Şimdi Ara

VW Twin Charge patladı: Detaylar içeride (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
616
Cevap
0
Favori
26.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hitler motorunu hala üretiyor mu vw?

    bizde en çok o tuttu herhalde, yine üretse satar sanıyorum.

    demek ki japonlarla bir işbirliğine gitse ve adam akıllı motorlar kullanabilse satışalrını tavana çakacak.

    ben yazlıkta hitler motorlu golf kullanıyorum,

    inanın o motorla passat satmak için çok çok iyi bir satış tekniği gerekli.

    doğuş otoyu bu konuda kutlamak lazım.

    o hitler motoruna basarsın gitmez, benzini içer, zırt pırt arıza ışığı yakar. kabus gibi birşey.

    ve bizim golf 2005 model daha 40 binde.

    o motoru kullandıkları passatlar da ikinci elde reşat altını gibi.

    akıl alacak şey değil.
  • Bu olayın bir gercekligi varmı? Bu bilgi hakkından gercek biligiye ulasanlar varmı?
  • Ya arkadaşlar 5 sene piyasada kalmış motor hala eleştiriyorsunuz.Bizim geri kafalı insanımız(herkez değil fakat böyle bir kitle maalesef var) istiyorki yıllarca aynı motorla araç satılsın aracım değer kaybetmesin.Senden sonra araç alacak adam 10 senelik teknolojiyle üretilmiş motora sahip olmak zorunda mı? Tabiki yıllar geçtikçe sürekli değişecek.Siz öyle istiyorsanız gidin şahin doğan felan alın.ya da olmadı 1.6 corolla felan.TSI ve TFSI mükemmel teknolojik ve verimli motorlardır.Bundan sonra üretimden kalkacak olmaları bence bu motora sahip araçların kıymetini düşürmeyecektir.En azından öyle olmalı.TFSI gider TTFSI gelir bu işler böyle. Hakikaten forumda VW ne karşı kesin bir kin var bunu net olarak gördüm.Japonları yapamadığını yapıyor adamlar hala çıkıp japon diyenler varya ben ne diyeyim.Arkadaş japon demek kalitesiz demek.D sınıfında en kral japon accord bile mondeodan c5 ten daha kalitesiz.Yalıtım kötü tamponlar lego gibi top çarpıyor düşüyor yere egzoz sanki aracın içinde .Düğmeler kaplamalar herşey avrupalıların gerisinde.Heleki passatla felan kıyaslanamaz bir japon arabası.Eee motorlarıda sürekli değişiyor.Ne güzel işte bir dünya motor seçeneği var istediğini al.Honda dizel motor yapamadı daha.Toyotanın memlekette 1.4 ten başka dizel motoru yok.(b c d sınıfları ) Mitsubishi desen zaten bu kıyaslamaya giremez çok fırın ekmek yemesi lazım daha.Kalitesizlik konusunda japonlarda liderliğe oynar.(masrafsız araç iyi hoş fakat kalitesiz) .Japon motorları harika diyor herkes resmen traaaaşşşşşşşşş. 1.8 vergi dilimine dahil lancer 143, 1.6 sı 117 hp. Civic aynı vergi diliminde sadece 125 hp. Bir üst vergi dilimindeki aracı sadece ve sadece 140 hp.Accord tek donanım ve motor seçeneğiyle geliyor.Dizel zaten yapamıyorlar.Kimse çıkıp bana işte şu ülkede şu motoru var felan diyip komik duruma düşmesin.Burada satılmayan araçtan bana ne? Avensise gelince ya hakikaten D sınıfına yakışmayan kalite bir araç.Çok basit malzemesi felan zaten kullanınca kurcalayınca farkediyorsunuz.Mazda desen 1.6 105 hp tek seçenekle geldi yıllardır.Yeni yeni dizelleri türemeye başladı sağda solda.Eeeee hani japon? Motoru da kalitesiz malzemesi de herşeyide.Aynı para verecek olsalar en iyi japon mu Skoda mı deseler düşünmeden Skoda'yı alırım.Kimse kimseyi kandırmasın.Ha bu arada kendi aracım 2006 mitsubishi lancer. Babamın aracı da Audi A6 1.8 T.Sürmediğim araç kalmadı.Öyle mahalle arası da değil en az 1000 km. Bu arada 1.2 tsi ı beğenmemiş bazıları. Şuan bence o vergi diliminde tartışmasız açık ara en iyi motor. Hitler motoruna seçenek getirdi adamlar yine yaranamadılar.Alamıyorsun bari alana laf etme.Sen japona binmeye devam et.Para adamın parası isterse gider 50.000 e TATA alır .Ha bugün 30.000 lira param olsa ne alırım? Herhalde civic alırdım.Bu araçta gerçekten beni heyecanlandıran birşeyler var fakat benimki tamamen özel hayranlıktan kaynaklanıyor.Kalbim Civic dese de mantığım tamamen uzak durmam gerektiğini söylüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Üretimden kalktığını nerden öğrendiniz,nerden okudunuz?
    2 gündür bu konu var ama üretimden kalktığına dair bişey göremedim ben.
    Galiba bu lafları biyerinizden uyduruyorsunuz.

