Şimdi Ara

VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü (26. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43.727
Cevap
132
Favori
4.505.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 7-DSG'ye neden "AUDI ŞANZIMANI" deniliyor acaba...???
  • ben taktıracagım zaten benım arabanın durdugu yerde hava 28 derecelerı gecmıyor ama yollar bozuk arabanın altını bıryere vurmak ıstemem..su an istanbuldayım servıse sordurdum getırecekler..sonra kargoyla gonderıcegım..araba gıresunda ilçede..sanayıde taktırabılıırmıyım??en yakın servıs 3 saat uzaklıkta..
  • Degerli dostlarim,

    Düm kaputu acip TSi'ye bi bakayim dedim, asiri bir tozlanma vardi gözlerim doldu onu öyle pis görünce.. Motoru yikatan varmi arkadaslar? Yada böyle bisey gerekli mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aatabay -- 16 Temmuz 2008; 11:34:45 >
  • audi den almışlar diye söylediler bana hatta eski aracım audi a4 aynı şanzımandı vw satıcılarıda bunu doğrulayınca zaten çok memnun kalmıştım boşunamı 5130 ytl fark verdim
    o farkı vermemin tek sebebi audi şanzıman
  • Eğer sadece toz varsa yıkatmaya değmez çünkü yıkandıktan hemen sonra yine aynı hale gelicek. Yağ kaçağı gibi şeylerden oluşan kirlilik varsa ilaçla yıkanmasında fayda var. Eski usül mazotla yıkanınca toz çok dah açabuk yapışıyor arabaya. Motor yıkamak için özel ilaçlar var, onları tavsiye ederim. Ancak sadece toz için yıkatmaya değmez.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Aatabay

    Degerl dostlarim,

    Düm kaputu acip TSi'ye bi bakayim dedim, asiri bir tozlanma vardi gözlerim doldu onu öyle pis görünce.. Motoru yikatan varmi arkadaslar? Yada böyle bisey gerekli mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    Eğer sadece toz varsa yıkatmaya değmez çünkü yıkandıktan hemen sonra yine aynı hale gelicek. Yağ kaçağı gibi şeylerden oluşan kirlilik varsa ilaçla yıkanmasında fayda var. Eski usül mazotla yıkanınca toz çok dah açabuk yapışıyor arabaya. Motor yıkamak için özel ilaçlar var, onları tavsiye ederim. Ancak sadece toz için yıkatmaya değmez.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Aatabay

    Degerl dostlarim,

    Düm kaputu acip TSi'ye bi bakayim dedim, asiri bir tozlanma vardi gözlerim doldu onu öyle pis görünce.. Motoru yikatan varmi arkadaslar? Yada böyle bisey gerekli mi?




    Sagol lloyd
  • quote:

    Orjinalden alıntı: estellim

    audi den almışlar diye söylediler bana hatta eski aracım audi a4 aynı şanzımandı vw satıcılarıda bunu doğrulayınca zaten çok memnun kalmıştım boşunamı 5130 ytl fark verdim
    o farkı vermemin tek sebebi audi şanzıman


    DSG tamamen VW patentli bir sanziman diye biliyorum. VW saticilarina bakmayin siz, adi üstünde onlar sadece satmaya calisir.
  • Sevgili Atabay,

    TSI Motor yıkanmaz, silinir sadece. Suyun değmemesi ve ulaşmaması gereken yerler var elektronik aksamı fazla olan bu motorda.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Ben de tanıdık oto galerinin kendi yıkamacısında dost indirimi ile 100 YTL'ye yaptırdım. "Abi iyi bakarsan 1 yıl, bakmazsan 6 ay dayanır" dedi. Sanırım benim ellerimde bu boya koruma 5 yıl idare eder...

    Bu arada Zeki bey, aracınız uzun bir yolculuktan veya felaket çamurlu bir seyahatten sonra ÇOK KİRLİ olursa tavsiyem Eski Vilayet'in sağında (Askerlik Şubesine giderken) ilk arayolda MALATYALILAR adında bir oto yıkamacı var. Ben aşırı titizim ama titizliğin kişinin ruhuna işlediğini ilk defa bu adamda gördüm. 1 Arabayla 2 saat uğraştı. Altını, üstünü, içini, motorunu (siz yıkatmayın), bağajını her yerini tiril tiril temiz etti. Benim 5 yıllık SEAT Toledo yenisinden de yeni oldu. Fiyat: 30 YTL'ydi 8 ay önce. Herhalde de aynıdır ama böyle kapsamlı bir yıkamayı bence en erken 1 yıl sonra yaptırın ve motoru da yıkatmayın, sadece silmesini rica edin.

