Şimdi Ara

vw golf 6 1.6 102hp trendlinemi yoksa paraya biraz daha kıyıp 1.4 tsi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
5.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.
    Arkadaşlar, yardımınıza ihtiyacım var.

    Sizce, vw golf 6 1.6 102hp trendline alınırmı ? Uzun yıllar binmek açısından en az 15 yıl. Sorun çıkarmadan binilirmi ? Arabada çok detayı seven birisi değilim. Ama bu arabayı alırsak sadece çelik jantları, alüminyum jantlarla değiştirip ve esp güvenlik paketi alıp; ekstradan başka bir şey düşünmeden yıllarca binmek istiyorum. Sizce nasıl bir seçim olur. Yıllardır babamın arabasına biniyorum (corolla 97 1.6 benzinli). Tüketimi pek düşünen biri değilim. Gaza basınca corolla kadar kaçsın, fakat ondan daha iyi yol tutsun, daha çok güven versin ve daha az yol sesi alsın diye bu tercihi yapmak istiyorum .

    Golf e yönelmemdeki amaç , caddy deki güven hissinin ve sürüş zevkinin aynısını golf te daha fazla bulabileceğimin olmasıdır diye düşünüyorum. Kafama takılan tek konu motor ? Ayrıca bu kasada kullanılan motor 8v midir ? Eğer öyleyse corolla daki 1.6 100hp 16v e göre eksisi varmıdır.

    Sizin tavsiyeniz ne olur ? Corolla sonuçta babaya ait satmayı düşünmüyoruzda, acaba ondan inip golf e bindiğimde onu performans olarak ararmıyım ?? 1.4 tsi trendline da aklımda fakat, gerek uzun yıllar kullanımda turboda sorun olurmu/olmazmı, gerek aradaki fiyat farkının (yaklaşık 3500Tl olması) fazla olması bunu tercihim dışına itiyor.
    Siz değerli golf kullanıcıları; yorumlarınızı/fikirlerinizi esirgemezseniz sevinirim.

    edit: yılda 10.000 kmden fazla yapacağımı sanmıyorum.(abime de caddy almıştık, 1 yılda 9.000 zor yaptı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerim026 -- 25 Mart 2010; 20:34:24 >







  • 1.6 lt 8v 102 bg lik motor (kodu AKL sanırım) vw nin en sorunsuz efsane motorudur.. dünyada minimum bakım masrafı çıkaran motorlardandır .. ancak bende 105 bg lik 16v versiyonu var golf 4 kasa ile biraz ağır kalıyor.. ağırlık da motordan değil kasadan, dolayısıyla çok çok sakin sürerseniz cebinizi üzmüyor ancak birazcık acele edeyim derseniz yakıyor.. 8v motorun karakteri alt devirlerde benim aracımdan daha güçlü (3000=, üst devirlerde daha güçsüzdür.. bu yüzden son hızı kasanın da ağırlığı ile 180 dolaylarındadır ancak 0-100 hızlanması tatmin edicidir.. alış amacınız ve yılda yapacağınız ortalama km ye göre düşünmenizi öneririm, çünkü alırken ucuz olması ve kullanırken de masraf çıkarmaması, baş ağrıtmaması gibi özellikleriyle bir miktar beygirden ve birkaç lt benzinden feragat edilebilir... yine de en iyisi kararı vermiş olsanız da bir denemek.. 102 bg in ne kadar tatminkar olacağına ancak siz karar verebilirsiniz..




  • bence alınmaz, senin de ilave ettirttiğin ilavelerin daha da fazlası passat 1.6 trendline da standart, golf ile aralarında 1 sn hızlanma farkı var. sence değer mi?
    hem daha üst sınıf hem bagajı daha büyük. ama özellikle hb seviyorsan yada büyük araç kullanamıyorsan ayrı konu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    bence alınmaz, senin de ilave ettirttiğin ilavelerin daha da fazlası passat 1.6 trendline da standart, golf ile aralarında 1 sn hızlanma farkı var. sence değer mi?
    hem daha üst sınıf hem bagajı daha büyük. ama özellikle hb seviyorsan yada büyük araç kullanamıyorsan ayrı konu...


