Şimdi Ara

VW :: DSG şanzıman :: (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
50.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabada çift kavrama var. Diyelim ki siz 4. vitesdesiniz. 5. vites için kavrama hazır şekilde sizi bekliyor.

    Yarış otomobili gibi bir şey.

    0-100 km hızlanma için yapacağınız tek şey DSG de kullanmak. Düz vitesde bile bu kadar seri vites

    değiştirilemiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 10 Eylül 2006; 11:15:30 >
  • Peki bu üst model DSG kullanan araçlarda smg deki gibi direksiyondan kontrol varmı?
  • Bu konuda bilgim yok...
  • Akıncı sen yorumla bari:::

    Vw ama olsun
  • Bu sistem (yada benzeri) quickshift adıyla Renaultta da kullanılıyor.. Yalnız Clio 1.2 gibi düşük hacimli bir modelde kullanılıyor acaba ne gibi farklsrı vardır DSG ye göre..



     VW  :: DSG şanzıman ::


    Clio HB ürün gamýna Haziran ayý itibariyle katýlan Clio HB 1.2 16v Quickshift manuel vites kutusu zevkini otomatik olarak sunuyor. Sistem, otomatik ve yarý otomatik olmak üzere 2 çalýþma þekli sunuyor. Her iki durumda da vites deðiþtirirken gaz pedalýný serbest býrakmak gerekmiyor.

    Robotize vites kutusunun birçok avantajý bulunuyor. Bunlarýn baþýnda sürüþ konforu geliyor. Vites deðiþtirme ve debriyaj pedalýna basma zorunluluðu ortadan kalktýðý için özellikle þehir içinde ve trafik sýkýþýklýðýnda kullaným rahatlýðý sunuyor.

    Robotize vites kutusu ile konforlu yolculuk
    Üzerine bir robot eklenmiþ manuel vites kutusu olarak tanýmlanabilen Robotize Vites Kutusu, teknolojisi ile hayatý kolaylaþtýrýyor. Bir bilgisayar tarafýndan yönetilen robot sayesinde vites deðiþikliklerini kolayca gerçekleþtirmek mümkün oluyor. Tam otomatik mod ile vites kolunu kumanda etme imkaný veren yarý otomatik mod arasýnda tercih yapmak ise sürücüye kalýyor. Her iki durumda da debriyaj-kavrama kumandasýna gerek olmuyor çünkü araçta debriyaj pedalý bulunmuyor.

    Robotize vites kutusu nasýl çalýþýr?

    Hidrolik pistonlarý olan bir kumanda mekanizmasý, vites seçimini ve deðiþtirilmesini saðlýyor. Elektro-pompa, depo ve akümülatörden oluþan bir güç grubu, mekanizmayý harekete geçiriyor. Robot sisteminin beyni, bir iþlemciye baðlý. Bu iþlemci, motorun bilgisayarý ile iletiþim halinde bulunuyor. Bu þekilde gerekli verileri alýyor, vites deðiþikliklerini yönetiyor. Ayrýca bu iþlemci, sürekli yolun özelliklerini ve sürücünün otomobil kullanýþ stilini de dikkate alýyor. Sistem ayrýca, debriyajýn ayrýlma ve kavraþmasýna kumanda ediyor; vites deðiþikliklerini son derece hassas bir þekilde gerçekleþtiriyor.

    Otomatik ya da yarý otomatik, seçim sürücünün

    Sürücü, kontaðý açýp birinci vitese geçtiðinde otomatik mod devreye giriyor. Bir moddan diðerine geçiþ, ilk kalkýþta vites koluna kumanda edilerek yapýlýyor. Vites kolu, tek dokunmayla çalýþýyor; kolun ileri veya geri doðru itilip çekilmesine baðlý olarak bir üst veya alt vitese geçiliyor. Otomatik konuma dönmek için sürücünün vites kolunu kumanda etmesi gerekiyor.

    Sürüþ rahatlýðý

    Her iki modda da robotize vites kutusu teknolojisi, özellikle þehir içi kullanýmlarda mutlak bir sürüþ rahatlýðý saðlýyor. Robotun, aþýrý yüksek veya düþük devirlere karþý koruma özelliði bulunuyor. Bu sayede aracýn stop etmesi önleniyor. Robot manuel modda iken bile, örneðin bir trafik ýþýðýnda durmak için frene basýldýðýnda, sistem kendi kendine vites düþürüyor. Yeniden harekete geçerken uygun vitesi seçeyim diye düþünmeye gerek kalmýyor.

