Şimdi Ara

VW :: DSG şanzıman :: (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
50.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 300 HP'lik V6 FSI (turbosuz) 4MOTION motorda da DSG var, olay torkla ilgili, güçle değil. 400 NM'den fazla tork kaldırmıyor 6-DSG.
  • vw sayfasında istemediğin kadar bilgi var
  • Küçük bir soruda ben sormak istiyorum babam VW Passat 2.0 TDI 170 hp Highline sipariş etmiş sanırım en full'ü imiş ve DSG şanzıman varmış benim sizden öğrenmek istediğim eğer ki biliyorsanız lütfen... vites kolunun yanında netten baktığım kadarı ile Sport/Comfort seçeneği var birde vites kolu bölümünde D nin altında "S" var bu "S" ne oluyor yandaki Sport/Comfort ne oluyor ben anlamadım ikiside sport demek mi oluyor öyleyse neden 2 tane açıklayan olursa çok sevinirim...Şimdiden Çok Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roxyspawn -- 29 Aralık 2008; 14:20:14 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roxyspawn

    Küçük bir soruda ben sormak istiyorum babam VW Passat 2.0 TDI 170 hp Highline sipariş etmiş sanırım en full'ü imiş ve DSG şanzıman varmış benim sizden öğrenmek istediğim eğer ki biliyorsanız lütfen... vites kolunun yanında netten baktığım kadarı ile Sport/Comfort seçeneği var birde vites kolu bölümünde D nin altında "S" var bu "S" ne oluyor yandaki Sport/Comfort ne oluyor ben anlamadım ikiside sport demek mi oluyor öyleyse neden 2 tane açıklayan olursa çok sevinirim...Şimdiden Çok Teşekkürler...


    Siz o resme aldanmayın, vites kolunun yanında sport-confort seçenegi yok TR'deki passatlarda. Ama manası sportu seçince süspansüyonlar ve muhtemelen direksiyon sertleşiyo comfortta da yumuşuyo.
    Diğer sorunuz olan D-S farkı ise: D modunda normal kullanırsınız, S modunda da devirli kullanırsınız. Araba tepkilere daha çabuk cevap verir de diyebiliriz.




  • O zaman VW bi övgüyü hak ediyor, taa o zaman arabalarda kullanmaya başlamış DSG'yi.
    Daha opel-ford-honda-toyota-renault gibi firmalar normal araçlarında kullanmaya baslamadı diye biliyorum bu vitesi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    2.5 yıl önce de dsg yi tartışmışız, daha kimse ne olduğunu bile bilmiyordu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    O zaman VW bi övgüyü hak ediyor, taa o zaman arabalarda kullanmaya başlamış DSG'yi.
    Daha opel-ford-honda-toyota-renault gibi firmalar normal araçlarında kullanmaya baslamadı diye biliyorum bu vitesi.




    kullanmak ne kelime, hala 4 ileri otomatik vites ile 2009 model satılan araçlar var

    gerçi siz de VW hala 8v araç satıyor diyeceksiniz şimdi, lpg ve cng için diyecem inanmıyacaksınız.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meke

    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    O zaman VW bi övgüyü hak ediyor, taa o zaman arabalarda kullanmaya başlamış DSG'yi.
    Daha opel-ford-honda-toyota-renault gibi firmalar normal araçlarında kullanmaya baslamadı diye biliyorum bu vitesi.




    kullanmak ne kelime, hala 4 ileri otomatik vites ile 2009 model satılan araçlar var

    gerçi siz de VW hala 8v araç satıyor diyeceksiniz şimdi, lpg ve cng için diyecem inanmıyacaksınız.

    Ülkemizde de LPG'li satsa direk inanırdık





  • quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    johnny3254

    DSG ve SMG şanzımandaki Arızalar sonuçta Beyin kontrollü ve Devreler işletim sistemi söz konusu fakat çok sağlıklı ve sağlam sistem oldukları kanıtlandı ki M3 de senelerdir Kullanılan SMG şanzıman şuan SMG II olarak Karşımıza çıkmakta (tepkime süresi çok daha kısa M3 CSL de 0-100 4.6sn kadar çekilebildi bu da başarısını gösteriyo)

    alysentr

    CVT şanzımanın Çalışma prensibi Multitronic ile aynıdır ama DSG ile FARKLIDIR...