    düşünceleriniz için teşekkürler. passat ta aklımdaydı fakat

    1- yaşıma uygun diyeyim 26 yaşındayım , hani genç işi olsun, golf bana daha yakışık olur diye düşünüyorum.
    2- passat a da o motor yetmez diye düşünüyorum. Kendi corollamızdan örnek vereyim , 1.6 100 hp 1000 kg ağırlığında, corollamız var; 4 kişi bindiğinde, çekişin düştüğünü anında hissediyorsunuz. passat ise 1400 kg yanlış hatırlamıyorsam ve motoru 1.6 102 hp corolla ile hemen hemen aynı, bu arabaya 4-5 kişi binip, uzun yola çıkmayı düşünemiyorum bile. düşünsenize araba 1400 kg 5 kişi bindiniz ortalama 65 er kilo dan diyelim 325 kg yapar. Birde araba var 1400 kg+325kg=1725 kg bu motor bu kasayı bana kalırsa götürmez.Yani götürür de nasıl götürür az çok corolladan tahmin edebiliyorum. Kaldıki corolla 400 kg daha hafif.




  • Fiyat farkını verebiliyorsanız TSİ dan şaşmayın derim.İsterseniz VW bayiğine gidip bir test sürüşü yapın daha iyi karar verirsiniz.LPG ile 1.6 daha uygun ama yakında TSİ için LPG uygulamasıda gelir.Bence uzun yıllar kullanacaksanız TSİ derim.Kısa yıllar kullancaksnız da TSİ
  • ben de golf ü tavsiye ederim, ağırlığı düz ve uzun yolda belirli bir hıza çıktıktan sonra passatı tam bir tekerlekli ev şekline sokuyor.. tipine de diyecek yok ancak 30-35 ten önce binilecek araba değil bence.. ben 23 yaşındayım, kendimi passattan inerken hayal edemiyorum.. golf daha kompakt..

    tsi-akl konusuna gelince, ben ayda 600km yapıyorum ortalama.. yılda 7200 eder.. sizin 10000 yaptığınızı düşünelim ve 100km başına tsi ile ortalamada 1lt tasarruf ettiğinizi varsayalım (fabrika verileri ne derse desin 2 motoru da aynı kullandığınızda elde edeceğiniz kar ancak bu kadar) .. 100lt yıl sonu tasarrufunuz, 3.80 (gelecekteki bir fiyat olsun, zaten 1 seneye 4 lira olur benzin) den 380 lira fazla vermiş oluyorsunuz.. 0 alınca 500 lira da vergiyi fazla ödüyorsunuz.. 880 lira ... 3500 tl yi karşılamanız için 4 yıldan biraz fazlası gerekli .. matematik hesabında tsi çok gerekli gözükmüyor yani ..
  • Lpg düşünüyorsanız 102 hp, yok lpg istemem derseniz para durumunuz da müsaitse tsi tercih etmek daha iyi olur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf 1.2 tsi mi tdi mi diyenlere..
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    ben de golf ü tavsiye ederim, ağırlığı düz ve uzun yolda belirli bir hıza çıktıktan sonra passatı tam bir tekerlekli ev şekline sokuyor.. tipine de diyecek yok ancak 30-35 ten önce binilecek araba değil bence.. ben 23 yaşındayım, kendimi passattan inerken hayal edemiyorum.. golf daha kompakt..

    tsi-akl konusuna gelince, ben ayda 600km yapıyorum ortalama.. yılda 7200 eder.. sizin 10000 yaptığınızı düşünelim ve 100km başına tsi ile ortalamada 1lt tasarruf ettiğinizi varsayalım (fabrika verileri ne derse desin 2 motoru da aynı kullandığınızda elde edeceğiniz kar ancak bu kadar) .. 100lt yıl sonu tasarrufunuz, 3.80 (gelecekteki bir fiyat olsun, zaten 1 seneye 4 lira olur benzin) den 380 lira fazla vermiş oluyorsunuz.. 0 alınca 500 lira da vergiyi fazla ödüyorsunuz.. 880 lira ... 3500 tl yi karşılamanız için 4 yıldan biraz fazlası gerekli .. matematik hesabında tsi çok gerekli gözükmüyor yani ..

    Golfun hakkını vericek performans bence TSİ biliyorsunuz ki motoru sonradan güçlendirme durumu olmuyor.Fakat TSİ 122bgi 190bg e kadar çıkarabiliyorsunuz yazılım ile.Hem daha az yakıyor hem daha performanslı hem daha pahalı LPG 1.6 102 bg motor daha uyumlu.3500TL için TSİ dan vazgeçilmez diye düşünüyorum.Para sorun değilse sonuçda satarkende ucuza gitmez 1.6 dan TSİ.