    Selamlar,

    Taner Göde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sevgili Atabay,

    TSI Motor yıkanmaz, silinir sadece. Suyun değmemesi ve ulaşmaması gereken yerler var elektronik aksamı fazla olan bu motorda.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Ben de tanıdık oto galerinin kendi yıkamacısında dost indirimi ile 100 YTL'ye yaptırdım. "Abi iyi bakarsan 1 yıl, bakmazsan 6 ay dayanır" dedi. Sanırım benim ellerimde bu boya koruma 5 yıl idare eder...

    Bu arada Zeki bey, aracınız uzun bir yolculuktan veya felaket çamurlu bir seyahatten sonra ÇOK KİRLİ olursa tavsiyem Eski Vilayet'in sağında (Askerlik Şubesine giderken) ilk arayolda MALATYALILAR adında bir oto yıkamacı var. Ben aşırı titizim ama titizliğin kişinin ruhuna işlediğini ilk defa bu adamda gördüm. 1 Arabayla 2 saat uğraştı. Altını, üstünü, içini, motorunu (siz yıkatmayın), bağajını her yerini tiril tiril temiz etti. Benim 5 yıllık SEAT Toledo yenisinden de yeni oldu. Fiyat: 30 YTL'ydi 8 ay önce. Herhalde de aynıdır ama böyle kapsamlı bir yıkamayı bence en erken 1 yıl sonra yaptırın ve motoru da yıkatmayın, sadece silmesini rica edin.

    Selamlar,

    Taner Göde



    Sagol Taner, basincli hava tabancasiyla tozlari hallederim
  • merhaba Taner,

    Bu forumu devamlı izliyorum ama çok fazla sizler gibi çok katkım olamuyor maalesef.

    Bazen yazdıklarını okuduğumda yanlış meslek sectiğini aslında İTÜ' nün Makina Müh. otomotiv ana bilim dalından geçmiş olsan neler yazabileceğini hayal ediyorum.

    Mesajlarına devam etmeni temenni ederim.

    Kazasız sürüşler


    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sevgili Muradvoskiy,

    Fabrika TDI'lara tam kapalı koruma da yapıyor. Önceki forumda bu konudaki araştırmalarım ve resimler mevcut. Ses izolasyonu malzemesi ile birlikte tam kapalı karter muhafazası takılıyor.

    Motorun hava alması ile ilgili olarak da araçların altı ventüri ("hava boğazı") şeklinde yapılmıştır, araç hızlandıkça ortaya çıkan basınç farkından ötürü bu tür aerodinamik otomobiller yere daha fazla yapışmaktadır. Sol farın altındaki ızgaradan vites kutusuna, plakanın altıkdaki hava girişinden de klima ve radyatör peteklerine yeterince hava beslenmektedir. Bu konuda bir endişen olmasın.

    Eminim ki motor ve vites kutusu yazın hafif artan sıcaklığa dayanacak şekilde üretilmişlerdir. Ancak bir taş, kaya, kaldırım, yolda unutulan bir demir çıkıntısı gibi katı ve delici nesnelerin darbesine dayanabileceklerini sanmıyorum. Zaten çok hafif ama sağlam bir sacdan yapılma bir ürün. Gördükten sonra fikrini değiştireceğinden eminim.

    Selamlar,

    Taner Göde

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü
     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü





  • Motor yıkatmayı düşünen arkadaşların dikkatine;

    motor yıkatma işlemi genelde yapılmamalı, hatta mümkünse hiç.

    illaki bir takıntıysa mutlaka motor soğukken yapılmalı. Mesela geceden park edip sabah çalıştırılmadan yıkansa iyi olur.

    Ben 130.000 km boyunca (7 yıl) hondamın motorunu hiç yıkatmadım.
    Aracı kendim yıkadığım zamanlar ıslak süngerle metal kısımları ve hortumları vs silerdim.
    Kaputun altını da aynı şekilde temzilerdim.

