Şimdi Ara

VW Twin Charge patladı: Detaylar içeride

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
617
Cevap
0
Favori
26.827
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. Yine güncel bir VW haberi ile karşınızdayım.

    Haberin metinini aynen kopyalıyorum:

    quote:

    Volkswagen’s twincharger petrol engine could be on its way out, according to well placed insiders.
    The company’s 1.4-litre engine, which mixes turbocharging and supercharging, is said to be too complex and expensive to produce.
    Instead, VW engineers now believe that new turbocharging technology can achieve similar results at a much-reduced cost.
    The popular twincharger engine, found in numerous VW Group models, won the coveted Engine of the Year award in 2009 and 2010 and was described as “a masterstroke of downsizing technology and a real engineering showcase".


    Haberde kısaca şöyle deniyor: VW, ikili aşırı beslemeye sahip motorlarının üretim maliyetlerini ve çok karmaşık yapıda olmalarını gerekçe göstererek üretimden kaldırabilir. VW mühendisleri sadece turboya sahip motorların daha düşük bir maliyet ile benzer sonuçlara ulaşabileceğini düşünüyor.

    Haberin linki:http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/254741/



    Şahsi düşüncem: VW mühendisleri motorun üretimden kaldırılma sebebinin sadece maliyet olmadığını, diğer sebebin de motorun çok karmaşık yapısı olduğunu açıkça söylemiş. Bence buradaki karmaşık sözcüğü göründüğü kadar basit değil. Bunun altını biraz iğne ile kurcalamak lazım.

    Her şeyden önce, karmaşık sistemler sorun çıkarmaya her zaman daha eğilimlidir. Zaten VWden yapılan açıklamada da motorun üretimden kaldırılma sebeplerinden biri de motorun karmaşıklığı olarak gösterilmiş. Demek ki bu motor o kadar da masum değil.

    Ayrıca, maliyetlerin yüksekliği gerekçesi de benim içime tam olarak sinmedi açıkçası. Hatırlayabildiğim kadarıyla çift aşırı besleme zaten hiçbir üst düzel WVAG aracında kullanılmadı. Bu sistemin kullanıldığı motorlar daima alt segmentlerdeki WVAG araçları oldu. D segmentinin üzerine çıkmadı bu motor. Madem maliyetler yüksekti, neden bu güne kadar rekabetin en yoğun olduğu B ve C segmentinde kullanıldı bu motorlar? Maliyeti çok yüksekse, maliyet kaygısının nispeten azaldığı üst segmentlerde neden kullanılmayacak bu sistem?

    Bildiğim kadarıyla, cidden iyi bir sistem daima geliştirilir, daha iyisi bulunamazsa zaman geçtikçe maliyeti düşer ve o teknoloji yaygınlaşır. Ancak WVAG çift aşırı besleme için bunu yap(a)madı.

    Neyse, onu bunu geçelim, bildiğim tek şey var. Çift aşırı beslemeli WVAG sahiplerini ikinci elde zor günler bekliyor.

    Polemik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 21 Ocak 2011; 11:40:40 >



  • vw tiguan lar üretimden kalkacak mı
  •  VW Twin Charge patladı: Detaylar içeride
  • Zamanında alanlara hayırlı olsun dedik.
  • Ben çift turbolu motoru jetta 1.4 tsi 140 hp olarak kullanmıştım.Araba resmen koltuğa yapıştırıyordu.Baya beğenmiştim.Üst sınıflarda kullanılmadığını biliyordum.Üst sınıf kullanıcıları da genelde dizeli tercih ediyorlar.Demek ki bu kadar karışık sistem her anlamda verimli bulunmamış.Yine de tsi motorlar süper ve çok iyi teknolojik motorlar.Özellikle 1.4 tsi 122 hp tek turbolu olanları.
  • sorun çıkarma potansiyelinin yüksek oldugu hep biliniyordu sımdı sadece durumu kabullenmisler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzhz

    Ben çift turbolu motoru jetta 1.4 tsi 140 hp olarak kullanmıştım.Araba resmen koltuğa yapıştırıyordu.Baya beğenmiştim.Üst sınıflarda kullanılmadığını biliyordum.Üst sınıf kullanıcıları da genelde dizeli tercih ediyorlar.Demek ki bu kadar karışık sistem her anlamda verimli bulunmamış.Yine de tsi motorlar süper ve çok iyi teknolojik motorlar.Özellikle 1.4 tsi 122 hp tek turbolu olanları.