    Robotize vites kutusunun avantajlarý

    SÜRÜÞ KONFORU: Vites deðiþtirme ve debriyaj pedalýna basma zorunluluðu ortadan kalktýðý için bu sistem, þehir içinde veya trafik sýkýþýklýklarýnda büyük rahatlýk saðlýyor.

    YAKIT TÜKETÝMÝNÝN AZALTILMASI: Robotize vites kutusu, manuel vites kutusuna sahip versiyonlar ile ayný oranda yakýt tüketimi sunuyor. Hatta vites geçiþlerini en aza indirdiðinden enerji tasarrufu bile saðlýyor. Clio HB 1.2 16v Quickshift, düz vitesli Clio HB 1.2 16v ile ayný oranda -karma parkurda 100 km’de 5,8 litre- yakýt tüketimi sunuyor.

    DÝNAMÝZM: Temelde mekanik bir vites kutusu olan robotize vites kutusu, bu teknolojinin bütün avantajlarýna sahip




  • Çok farklı olaylar.

    DSG bir devrim.
    1. DSG de çift kavrama var
    2. DSG yakıt ekonomisi sunuyor.
    3.DSG aslında düz vitesdir.
    4. DSG; düz vitesden daha hızlı vites değişimi sunuyor. Sebastian Loeb , DSG şanzımandan daha yavaş...
    5. 4 vitesdesin mesala, 5. vites senin için hazır konumda bekliyor.

    DSG sadece bir devrimdir....

    Asilx senin bile DSG yi tam olarak bilmediğine şaşdım...
    Edit: değiştirme...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 10 Eylül 2006; 20:21:22 >
  • DSG, tam otomatik değilki onda da debriyaj var.. Bu quickshiftte de yakıt ekonomisi var yazıyı oku istersen.. Zaten quickshift Clio3 1.2 daha Türkiye ye gelmedi
  • ben DSG yi biliyorum hatta manuele göre fabrika verisi daha iyi Tabiki Renault un 1.2 sindeki onun kadar gelişmiş olmayabilir ama prensip olarak aynılar.. İkisinde de debriyajı elektronik bir beyin kullanıyor..

    Yanlışım varsa düzelt abi
  • Örnek:

    Civiv hb 1.8 140 beygir düz vitesle 0-100 km hızlanma 8.9 sn iken; i-shift vitesle ise 10.4 sn; belirgin bir performans kaybı var civic de...

    Fakat golf 2.0 140 beygir düz vites ile 0-100 km hızlanma 9.3 sn iken ; Triptronic DSG şanzımanla 0-100 km hızlanma YİNE 9.3 sn...

    DSG şanzıman , düz vitesden de daha hızlı vites değiştiriyor...
  • Hele bir de kullandığınız otomatik şanzuman benimki gibi tork konvektörlüyse iyice kötü.
    DSG'nin özelliklerini okuyunca hayran kalmamak mümkün değil. Almanlar bu işte iyi gibiler. Bakalım Japonlar ne yapacak.
  • s.a kardesler.
    benim aracimda dsg mevcut ve cok memnunum.
    cok hizli vites degistiriyor.vites gecisleri cok yumusak.
    ozellikle sport ayarina alirsaniz ilk kalkis ani haric ara hizlanmalarda mukemmel sonuclar veriyor.
    dsg sistemi aslinda manuel den daha iyi.hizlanma konusundada oyle
    ama otomatik vitesin tek eksigi ilk kalkis aninda gaza basmanizla araci hemen hareket ettiremiyorsunuz.
    bunun disinda araba yurur haldeyken tptronik yerine dsg yi otomatik vitesi kullaniyorum.ama sport ayarinda biraz fazla yakiyor

    selametle...
  • bu dsg şanzımanı nie diğer markalarda kullanmıokii çok güzel bi sistem ve diğer markalarada yayılması lzmm
  • yokuşta geri kayıyor mu bu dsg?
  • Formula 1'de olgunlaşan harika bir teknoloji. Seamless shift olarak F1 araçlarında mevcut bir süredir bu sistem.

    Renault da bu teknolojiye fabrika düzeyinde sahip ama tüketicilere sunmaya çok hevesli değil gibi görünüyor... Halbuki Megane'ın F1 rengindeki modelde böyle bir şanzıman kullansaydı işte o zaman teknolojiyi pistten yola taşıyan önder bir firma gibi davranmış olacaktı.

