Şimdi Ara

vtec açma

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
1
Favori
66.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu videoda vtec sistemini anlatıyor. anlayan arkadaşlar biraz bu konuda yardımcı olabilirler mi? çalışma prensibi nedir. vtec açma denince ne demek istenir. video da kısa bi gösterim var ben tam anlayamadım...

    http://videos.streetfire.net/video/Nipo-team-This-is-the-of_40076.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slytech -- 26 Aralık 2008; 13:01:44 >



  • kesin emin değilim tabi ama olay şu:

    görülen iki sübapta emme sübabı. yüksek devirlere kadar (5000-6000 d/d diyebiliriz sanırım) sağdaki sübap uzun süreli ve çok miktar açılarak motora hava alıyor. aynı anda soldaki diğer emme sübabı da daha kısa süreli ve daha az açılarak motora extra hava alıyor. bu sırada ortadaki zımbırtılar (eksantrikteki çıkıntı, ortadaki yay ve yatay mil) bir işe yaramıyor. buraya kadar durum diğer tüm motorlarla aynı.

    asıl mesele bundan sonrası zaten: devir çok yükselince (5000-6000'den sonra) piston çok hızlı inip çıktığı için (6000 devirde saniyenin yüzde biri süresinde) sübaplardan bu kadar kısa sürede giren hava azalıyor ve patlamada yeterli güç alınamıyor. işte bu sırada ortadaki mil (sağa doğru) hareket ederek her iki sübabın da açılış ve kapanış sürelerini ortadaki (eksantirik üzerindeki) çıkıntıya bağlıyor. böylece her iki sübapta daha uzun sürelye ve daha büyük miktarda açılarak motora daha fazla hava alıyor.

    böylece yüksek devirlerdeki çok kısa sürelerde bile yeterli havayı yanma odasına alarak, 8000'li devirlere kadar yeterli güç elde edilebiliyor.

    motoru yapan arkadaşı tebrik ederim




  • hocam peki bu devir sabit mi? yoksa bizim kullanmamıza göre değişiyormu? örneğin benim için pek 5500 devir önemli değil. ama ara hızlanmalarda ve sollamalarda daha düşük devirlerde de açma olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slytech -- 26 Aralık 2008; 15:32:44 >
  • sübapların extra açılması durumu sanırım sadece belli bir devirden sonra olur. düşük devirlerde ilk açılma durumunun yeterli olması lazım. aksi taktirde zaten sürekli hep açık olması gerekirdi diye düşünüyorum.
    hızlanırkenki ivmelenme farkı ise motora gönderilen yakıt miktarıyla ayarlanıyordur. tam gaz verdiğinizde birim havayla yanabilecek en yüksek miktarda yakıta yakın miktarda yakıt gönderiyordur.
    özetle (yüksek devirde açılan vtec mekanizması devreye girene kadar) hava emişi sabit, az yakıt=düşük ivmelenme, çok yakıt=yüksek ivmelenme)
    ( bu arada sübaplardan içeriye emilen havanın daha fazla olması için havanın geliş yönünden üflerseniz(!) bu da turbo olur. sanki tam yeri gelmiş gibi hissttim bi an )




  • vtec 4300devirde açılır takii 2300deviri ininceye kadar açık kalır
    araç 4300devire çıkmadan 3den 4bine kadarki performansıyla
    4500devire çıkıp 3binden 4devir performansı aynı olmaz
    karıştı kafalar sanırım ama maalesef böyle
  • vtec açılırken VSA gibi bi ışık falan veya ses ile sinyal verirmi, yoksa açıldığını ve devreden çıktığını nasıl anlayacağız
  • Herhangi bir ışık yanması ya da ses yok.Benim Civic'te Vtec olayı en fazla 1. ve 2. viteste hissettiriyor kendini.Yaklaşık 5400-5500 d/d'dan sonra kesiciye girene kadar BARİZ hissediliyor arabanın seri bir şekilde hızlandığı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    Herhangi bir ışık yanması ya da ses yok.Benim Civic'te Vtec olayı en fazla 1. ve 2. viteste hissettiriyor kendini.Yaklaşık 5400-5500 d/d'dan sonra kesiciye girene kadar BARİZ hissediliyor arabanın seri bir şekilde hızlandığı.

