Arkadaşlar merhaba, XC40 ne zamandır dikkatimi çeken bir modeldi nihayet bugün inceledim bayii de ilk dikkatimi çeken bu araba fotoğraflarda hiç iyi çıkmıyormuş canlı canlı görmek fotoğraflardan çok farklı. Araba çok daha yakışıklı ve büyükmüş. Bardaklık ve telefon şarj kısmında bir kapak olmaması haricinde çok beğendim. O kısımlarda neden sürgülü bir kapak yapılmamış çok enteresan. Sanki varmış da çalınmış gibi çok eğreti duruyor. Keşke kapak olsaymış. Bu kısımlar hariç bir kusur bulamadım. Neyse; Sormak istediğim şu; aracı hiç şarj etmesek bile benzinli motorda çalıştığı sürece şarj oluyormuş. Benim merak ettiğim benzinli motorla ne kadar km de ne kadar elektrik şarj oluyor? Ve sadece bu mantıkla böyle bir araba alınır mı çünkü kablo çekip şarj etmek gibi bir olanak şahsen bende yok 11. katta evim ve burası bir site araç kapalı bir otoparkta duracak. Elektrikli motor kısmında bir diğer merak ettiğim diyelim ki 40 km menzil veriyor bu menzil dip gaz yaptığımız sürece aşağı düşer diye mantık kuruyorum ama doğru mu? Verdiği menzili gerçekten gidebilmemiz için sakin bir kullanım mı gerekiyor? (Bu soruları bayii de sormadım çünkü benzin+elektrikli motor seçeneği olduğunu şimdi fark ettim İkincisi modelin sarı sitede çok az satışı var. Bunun sebebi piyasası olmaması mı? 2. el piyasası da benim için önemli bir husus bu konuda sorun yaşar mıyız? |
Volvo XC40 Kullanıcıları (273. sayfa)


-
-
Merhaba bir kaç sayfa geriye giderseniz tüketime dair içerik paylaştım. Kapalı otoparkta sabit yeriniz varsa yada bir yeri size sabit verirlerse bodrumda yer alan sayacınızdan elektrik alıp standart bir priz taktırmanız yeterli aracın yanına kaçıncı katta oturduğunuzun bir önemi yok. Bu devirde hiç düşünmeden T5 i tercih edin eğer her gece şarja takabilirseniz. Geçmiş mesajlarımı okuyun. Birçok detayı anlattım. Hayırlısı olsun. @masterb
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
T3 motor biliyorsunuz 3 silindirli. Tüm 3 silindirli motorlarda karakteristik bir ses olur ancak bu ıslık gibi değil de daha çok HIRRRRRR şeklinde bir sestir. Islık sesi daha çok turbo sorunu olabileceğini düşündürür. Servise bir dinletin isterseniz.
Düşük hızlarda gaza yüklenildiğinde de hele ki araba soğuksa biraz sesli olduğu ve dizele yakın ses çıkardığı aşikar. ama dediğim gibi servise dinletseniz daha iyi olur..
-
Yanıt için teşekkürler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler bayağı gerilere gittim bilgi sahibi oldum biraz ama sorumun cevabını bulamadım.
Priz çekme fikri güzel, yapılabilir bir şey. Alırsam kesinlikle yaptırırım.
Yalnız bu araç kendi kendini şarj etme konusunda nasıl? Bu konuda bir bilgi bulamadım.
Elektrikli motor şarjı bitince benzinli motor elektrik motorunu şarj ediyor. Peki ne kadar zamanda / kaç km de ne kadar ediyor bu konuda detay bulamadım. Diyelim 700 Km yol gideceğiz bu aracın elektrikli motorunun menzili 48 Km imiş. Bu 48 Km bitince benzinliye geçtik. Kaç km yol yaparsak elektrik motoru tekrar tam şarj olacak. Bu 700 km boyunca doldur boşalt yapıyor mu?
Bu arada 16.000 tl vergi konuşulmuş. Bu bahsettiğim yarı elektrikli modelde de mi böyle ?
-
Merhaba. Benim Volvo XC40 T5 PHEV aracım ile olan 1 yıllık kullanıcı deneyimimi daha önce paylaşmıştım, linki aşağıda. Sorunuzun kısmi ve dolaylı olarak yanıtı içinde var.
https://forum.donanimhaber.com/volvo-xc40-t3-kullanicilari--141365122-264#151106348
Kısmi olarak ile kastım, rejeneratif şarj ile ilgili bilgiyi kast ediyorum. Araç hafif hibrit olmadığı için bataryası, tam elektriklilere göre çok küçük ama hafif hibritlere göre çok büyük. Bu nedenle rejeneratif şarj ile (km yaptıkça) bataryayı tamamen doldurması söz konusu değil. Yol yaptıkça durk kalklarda, ilk çalıştırmalarda, ani hızlanmalarda vs kullanabileceği kadarını doldurabiliyor. Bu da benzinli motora destek için olarak nitelendirilebilir. Toplam 10,9 kw olan (kullanılabilir 9,5 kw civarı) bataryanın ne kadarını yol katlederken doldurduğuna ilişkin bir veri yok ama yaklaşık 1-2 kw civarında gibi düşünüyorum deneyimlerimden yola çıkarak. Kaç km'de ne kadar kw doldurduğu gibi bir veri olamaz çünkü araç fren yaptıkça, gazdan ayağı çektiğinizdeki yavaşlama esnasında, eğimli yollarda aşağı gidişlerde vs rejeneratif şarj devreye giriyor. Yani kaç km yaptığınıza göre batarya doldurması gibi bir hesaplama pek olası değil.
