:53:29 >




  • daha erken bunu söylemek için ama meraktan soruyorum. Pvp de wizardın başbelası antisi Monk mu acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aragonit.

    daha erken bunu söylemek için ama meraktan soruyorum. Pvp de wizardın başbelası antisi Monk mu acaba ?

    Olabilir. Fakat blizzardın ne yapacağı belli olmaz daha pvp için 6 7 ay var.
  • disintegrate ile kullanilan volatility rune teoride cok OP duruyor, ama pratikte nasil olur bilinmez. Bence bu skill hemen hemen her turlu buildde cok fazla is yapar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aragonit.

    daha erken bunu söylemek için ama meraktan soruyorum. Pvp de wizardın başbelası antisi Monk mu acaba ?

    Pvp de skillerin dmg leriyle reduction larıyla oynanacak. Skill açısından konuşmak için erken.

    Dexterity deki dodge da tüm classlara karşı zaten.
  • Evet, söylediğiniz skilleri inceledim, daha çok işe yarayacak skiller var. Build'in son haline bunları da göz önünde bulundurarak oluşturucam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fabrice

    Meteor zaten yaylalardan, ovalardan ziyade dungeon büyüsüdür. Barbarın başına üşüşen ıvıra zıvıra dayan gitsin hesabı. Ya da Slow Time'i 20% ilave damage veren rune ile at, sonra gelişine ver meteoru beline.

    Ata tuta şöyle bir build yaptık,

    http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UigkOm!YfT!bbZbcc

    Arcane Dynamo olayını ben çok tuttum. 5 tane signature spell sonrasında bas Disin'i ya da Meteor'u dost düşman damage görsün.



    build güzel. yalnız arcane dynamo işte 6. da değilde 3. de olsaydı o zaman tadından yenmezdi ama 6. vuruş fazla.

    time warp slow time, dis vola, energy prisma, glass, galvanizing ward bunlar standard olmaya başladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fabrice

    Meteor zaten yaylalardan, ovalardan ziyade dungeon büyüsüdür. Barbarın başına üşüşen ıvıra zıvıra dayan gitsin hesabı. Ya da Slow Time'i 20% ilave damage veren rune ile at, sonra gelişine ver meteoru beline.

    Ata tuta şöyle bir build yaptık,

    http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UigkOm!YfT!bbZbcc

    Arcane Dynamo olayını ben çok tuttum. 5 tane signature spell sonrasında bas Disin'i ya da Meteor'u dost düşman damage görsün.

    Build genel anlamda güzel geldi bana, ama mobility yok birde zor anlarda paçayı sıyırmak için kullanılacak bir skill yok ( diamond skin, frost nova gibi)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayyadkn

    Per second olarak tamamda vuruş başına arcane kazanmak çok mantıklı değil gibi. Zaten yüksek hızda doluyor o dolana kadar kaç tane magic missile atacaksın 2 ya da 3 tane. Bazen de hiç atamassın bile. Onun yerine farklı rune kullanılabilir. Veya farklı passive.

    Familiar ın dmg i düşük tabii atack speed i de düşük gördüğüm kadarıyla. Yalnız sparkflint rune ile kullanıldığında dmg ini %12 artırıyor. Göz ardı edilmemesi gerekir.

    Meteor da zaten delay var aim tutturmak zor olacak. Mob yürüyerek yavaş yavaş gelmiyor her zaman.

    Hocam arcane power hızlı dolan bir kaynak ama WD'nin manası kadar hızlı değil. Bu yüzden hasar başına arcane power dolduran skiller etkili olabilir. Beta'da bu skiller olmadığı için test etme imkanı olmadı, tam sürümde deneyip buna göre buildlerde değişiklikler yapılabilir.

    Familiar'da oyun çıkınca denenmesi ve buna göre karar verilmesi gereken konulardan. Dediğin gibi +%12 damage rune ile etkili olabilir.

    Meteor'u, yaratıklar barbarın başına toplandığında veya frost nova attığımızda kullancaz daha çok.




  • Gerek battle.netteki oylama gerekse forumdaki oylama gösteriyor ki wizard tercih sırasında 4. olarak gözüküyor.
  • Sen dur, oyun başlasın bak ağlak ergen tayfa nasıl me'lemeye başlıyor "wizard'a nerf" diye.
  • @Bögüalp

    WD nin manası daha yavaş dolar yanılmıyorsam okumuştum bir yerde wiki olması lazım. Arcane power 10reg i var base olarak. Bence gayet hızlı. Regen artırmak mantıklı olabilir. Ama damage başına artırmak üzerine şüphem var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABomb

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fabrice

    Meteor zaten yaylalardan, ovalardan ziyade dungeon büyüsüdür. Barbarın başına üşüşen ıvıra zıvıra dayan gitsin hesabı. Ya da Slow Time'i 20% ilave damage veren rune ile at, sonra gelişine ver meteoru beline.

    Ata tuta şöyle bir build yaptık,

    http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UigkOm!YfT!bbZbcc

    Arcane Dynamo olayını ben çok tuttum. 5 tane signature spell sonrasında bas Disin'i ya da Meteor'u dost düşman damage görsün.

    Build genel anlamda güzel geldi bana, ama mobility yok birde zor anlarda paçayı sıyırmak için kullanılacak bir skill yok ( diamond skin, frost nova gibi)

    Zor anlarda paçayı kurtarma işini öndeki et torbalarına (meat bag) bırakıyoruz. Barbar'dır Monk'dur onlar düşünsün artık. Ben uzaktan yaparım işimi.

    Slow Time'ı zaten diğer ekip elemanları da sebeplensin diye aldım. Yoksa teleport'u basar uzarım tek oynasam.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.