  • Şimdi böyle konuşması kolay arkadaşlar. Bayiye gidip araba bakmaya başladığınızda o renk yok, bu renk iki ay sonra, şunun comfort var, bunun trend var, o satıldı gibi elli türlü laf duyacaksınız. 8V golf oldukça uygun bir araçtır. Çok km yapmıyorsanız performansı yeterlidir. Test sürüşü yapmadan karar vermeyin. Çeker çekmez kaldırmaz vs boşverin. Passat alanlar bile gayet yeterli diyorlar va 170-180 e kadar sıkılmadan kullanıyorlar. Yukarıdaki hesapta 500 lira vergi farkını anlamadım. 1.4tsi ile 1.6 nın vergisi aynı.

    Her iki motoru da kullandım. 8V 2001 bora kullandım 9 yıl. Bu sene tsi 1.4 passat aldım. Motorlar farklı elbette tsi iyi. Bir de 6 vites olayı var.

    Ben bayiye 1.6 102 hp almaya gitmiştim. sadece siyah ve metalik olduğunu diğer opsiyonlar için 2.5 ay beklemek gerektiğini duyunca ve bir de almışken biraz zevkli de olsun deyince 10bin daha koyup tsi aldım. aynı rengin (izlanda gri) ve park sensörlü (ön-arka) 1.6 trend versiyonu olsaydı onu da alabilirdim. Çünkü bora motorundan da memnundum. Ama yürüyor gibi kullanamazsınız o motoru.




  • 1.4 ile 1.6 nın vergileri farklı değil mi?? bir de 122 lik tsi ı 190 bg ye yazılımla falan çıkartamazsınız .. 150 bg belki alırsınız yazılımla.. o da iyi halden .. ve tsi da yazılım haricinde ancak deneysel modifikasyonlar mevcut eğer motor güçlendirmeden sözedeceksek.. ancak yıllardır tanınan 8v 1.6 lt motor için 150 bg yi geçebileceğiniz kadar modifikasyon çeşidi mevcut.. yanlış anlaşılmasın tabi ki tsi sürmek bir zevk ancak 1.6lt lik motordan da zevk almak mümkün ..
  • Bugün tesadüfen uzun süre görüşmediğim bir arkadaşımla konuşuyordum. Daha önce kendisinde 199 model 102 BG lik 1.6 Golf IV vardı. Ne yaptın biniyormusun hala dedim. Toyota Corolla almış sanırım 90 BG dizel dedi. Nasıl diye sordum Golf'e kıyasla.
    Siz de Corolla'yı ararmıyım diye sorduğunuz için konuyu okurken bu tecrübeyi paylaşayım istedim.
    Arkadaşım kesinlikle Golf'te ki konforu, yol tutuşu ve sessizliği aradığını, performans olarak Golf'ün çok daha iyi olduğunu söyledi. Bahsedilen Golf 99 model, kıyaslanan Corollo sıfır. Corolla'dan da memnunum diyor ancak Golf tamamen farklıydı diyor.
    Benim de daha önce Golf IV 2003 16V 1.6 vardı, çok iyi bir araç.
    1.4 TSI opsiyonunu öncelikle değerlendirmenizi öneririm ama ne olursa olsun Golf'ten sonra Corolla'yı aramayacağınızı düşünüyorum.
    İyi sürüşler

    quote:

    Orijinalden alıntı: kerim026
    ............
    Sizin tavsiyeniz ne olur ? Corolla sonuçta babaya ait satmayı düşünmüyoruzda, acaba ondan inip golf e bindiğimde onu performans olarak ararmıyım ?? 1.4 tsi trendline da aklımda fakat, gerek uzun yıllar kullanımda turboda sorun olurmu/olmazmı, gerek aradaki fiyat farkının (yaklaşık 3500Tl olması) fazla olması bunu tercihim dışına itiyor.
    Siz değerli golf kullanıcıları; yorumlarınızı/fikirlerinizi esirgemezseniz sevinirim.

    edit: yılda 10.000 kmden fazla yapacağımı sanmıyorum.(abime de caddy almıştık, 1 yılda 9.000 zor yaptı)




  • buğün cruze test ettim 113 hp 1.6 arkadaşlar bir kere daha anladımki vw bu işi biliyor. cruze hiç gitmiyor gaz tepkisi berbat. vites küçültüyorsunuz bağırıyor ama gitmiyor. sonuçta vw de 1.6 hatta eski teknoloji diye milletin diline dolanmış olan motor. passat trendline bile yumuşak ve seri biri devirlenme ile kullanmamı sağlıyor.
    honda civic denediğimdede aynı sorunu hissetmiştim benzinli araç zaten maximum torkunu yüksek devirde veriyor. bunu ne kadar aşağı çekerlerse kar ancak hondada rakiplerinden daha üst devirlerde kullanmak gerekiyor. buda benim sakin sürüş tarzıma hiç uymuyor.