Bu arada eğer isterseniz benzini kullanarak bataryayı tamamen doldurabiliyorsunuz. Kitapçıkta ayrıntısı var ama kısaca; fotoğrafta görüldüğü üzere, orta konsol ekranı "araç işlevleri/charge" aktif edilerek benzini kullanarak bataryayı şarj edebiliyor, "hold" aktif edilerek ise batarya kullanımını daha sonra kullanmak üzere durdurabiliyorsunuz. Ne kadar benzinle yaklaşık 10 kw'lık bataryayı tamamen doldurduğuna ilişkin bir veri yok ama ben deneme amaçlı uzun yolda "araç işlevleri/charge" aktif ettiğimde benzin tüketimi epey artarak 4 litre olan 100 km/lt kullanımı yaklaşık bir saat sonra yaklaşık 5 litrelere çıkmıştı. Bu nedenle bataryanın tamamını benzinle şarj edip doldurmak anlamlı değil. Eğer bataryayı her kullanım öncesi şarj etme koşulunuz yoksa PHEV sizin için çok uygun değil diye düşünüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corylus -- 24 Şubat 2022; 17:15:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu arada 16.000 TL olan MTV tam elektrikli 150 kw'lık çitf motorlu (toplam 300 kw motor gücü) Volvo P8 ile ilgili, PHEV XC40'lar için değil. T5'lerin vergisi T3'ler ile aynı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@masterb oldukça güzel cevaplanmış ufak bir ekleme yapayım. Kaç km ne kadar şarj elde edeceğinizden ziyade prizden yaptığınız şarj bittiğinde T3 e göre lt/100km tüketimini karşılaştırırsanız karar vermeniz kolaylaşır. Diğer türlü bir hesap çok zor. Antalya dan örnek vereyim 0 rakım dan 1500 rakım a 100 km civarı tırmanırsınız Denizli’ye doğru10 lt civarı yakıt tüketiminiz olur. Sonra o yolu dönerken arabada hiç şarj olmasa da 100 km benzinli motor hiç çalışmaz . Vitesi B mode a çekersiniz Antalya’ya indiğinizde 10 km yi aşkın bir şarj elde eder şehir içinde eve kadar da benzin yakmadan dönersiniz. Düz yolda kırmızı ışığa yaklaşırken ısıtıcı vs çok açık değilse gazı bırakınca benzin motorunu yavaşlarken hemen kapatıp yavaşlamayı Balata yerine elektrik motoruyla yapar. Işıktan kalkarken bu enerjiyle sizi 40-50 km hızlara kadar çıkarıp benzin motoru direk açar. Yani T3 Antalya da 9 lt yakıyorsa T5 6lt yakar. Aracı tanıyıp kullanma tekniğinize bağlı. Adı üstünde Fişe takılan hibrit. Geçtiğimiz günlerde aracımı satmam gerekti ve üzülerek sattım. Arayan herkese üzerine basarak söyledim otoparkta bir priz imkanınız yoksa bu aracı sakın almayın sizin için birşey ifade etmez. Batarya asla boş beklememeli sürekli doldur boşalt olmalı aksi halde boş bataryayla beklediği sürece hücreler ölmeye batarya kapasiteniz gerilemeye başlayacaktır. Siteniz izin veriyor otoparka bir priz takabiliyorsanız ve bütçeniz el veriyorsa Asla başka araç düşünmeyin doğrudan alıp geçin. Geçen hafta 15 tane ilan vardı çok az kaldı araç Türkiye düşük stok sayılarıyla geliyor. Bu yüzden T3 oranla az ilan var ve şarj edebilen kimse üşenmiyorsa yada nakite ihtiyacı yoksa satmaz aracını hem güçlü seri hem ekonomik ve keyifli bir araç.