    senin civic d16 yazdığına göre sanırım eg kasa sohc vtec yanılıyormuyum...
  • Yok EG kasa değil.2002 model sedan.Motor kodunda D16V1 yazıyor.Onun için öyle yazdım.
  • Dostum vtec açma denen olay sübap zamanlamasıyla ilgili.bende de 2008civic var 1.6 benm bildiğim özellikle 2.vitesde 80e kadr falan kökleyince devir 5 e geliyor yaklaşık,ondan sonraki 3.vites daha performanslı oluyor.yada yardır iyice 110a gelsin 7000devir.ama devamlı yardırınca da 1 depo 450 km gidiyor,motorun subap zamanlamasını sanayide anlayanlar değiştirebiliyor ama bilmiyorum bu yeni kasada nasıl* eski kasaları modifiye eden bir arkadaşımdan duymuştum,kendi civic'ine yapmışdı o



    quote:

    Orjinalden alıntı: slytech

    hocam peki bu devir sabit mi? yoksa bizim kullanmamıza göre değişiyormu? örneğin benim için pek 5500 devir önemli değil. ama ara hızlanmalarda ve sollamalarda daha düşük devirlerde de açma olabilir mi?
  • aslında merak ettiğim şey şu, neden devir? niye devir yerine gaza basma miktarı veya basıncı ne bileyim benzer bir kavram değil? ben trafikte 5500 devire gelmiyorum ki... vtec ihtiyacı belki ara hızlanmalarda olur... benim honda otomatik olduğu için gaza biraz yüklenince (ara hızlanmalarda) zaten vites düşürüp hızlanıyor hemen, vites düşüreceğine vtec açıp hızlansa... belki de yine böyle yapıyordur ama 5500 veya 4300 devirleri görmek mi lazım illaki?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: slytech

    aslında merak ettiğim şey şu, neden devir? niye devir yerine gaza basma miktarı veya basıncı ne bileyim benzer bir kavram değil? ben trafikte 5500 devire gelmiyorum ki... vtec ihtiyacı belki ara hızlanmalarda olur... benim honda otomatik olduğu için gaza biraz yüklenince (ara hızlanmalarda) zaten vites düşürüp hızlanıyor hemen, vites düşüreceğine vtec açıp hızlansa... belki de yine böyle yapıyordur ama 5500 veya 4300 devirleri görmek mi lazım illaki?



    Cunki vtec sistemi aracın tüketiminide açık kaldıgı sürece arttırıyor... onun için normal kullaımda yeterli hp ile yol alırken vtec in açılmasına gerek yok .. otomatik vitestede vites düşürüp daha fazla güç talebi doguyuor.. bu durumda zaten devir yükseldigi için vtec de dereye giriyor.. zaten anladıgm kadarıyla vtec sistemi alt devirleri canlandırmak için yapılan bir sistem değil... onun amacı yüksek güç getirisi veren, yüksek devirleri ..




  • evet araç 4300deviri geçmedikçe 9l benzini aşamaz
    3100deviri geçmedikce 7l aşamaz
    4500 ve üstü 10l tüketim demek
    en ekonomik ve engüçlü yapiyor vtec i
    vtec açıp kapayıp gazlayıp vs vs 8.2l tüketim demek
    ışık yanınca depoda ortalama 8l benzin var demektir
    depo 50l ise 42l dolacaktır 42x2780=117ytl 42/8.3=yaklaşık 510km
    depo doldurulup ışık yanıncayakadar 500km yol gidilemiyorsa
    bu sizin kötü kullanımız demektir bide şehir içi için geçerli
    uzunyolda en ekonomik sürüş sabit 90 110km 6.5l
    civic 1.6 araç 110 ve 125hp olan motorları nekadar tam gaz
    kullansanızda 11l geçemezsiniz varmı böyle başka 1.6 fm?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: slytech

    aslında merak ettiğim şey şu, neden devir? niye devir yerine gaza basma miktarı veya basıncı ne bileyim benzer bir kavram değil? ben trafikte 5500 devire gelmiyorum ki... vtec ihtiyacı belki ara hızlanmalarda olur... benim honda otomatik olduğu için gaza biraz yüklenince (ara hızlanmalarda) zaten vites düşürüp hızlanıyor hemen, vites düşüreceğine vtec açıp hızlansa... belki de yine böyle yapıyordur ama 5500 veya 4300 devirleri görmek mi lazım illaki?


    düşük devirlerde piston göreceli olarak daha yavaş hareket ettiğinden gereken havayı zaten alır (daha fazla hava ememeyeceğinden vtec açmaya gerek olmaz). devir arttıkça, aynı miktar havayı daha çabuk alması gerektiği için daha büyük hava alış deliğine ihtiyaç duyar. o zaman da emme sübabı daha fazla açılır.