    Ayrıca şunu söyleyim,eğer Vw Twincharger dan tek Turbo ile motor üretmeye başlasa bile bundan hiç kimsenin haberi bile olmayacaktır.Sessiz sedasız bi işlem olacaktır.Zaten her markada bu tür ufak oynamalar oluyor.Dayanıklılık ile de hiç alakası yok.Neden bu kadar abartılıyor anlamıyorum hala...
    Yani bu çekememezlik ne?
    Arabayı almaya paranız mı yetmiyo?Yoksa markayı mı sevmiyorsunuz?Nedir bu çirkinlik,sürekli markaya sataşmak kirletmek nedir?


    Öncelikle terbiyeli olmayı öğrenin. Altı üstü bir araba mevzusu yüzünden ağzınızdan çıkan kelimelere dikkat edin. Sizin söylediklerinize kırılacak ya da bozulacak değilim fakat benimle ilgili bu şekilde konuşma hakkına sahip değilsiniz.

    Param premium marka araçların hiçbirini almaya yetmiyor ama bugüne kadar hiçbirine sataştığımı ya da kirlettiğimi hatırlamıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MPS-55

    Bu olayın bir gercekligi varmı? Bu bilgi hakkından gercek biligiye ulasanlar varmı?

    Yok işte Adamın biri kuyuya bir taş atmış 1000 adam da çıkaramıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb




    Arabayı almaya paranız mı yetmiyo?Yoksa markayı mı sevmiyorsunuz?Nedir bu çirkinlik,sürekli markaya sataşmak kirletmek nedir?



    Evet ne yazik ki yetmiyor. bunun ezikliğini yasiyoruz sürekli.

    hatta gun icerisinde yolda herhangi bir vosvos marka arac gorunce kenara cekip icten icten aglamaya basliyoruz

    fakirliğin gözü kör olsunn...




  • 1980 Model Renault 5 Turbo 1397 cc 118 kw yani tam 160 PS



    Tsi icat falan değil güldürmeyin insanı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforthepage

    1980 Model Renault 5 Turbo 1397 cc 118 kw yani tam 160 PS



    Tsi icat falan değil güldürmeyin insanı.




    Bence siz insanı güldürmeyin.Hani o motor şimdi? Daha iyisini yapması gerekirken adamlar hep geriye gitmiş yani ? Demekki icat imiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb




    Arabayı almaya paranız mı yetmiyo?Yoksa markayı mı sevmiyorsunuz?Nedir bu çirkinlik,sürekli markaya sataşmak kirletmek nedir?



    Evet ne yazik ki yetmiyor. bunun ezikliğini yasiyoruz sürekli.

    hatta gun icerisinde yolda herhangi bir vosvos marka arac gorunce kenara cekip icten icten aglamaya basliyoruz

    fakirliğin gözü kör olsunn...

    Tamam kardeşim bilelim işte bunu.Senin gibi bunun ezikliğini yaşayan çok sayıda kişi var bu forumda.Bu tartışmalar bu yüzden çok alevli oluyor.




  • gereğinden fazla uzadı,uzatıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb




    Arabayı almaya paranız mı yetmiyo?Yoksa markayı mı sevmiyorsunuz?Nedir bu çirkinlik,sürekli markaya sataşmak kirletmek nedir?



    Evet ne yazik ki yetmiyor. bunun ezikliğini yasiyoruz sürekli.

    hatta gun icerisinde yolda herhangi bir vosvos marka arac gorunce kenara cekip icten icten aglamaya basliyoruz

    fakirliğin gözü kör olsunn...

