Şimdi Ara

WHARFEDALE (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
4.073
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın Spidr,
    acaba Wharfedale 9.5 bulma imkanımız yok mu? 9.6 lar buradaki http://forum.donanimhaber.com/m_24240920/tm.htm başlıktada belirttiğim gibi benim yerim itibariyle ölçü olarak bana maalesef uygun değiller. Veya sistemime uygun tavsiye edebilceğiniz baska bir kule tip hoparlör var mı? yuksekliği 98 cm geçmemeli.

    Teşekkürler.
    _____________________________
  • Şu an itibariyle ben de girdim siteye bir sorun yok
    Bu arada sevgili spidr euro kuru 1,75 YTL gözüküyor sitede (muhtemelen yanlış), bi el at istersen, çakallar atlamadan
    _____________________________
    Oyun bittiğinde şah da piyon da aynı kutuya konur!..
  • Bu siteye çoğu kez giremiyoruz Ayrıca Onkyo 606 varsa fiyat alabilirmiyiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi theraptorx -- 21 Temmuz 2008; 23:09:26 >
    _____________________________
  • su anda girdim

    quote:

    Orjinalden alıntı: ayancıklı


    quote:

    Orjinalden alıntı: felmali

    bende de acilmadi..


    Usta sizde bir arıza var ben siteye girebiliyorum.
    _____________________________
    felmali
  • Arkadaşlar, elimde SONY STR-DA 3300 ES, anfi var, bu anfiye önlere Wharfedale 9.6 bağlamak istiyorum, Nasıl olur, uyumsuzluk olur mu, önerileriniz bekliyorum,

    3300 ES 4-8 Ohm anahtar var, 9.6 lar 6 Ohm yanılmıyorsam, bir uyumsuzluk olur mu ?

    Teşekkürler,
    _____________________________
    SONY KDL-46W400, SONY STR-DA300 ES, WHARFEDALE DIAMOND 9.6, 9.2, 9CS, SW150, SONY DVP-NS708H , SONY PS3
  • quote:

    Orjinalden alıntı: spidr

    slm 6-8 ohm çok rahat sürebilirsiniz merak etmeyin



    Feyiz Bey,

    9.6 ları Azur 640A V2 la hiç deneme yapma şansınız oldumu acaba..??? Nasıl bir performans göstereceğini merak ediyorum.
    _____________________________
  • Amfilerde 4 ohm seçeneği empedansı düşük hoparlörleri kullanırkan fazla akım çekilmesi sebebiyle receiverların koruma moduna girip kapanmasını ( ve ya ekstrem durumlarda zarar görmelerini) engellemek için konan bir güç kısıtlama seçeneğidir. Eğer receiver çok ısınmıyorsa, kapanmıyorsa 4 ohm seçeneğini kullanmak sadece alacağınız ses kalitesini azaltır.
  • Omajın düşmesi, ses kalitesini azaltan doğrudan bir unsur değildir!

    Yazdığın kendi kullandığın Wharfedale hoparlörlerle bile çelişiyor. Omaj düştükçe ses kalitesi düşmüş olsa, o zaman kullandığın Wharfedale kolonlarda da kaliteli ses alamıyorsun demektir. Öyle olsa pek çok High-End kolonda 4 veya 6 Ohm Empedansı bir seçenek olmazdı.




    Orjinalden alıntı: Daneel

    Amfilerde 4 ohm seçeneği empedansı düşük hoparlörleri kullanırkan fazla akım çekilmesi sebebiyle receiverların koruma moduna girip kapanmasını ( ve ya ekstrem durumlarda zarar görmelerini) engellemek için konan bir güç kısıtlama seçeneğidir. Eğer receiver çok ısınmıyorsa, kapanmıyorsa 4 ohm seçeneğini kullanmak sadece alacağınız ses kalitesini azaltır.[/quote]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 23 Temmuz 2008; 11:05:15 >
    _____________________________
    psn
    acaltun17




  • Kolonla veya empedansıyla uzaktan yakından alakası yok yazdığımın, amfinin verebileceği gücün bir güç limitleme devresi ile kısıtlanması sonucu ses kalitesinde düşmeden bahsediyorum. Misal 140wattlık anfiyi 70watt limitiyle kullanmak isteyen buyursun kullansın.

