Merhabalar, 98 model ACV motor kodlu 2.5 TDI motorlu T4'ümüz var,119 binde şu an.
Geçen gün arabanın balatalarını,fren hortumlarını vs değiştirdik.Fren yağı koyarken,intercooler borusunda yağ olduğunu farketti Ustamız.Turbo çevresinde de yağ gördük.Miktarını ben göremedim ancak Usta çok dedi,turbo yağ basıyor vs diye de ekledi. Biraz araştırdım,araçta ne mavi duman var ne de kesilme veyahutta ses.T4 ile alakalı turbo sıkıntısı bile çok az,kaynak yok.
Ancak asıl mesele ,babamın kafasına takıldı,bugün turbo borusunu söktüler usta turboyu sökmeden eliyle bir baktı,oynuyor dedi.Daha yeni yeni başlıyormuş sanırım sıkıntı.Pazartesi günü sökülecek sanırım,artık durum ne olur bilmiyorum.Ustaya da güvenmiyorum açıkcası,biraz "kara düzen" bir Usta.
Turboyu söktürmeli miyiz ? Bir sıkıntısı olur mu ? + olarak belirtileri olmayan bir araca turbo da sorun var demek ne derece doğru ? Eğer sıkıntı varsa tamir mi edilmeli yoksa sıfırı mı alınmalı ? Tamire sıkıntı az ise 400-800 arası değişiyor,yeni KKK Turbo'da 1700 lira kadar.
İstanbulAvrupa yakasında Sultangazide oturuyorum,tavsiye edebileceğiniz bir Turbocu var mı ? Çok yazdım,kusura bakmayın iyi akşamlar
Turbo yağ vermesi genel olarak yaşanabilen arızalar arasında. Çünkü eksoz ve emme housingleri arasındaki kartuş denilen bölümde yağ var. Keçelerde yıpranma olduğunda eksoz ya da emme tarafına yağ sızıntısı yapabilir. Eksoz tarafına yağ vermiyorsa eksozda duman görülmeyebilir. Emme kısmına sızan yağ motora az miktarda ulaşır çünkü.
Turbo milinde boşluk varsa zaten turbo kısa zamanda havlu atacak demektir. Fakat oynamanın derecesi var. Milimetrik oynama normal olarak kabul edilebiliyor.
Turbo revizyonu denenebilir bir opsiyon. Ama malesef garantisi yok. Revizyondan memnun olan da var olmayanda var kısaca. Sıfır turbo her daim daha iyidir ama maddiyat meselesi tabi. İşi garantiye almak için yeni turbo takmadan önce yağ hattı ve yağ basıncı kontrolü yapmak mantıklı olur.
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
Turbo revizyonu denenebilir bir opsiyon. Ama malesef garantisi yok. Revizyondan memnun olan da var olmayanda var kısaca. Sıfır turbo her daim daha iyidir ama maddiyat meselesi tabi. İşi garantiye almak için yeni turbo takmadan önce yağ hattı ve yağ basıncı kontrolü yapmak mantıklı olur.
Teşekkürler cevabınız için,baya da yazmışsınız.
Araç 16 yaşında,geçen 2 veya 3 sene içinde turbo bozuldu diye gidip borularda sıkıntı olduğunu öğrendik.Ne borusu olduğunu bilmiyorum ancak ince küçük borular.Tabii bilmeden yorum zor sanırım da. Tekrar teşekkür ediyorum,yağ hatları konusunu dikkate alacağım.Yalnız intercooler'ın kapkalın borusunda da yağ vardı,o kocaman boruda nasıl basınç olabilir ki de yağ atacak ?
Gökhan G.
kullanıcısına yanıt
Turbon emme tarafına yağ veriyor. Orda ciddi bir flow var. Yağı intercoolera doğru püskürtüyor kısaca.
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
Turbon emme tarafına yağ veriyor. Orda ciddi bir flow var. Yağı intercoolera doğru püskürtüyor kısaca.
Siz sanırım Ankaradaydınız ama İstanbulda bağlantılarınız vardır diye ve bilginizi bildiğimden sizi haberdar ettim.Yok mu acaba önerebileceğiz yer
Gökhan G.
kullanıcısına yanıt
intercoolerın o kocaman borusunda yaklaşık 2 bara yakın basınç var oraya yağ göndermesi gayet normal turbonun yağını emme kısmına göndermiş tamir takımını değiştirirseniz kurtarabilir belki biraz da ustanın bilgisine ve insafına kalmış sizin iş
Gökhan G.
kullanıcısına yanıt
Valla ben Ankaradayım ama Turbocum izmirde :) Kargoyla gönderirim, revizyon yapılır gelir takarım birkaç gün beklerim dersen iletişim bilgilerini vereyim.