    Tamam kardeşim bilelim işte bunu.Senin gibi bunun ezikliğini yaşayan çok sayıda kişi var bu forumda.Bu tartışmalar bu yüzden çok alevli oluyor.



    aaaahh ah gunun birinde 170hp bir ultra premium jettam olurmu acaba... Allahim o gunleri gosterir mi acaba... (mümkünse 6DSG olanindan rica edyim)




  • İcat çıkarma şimdi

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforthepage

    1980 Model Renault 5 Turbo 1397 cc 118 kw yani tam 160 PS



    Tsi icat falan değil güldürmeyin insanı.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: dexter48

    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    Şimdi baktım BMW 320 i yi satıştan kaldırmış Şimdi bu BMW bu motorları kesin hatalı üretmiştir o yüzden kaldırdı kesin dimi arkadaşlarHakikatten forumlarda bazı arkadaşlar eşine az rastlanan cümleler kuruyorlar ve konular açıyorlarEğitim şart...

    Atıfta bulunduğun kişilere yazdığın ifadenle(2. satır), kendi yazdıklarının (1.satır) hiç bir farkı yok.

    Bir önceki mesajında da "Daha iyisini bulmuşlarki TSI ı ortadan kaldırıyorlar." yazmışsın. Konuyu okuduğuna emin misin? TSİ kalkmıyor. Sadece Twincharger olanları kalkabilirmiş.

    VW yi korumak isterken kendini küçük düşürüyorsun.



    PArdon Twnchrgr diyecektim TSı dedimYukarıdaki yazdıklarıma bakarsan örneklerim zaten Twinvharger ile ilgili.Aslında orada TSı derken TWnchargeri kastetmek istediğimi sana burada anlatsam ne olur anlatmasam ne olur.O yüzden sen böyle büyük düş hep.Avun böyle ufak hatalarla

    Şu yazdıklarını anlamak için Türkçe bilmemek gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb




    Arabayı almaya paranız mı yetmiyo?Yoksa markayı mı sevmiyorsunuz?Nedir bu çirkinlik,sürekli markaya sataşmak kirletmek nedir?



    Evet ne yazik ki yetmiyor. bunun ezikliğini yasiyoruz sürekli.

    hatta gun icerisinde yolda herhangi bir vosvos marka arac gorunce kenara cekip icten icten aglamaya basliyoruz

    fakirliğin gözü kör olsunn...

    cok guldum.




  • Benim gerçekten merak ettiğim bir konu var lütfen aklıselim biri aydınlığa kavuştursun.
    Madem VW sahipleri arabalarının çok kaliteli mükemmel olduğunu düşünüyor, velev ki doğru diyelim hatta, dünya yansa onunla arabası arasındaki durumu değiştirir mi? VW Autostadt deprem oldu yıkıldı vs. ne olacak şimdi yani sizin arabanıza yani son kullanıcıya bir etkisi mi olacak? Benim bunu aklım almıyor eleştiriyi bu kadar kaldıramayan bir marka sahiplerini daha bir arada görmedim.
    Böyle şeyler alenen söylenilmez ama benim arabam range rover, tata land rover'ı satın aldı diye sizce zerre umursuyor olabilir miyim? Evet bildiniz zerre umrumda değil. Bugüne kadar az da olsa bu tata lr jaguar esprileri yapıldı bizzat güldüm eğlendim.
    Abilerim kardeşlerim, lütfen yapmayın bir metal yığınına bu kadar değer verilmez. Kendinize zarar vermeye başladığı anda o artık zevk olmaktan çıkar, bu raddeye getirmeyin rica ediyorum. Eleştiri hayatın her alanında vardır, olacaktır. Kimi az kimi çok mutlaka eleştiriye vakıf olacağız olmak durumundayız.
    Umarım yanlış bir kelime sarfetmemişimdir zira bu mesajı kesinlikle kaygı içerikli olarak yazdım, genel olarak forumu kullanma amacım olan eğlenmekle alakası yoktur.
    Sevgiler & Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb




    Arabayı almaya paranız mı yetmiyo?Yoksa markayı mı sevmiyorsunuz?Nedir bu çirkinlik,sürekli markaya sataşmak kirletmek nedir?