    Ama aynı eleştiri Toyota için de yapılabilir zira Seamless vites kutusunda lider takım onlardı bir süredir... Keza Honda da. Kısmet VW'yeymiş demek ki "halka" indirme konusunda bu teknolojiyi.
  • arkadasim benim aracimda auto hold sistemi var.
    araci hic geriye kacirmiyor.
    mesela yokus cikiyorsunuz durmaniz gerekti.
    frenle durdugunuz da frenden ayaginizi isterseniz cekin hic biseye basmaniza gerek yok geriye kacirmiyor.
    ayni sekilde kalkista da oyle.hic bir sekilde geriye kacirmiyor.
    tabi bu anlattiklarim autohold un yaptigi bi is.
    dsg ile alakasi var mi bilmiyorum.aracim dsg sistemine sahip oldugu icin yazdim.
    autohold sistemini isterseniz vitesin yan tarafindaki tustan devre disi birakabilirsiniz.

    selam ile...
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    yokuşta geri kayıyor mu bu dsg?
  • DSG sanzimanli caddy kullaniyorum. Tam otomatik modda (yani D veya S ) arac cok seri vites degistirirken + - moda aldigimda vites degisimlerini cok gec algiliyor. yani ben 1 kere ileri itekliyorum arac vitese 0.5 sn sonra geciyor. Tam olcmedim ama bayaa gec geciyor.. sorun mu var acaba.? o yüzden bende hem tam otomatik modda kullan1yorum..Ayrica geriye kac1rma olayida ilginc. Cok dik yokuslarda kaciriyor geriye veya ileriye ama normak yokuslarda hic etkilenmiyor. Caddy lerde auto hold yok diye biliyorum ama normal yokuslarda gayet guzel duruyor...
    tesekkürler
  • dsg nin turkcesi : arac vitesi ne zaman degıstırecegını senden daha iyi biliyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BestSony

    DSG sanzimanli caddy kullaniyorum. Tam otomatik modda (yani D veya S ) arac cok seri vites degistirirken + - moda aldigimda vites degisimlerini cok gec algiliyor. yani ben 1 kere ileri itekliyorum arac vitese 0.5 sn sonra geciyor. Tam olcmedim ama bayaa gec geciyor.. sorun mu var acaba.? o yüzden bende hem tam otomatik modda kullan1yorum..Ayrica geriye kac1rma olayida ilginc. Cok dik yokuslarda kaciriyor geriye veya ileriye ama normak yokuslarda hic etkilenmiyor. Caddy lerde auto hold yok diye biliyorum ama normal yokuslarda gayet guzel duruyor...
    tesekkürler



    sizin aracta bir sorun olabilir arkadasim.
    ayni sisteme sahip passat kullaniyorum.
    zaten tiptronige alinca dokunmak yeterli kaliyor.ayni hizli vites degisim hizini sergiliyor.
    zaten cogu yerde tiptronige gerek kalmiyor ama sollama yapacaginiz yerlerde gerek kaliyor.
    mesela bilecik rampalarinda bozuyuk yolunda hep tiptronige aliyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SchwarzMoto

    Peki bu üst model DSG kullanan araçlarda smg deki gibi direksiyondan kontrol varmı?

    dsg sanzıman nın bir benzeri de audi de kullanılıyor s-tronic adıyla
    audi lerde direksiyonun arkasında ki kulakcıklar yardımıyla da vites degistirebiliyorsunuz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BestSony

    DSG sanzimanli caddy kullaniyorum. Tam otomatik modda (yani D veya S ) arac cok seri vites degistirirken + - moda aldigimda vites degisimlerini cok gec algiliyor. yani ben 1 kere ileri itekliyorum arac vitese 0.5 sn sonra geciyor. Tam olcmedim ama bayaa gec geciyor.. sorun mu var acaba.? o yüzden bende hem tam otomatik modda kullan1yorum..Ayrica geriye kac1rma olayida ilginc. Cok dik yokuslarda kaciriyor geriye veya ileriye ama normak yokuslarda hic etkilenmiyor. Caddy lerde auto hold yok diye biliyorum ama normal yokuslarda gayet guzel duruyor...
    tesekkürler


    Klasik tork konvertörlü araçlar bile dik yokuşta kayma yapabiliyor. Bizdeki Clio 2 HB otomatik(easytronik türü otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlardan değil.), çok dik olmayan rampalarda sorunsuzken çok dik rampalarda kaçırma yapıyor.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.