    Motorun ilacı su veya deterjan değil yağdır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: estellim

    audi den almışlar diye söylediler bana hatta eski aracım audi a4 aynı şanzımandı vw satıcılarıda bunu doğrulayınca zaten çok memnun kalmıştım boşunamı 5130 ytl fark verdim
    o farkı vermemin tek sebebi audi şanzıman


    Emin olmak icin biraz arastirdim. DSG tamamen VW'nin. DSG'nin Audi'de ki hali S-Tronic. Sevgili Mulligun daha iyi bilir. AUDi VW'den almistir DSG'yi, yani estellim dostum demek istedigim şu, aslinda o farki vermenin tek sebebi VW şanziman Sonucta 2 marka da tek cati altinda.. Yanlisim varsa düzeltin arkadaslar.
  • benimkisi memnuniyetten gelen bi tanışıklık; yoksa audi veya vw olması pek önemli deil aslında uzun yola çıkmıştım hem fazla yakmıyordu hemde nerde nasıl viteş deiştirmesine hayran kalıyordum madem böyle bu vw satıcıları neden audi şanzıman diyorki bana audi şanzıman dedikleri zaman müşterileri dahamı fazla alıyor
  • aatabay doğru söylüyor dsg şanzımanın mucidi vw dir.audi adını değiştirerek s tronic şanzıman demiştir. s harfi sport anlamına gelir tronic kısmı da şanzımanın audi ye ait olduğunu anlamamızı sağlar. multitronic , tiptronic gibi hepsinin sonu tronic ile biter.
  • ona bakarsan sunroof'a da şipidak diyorlar
  • schiebedach=şipidak



    quote:

    Orjinalden alıntı: meke

    ona bakarsan sunroof'a da şipidak diyorlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    schiebedach=şipidak



    quote:

    Orjinalden alıntı: meke

    ona bakarsan sunroof'a da şipidak diyorlar




    Ben ''tavan cami'' bile duydum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Muradovskiy

    Taner hocam. Ben biraz eski kafalı ve sabit fikirli biriyim. Eski arabamda yaptırdım bu korumayı yazın ortasında söktürdüm. Fan, klima çalışmasa bile devamlı çalışmaya başladı. Motorun bayağı bir ısındığını farkettim. Senin fotoğrafların benim düşüncemi ( benim açımdan ) gayet güzel açıklıyor. Hava öndeki ızgaralardan girip soğutma işlemi yaptıktan sonra bir yerlerden terketmesi lazım. Bu da çoğunlukla motoru yalayarak alt kısımdan çıkar. Senin fotoğrafta alt kısım tamamiyle kapanıyor. Havanın çıkacak yeri kalmıyor. Yaz aylarında sıcaklıkların bu kadar yükseldiği dikkate alınırsa arabaya eziyet çektirmek gibi oluyor benim düşünceme göre bu motor koruması. Bir konu daha var. Ön tampon spoyleri zaten motorun seviyesinden aşağıda. Bir yer sürtecekse ilk başta o tampon altı sürter.


    Sevgili Murad,

    Ben de OLD SCHOOL denilen, meksefe, platin, tevzii makarası, bobin, ayna-mahruti, baskı-balata-bilya zamanından kalmış bir prehistorik varlığım, 70'li yıllarda Hollanda'da oto mezarlıklarında dolandım, eski arabalardan ayna ve Alman otoyollarının kenarında yıldız tornavida ile reflektör söküp Türkiye'de at arabası olan dayımın kayınbabasına hediye ederdik. Hakikaten hayatımız otomobiller, tamirhane, yedek parça, yıkamacı, yağlamacı, rot-balansçıların arasında geçti.

    Tampon da plastikten olduğundan taş, kaldırım, demir ve sert cisimlere ancak sınırlı mukavemet gösterir. Israrla karter korumasını, DSG'lere modifikasyon gerekiyor ise de, tavsiye ediyorum. Geçen Cuma günü Sn. Zeki Topçu'nun aracı ile gezintiye çıktık ve şehrin göbeğinde araç park ederken yerde duran koca inşaat artıklarını, kaldırım taşlarını gördük. Yani bırakın Passat, bence Hummer'la bile üzerinden geçilmez. Her halükarda tercih meselesi ama Doğan SLX'lere karter muhafazası takılırken (2 adet çelik şerit, 25 YTL) Şahin S'lere sonrarak taktırmak gerekiyor, hatta bu durum motor kaputunda bir çıkartma ile de hatırlatırılıyordu (Teşekkürler Tofaş!!!).

    Sevgilerimle,

    Taner Göde

    VAUXHALL CHEVETTE, aslında OPEL KADETT, arkadan itişli, tek kapı, 4 vites, Hollanda'dan Türkiye'ye geldik,
    sadece hız göstergesinin halatı koptu. Sağdaki babam, soldaki dayım, yıl 1985 (Allah ikisine de rahmet eylesin).

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 16 Temmuz 2008; 13:13:50 >
  •  VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü
  •  VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.