    Receiverlardaki bu 4 ohm seçeneği düşük empedanslı kolonların fazla akım çekmesiyle olabilecek auto shutoffların ve olabilecek fazla yuklenmelerin önüne geçen bir güç limitleme fonksiyonudur. Receiverları kaldırabilecekleri en yüksek empedans seçeneğinde çalıştırmak güç açısından amfinin tüm kapasitesini kullandırır.
  • slm
    sevgili siyahbeyazh inan 640 ile denemedim ama uyumlu olacağını tahmin ediyorum zaten ikiside ingiliz markası bence çok iyi uyum sağlayacağını düşünüyorum

    arkadaşlar üzülerek sizlere wharfedale hop.lere distribitör firma %12 zam uyguladığını bildirmek istiyorum ama 1 ağustosa kadar ben bu zammı uygulamayacağım bu tamamen benim dışımda gelişen bir olay distribitör firmaya nedenini sorduğumda maliyetlerin yükseldiği email i kendilerine wharfedale tarafından atılmış yeni fiyat listesi nide göndermişler yani distribitör firmanında çok fazla yapabileceği bir şey yok gibi gözüküyor çünki emaili olduğu gibi bana yollamış kendim okudum evet doğru
  • Kim söylüyor bunu?

    Specleri detaylarıyla incelersen, kendi Receiver'imden örnek vereyim 8 Ohm'da 130 Watt ken 4 Ohm da 160 Watt çıkış veriyor. Specleri inceleyebilirsin.

    O yazdıkların çok eskide kaldı.

    Yeni model Receiver'ler de Menüden omaj seçimi bunun için.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Daneel

    Kolonla veya empedansıyla uzaktan yakından alakası yok yazdığımın, amfinin verebileceği gücün bir güç limitleme devresi ile kısıtlanması sonucu ses kalitesinde düşmeden bahsediyorum. Misal 140wattlık anfiyi 70watt limitiyle kullanmak isteyen buyursun kullansın.

    Receiverlardaki bu 4 ohm seçeneği düşük empedanslı kolonların fazla akım çekmesiyle olabilecek auto shutoffların ve olabilecek fazla yuklenmelerin önüne geçen bir güç limitleme fonksiyonudur. Receiverları kaldırabilecekleri en yüksek empedans seçeneğinde çalıştırmak güç açısından amfinin tüm kapasitesini kullandırır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 23 Temmuz 2008; 14:10:02 >
    _____________________________
    psn
    acaltun17




  • dynaudio misal.



    Orjinalden alıntı: teknika

    Omajın düşmesi, ses kalitesini azaltan doğrudan bir unsur değildir!

    Yazdığın kendi kullandığın Wharfedale hoparlörlerle bile çelişiyor. Omaj düştükçe ses kalitesi düşmüş olsa, o zaman kullandığın Wharfedale kolonlarda da kaliteli ses alamıyorsun demektir. Öyle olsa pek çok High-End kolonda 4 veya 6 Ohm Empedansı bir seçenek olmazdı.




    Orjinalden alıntı: Daneel

    Amfilerde 4 ohm seçeneği empedansı düşük hoparlörleri kullanırkan fazla akım çekilmesi sebebiyle receiverların koruma moduna girip kapanmasını ( ve ya ekstrem durumlarda zarar görmelerini) engellemek için konan bir güç kısıtlama seçeneğidir. Eğer receiver çok ısınmıyorsa, kapanmıyorsa 4 ohm seçeneğini kullanmak sadece alacağınız ses kalitesini azaltır.[/quote]

    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: spidr

    slm
    sevgili siyahbeyazh inan 640 ile denemedim ama uyumlu olacağını tahmin ediyorum zaten ikiside ingiliz markası bence çok iyi uyum sağlayacağını düşünüyorum

    arkadaşlar üzülerek sizlere wharfedale hop.lere distribitör firma %12 zam uyguladığını bildirmek istiyorum ama 1 ağustosa kadar ben bu zammı uygulamayacağım bu tamamen benim dışımda gelişen bir olay distribitör firmaya nedenini sorduğumda maliyetlerin yükseldiği email i kendilerine wharfedale tarafından atılmış yeni fiyat listesi nide göndermişler yani distribitör firmanında çok fazla yapabileceği bir şey yok gibi gözüküyor çünki emaili olduğu gibi bana yollamış kendim okudum evet doğru