    Evet ne yazik ki yetmiyor. bunun ezikliğini yasiyoruz sürekli.

    hatta gun icerisinde yolda herhangi bir vosvos marka arac gorunce kenara cekip icten icten aglamaya basliyoruz

    fakirliğin gözü kör olsunn...

    Tamam kardeşim bilelim işte bunu.Senin gibi bunun ezikliğini yaşayan çok sayıda kişi var bu forumda.Bu tartışmalar bu yüzden çok alevli oluyor.



    aaaahh ah gunun birinde 170hp bir ultra premium jettam olurmu acaba... Allahim o gunleri gosterir mi acaba... (mümkünse 6DSG olanindan rica edyim)

    Biliyordum senin içindeki Vw aşkını birgün dökeceğini...Sen yeter ki iste,çalış gerisi kolay Allah verir herzaman.




  • Biturbo da var 1994 Safrane Biturbo 3.0 262 bg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Benim gerçekten merak ettiğim bir konu var lütfen aklıselim biri aydınlığa kavuştursun.
    Madem VW sahipleri arabalarının çok kaliteli mükemmel olduğunu düşünüyor, velev ki doğru diyelim hatta, dünya yansa onunla arabası arasındaki durumu değiştirir mi? VW Autostadt deprem oldu yıkıldı vs. ne olacak şimdi yani sizin arabanıza yani son kullanıcıya bir etkisi mi olacak? Benim bunu aklım almıyor eleştiriyi bu kadar kaldıramayan bir marka sahiplerini daha bir arada görmedim.
    Böyle şeyler alenen söylenilmez ama benim arabam range rover, tata land rover'ı satın aldı diye sizce zerre umursuyor olabilir miyim? Evet bildiniz zerre umrumda değil. Bugüne kadar az da olsa bu tata lr jaguar esprileri yapıldı bizzat güldüm eğlendim.
    Abilerim kardeşlerim, lütfen yapmayın bir metal yığınına bu kadar değer verilmez. Kendinize zarar vermeye başladığı anda o artık zevk olmaktan çıkar, bu raddeye getirmeyin rica ediyorum. Eleştiri hayatın her alanında vardır, olacaktır. Kimi az kimi çok mutlaka eleştiriye vakıf olacağız olmak durumundayız.
    Umarım yanlış bir kelime sarfetmemişimdir zira bu mesajı kesinlikle kaygı içerikli olarak yazdım, genel olarak forumu kullanma amacım olan eğlenmekle alakası yoktur.
    Sevgiler & Saygılar.

    Vw sahiplerinden biri de benim.Hiç bi zaman arabamın ya da Vw nin tüm modellerinin çok kaliteli mükemmel olduğunu düşünmedim.Vw yansa ne olur çıksa ne olur benim umrumda değil,bugün bunu satar başkasını alırım.Eleştiri kaldırmadığım falan da yok;zaten konuda yer alan mesajların hiç birinde Vw'e eleştiri de yok.Konuda ki mesajların hepsi çaçrpıtma bilgiler,eksik bilgiler,kirletme,sataşma,aslı olmayan yazılar ve başlık da hatalı.Konu da ki açılış mesajı kapı diyor,üyeler pencere diyor!!!

    Sorun bu zaten...sürekli çarpıtma ve yanlışlar.Çünkü burası otomobil forumu insanlar bilgilenmek için geliyor buraya ama çoğu üye konuların resmen içine ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Benim gerçekten merak ettiğim bir konu var lütfen aklıselim biri aydınlığa kavuştursun.
    Madem VW sahipleri arabalarının çok kaliteli mükemmel olduğunu düşünüyor, velev ki doğru diyelim hatta, dünya yansa onunla arabası arasındaki durumu değiştirir mi? VW Autostadt deprem oldu yıkıldı vs. ne olacak şimdi yani sizin arabanıza yani son kullanıcıya bir etkisi mi olacak? Benim bunu aklım almıyor eleştiriyi bu kadar kaldıramayan bir marka sahiplerini daha bir arada görmedim.
    Böyle şeyler alenen söylenilmez ama benim arabam range rover, tata land rover'ı satın aldı diye sizce zerre umursuyor olabilir miyim? Evet bildiniz zerre umrumda değil. Bugüne kadar az da olsa bu tata lr jaguar esprileri yapıldı bizzat güldüm eğlendim.
    Abilerim kardeşlerim, lütfen yapmayın bir metal yığınına bu kadar değer verilmez. Kendinize zarar vermeye başladığı anda o artık zevk olmaktan çıkar, bu raddeye getirmeyin rica ediyorum. Eleştiri hayatın her alanında vardır, olacaktır. Kimi az kimi çok mutlaka eleştiriye vakıf olacağız olmak durumundayız.
    Umarım yanlış bir kelime sarfetmemişimdir zira bu mesajı kesinlikle kaygı içerikli olarak yazdım, genel olarak forumu kullanma amacım olan eğlenmekle alakası yoktur.
    Sevgiler & Saygılar.