    çünkü DSG ve SMG diye adlandırdığımız sistemler normal Debriyajlı sistemler bu sistemde Debriyaja araç beyin kontrolu vasıtası ile bizim yerimize saniyenin binde 8 i daha hızlı davranarak değiştiriyor.

    mesela bu sistem Easytronic olarak MMT olarak binek araçlarda görmekteyiz ama bu sistem Normal vites değişiminden daha uzun sürüyor ve maliyeti çok düşük ve performans iddası yok..!!!

    CVT şanzıman ise basit mantıklı Sonsuz Kasnak şeklinde hareket eden mekanizma diyebiliriz.Multitronic Tiptronic te CVT şanzımanı bölümlere ayırarak vites e müdahale etmek mümkün CVT şanzımanda 7 ileri ye kadar (honda Jazz) görmekteyiz.


    BMW CLS 1.vitesde 100 yapamıyormu? İlla 2. vitesemi geçiyor ki SMG nin avantajını kullanıyor...




  • Vay be iki sene olmuş,hafiften hatırlıyorum.Vakit çabuk geçiyor.Geriye yaşadıklarımız değil yaptıklarımız kalıyor değil mi?
  • vw ni tebrik etmek lazim.dsg yi günlük arçlara koydukları için. dsg sayesinde dünya baya benzin tasarufu yapmiştir.

    http://www.borgwarner.com/products/ts/friction_products/dualtronic_clutch_system.shtml

    sanırım bunlar icat etmiş
  • Evet, Amerikalı BORG-WARNER icat etmişti...

    Zamanında 30 yıl önce DAF'ın elinden kayışlı CVT'yı alıp "geliştireceğim, DAF'ı dünyada 1 numara yapacağım, sizi allayıp pullayacağım, para akıtacağım, sizi öpecekler, altın yalayacaksınız altın..." diyerek zavallı Hollanda'lı otomobil şirketi DAF'ı (Van Doorne's Aanhangwagen Fabriek) eşekler... şey, otomobil cehennemine yollamıştı, kendi ürettiği tork konvertörlü 3 ileri otomatik ile 4 ileri manüellere RAKİP olarak gördüğü CVT'yi geliştirmek için değil, öldürmek için almıştı meğer ama değer şayet eğer geliştirseydi, sonra gitti ALAMANLARLA ortaklık kurdular ve şeytan icadı muhteşem otomatikman şanzıman halin duman DSG'yi doğurdular!

    BORG-WARNER tam ve tipik bir AMERİKANVARİ KURUMSALLAŞMA ÖRNEĞİDİR...

    RAKİBİNİ YENEMEYECEKSEN, ONU SATIN AL!
    IF YOU CAN'T BEAT THEM, BUY THEM!


     VW  :: DSG şanzıman ::



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 27 Şubat 2010; 10:29:05 >




  • Bozuk yollarda DSG'den metal sesleri geldiği söyleniyor ve bunu servis çözemiyormuş. Bakınız turbofsi.net
  • merhaba arkadaşlar.. bende 2009 model 1.4 tsi 122 hp DSG triptronic Golf var. aracı almaya giderken açıkcası biraz endişelerim vardı. 1.8 T 150 beygirlik bir audi den sonra attan inip eşşeğe bindik misali olacak diye düşünüyordum. Taa ki araç ile ilk test sürüşüne çıkana kadar. İnanamadım bu araç 1.4 122 hp olamaz sanırım başka bir araca biniyoruz dedim. Çok seri anlatılacak değil yaşanacak birşey. Sadece gaza basın yeter. İnanılmaz bir sürüş keyfii..... Taa ki araç 20000 km ye gelip şanzımanı arıza çıkartıncaya kadar. Evet 20000 km de şanzıman ve mekatronik değişti. Eğer garanti kapsamında olmasa masraf 20000 tl.aracın yarı fiyatı. bu beni araçtan soğuttu ama ona rağmen dsg sanzımandan vazgeçemiyorum. bu sınıfta bu fiyata bu serilikte başka bi araç bulacağıma inanmıyorum. Golf alacaklara tavsiyem şanzuman da çıkabilecek arızalara hazır olun ama çıkmaz ise sürüşün keyfini çıkartın..