    Size getirsem deneme yapma şansımız olabilirmi ..?? Baktılar dolar aşağı gidiyor, e talep te var yükselttiler demek fiyatları.
    Ancak fiyat yukarı çıkınca diğer hop.larda devreye giriyor haliyle.
    _____________________________




  • Gene spekleri yanlış değerlendiriyorsunuz, bana inanmamakta da serbestsiniz, buyurunuz kendiniz araştırınız, receiverlarda düşük empedans seçeneği bir akım limitleyici fonksiyondur, ayrıca UL safety approval'ı alabilmenin bir gereğidir.

    Ben burada bir elektrik dersi de versem sizin için farkedeceğini zannetmiyorum. Internette bu konuda sürüyle referans bulabilirsiniz.

    Hi-end düşük empedanslı hoparlörler daha verimlidir ama çok akım isterler, bunlar ile beraber kullanılacak amfilerde 4ohmluk yükleri limitleyiciye gerek kalmadan sürebilecek şekilde yapılır.
  • Yanlış değerlendirmiyorum. Aynı şeyleri konuşuyoruz ama ayrıldığımız nokta şu.

    Pek çok anfi ve A/V Receiver'e konulan omaj ayarlama seçeneği, bu uyumu sağlamak için var. 4 Ohm'luk bir kolonun daha fazla güçle beslenmek isteyeceği zaten doğal bir teknik gerçek. Yani basitçe anlatmak gerekirse, omaj küçüldükçe hoparlörü sürmek zorlaşır mantığı. Ancak, bu zorlanmayı absorbe etmek için konulan ister menü ister swich seçeneği, aynı oranda da güc çıkışını dengelemk için kullanılıyor. Daha önce de söylediğim gibi 7x130 Watt olan anfim 4 Ohm seçeneğini seçtiğinde 160 Watt çıkış veriyor.

    Yani özetle, bu artık önemli bir uyum sorunu değil. Asıl sorun 4'ohm'un altına düşüldüğünde çok ciddi hal alıyor. Ama 4 Ohm, 6 Ohm, 8 Ohm, 16 Ohm gibi bir durumda, bir anfi veya A/V Receiver'de bu ayar yapabilme seçeneği varsa pek de önemsenmemeli. Ölüm kalım meselesi değil.

    Şunu da eklemek isterim ki, hafta da 3-4 mekanın seslendirmesini yapıyoruz ve pek çok yerde yapılanın aksine en önemsediğimiz konu da omaj uyumu. Genel de mağazacılık seslendirmesin de kasap misali onlarca tavan ya da kabinli duvar hoparlörünü çamaşır ipine dizer gibi seri ya da paralel bağlantı yapanlar var. Pek çok firma da Hat trafosu kullanıyor ki bu da hem sesteki frekansı daraltıyor, hem de Watt olarak gücü çok düşürüyor.

    Biz ise, Hat empedans trafosu kullanıyoruz ve böylelikle hem anfiye gelen omajı istediğimiz gibi sabitleyip en uygun hale getiriyoruz ki bu sayede anfi de gayet rahat bir uyum içerisinde çalışıyor, hem de her hoparlörden çıkan ses desibel ve kalite seviyesi tamam men aynı denge de sağlanmış oluyor. Ayrıca geniş bir frekans aralığında mekana kristal netliğinde ses veriyoruz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Daneel

    Gene spekleri yanlış değerlendiriyorsunuz, bana inanmamakta da serbestsiniz, buyurunuz kendiniz araştırınız, receiverlarda düşük empedans seçeneği bir akım limitleyici fonksiyondur, ayrıca UL safety approval'ı alabilmenin bir gereğidir.

    Ben burada bir elektrik dersi de versem sizin için farkedeceğini zannetmiyorum. Internette bu konuda sürüyle referans bulabilirsiniz.