Not: Birde ufak bilgi alacak olanlar için aracı ucuz yada 0 diye gümrük tarihine bakmadan almayın. Maalesef stokçular alıp 1 yıldır yatırıyorlar. Gittiğiniz de şarj kablosu poşetindeyse batarya kontak açınca boşsa vay o hücrelerin haline diyelim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shadow-Slayer -- 25 Şubat 2022; 2:44:2 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Detaylı cevaplar için çok teşekkür ederim. Bugün için test sürüşü randevusu aldım. Bir de hareket halinde nasıl bir araç onu deneyimlemek istiyorum. 3.20 ve Q3 düşünürken bir anda XC40 ilk hedefim haline geldi. Teknolojisi bol bir araba sorunlar da beraberinde gelir mi diye çekincelerim olsa da ilginç bir heyecan var bu arabaya karşı bakalım. :)
-
Son serilerde en uzucu nokta kor nokta ve carplayin cikarilmasi.
Navigasyon uzmuyorda bu iki ozellik olmazsa olmazdi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
carplay, navigasyon, BLIS hiç bir zaman standart olmadı. Yani çıkarılma söz konusu değil.
Carplay ve nav burada sonradan yani teslimden önce kod ile yükleniyor. İstediğiniz zaman parasını verip ekletebilirsiniz. Sadece eskiden çok makuldü fiyatı, şimdi nasıl bilmiyorum.
BLIS de genellikle insanlar sipariş verirken ekleniyordu. Çoğu araba BLISli ama BLISsizler de var mesela benimki. BLIS için çip krizini bahane ediyorlar. Ona da pek yapacak birşey yok sanırım.
-
CarPlay geçen ay 4200 e yüklettim. Apple Maps ve Google Maps çalışıyor ayrıca sensus Navi ye gerek kalmıyor.
BLIS sonradan yüklenemiyor dedi servis ve Volvo Turkey. Belki daha sonra bişeyler olur ve yüklenebilir bilmiyorum.
BLIS ile beraber gelen CTA çok büyük eksiklik. Güvenlik için mutlaka olması gereken bir bileşen.
Sırf bunun için aracımı değiştirebilirim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dayanamayarak XC40 P8 Sage Yeşil olarak sipariş verdim, bir süre deneyimleyeceğim. Buradan da ara ara deneyimlerimi aktarırım, Volvo sipariş sürecini ilginç bir şekilde yönetiyor, önce online sipariş veriyorsunuz, sonra Volvo Car Turkey sizi arayıp bir nevi gerçek kullanıcı olup olmadığınızı sorguluyor, sonra ilgili satış şubesine bilgileri aktarıyor, bundan sonra bir kez daha arayacaklarını söylediler, şu anda araç ne zaman gelecek vb bilgileri yok bende. Bence bu süreçte müşterilere tahmini bir süre verseler güzel olurdu. İlk çıkış fiyatına göre yaklaşık 50.000 TL zam gelmiş, ancak şimdiki gelen modellerin tescil yılı 2022, öncekiler 2021'miş.
Bu noktada Volvo, BMW ve diğer markalar gibi Eşarj gibi firmalarla bir birliktelik yapıyorlar mı, ya da farklı bir şarj istasyonu markasıyla özel bir anlaşmaları var mı belli değil.
-
Hayırlı olsun şimdiden. Güle güle, kazasız, belasız, keyifle kullanın. Ben T5 PHEV kullanıyorum ve aracı aldığımda e-şarj ile anlaşması vardı. %5 indirimli kart yolladılar ve e-şarj uygulamasına tanımladılar. Halen anlaşmaları var mı ve kart gönderiyorlar mı bilmiyorum. Ama e-şarj internet sitesinde anlaşma var gibi görünüyor. Yorumlarınızı merakla bekliyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corylus -- 25 Şubat 2022; 16:18:35 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@corylus Teşekkürler bilgilendirme ve iyi dilekleriniz için, Eşarj olayını bilmiyordum, muhtemelen aracı teslim alırken bilgi vereceklerdir. Bu arada benzinle ilgili daha önce tahminde bulunduğum 20 TL seviyelerine geliyoruz, bu da elektrikli araçları, elektrik ücretlerinde tekrar zam gelmeyeceğini aksine indirim olabileceğini düşünerek tekrar avantajlı konuma getiriyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tayfun000 -- 25 Şubat 2022; 16:53:48 > -
1330 fiyat aldım 2022 model için
araba hazırdı.
3 yıl kasko ve bakım kampanyası devam ediyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba,
Arabanın hazır olması harika bir haber. Benim gibi yurtdışında yaşayan arkadaşım Şubat ayı başında teklif aldığında T2 benzinli motor için teslim tarihi Haziran - Temmuz aylarını; hibrit olan motorlar için Eylül - Ekim aylarını söylemişler.
Saygılarımla.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Fiyatlar sabit ve hiçbir indirim olmuyor. Dolayısıyla her yerde aynı fiyat. Bu adresten sipariş veriyorsunuz.
xc40 recharge aracınızı tasarlayın | volvo cars
XC40 Recharge aracınızı tasarlayın | Volvo Carshttps://www.volvocars.com/tr/build/xc40-electric -
oooo recharge larda deri koltuk yok ve opsiyon bile değil ..
Bir de dış renk siyah alırsan kasvetten sürülmez.
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X