Şimdi Ara

VW :: DSG şanzıman :: (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
50.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • toyotadaki mmt ve opeldeki easytronic sistem olarak bunlardan farklımı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drberti

    toyotadaki mmt ve opeldeki easytronic sistem olarak bunlardan farklımı


    evet...Sayfanın başlarını okursan ayrıntılı açıklama görebilirsin
  • Topic kapandı galiba kimse bişey yazmıyor.. evet gelsin resimler yazılar...
  • bende dsg şanzumanı merak ediyorum
    tiptronicmi streptonicmi dsg mi
    gidip hafta sonu baksammı vw e diye düşünüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BestSony

    Topic kapandı galiba kimse bişey yazmıyor.. evet gelsin resimler yazılar...


    buyrun bi tane foto ekleyeyim.
    zaten aciklama icin yuakarda epey birseyler yazildi cizildi.
    buna ragmen kafanizda soru isaretleri varsa yardimci olmaya calisiriz.

     VW  :: DSG şanzıman ::
  • bunun otomatikten ne farkı var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    bunun otomatikten ne farkı var


    hem otomatik hem de manuel olarak kullanilabiliyor.
    normal otomatiklerden farki cok hizli vites degistirmesi.
    gaza dokunusunuza gore vites degitiriyor.
    mesele D konumunda iken gaza cok az basarsaniz 90-100 km ile giderken 6. vitese kadar yukseltebiliyor.
    fakat birden hizlanma ihtiyaciniz olursa gaza yuklendiginizde hemen 3. vitese atiyor.bunu cok hizli yapiyor.
    normal otomatikler galiba gaza yuklenince bir vites dusuruyor.bundaki gibi direk 3 vites dusuremiyor diye biliyorum.ama bu benim ilk otomatik vitesli aracim oldugu icin diger otomatikler hakkinda cok bilgiye sahip degilim.
    ben cok begeniyorum dsg sanzimani.gercekten sirf dsg sanziman icin yine de vw alinir diye dusunuyorum.
    aracimi alirkende dsg sanzimanli olmasinin buyuk rolu oldu.
    daha once diyordum otomatik sanzimanin keyfi olurmu diye?ama bunun zevki bambaskaymis.
    herkese tavsiye ederim.gidin test surusu yapin.
    manuel sanzimanda cok daha ustun bence.

    selam ile...




  • hafta sonu vw arayayım bir tane dsg li ile test yapayım erzuurmda ..hoşuma giderse alırım valla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    hafta sonu vw arayayım bir tane dsg li ile test yapayım erzuurmda ..hoşuma giderse alırım valla


    ben aracimi alacagim sirada iki tane test surusu icin arac vardi.
    birisi manuel birisi dsg sanzimanli idi.
    ben manuel ile yapacagimi belirttim.
    sonra ordaki adam dedi dsg sanzimanli ile yapin dedi.bu bildiginiz otomatiklerden degil dedi(zaten ben eski otomatikleri de bilmiyordum bu ilk otomatik aracim olacakti)
    ben biraz cekimser yaklastim.dedim otomatik sanzimanli almak istemiyorum dedim.
    adam halen israr etti bi deneyin bakalim dedi.begenmezseniz diger ile de test surusune cikariz dedi.
    tamam dedim deneme surusune ciktik.adama belli etmedim ama tam anlmiyla hayran kaldim
    showroom a donunce zaten kararimi vermis oldum.
    manuel i denemedim bile.
    dedigim gibi sadece dsg sanzimandan dolayi vw araclari tercih edilebilir.(benim kullandigim dizeldi ama.benzinlilerde durum nedir bilmiyorum)

    selam ile...




  • Arkadaşlar DSG şanzımanın A3 için değerlerine baktım, 11.5 olan 0-100 hızı 12.8 saniyeye filan düşmüş baya performans düşürüyor.

    Denzelde var zaten o söylesin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Arkadaşlar DSG şanzımanın A3 için değerlerine baktım, 11.5 olan 0-100 hızı 12.8 saniyeye filan düşmüş baya performans düşürüyor.