    Hi-end düşük empedanslı hoparlörler daha verimlidir ama çok akım isterler, bunlar ile beraber kullanılacak amfilerde 4ohmluk yükleri limitleyiciye gerek kalmadan sürebilecek şekilde yapılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 23 Temmuz 2008; 17:52:35 >
    _____________________________
    psn
    acaltun17




  • Audioholics sitesinden alıntıdır.

    Editorial Note about the Impedance Selector Switch
    I recommend the "Minimum 8-ohms" setting even for 4-ohm speakers of moderate efficiency ( > 89dB SPL). Yamaha includes a" 6-ohm" setting to satisfy UL heat dissipation requirements when driving 4-ohm loads, as well as easing consumer concerns about driving low impedance loads. These switches step down voltage feed to the power sections which can limit dynamics and overall fidelity. My advice is to keep the switch set to "Minimum 8-ohms" regardless of the impedance of your speakers and ensure proper ventilation of the Receiver. Using the 6 ohm setting will reduce power output to your speakers about 15-20% and thus cause higher frequency of amplifier clipping if driven too hard which can damage your speakers.


    Bu ilk bulduğum referanstı, home theater işinin azıcık kenarından bile bilgi sahibi olan hangi ortamda araştırırsanız araştırın nereye sorarsanız sorun bunu teyid edeceklerdir. Pro sistemlerde nasıl yapılır ne tarz amfi kullanılır bilmiyorum, AV Receiverlarda olan mevzu yukarıda çok net ortaya konmuştur. V=IR'dir Voltaj sinyaldeki dinamikleri belirler, akım gücü, voltajı düşürmeden empedansı yarıya düşürürseniz ihtiyaç duyduğunuz amfinin iki katı akım ve iki katı güç sağlaması gerekir P=(I^2)R, belirttiğiniz üzere anfiniz 2 katı değil %20 fazlası güç sağlayabilmektedir, bu şu demektir, çıkış akım açısından limitlenmiş voltaj dinamiklerinden feragat edilmiştir, sonuç daha vasat bir sestir. Bütün kullanıcılar evdeki 8ohm ayarlarını 4 ya da 6 ohma düşürerek seste oluşacak farklılığı görebilir, üzerinde açıklama yapmaya gerek bile yoktur.




  • Bahsettiğin anfi Entegre çıkış kullanan normal bir A/V Receiver.

    Ayrıca Doğal olarak anfi sıcaklığı da sürülen küçük omajlı hoparlörler yüzünden artacaktır.

    Entegre çıkışlı anfilerde bu tür sorunlar, daha belirgin yaşanabilir. Ancak Mos-fet çıkışa veya UHC Mosfet çıkışa sahip anfiler de Besleme katları bu tür yüklere dayanabilecek kapasite de yapılırlar ve normal de 10000-12000 Pq kullanan diğer anfilere nazaran Besleme katlarında kullanılan trafolar ve kondansatörler ekstra yüke dayanabilecek şekilde kullanılırlar . 28.000 - 33.000 Pq gibi. Bu sebeple Bahsettiğim türdeki anfiler de ciddi oranda farkedilir bir ses kalitesi ve performans kaybı olmayacaktır. Ayrıca bu durum, kullanılan kolon'un yapısal tepkisiyle de dolaylı yoldan ilgilidir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Daneel

    Audioholics sitesinden alıntıdır.

    Editorial Note about the Impedance Selector Switch
    I recommend the "Minimum 8-ohms" setting even for 4-ohm speakers of moderate efficiency ( > 89dB SPL). Yamaha includes a" 6-ohm" setting to satisfy UL heat dissipation requirements when driving 4-ohm loads, as well as easing consumer concerns about driving low impedance loads. These switches step down voltage feed to the power sections which can limit dynamics and overall fidelity. My advice is to keep the switch set to "Minimum 8-ohms" regardless of the impedance of your speakers and ensure proper ventilation of the Receiver. Using the 6 ohm setting will reduce power output to your speakers about 15-20% and thus cause higher frequency of amplifier clipping if driven too hard which can damage your speakers.


