Şimdi Ara

VW’den silindir kapatarak yakıt tasarrufu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
5.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Passatta 4 silindir varken kimseyi inandiramiyoruz o motorun o kasayi cektigine, 2 silindir kapatilinca Kurana el bassak inandiramayiz
  • Bu arada silindir kapatma sadece hemilerde degil amerikadaki v6 accordlarda da mevcut olan bir sistem, ama 4 silindirde ilk kez uygulayacak kadar cesur ( veya sivri zekali ) olan vw olabilir, ona birsey diyemem ulan kac silindirin varki kapiyorsun demezlermi adama

    Herneyse hondada buna vcm ( variable cylinder management) diyorlar





  • 100km de 0.4 /0,6 lt için bu kadar uğraşmaya gerek yok. Sen bir basarsın o yaptığın tasarruf devede kulak olur. Teknolojinin çıkarması muhtemel sorunları da cabası. Genel olarak az yakan motorlar istiyoruz. VW önce yetkili satıcılarına baksın, vw almak istesen bilmem kaç ay sıra bekliyorsun önce bunları çözsün. Var olan sorunları çözmektense, hep umut dağıtmaya devam ediyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Jeep ve Chrysler'de kullanılan 5.7 HEMI motorlar silindir kapatmıyor muydu zaten? Ben mi yanlış hatırlıyorum..

    Çok değil 5-6 sene öncesine bakınca, geldiğimiz duruma acıyor ve üzülüyorum..

    Bu iş downsizing'le, silindir kapama, start-stop fln çözülmeyecek.. Yakıtın ucuzlaması lazım ki oda tükenen bir kaynak için imkansız..

    Tabi ülkenin gidişatı dolayısıyla her an artan vergi sistemide cabası..

    Yakındır elektrikli arabalar çok daha yaygınlaşacak..


    Evet Hocam doğrudur. İddia ettiklerine göre 100km'de ortalama yakıt tüketimini 11,5litreye kadar düşürdüklerini söylüyorlar.

    Hemi motora biraz yüklen 20l/100km'yi geçmen an meselesi. Amerika kendini avutmak için kaç galon yaktığını hesaplıyor tabi ki.

    Sadece sıvı yakıt ile ulaşılabilecek en iyi değerlere artık varıldığı kanaatindeyim. Elektrik motoru ile desteklenmedikçe daha az sıvı yakıt tüketen motor üretilebileceğinden süpheliyim.

    Vergi = Akaryakıt sistemi işlediği için motor ne kadar ekonomik olursa vergi sistemi de o kadar artış gösteriyor. Ne yaparsanız yapın kullanım maliyetleri hiçbir zaman azalmaz. Bu gerçek.

    Elektrikli otomobiller yaygınlaşınca bu gün için uygulanan elektrik vergi sistemi teknolojiye ayak uydurup ilerleme gösterecek. Her dönem bu yüksek maliyetleri ki elektrik yaşamımızın en önemli parçası her ayrıntıdan vergi alacaklar. Vergi alınmasın demiyorum %18 ise tamam budur demek istiyorum. diğer özel vergiler , MTV , ÖTV yerine %18 KDV'mi devlete seve seve öderim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Bence VW motor üretmeyi bıraksın sadece kasa yapsın,bu gidişle ürettiği motorları gözle göremeyeceğiz zaten


    2012 yılında Passat'larda bu motor olacakmış. Biraz fırlama her erkek çocuğu bunun ne olduğunu çok iyi bilir



     VW’den silindir kapatarak yakıt tasarrufu







  • vw yakıt tüketiminde devrim yapmaya hazırlanıyor.plan tutarsa yüzde tüm vw modelerinde yüzde 40-50 yakıt ekonomisi sağlanacak.olay şu:vw özel bir yazılım geliştiriyor ve araç haftanın 3-4 günü kendini bloke ediyor kimse çalıştıramıyor.yalnız hafta sonu blokeli olacak olan golflere 5000 euro zam beklenirken,hafta içi blokeli olacak golflere ise 2500 euro zam düşünülüyor
  • Bir yerde VW gibi bir dünya şirketi, binlerce çalışan, planlıyor, tasarlıyor, çalışıyor, üretiyor.