    Denzelde var zaten o söylesin



    Valla sayılara takılmayalım bence. 1.3 sn lik fark hiç bişeydir. Ben araba alırken önce torkuna beygir gücüne bakardım..Şimdi şanzıman ve vites kutusunuda bakacağım artık.. Bir arabayı sollarken şanzımanın ve motorun uyum içinde dogru vitesi secmek hayati önem taşır bence. Ki bu kararıda DSG şanzıman çok iyi veriyor bence. Bende daha önceden otomatik araba kullamamıştım ancak arkadaşların 307 ve sportage larını kullanınca çok farklı olduğunu gördüm. gerçi bu araclarda ki otomatik vitesle 4 ileri idi. Belki bunun farkı vardı. Bundan sonra ki kararım DSG derim başka bişey demem.. Bu arada dün Kia Sorento kullandım.. O neydi öyle yaa Tam bir traktör.. Arkası ayrı önü ayrı gidiyor. Şanzıman tepki vermiyor. Düşmanıma tavsiye etmem..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Arkadaşlar DSG şanzımanın A3 için değerlerine baktım, 11.5 olan 0-100 hızı 12.8 saniyeye filan düşmüş baya performans düşürüyor.

    Denzelde var zaten o söylesin

    dostum a3 te DSG 2.0 dan itibaren sunuluyor denzel deki normal tiptronic
  • Arkadaşlar, kavram karmaşası yaşamayın...

    tam otomatik,
    tiptronic,
    yarı-otomatik (easytronic,asm..vs..)
    DSG-SMG

    Bu dört otomatik şanzımanda birbirlerinden farklıdırlar...

    tam otomatik ile tiptronic aslında aynıdır ancak tiptronic manuel vites değişmi sağlar ancak performans ve yakıtta tasarruf yapmaz... Bu araçlar yokuşlarda (çok dik değilse) kayma yapmaz... Vites değişimleri elektronik beyin tarafından kullanıcının gaza basması ve aracın devirine göre ayarlanır... vites geçişleri nispeten yavaş ve yakıt tüketimi fazladır...

    yarı-otomatik (easytronic,asm..vs..)
    Çoğu düşük sınıf araçlarda kullanılarn bu şanzımanlar tamamen düz vites mantığı ile çalışır, sadece debriyaj pedalı yoktur, kavramayı araç kendisi yapar... vites geçişler yavaş ve tam otomatik şanzımana göre sarsıntılı ve hissedilir olur ancak yakıt tüketimi düz vitesler kadar azdır... yokuşlarda düz vites gibi geri kayma yapar (eğer hillhold özelliği yoksa)

    DSG-SMG,
    bu şanzımanlar ise topiğin başında anlatılan prensiple çalışır, ve diğer tüm şanzımalardan daha yüksek bir teknolojidir... yukarıda anlatılan şanzımanların tüm iyi özelliklerini almış, kötülerini bırakmıştır...

    Bildiğim kadarıyla DSG ve SMG şanzıman sadece VW grubu ve BMW da var... o da her araçta değil... VW grubundaki her otomatik şanzıman DSG değildir...




  • Ekleme: yarı otomatik iğin maliyeti çok düşük, çünkü basit....
    Bir sonraki arabam İnşallah DSG şansıman olacak, umarım benzerini opel de çıkarır. Yarı otomatik şansımanda öncüydü bakalım...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Aerobero

    Arkadaşlar, kavram karmaşası yaşamayın...

    tam otomatik,
    tiptronic,
    yarı-otomatik (easytronic,asm..vs..)
    DSG-SMG

    Bu dört otomatik şanzımanda birbirlerinden farklıdırlar...

    tam otomatik ile tiptronic aslında aynıdır ancak tiptronic manuel vites değişmi sağlar ancak performans ve yakıtta tasarruf yapmaz... Bu araçlar yokuşlarda (çok dik değilse) kayma yapmaz... Vites değişimleri elektronik beyin tarafından kullanıcının gaza basması ve aracın devirine göre ayarlanır... vites geçişleri nispeten yavaş ve yakıt tüketimi fazladır...

    yarı-otomatik (easytronic,asm..vs..)
    Çoğu düşük sınıf araçlarda kullanılarn bu şanzımanlar tamamen düz vites mantığı ile çalışır, sadece debriyaj pedalı yoktur, kavramayı araç kendisi yapar... vites geçişler yavaş ve tam otomatik şanzımana göre sarsıntılı ve hissedilir olur ancak yakıt tüketimi düz vitesler kadar azdır... yokuşlarda düz vites gibi geri kayma yapar (eğer hillhold özelliği yoksa)

    DSG-SMG,
    bu şanzımanlar ise topiğin başında anlatılan prensiple çalışır, ve diğer tüm şanzımalardan daha yüksek bir teknolojidir... yukarıda anlatılan şanzımanların tüm iyi özelliklerini almış, kötülerini bırakmıştır...