    sonuçta 1.6 trendline golf alınırmı bilemem(donanımlar yönüünden) ama 1.6 motor vw alınır. ister golf, ister jetta ister passat saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    1.4 ile 1.6 nın vergileri farklı değil mi?? bir de 122 lik tsi ı 190 bg ye yazılımla falan çıkartamazsınız .. 150 bg belki alırsınız yazılımla.. o da iyi halden .. ve tsi da yazılım haricinde ancak deneysel modifikasyonlar mevcut eğer motor güçlendirmeden sözedeceksek.. ancak yıllardır tanınan 8v 1.6 lt motor için 150 bg yi geçebileceğiniz kadar modifikasyon çeşidi mevcut.. yanlış anlaşılmasın tabi ki tsi sürmek bir zevk ancak 1.6lt lik motordan da zevk almak mümkün ..


    Arkadaşım ben yazılım mazılım egzantrik meraklısı değilim. Kuvvetli araç istersem gider pahalısını alırım. Cep telefonum faturalı, benzin koyup binerim. Vergimi de öderim.

    "motor güçlendirmeden" söz etmiyorum. 1.6 motoru da 1.4 tsi motoru da çok iyi biliyorum. Daha önce nissan 200 sx ve 89 model mustang felan da kullanan biri olarak söylüyorum bunu size. 1299-1599 arası vergiler aynıdır. yıllık 600 küsur lira. bir üstü 1999 a kadardır o da 1700 liradır. Yeni gelecek olan 1.2 tsi 300 lira vergi ödeyecektir (12 ayda) bugünkü rakamlarla.

    1.6 lık motordan zevk alınır, zaten alıyordum. Ama tsi gibi olamaz, ehliyetiniz varsa bana güvenin.


    Sözlerim yanlış anlaşılmasın, kimseye laf etmek için söylemedim. Genel anlamda birçok kişi motor modifiyesine girmez. Ben de girmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokturk010 -- 27 Mart 2010; 21:12:56 >




  • Ben iki araç arasında kalsam 3' e 5 'e bakmazdım.TSİ alırdım.Yazılımla artırılabiliyor beygir ama tabi ne gerek var o konuda hem fikirim.Zaten güçsüz bir araç değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    1.4 ile 1.6 nın vergileri farklı değil mi?? bir de 122 lik tsi ı 190 bg ye yazılımla falan çıkartamazsınız .. 150 bg belki alırsınız yazılımla.. o da iyi halden .. ve tsi da yazılım haricinde ancak deneysel modifikasyonlar mevcut eğer motor güçlendirmeden sözedeceksek.. ancak yıllardır tanınan 8v 1.6 lt motor için 150 bg yi geçebileceğiniz kadar modifikasyon çeşidi mevcut.. yanlış anlaşılmasın tabi ki tsi sürmek bir zevk ancak 1.6lt lik motordan da zevk almak mümkün ..


    Arkadaşım ben yazılım mazılım egzantrik meraklısı değilim. Kuvvetli araç istersem gider pahalısını alırım. Cep telefonum faturalı, benzin koyup binerim. Vergimi de öderim.

    "motor güçlendirmeden" söz etmiyorum. 1.6 motoru da 1.4 tsi motoru da çok iyi biliyorum. Daha önce nissan 200 sx ve 89 model mustang felan da kullanan biri olarak söylüyorum bunu size. 1299-1599 arası vergiler aynıdır. yıllık 600 küsur lira. bir üstü 1999 a kadardır o da 1700 liradır. Yeni gelecek olan 1.2 tsi 300 lira vergi ödeyecektir (12 ayda) bugünkü rakamlarla.

    1.6 lık motordan zevk alınır, zaten alıyordum. Ama tsi gibi olamaz, ehliyetiniz varsa bana güvenin.


    Sözlerim yanlış anlaşılmasın, kimseye laf etmek için söylemedim. Genel anlamda birçok kişi motor modifiyesine girmez. Ben de girmem.


    benim de sözlerim yanlış anlaşılmasın ancak kim bana "10 bin lira verdim aldım", "telefonum faturalı", "benzin koyar binerim", "güçlü araç istersem pahalısını alırım" gibi cümleler kullanırsa ben de cevap verme ihtiyacı hissederim... ben "motor güçlendirmeden" erdor a cevap olarak söz ettim .. kimsenin egzantrik merakına da değinmedim.. vergileri tekrar kontrol ettim, haklısınız, aynı dilime giriyor ..

    bu arada ehliyetim var, telefonum da faturalı ama benzin pahalı geliyor, öğrenciyim.. tsi motorları da test ettim başka motorları da test ettim.. ama daha kullandığım araç ve motorları saymama gerek yok heralde burada.. ben onları burada "şunu, bunu felan da sürdüm" demek için sürmedim ..