    Arabasına yapılan eleştirileri, aile bireylerine yapılmış gibi kabul eden insanlara son derece güzel bir cevap olmuş. Her kelimesinin altına imzamı atarım fakat bu yorum da görmezden gelinecektir. Tıpkı diğer yapıcı ve tarafsız yorumların görmezden gelindiği gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Ya arkadaşlar 5 sene piyasada kalmış motor hala eleştiriyorsunuz.Bizim geri kafalı insanımız(herkez değil fakat böyle bir kitle maalesef var) istiyorki yıllarca aynı motorla araç satılsın aracım değer kaybetmesin.Senden sonra araç alacak adam 10 senelik teknolojiyle üretilmiş motora sahip olmak zorunda mı? Tabiki yıllar geçtikçe sürekli değişecek.Siz öyle istiyorsanız gidin şahin doğan felan alın.ya da olmadı 1.6 corolla felan.TSI ve TFSI mükemmel teknolojik ve verimli motorlardır.Bundan sonra üretimden kalkacak olmaları bence bu motora sahip araçların kıymetini düşürmeyecektir.En azından öyle olmalı.TFSI gider TTFSI gelir bu işler böyle. Hakikaten forumda VW ne karşı kesin bir kin var bunu net olarak gördüm.Japonları yapamadığını yapıyor adamlar hala çıkıp japon diyenler varya ben ne diyeyim.Arkadaş japon demek kalitesiz demek.D sınıfında en kral japon accord bile mondeodan c5 ten daha kalitesiz.Yalıtım kötü tamponlar lego gibi top çarpıyor düşüyor yere egzoz sanki aracın içinde .Düğmeler kaplamalar herşey avrupalıların gerisinde.Heleki passatla felan kıyaslanamaz bir japon arabası.Eee motorlarıda sürekli değişiyor.Ne güzel işte bir dünya motor seçeneği var istediğini al.Honda dizel motor yapamadı daha.Toyotanın memlekette 1.4 ten başka dizel motoru yok.(b c d sınıfları ) Mitsubishi desen zaten bu kıyaslamaya giremez çok fırın ekmek yemesi lazım daha.Kalitesizlik konusunda japonlarda liderliğe oynar.(masrafsız araç iyi hoş fakat kalitesiz) .Japon motorları harika diyor herkes resmen traaaaşşşşşşşşş. 1.8 vergi dilimine dahil lancer 143, 1.6 sı 117 hp. Civic aynı vergi diliminde sadece 125 hp. Bir üst vergi dilimindeki aracı sadece ve sadece 140 hp.Accord tek donanım ve motor seçeneğiyle geliyor.Dizel zaten yapamıyorlar.Kimse çıkıp bana işte şu ülkede şu motoru var felan diyip komik duruma düşmesin.Burada satılmayan araçtan bana ne? Avensise gelince ya hakikaten D sınıfına yakışmayan kalite bir araç.Çok basit malzemesi felan zaten kullanınca kurcalayınca farkediyorsunuz.Mazda desen 1.6 105 hp tek seçenekle geldi yıllardır.Yeni yeni dizelleri türemeye başladı sağda solda.Eeeee hani japon? Motoru da kalitesiz malzemesi de herşeyide.Aynı para verecek olsalar en iyi japon mu Skoda mı deseler düşünmeden Skoda'yı alırım.Kimse kimseyi kandırmasın.Ha bu arada kendi aracım 2006 mitsubishi lancer. Babamın aracı da Audi A6 1.8 T.Sürmediğim araç kalmadı.Öyle mahalle arası da değil en az 1000 km. Bu arada 1.2 tsi ı beğenmemiş bazıları. Şuan bence o vergi diliminde tartışmasız açık ara en iyi motor. Hitler motoruna seçenek getirdi adamlar yine yaranamadılar.Alamıyorsun bari alana laf etme.Sen japona binmeye devam et.Para adamın parası isterse gider 50.000 e TATA alır .Ha bugün 30.000 lira param olsa ne alırım? Herhalde civic alırdım.Bu araçta gerçekten beni heyecanlandıran birşeyler var fakat benimki tamamen özel hayranlıktan kaynaklanıyor.Kalbim Civic dese de mantığım tamamen uzak durmam gerektiğini söylüyor.