    Bildiğim kadarıyla DSG ve SMG şanzıman sadece VW grubu ve BMW da var... o da her araçta değil... VW grubundaki her otomatik şanzıman DSG değildir...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 26 Nisan 2007; 14:49:55 >




  • Opel, ünlü alman süspansiyon ve şansıman üreticisi ZF Sachs ( BMW,Ferrari,Opel) ile beraber çift kavramalı şansıman üretme çalışmalarına başlamış...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 2 Mayıs 2007; 23:38:43 >
  • evet düzeltiyorum 1.6 a3 lerde normal tiptronic var 1.8tfsi dan itibaren stronic
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerobero

    Arkadaşlar, kavram karmaşası yaşamayın...

    tam otomatik,
    tiptronic,
    yarı-otomatik (easytronic,asm..vs..)
    DSG-SMG

    Bu dört otomatik şanzımanda birbirlerinden farklıdırlar...



    bu viteslere ek olarak sonsuz kavramalı cvt'ler var. Konfor ve yakıt olarak otomatikleden daha iyiler ama tam bir performans törpüsü.

    Bu 5 ana otomatik grubuna sahip araçlarım oldu. DSG açık ara hepsinden çok ilerde. Ama onun alternatifi hondanın otomatikleri. nerdeyse hiç bocalamadan sürekli doğru vitesi bulan ve gerektiğinde en hızlı şekilde vitesi küçültüp, büyültebilen başarılı otomatikleri var hondanın. Doğru zamanda doğru vitese geçememek otomatik vites kullanıcılarının en büyük şikayeti ama honda bu konuda oldukça başarılı




  • DSG de performans kaybı da yok ama...
    quote:

    Orjinalden alıntı: The_BUTZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: Aerobero

    Arkadaşlar, kavram karmaşası yaşamayın...

    tam otomatik,
    tiptronic,
    yarı-otomatik (easytronic,asm..vs..)
    DSG-SMG

    Bu dört otomatik şanzımanda birbirlerinden farklıdırlar...



    bu viteslere ek olarak sonsuz kavramalı cvt'ler var. Konfor ve yakıt olarak otomatikleden daha iyiler ama tam bir performans törpüsü.

    Bu 5 ana otomatik grubuna sahip araçlarım oldu. DSG açık ara hepsinden çok ilerde. Ama onun alternatifi hondanın otomatikleri. nerdeyse hiç bocalamadan sürekli doğru vitesi bulan ve gerektiğinde en hızlı şekilde vitesi küçültüp, büyültebilen başarılı otomatikleri var hondanın. Doğru zamanda doğru vitese geçememek otomatik vites kullanıcılarının en büyük şikayeti ama honda bu konuda oldukça başarılı






  • Bidakka Bidakka SMG ile DSG aynı mı .. Tahminimce Hiç Sanmıyorum.

    SMG nin 3 farklı versiyonu var SMG I , SMG II , SMG III ... son çıkan SMG III (3) ün 11 ayrı sürüş modu bulunuyor. Ayrıca her seride opsiyon olarak alabiliyorsunuz.

    Bunun yanında M Serilerinde standart olarak sunulmakta açılımı Sequential Manuel Gearbox diye geçiyor.

    Çalışma mantığını şu şekilde biliyorum. Araç normal tiptronik ve türevi şanzumanlarda devir hız vs gibi unsurları otomatık ayarlar . Yani SMG de devir farketmiyor manuel şanzuman hissi yaratılması açısından istediğiniz zaman değiştirebiliyorsunuz. Zorlamaya izin veriyor aynı manuel gibi sizi serbest bırakıyor kısmen , Mesela SMG II lerde yokuşta geriye kaçma olayı vardır manuel mantığı yaratılmış bir bakıma ..

    Ayrıca vitesi otomatik , spor otomatik , manuel , spor manuel gibi birçok alternatif sürüş modlarında kullanabiliyorsunuz SMG II yada III de yanlış hatırlamıyorsam daha önce de belirttiğim gibi 11 ayrı sürüş modu bulunmakta ..

    SMG II lerde ilk viteste kırmızıya geldimi otomatik atıyor vitesi SMG III hakkında çok detaylı bilgim yok .





    edit: bilgi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 7 Eylül 2007; 2:22:26 >




  • Aynı, hiç bir farkı yok,ikisi de çift kavrama, birbirlerine karşı sadece ufak süsleri olabilir...yıl sonunda DSG ler artık 7 ileri...

    şöyle düşünebilirsin... yarı otomatik ama birinin adı easytronic diğerinin adı mmt, prensip aynı ama...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Bidakka Bidakka SMG ile DSG aynı mı .. Tahminimce Hiç Sanmıyorum.

    SMG nin 3 farklı versiyonu var SMG I , SMG II , SMG III ... son çıkan SMG III (3) ün 11 ayrı sürüş modu bulunuyor. Ayrıca her seride opsiyon olarak alabiliyorsunuz.


  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.