    Bir yanda da bizim millet, akşam elinde çekirdeği maç izleyip, gündüz mesaisini hurriyet.com.tr'de bitirirken arada bu firmanın yaptıklarıyla dalga geçiyor.

    Otomobil başlıklarında marka yazılmasın bence... Çünkü marka yazılınca her başlık sulanıyor... İnsanlar konuyla ilgili yorum yapmak yerine, markaya bakıp, içlerinden geçeni söylüyorlar.

    Mükemmel bir yenilik yapmışlar, icat değil ama yenilik. Zaten icat yaptıklarını da söylemiyorlar. 100 km'de 0.4-0.6 lt son derece yüksek bir rakam, neredeyse %10 demek, hele de bizim gibi benzine servet yatırılan bir ülkedekiler için çok iyi bir gelişme...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 20 Eylül 2011; 8:26:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Nerdeyse 50 yıldır var olan bir teknoloji. Ama ahım şahım bir tüketimde düşme olmuyor görünüşe bakılırsa. Bu kadar tasaruf için uygulamaya değmez bile.


    Hocam şu Wildfire s'i hiçbir yerde bulamadım ya. Tarifeyle mi aldın sen?


    Evet Ben alınca benden gören iş yerimdeki 4 kişi daha aldı. Yalnız şu sıralar stok problemi var sanırım.

    Konuya gelince, Artık içten yanmalı motorları terkedip ağırlığı elektirikli otomobiller için iyi bir batarya üretmeye vermeleri gerekiyor.




  • bisürü ss var jettaya benzeten olmamış hayret
  • HONDA VCM adını verdiği sistemi zaten yıllardır kullanıyor. 6 silindir araçlarda kullanım durumuna göre VCM aracı 3-4 veya 6 silindir olarak çalıştırabiliryor. Yakıt ekonomisi için güzel düşünülmüş bir sistem. TSI da 2 silindirle de bence sorunsuz çalışır, fakat sistemin ekonomi sağlayabilmesinde sürücünün çok önemi var ;)

    Bu arada çok emin olmamakla birlikte bu sistemin de HONDA icadı olduğunu ve patentinin HONDA'da olduğunu biliyorum, yanlışım varsa düzeltin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    HONDA VCM adını verdiği sistemi zaten yıllardır kullanıyor. 6 silindir araçlarda kullanım durumuna göre VCM aracı 3-4 veya 6 silindir olarak çalıştırabiliryor. Yakıt ekonomisi için güzel düşünülmüş bir sistem. TSI da 2 silindirle de bence sorunsuz çalışır, fakat sistemin ekonomi sağlayabilmesinde sürücünün çok önemi var ;)

    Bu arada çok emin olmamakla birlikte bu sistemin de HONDA icadı olduğunu ve patentinin HONDA'da olduğunu biliyorum, yanlışım varsa düzeltin.

    Hemen ortaligi karistirayim biraz

    Evet bu sistemi honda bulmus, vw den once kullanmis olabilir, ama aradaki en buyuk fark su: vw'in silindir kapatan araclarini tr de gorebilecegiz ama hondaninkileri asla(en azindan mevcut sartlarda)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu silindir kapatma teknolojisi mevcut araçlara da uygulanabilir mi?
    Ileride böyle bir iş kolu cikabilir mi? (lpg' ci, bor' cu gibi)
    V6 aracım var sadece hafta sonu kullanıyorum, hafta boyu kullanma imkânı çıkar mi diye soruyorum.
    Saygilar.
  • Gerçekten şaşrırıyorum. Yazılanı okumuyor musunuz; haberde zaten "VW silindir kapatmayı buldu" ya da "ilk kez uyguladı" demiyor, "4 silindirli bir seri üretim motora ilk kez uyguladı" diyor!
  • E60 m5 te de benzer bi sistem vardı sanırım tam olarak bilen birisi bilgi verirse sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    Passatta 4 silindir varken kimseyi inandiramiyoruz o motorun o kasayi cektigine, 2 silindir kapatilinca Kurana el bassak inandiramayiz