    Arkadaş neler yazmışsın sen öyle!!!

    Dur bir soluklan önce.


    O kadar fazla şeyi bir de dağınık yazmışsın ki neresinden başlayacağımı bilemedim.

    Ama ilk sırada Accord var.

    Accord ile ilgili belirttiklerine katılmam mümkün değil. Hele ki son kasa Accord halen Kuzey Amerikada Acura TSX olarak satılmakta olup kendi sınıfında en kaliteli araçlardan birisidir. Bunun aksini iddia etmek abesle iştigaldir.

    Avensis için de söylediklerinin yenilir yutulur tarafı yok. Sen tercih etmezsin ama bu senin kişisel tercihin olur. Alet gayet kalitelidir. Hatta sınıfının en sessiz aracıdır belki de.

    Japonlar ve de dizel motor konusuna gelince, Hondanın 2.2 dizel motoru var CR-V de.

    Avensis te de 2.0 dizel motor var.

    Al bu da daha önceden yazdığım bir yazı:

    quote:


    Orjinalden alıntı: haluk 23

    90'lı yılların sonunda VW grubu o ana kadar ülkemizde satılmakta olan yakıt pompalı turbosuz düz sistem dizel motorlara alternatif olarak pompa meme teknolojili dizel araçlarını pazara sundu. Otomobillerde 1.9 dizel motorda yanılmıyorsam 90 - 110 - 130 bg lik versiyonlar vardı turbo basıncına göre. O döneme kadar böyle bir araç yoktu ülkemizde - hem eski sistem turbosuz araçlar kadar az yakacak ama bir yandan da aynı hacimdeki benzinli araçlar kadar veya bazı durumlarda onlardan da çok daha performanslı olacak. Bu araçlar tahmin edilebileceği üzere gayet yüksek meblağlara satılmasına rağmen yapılan reklamlarında etkisiyle kullanıcılar "Prestijli Alman" araçlarına biniyor olmanın sefasını sürdüler. Fakat bu yeni teknoloji araçlarda bir sıkıntı belirdi bir süre sonra. Ülkemizde o dönemde düşük kükürtlü yakıt, namı diğer EURO DİZEL yakıt diye birşey satılmadığı gibi normal dizel olarak satılan dizelde bile belli bir standart yoktu. Kaçak yakıt, karıştırılmış yakıt, satıcının insafına kalmış yakıt vb türden yakıtlar bu süper teknoloji araçlarin tabiri caizse ". . . . . belledi". Daha garantisi devam etmekte olan araçların sahipleri de hemen servislere koştular ve de aldıkları cevap: " Bu durum bizi bağlamaz zira kalitesiz yakıt almışsınız." oldu. Günümüzde bile enjektör yenileme fiyatları için 3-4000 TL telaffuz edilmekteyken varın siz hesaplayın o zamanki fiyatları. Enjektörleri tıkanan araçlardan ciddi paralar kazandı servisler. Arkası sağlam olanlardan bedelin birazını ödedi ama çoğu kullanıcı bedelin tamamını cebinden karşıladı. Peki bu durum ne zamana kadar devam etti? Bir sonraki enjektör tıkanmasına ve de değişimine kadar. Özel servisler şimdiki gibi yaygın değildi ve de yetkili servislere muhtaçtı araç sahipleri. İkinci kez enjektör değişimine yanaşmak istemeyen araç sahipleri ölmüş eşek parasına - çoğu zaman lanet okuyarak - ellerinden çıkarttılar araçlarını zira bu durumun yinelemesi kaçınılmazdı. Araçların yeni sahipleri bu yaşananlardan habersiz mutlu mesut bir şekilde az yakıp çok kaçan araçlarına binerken eski sahipleri bir daha aynı marka almamaya yemin ettiler. Bu durum 2004 de Total Firması ilk Euro Dizeli getirinceye kadar devam etti ki aynı dönemde PSA-Ford işbirliğiyle geliştirilen 1.4, 1.6, ve 2.0 motorlar da Peugeot-Citroen-Ford araçlarda satışa sunuldu. Peşinden de Opet Ford ve Fiat marka araç satın alanlara yakıt garantisi diye bir garanti sundu bildiğiniz üzere. Birkaç yıl önce de yakıt alımında fiş verilmesi zorunlu olunca daha bir kontrol altına alındı yakıt kalitesi. Artık tüketiciler dizel araçları kalitesiz yakıt veren istasyonları ellerindeki fişlerle tespit edip gerektiğinde mahkemeye verebiliyor.