    Bu ilk bulduğum referanstı, home theater işinin azıcık kenarından bile bilgi sahibi olan hangi ortamda araştırırsanız araştırın nereye sorarsanız sorun bunu teyid edeceklerdir. Pro sistemlerde nasıl yapılır ne tarz amfi kullanılır bilmiyorum, AV Receiverlarda olan mevzu yukarıda çok net ortaya konmuştur. V=IR'dir Voltaj sinyaldeki dinamikleri belirler, akım gücü, voltajı düşürmeden empedansı yarıya düşürürseniz ihtiyaç duyduğunuz amfinin iki katı akım ve iki katı güç sağlaması gerekir P=(I^2)R, belirttiğiniz üzere anfiniz 2 katı değil %20 fazlası güç sağlayabilmektedir, bu şu demektir, çıkış akım açısından limitlenmiş voltaj dinamiklerinden feragat edilmiştir, sonuç daha vasat bir sestir. Bütün kullanıcılar evdeki 8ohm ayarlarını 4 ya da 6 ohma düşürerek seste oluşacak farklılığı görebilir, üzerinde açıklama yapmaya gerek bile yoktur.
    _____________________________
    psn
    acaltun17




  • cevaplar için teşekkürler,

    o zaman SONY 3300 ES ile , 9.6 ları kullanırken 4 Ohm a ayarlama gerekcek di mi ?,

    9.6 lar 6 Ohm olduğu için anfiyi 8 Ohm da tutmak daha yanlış anladığım kadarı ile,

    biraz karıştı, anfi bana daha önceden ayrı geldi, , ama ben Wahrf. 9.6 , arkalara da 9.2 bağlamak istiyorum, anfiyi değiştirme şansım yok, Sony 3300 ES ile devam edeceğim,

    4-8 Ohm anfiye, 6 Ohm Wharf.lar olmaz derseniz başka bir çözüm düşünmem gerekecek,

    Teşekkürler,
    _____________________________
    SONY KDL-46W400, SONY STR-DA300 ES, WHARFEDALE DIAMOND 9.6, 9.2, 9CS, SW150, SONY DVP-NS708H , SONY PS3
  • Entegre mosfet çıkış farketmez, receiverin içinde empedans seçici varsa bu limitleyici bir devredir, devreye alınması ses kalitesini azaltır. Kaliteli receiverlar ve amfiler empedans seçiciyi düşürmeye( limitleyiciyi devreye almadan) gerek kalmadan da 4 ohm hoparlörleri sürebilirler. Kalite farkı buradadır.

    Sony3300ES'ye gelince, kapalı bir yerde değilse, havalandırmasına engel bir şey yoksa, 8 ohm da çalıştırman amfiyi maksimum kapasitede kullanmanızı sağlayacaktır. Eğer 3300ES kaldıramazsa auto shut off eder, çok sık ederse ki hiç ihtimal verimyorum, ancak o zaman 4 ohma düşürürsünüz.
  • Benim cihazdan bahsettin heralde.

    Bu konuyla ilgili detaylı, bir teknik yazı hazırlıyorum. Hatta devre yapılarının detaylarına kadar. O zaman çok daha rahat ne demek istediğim ve nerede hata yaptığın daha bariz ortaya çıkmış olacak.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Daneel

    Entegre mosfet çıkış farketmez, receiverin içinde empedans seçici varsa bu limitleyici bir devredir, devreye alınması ses kalitesini azaltır. Kaliteli receiverlar ve amfiler empedans seçiciyi düşürmeye( limitleyiciyi devreye almadan) gerek kalmadan da 4 ohm hoparlörleri sürebilirler. Kalite farkı buradadır.

    Sony3300ES'ye gelince, kapalı bir yerde değilse, havalandırmasına engel bir şey yoksa, 8 ohm da çalıştırman amfiyi maksimum kapasitede kullanmanızı sağlayacaktır. Eğer 3300ES kaldıramazsa auto shut off eder, çok sık ederse ki hiç ihtimal verimyorum, ancak o zaman 4 ohma düşürürsünüz.
    _____________________________
    psn
    acaltun17




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.