    olayı bir örnekle açıklamaya çalışayım:
    silindirin içindeki yanma odasını akciğerlerimiz olarak düşünelim. normal zamanlarda 4 saniyede bir ciğer dolusu havaya ihtiyaç duyalım. dolayısıyla nefes almak için 2 saniyelik zamanımız var. bu 2 saniyede sadece burnumuzdan nefes alarak ciğerlerimizi doldurabiliriz. ağzımızı açmaya gerek yoktur. zaten açsak bile daha fazla hava alamayız. en fazla aynı nefesi 1 saniyede alır, diğer saniye boş bekleriz.(çünkü ciğer kapasitesi sabit). ama koşmaya başlarsak daha fazla havaya ihtiyaç duyarız. dolayısıyla misal her 2 saniyede 1 ciğer dolusu hava gerekir. o zaman nefes almak için 1 saniyemiz kalır. sadece burundan hava almaya çalışırsak... nolur bilmiyom valla. bak gece gece tıkandım şimdi...
    sonuç: eğer grip değilsek normal kapasitede vtec açmaya gerek olmaz. bi de soğuk havada vtec hasta yapar

    (bu da dip not: değişken sübap zamanlamasının mantığı bu. sanırım vtec de budur diye düşündüm.)




  • Açılıp da kapanamayan vitek:

     vtec açma
  • o zaman şöyle özetleyebilirmiyiz

    düşükdevirlerde değişken süpap zamanlaması(Halk dilinde vtec kapalı)
    Yüksek devirlerde değişken süpap olayı yok, o silindirin yer değiştirmesi sonucu
    bütün süpaplar aynı çalışıyor(Halk dilinde vtec açtı)
  • Arkadaşlar artık kademesiz olarak egzantrik açıları ve strokları yani her an tüm devir bandı boyunca siz hissetmeden ve genelde büyük performans zıplamalarına neden olmadan tüketim ve pereformans arasındaki dengeyi bizim adımıza devamlı denetlemektedir.Güç gerekmediği anlarda sübap bindirmesi ve yakıtı daha katmanlı olarak yani bujiye yakın dolum sağlanarak hem daha iyi karışım sağlayıp daha temiz bir yanma sağlar hemde daha az miktarda emme sübabı açılarak daha az hava bunun karşılığında daha az yakıt püskürtmek zorunda kalır.
    Performans istenen anda yani gaza ani basılması ,yokuş tırmanış yüksek devir vb. durumlarında ise egzoz sübabı açıkkende emme sübabı hava emmeye devam edecek şekilde rötara kalır hemde egzantrik daha derin açılacak şekilde konum alarak işlevini motordan o an istenen perrformans rakamlarını arttırır.
    Bildiğimiz hemen hemen tüm markalar bu teknolojiyi motorlarına adapte ederek performans tüketim arasındaki uzlaşmayı sağlamaktadırlar.




  • Tüm markalar uyguluyor tezine katılmıyorum, mesela toyotalarda VVTİ dedikleri değişik süpap zamanlaması var, ama hondanın vtec indeki gibi belli devirlerde 12 , yüksek devirlerde 16 süpap çalışma olayı hiçbirinde yok, bu da "i-vtec" motorların en yeni ve en teknik özelliği, yakın zamanda diğer markalarda uygulayacaklardır, ama şimdilik ilk
  • Astra twinport ta aynı sistemi uyguluyor yani sadece honda için geçerli değil .Auto bilde tam tarihini hatırlamıyorum 95 olabilir euro civic 90 hp 1.5 lt motorda bu sistem kullanılıyordu ve esneklik verileri bu yüzden son derece kötüydü ,kullandığı cümle motor için 'sanki astımlı bir sporcu' gibi olduğunu belirtiyordu ve en küçük bir eğimde bile fazla gaz vermeye pek tepki göstermiyor ve devamlı vites küçültme ihtiyacı hissediyor insan olarak tanımlıyorlardı.Yani bu çok fazla makbul bir sistem olmadığı en azından pratikte bu çalışma tarzının kağıt üzerinde verimli olsa bile pratikte ve günlük kullanımda ne yakıt tasarrufuna çok fazla bir fayda sağladığı ilaveten sürüş keyfini oldukça azalttığı hisedilenlere ilaveten kağıt üzerindede görülmektedir.
  • o senin dediğin heralde farklı bir sistem, çünki hondada süper sonuç veriyor
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.