    Aynı yıllarda Honda ve Toyota gibi Japon firmaları dizel motorlara mesafeli yaklaşmakla birlikte kendileri motor geliştirmek yerine dünyanın (yanılmıyorsam) en büyük dizel motor üreticisi olan Isuzu dan ödünç motor aldılar ve yakıtta belli bir kaliteyi tutturabilen gelişmiş ülkelerde dizel araçlarını satışa sundular. Ülkemizde ise 2006 yılında Honda kendi geliştirdiği 2.2 hacimli dizelini Accord ile, Toyota da gerek 1.4 D4D ve gerekse de 2.0 D4D motorları hem B, hem C, hem de D sınıfı araçlarında satışa sundu. Şimdi sormak lazım:


    Bir tarafta başta VW olmak üzere yeni nesil dizel motorları neredeyse 10 yıldan fazla bir süredir satmakta olan Avrupa araçları, diğer yanda da dizel furyasından pay kapabileceği halde ülkemiz gibi yakıt kalitesinde standart olmayan ülkelerde dizel motorları uzun yıllar satışa sunmayan Japon firmaları.


    ...

    SONUÇ:

    ...VW zamanında bu araçları satarken ciddi kazanç sağladı ve pazar payını büyütmeye devam etti. Yapmış olduğu reklamlarla VW ile tanışmamış ve dolayısıyla da dili yanmamış tüketicileri hedefledi hep. Bunda da çok başarılı oldu. Aynı zamanda bu araçların enjektör ve turbo değişimi gibi külfetli arızalarından da voliyi vurdu. Aracından bıkan kullanıcıların araçlarını çok ucuza satın alan VW bayileri oldu bu durumda ve aracı tekrar çalışır hale getirince durumdan bihaber olan yeni kullanıcılara sağlam fiyatlara tekrar sattı bu araçları bayiler. Tekrardan ciddi paralar döndü bu işlerde. Japon firmaları bunu yapamaz mıydı? Yapmadılar. Çok iyi satan ama problem çıkarabilecek dizel araçlar yerine hibrid araçlara yöneldiler geleceğin fosil yakıtlı araçlarda olmadığını görüp. Gerek Honda Insight, gerekse de Toyota Prius ile ticari olarak bu tür araçları piyasaya sürdüler 90 lı yılların sonunda. Hem de sorun çıkartabilecek elektrik aksamına 10 yıl garanti vererek. Şu an bu araçların gelişmiş versiyonlarını hala satışta. VW gibi firmaların satışlarının çok büyük bir kısmı hala dizel araçlardan oluşuyor ve yıllardır otomobil fuarlarında ve Alman menşeili otomobil dergilerinde hibrid araç prototipleri sundular "biz de bu iş üzerinde çalışıyoruz, Japonlar bu kulvarda yalnız değil." mesajı verircesine. Nihayet yanılmıyorsam bu yıl hibrid araçları satışa sunuldu.



    VW grubu araçlarının bir sürü özelliği iyidir. Araçlar kullanılışlıdır. Dizaynı iyidir.

    Teknoloji geliştirme çabaları da takdire şayandır.

    Ama diğer konularda eski VW yok artık.

    Böyle iddialı sloganlar kullanmaları da bundan.


    Böyle bir olayı da "lay lay lom nihayet FSI ı kaldırdık,

    lay lay lom twinchargerı da patlattık" yerine "ileride bu teknolojiyi kullanmayabiliriz" demesinin sebebi de bu.

    Yeni mi farkettiniz bu işin karmaşık ve de pahalı olduğunu!!!


    Haluk




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.