    Çift turbo değil de turbo+kompressör olmasın o?
  • En fenası da 2. elde çok değer kaybettireceği...
    Onca ödülün de nasıl alındığı böylece anlaşılmış oldu, evvelinden kullanılmış bir teknolojinin sorunsuzluğu test edilmeden leblebi gibi yılın motoru ödülü almasının altında bir çapanoğlu sezmiştim. Şimdi vw bu teknolojiyi kullanılmış bir mendil ya da tek gecelik ilişki gibi çöpe atıp gidiyor.
    Olan arkada bıraktıklarına oldu. Allah hepimize metanet versin.
  • Üst modellerde kullanılmamasının sebebi şu bence: zaten hacim küçültme (downsizing) operasyonu sonrası hem alt hem üst devirleri canlı tutmak için bu ikili aşırı besleme sistemi gerekli oluyordu.
    Özetle zaten bu küçük motorlar içindi.
    Atıyorum 3 litre v8 bir motor zaten alt devirlerde de yeterince tork üretiyor olabilir. Bir ekleme yapılacaksa turbo yeterli geliyordur..

    Bence illa altında bir sebep aramaya gerek yok. Adamlar söylemiş zaten. Kar marjı düşük!!
  • Konu için cuma akşamını bekliyordum.
    Hayırlısı diyelim.
    Bizi turboya alıştıran Vw turbodan nasıl vazgeçecek bakalım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    ..Allah hepimize metanet versin.

    Amin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Konu için cuma akşamını bekliyordum.
    Hayırlısı diyelim.
    Bizi turboya alıştıran Vw turbodan nasıl vazgeçecek bakalım?


    Normalde cuma açardım ama senin bu ara çok haber konusu açıyor olman beni konuyu derhal açmaya itti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Konu için cuma akşamını bekliyordum.
    Hayırlısı diyelim.
    Bizi turboya alıştıran Vw turbodan nasıl vazgeçecek bakalım?


    Normalde cuma açardım ama senin bu ara çok haber konusu açıyor olman beni konuyu derhal açmaya itti.

    Foruma hayırlı olsun.
    Kavgasız, cezasız ve kilitsiz bir konu olması dileklerimle.
  • hocam yanlıs hatırlamıyorsam odul alan 122 hp lik motordu. Su an detaylı arastıramayacagım ama öyle hatırlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli


    quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzhz

    Ben çift turbolu motoru jetta 1.4 tsi 140 hp olarak kullanmıştım.Araba resmen koltuğa yapıştırıyordu.Baya beğenmiştim.Üst sınıflarda kullanılmadığını biliyordum.Üst sınıf kullanıcıları da genelde dizeli tercih ediyorlar.Demek ki bu kadar karışık sistem her anlamda verimli bulunmamış.Yine de tsi motorlar süper ve çok iyi teknolojik motorlar.Özellikle 1.4 tsi 122 hp tek turbolu olanları.

    Çift turbo değil de turbo+kompressör olmasın o?

    Saol düzeltmen için Biliyorum öyle olduğunu.Sadece üşendiğim için yazmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Konu için cuma akşamını bekliyordum.
    Hayırlısı diyelim.
    Bizi turboya alıştıran Vw turbodan nasıl vazgeçecek bakalım?


    Normalde cuma açardım ama senin bu ara çok haber konusu açıyor olman beni konuyu derhal açmaya itti.

    Foruma hayırlı olsun.
    Kavgasız, cezasız ve kilitsiz bir konu olması dileklerimle.


    Bu konuda sorun çıkarmayacağımdan emin olabilirsin hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Konu için cuma akşamını bekliyordum.
    Hayırlısı diyelim.
    Bizi turboya alıştıran Vw turbodan nasıl vazgeçecek bakalım?


    Normalde cuma açardım ama senin bu ara çok haber konusu açıyor olman beni konuyu derhal açmaya itti.

    Foruma hayırlı olsun.
    Kavgasız, cezasız ve kilitsiz bir konu olması dileklerimle.


    Bu konuda sorun çıkarmayacağımdan emin olabilirsin hocam.



    Ulan daha nasıl sorun çıkabilir adamlar üretimi kesmiş, artık nasıl bir sorunsa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    vw tiguan lar üretimden kalkacak mı


    neden kalksın bu kadar tutmus bir modeli kaldırmazlar benim şahsi düşüncem yeni bir motor üretip yada hali hazırda olan bir motoru kullanırlar yeni modellerde şu anda piyasada olanlar içinde uzun zaman yedek parça üretimi yaparlar ;)
  • tavan yapmış 2.el Tsi fiyatlarının düze inme zamanı gelmiş bulunmakta açıkcası benim için süpriz olmadı VW eskiden kar marjını yükseltmek için küçük şeylerden taviz veriyordu şimdi iyice işin dozunu kaçırdı.Zaten bu motor şeçeneğini alanlar da durumum farkındaydı yani ben öyle düşünüyorum yoksa değillermiydi(turbo+kompresor için diyorum)
  • Düşüncelerin bana pekte mantıklı gelmedi. Hali hazırda kullananlar gayet memnunlar araçlarından.
    Kar marjının düşük olmasıda pek mantıklı değil

    Bildiğim kadarıyla 160 lık scirocco'da bu sekildeydi. Yerine ne gelecek acaba ?
    Eğer 122 tsi ile devam ederlerse bulunmaz hint kumasına döner bu araçlar.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.