  • bezinli otomatik cok yakmıyor mu ya DSG de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maydin1905

    merhaba arkadaşlar.. bende 2009 model 1.4 tsi 122 hp DSG triptronic Golf var. aracı almaya giderken açıkcası biraz endişelerim vardı. 1.8 T 150 beygirlik bir audi den sonra attan inip eşşeğe bindik misali olacak diye düşünüyordum. Taa ki araç ile ilk test sürüşüne çıkana kadar. İnanamadım bu araç 1.4 122 hp olamaz sanırım başka bir araca biniyoruz dedim. Çok seri anlatılacak değil yaşanacak birşey. Sadece gaza basın yeter. İnanılmaz bir sürüş keyfii..... Taa ki araç 20000 km ye gelip şanzımanı arıza çıkartıncaya kadar. Evet 20000 km de şanzıman ve mekatronik değişti. Eğer garanti kapsamında olmasa masraf 20000 tl.aracın yarı fiyatı. bu beni araçtan soğuttu ama ona rağmen dsg sanzımandan vazgeçemiyorum. bu sınıfta bu fiyata bu serilikte başka bi araç bulacağıma inanmıyorum. Golf alacaklara tavsiyem şanzuman da çıkabilecek arızalara hazır olun ama çıkmaz ise sürüşün keyfini çıkartın..



    arıza çıktığında gerçekten o fiyatları bulma ihtimali varsa DSG ikinci elde zor :(




  • Bizim şirket araçlarımız DSG Şanzımanlı Polo 1.6 90HP . Bir abimiz araç sıfırken yol ortasına fırlamış büyük bir kaldırım taşı üzerinden geçti, araçta çizik olmamasına rağmen araç pert oldu, alttan DSG şanzıman ağılmış sanırım. Masraf aracın % bilmem kaçı olduğu için kaska perte ayırdı arabayı. Masraf konusunda doğruluk payı var. ama saat gibi çalışıyor.

    performansa gelince gerçekten müthiş bir keyif bu araçları kullanmak, aklınzdan geçirdiğiniz hemen hemen her seyi yapabiliyorsunuz trafikte.. motor ve beygir gücünün de üzerinde bir performansı var. Milisaniye mertebesinde vites geçişleri var, dolayısıyla performans kaybı olmuyor, bunu ışıkta bir araçla yarışırken o vites geçiş anında hissedebiliyorsunuz. Sizin bir kaybıınız yada gecikmeniz olmuyor bu vites geçiş hızı ile..

    Yakıta gelince zaten çok başarılı, nasıl olmasın ki.. çünkü 7 İleri Vites Bu şanzıman. Yani bu ne demek; motor devrinin yükselmesine izin vermiyor araç. . 5, derken 6, derken 7. vitese geçiyor ve 170km/h iken araç sadece 3000devire çıkıyor. Öyle yüksek hızda 5000-6000 devirlerde araç bağırmıyor. Diğer bir ifade ile bu araçla İstanbuldan Ankara 120-130km hızla gidin, araç yakıtı koklayarak gidiyor. Birçok arkadaş inanmıyor ama denemesi çok basit aracı olan varsa denesin, rezerve deposu ile beraber 58-60lt yakıt alıyor bu araç.. İçinde bir miktar yakıt varken 56lt yakıt aldım 217TL ye. Anladım ki toplamda 60lt yakıt alır bu araç..

    Düzgün kullanınla sorunsuz 1 milyon km gider diye düşünüyorum.. Gerçekten DSG bir tutku haline geliyor. Başka bir araca binmek gelmiyor içinizden..




  • 12 bin TL. farka değer mi bu ayrıntı arkadaşlar? Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Tiptr. DSG Comfortline 73.500 TL
    Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Highline 74.800 TL
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.