    "Ağabey sen bilmiyorsundur.Senin araba altı silindirdir,ikisini kapatıp dörde düşüyorsundur.Yoksa ne mümkün iki silindirle bu araba yürüsün."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Hangi silindiri,neye göre kapatacak acaba?Bir de bu kapatma işi,ileride dengesiz bir aşınmaya sebep olabilir mi?Misal,ilerleyen zamanda kompresyon ölçümünde kapatılan silindirlerin değerinin yüksek,kullanılan silindirlerin değerinin düşük çıkması gibi.Teknik bir açıklama iyi olurdu.


    sen söyleyince tekniğini bende merak ettim, acaba hep aynı iki silindirimi kapatıyor yoksa iki iki değiştiriyormu kapatırken, bu durumda söylediğin olay olmaz




    Hocam zaten sabit iki silindire odaklanmak hata olur,değişken olması lazım;benim merak ettiğim de bu değişkenliği nasıl uygulayacağı.Her kapatmada mı sıra değiştirecek yoksa 1000 km 1-3'ü kapat,sonraki 1000 kmde 2-4'ü kapat gibi km üzerinden mi gidecek?Veya tasarladıkları sistem nasıl?

    edit: değişim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 20 Eylül 2011; 12:22:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    HONDA VCM adını verdiği sistemi zaten yıllardır kullanıyor. 6 silindir araçlarda kullanım durumuna göre VCM aracı 3-4 veya 6 silindir olarak çalıştırabiliryor. Yakıt ekonomisi için güzel düşünülmüş bir sistem. TSI da 2 silindirle de bence sorunsuz çalışır, fakat sistemin ekonomi sağlayabilmesinde sürücünün çok önemi var ;)

    Bu arada çok emin olmamakla birlikte bu sistemin de HONDA icadı olduğunu ve patentinin HONDA'da olduğunu biliyorum, yanlışım varsa düzeltin.

    Hemen ortaligi karistirayim biraz

    Evet bu sistemi honda bulmus, vw den once kullanmis olabilir, ama aradaki en buyuk fark su: vw'in silindir kapatan araclarini tr de gorebilecegiz ama hondaninkileri asla(en azindan mevcut sartlarda)


    Katılıyorum, bildiğim kadarıyla Honda nın 4 silindir hiçbir motorunda VCM yok, gerek görmemişler sanırım.

    Sistemin çalışma prensibini soranlar olmuş. Aşağıdaki linklerden bakabilirler. TSI da aynı mantıkla çalışacaktır. 4-2 olarak.

    http://world.honda.com/automobile-technology/

    http://world.honda.com/automobile-technology/VCM/




  • Yakında yine Fiat'ın yolundan gidip 2 silindire geçecekler de ona zemin hazırlıyorlar herhalde.


    Böyle bir durumda basın bülteninde yer alması muhtemel açıklamalar:

    + 4 silindirdi, 2 sini kapattık, 2 kaldı.

    + Zaten o ikisi atıl durumdaydı, kullanmıyorduk.

    + Bu motorun 2'sini Seat'a, diğer motorun 2'sini de Skodaya verdik.

    + Postacı kapıyı 2 kere çalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Yakında yine Fiat'ın yolundan gidip 2 silindire geçecekler de ona zemin hazırlıyorlar herhalde.


    Böyle bir durumda basın bülteninde yer alması muhtemel açıklamalar:

    + 4 silindirdi, 2 sini kapattık, 2 kaldı.

    + Zaten o ikisi atıl durumdaydı, kullanmıyorduk.

    + Bu motorun 2'sini Seat'a, diğer motorun 2'sini de Skodaya verdik.

    + Postacı kapıyı 2 kere çalar.









  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Yakında yine Fiat'ın yolundan gidip 2 silindire geçecekler de ona zemin hazırlıyorlar herhalde.


    Böyle bir durumda basın bülteninde yer alması muhtemel açıklamalar:

    + 4 silindirdi, 2 sini kapattık, 2 kaldı.

    + Zaten o ikisi atıl durumdaydı, kullanmıyorduk.

    + Bu motorun 2'sini Seat'a, diğer motorun 2'sini de Skodaya verdik.

    + Postacı kapıyı 2 kere çalar.





    Fiat ı ne zaman takip etmişler ki şimdi takip eetsinler.
    Fiat kim Vw kim...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.