  • 1.4/1.6 araç alıp 190 beygire çıkaracağım diye uğraşmam sayın öğrenci kardeşim. 190 beygir ihtiyacı olan (ki bence çok az kişinin ihtiyacı olur) 200HP TSI alır biner. Eski kullandığım araçları sıralamadım sadece sen bana güven demek istedim. Ve güven. Vergimi ödüyorum çünkü me ödediğimin farkındayım. Siz 1.4 /1.6 ayrı sanacak kadar bu işten uzaksınız anlaşılıyor, biraz da bana hak verin. Amaç küçümsemek değil, uzaksınız bana güvenin demek. Test etmek farklı şey, kullanıyor olmak farklı şeydir.

    TSI alayım mı diye soran arkadaşa, genel olarak , "TSI 160 a çıkıyor al", ya da "102HP arabayı götürmüyo alma" tarzında önerileri yersiz buluyorum. TSI planlıyorsa 122 olarak düşünecektir. Her tsi alan 160 a çıkar diye almıyor, neredeyse hiçbiri...

    performans arıyorsanız ikinci el bir forester turbo benzinli alırsınız. Yahut golf gti felan. ne işi var 1.4 / 1.6 ile performans adamının?




  • iyi ki bir vergiye yanlış baktım sitesinden hemen hemen ağızlarda laçka olduk.. hala içeriğinde farklı mesajlar gönderebilecek cümlelerin böyle forumlarda kullanılmasına karşıyım ve hala da bunu burada anlatmaya çalışıyorum, hala da "siz 1.4/1.6 ayrı sanacak kadar bu işten uzaksınız anlaşılıyor" gibi bir cümleyle karşı karşıya kalıyorum .. amaç küçümsemek değilse, amaç gerçekten bilgiyle üste çıkmaksa "sanırım bu işlere pek aşina değilsiniz" cümlesinı okuyor olurdum orada ..

    ve ayrıca; 190 beygir konusu benden doğmuş bir konu değildir, lafı geçtiği için motorlarla ilgili yapılabileceklere değindim, ayrıca performans arayışının araba piyasasında ne kadar göreceli olduğu da malum.. her performans arıyorum diyen aynı değerlerden sözetmiyor..

    ve sizin yersiz bulduğunuz laflar da bana ait değil .. ama ben de her türlü iletişim çeşidinde (diolog tan tutun forumda yazışmaya kadar) bir insanın diğerine üstün çıkma çabası esnasında sadece üstün çıkmaya çalıştığı konu hakkında konuşmasından yanayım, içeriğinde "çok bilme", "ben şunu yapıyorum", vb.. imalar taşıyan, ya da konuyla doğrudan alakası olmayan cümleleri ben gereksiz ve aynı zamanda yanlış buluyorum.. hala neden faturalı cep telefonu kullandığınızı ya da verginizi ödediğinizi söylediğinizi anlamış değilim .. konuyla alakası olmayan lafın üslupla alakası vardır, bu üslup da doğru değil...

    neyse lafı çok uzatıp konuya saygısızlık ettim, kusuruma bakılmasın lütfen..




  • Üstünüze alınmayın.
  • Golf VI 1.4tsi 122bg dsg sahibiyim.Çok fazla araba kullandım.Kesinlikle golf dogru tercih once onu soyleyeyeim.Sürüş dinamikleri olarak rakibi toyota, opel, honda vs. değil, direk olarak A3 ve 1 serisidir ki bu bahsi gecen 3 araba içinde(üçünüde kullandım) sürüş olarak en iyisi bence golftür. Golf 6 kendi serisi içindede en iyi olanı. Golf 4 sahibiydim golf 6 çıtayı baya bir yukarı taşımış. Golf 4 kullananlar arabalarının fanatigidir yani oyle iyi bi arabadır arkadasının degerlendirmesinide göz önüne koyarsak Golf6>>>Corolla demek yanlış olmaz. Bende 1.6 almaya gittim baya bir araştırdım ve inan 1.4 aldığıma okadar mutluyum. 3-4 bakma 1.4 tsi al sonra arkana yaslan aracının keyfini çıkar hiç bir zaman keşke demeyeceğine seni temin ederim...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.