Şimdi Ara

VOLVO S90 IIHS KAZA TESTİ ( Duvarın Volvo ile İmtihanı ) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
4.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mand1ra_Hekimi kullanıcısına yanıt
    Tamam. Zaten ben de small overlap tabir edilen testte simüle edilen çarpışma şekli üzerine bu yorumu yapıyorum. Kafadan çarpmalarda sekip devam etme gibi bir hareket olmayacaktır elbette. Ve o şekilde simüle edilmiş testte Volvo'nun aldığı başarılı puanlar ortada. Buna bir lafım yok. Sadece sol önden %25'lik civarda bölümün çarpmasındaki hareketlenme eğiliminin gerçek trafik koşullarında güvenlikten ziyade tehlike yaratacağını düşünüyorum.
  • Önden yapılan çarpışme testlerinde alınan hasar direkt olarak aracın kütlesiyle orantılı. Yani aynı anda ayna görüntüsü çarpmış gibi. Halbuki yanal testlerde harici standart bir kütleyi araca çarpıyorlar ki bence önden yapılan testlerde de bu şekilde yapılmalı. Örnek olarak bir kamyon bellı hızla duvara çarpsa kendi kütlesinin etkisiyle çok hasar alacağı için kabin içi güvenli görünmeyecek halbuki aynı kamyon gerçek hayatta aynı hızla çok güvenli görünen bir araca çarptığında çok daha az hasar alacaktır.bilmem yanlış mı düşünüyorum ,?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Bide su testleri 120 ile burun buruna yapsalar :)

    Çok sığ bir düşünce. Araç sağlam kalacak kadar sağlam inşa edilebilir. Ama 2 aracın 120 km/sa ile burun buruna çarpışmasında içindeki insanlar pestil olur çıkar.
    Keşke hayat sizin düşündüğünüz kadar güzel olsa, her yer çiçek açsa...


    İnsana geyikte yaptirmiyorsunuz.

    Merak ediyorum arabalar nasil bi hal alir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç koltuklarında niye kafalık yok?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Bide su testleri 120 ile burun buruna yapsalar :)

    Çok sığ bir düşünce. Araç sağlam kalacak kadar sağlam inşa edilebilir. Ama 2 aracın 120 km/sa ile burun buruna çarpışmasında içindeki insanlar pestil olur çıkar.
    Keşke hayat sizin düşündüğünüz kadar güzel olsa, her yer çiçek açsa...


    İnsana geyikte yaptirmiyorsunuz.

    Merak ediyorum arabalar nasil bi hal alir.



    Hocam geyik yapıyorsanız gülücük falan koyun ciddiye aldım mesajı.









    Umarım yardımcı olur.




  • müthiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Bide su testleri 120 ile burun buruna yapsalar :)

    Çok sığ bir düşünce. Araç sağlam kalacak kadar sağlam inşa edilebilir. Ama 2 aracın 120 km/sa ile burun buruna çarpışmasında içindeki insanlar pestil olur çıkar.
    Keşke hayat sizin düşündüğünüz kadar güzel olsa, her yer çiçek açsa...


    İnsana geyikte yaptirmiyorsunuz.

    Merak ediyorum arabalar nasil bi hal alir.



    Hocam geyik yapıyorsanız gülücük falan koyun ciddiye aldım mesajı.









    Umarım yardımcı olur.

    Abi dikkatli baksan gorurdun koydum ben gulucugu. Hatta mesajinizi okuyunca tekrar baktim siritmisim ben :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 200ugececekaga kullanıcısına yanıt
    O zaman benim hatam olmuş diyelim. Kusura bakmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    O zaman benim hatam olmuş diyelim. Kusura bakmayın.

    Estagfrullah olur oyle lafini etmeye degmez :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.Akif Ersoy kullanıcısına yanıt
    O bölgeden alınan darbenin karşısında motor yok direkt aktarma organı parçaları ve ardından kabin yani sürücünün ayakları var. Ön taraftan çarpışmada en güçsüz alan, tabi aracın genel manada en güçsüz alanı ise yandan çarpmalarda görülür ve takla halinde çöken tavan risk teşkil eder. Araya motor bloğunun girdiği kazalarda motor bloğu etkiyi sönümlüyor, tabi o da bir yere kadar; direk, ağaç gibi yüzey alanı az ve sağlam cisimlere tabiri caizse arabanın burnundan çarpıp tam motorun üzerine gelecek biçimde olursa motor bloğunun kabine girdiği feci kaza örnekleri de var tabi.
    He şunu da eklemek lazım pek çok marka bu konuda da hile yaptı, insan canından kar için vazgeçtiler. İihs small overlap testini ilk başta sadece sürücü tarafı test kapsamında tutuldu, tabi pek çok marka bu testlerde çuvalladı (kim derdi ki koca 5 serisi köşeden çarpınca sürücünün dizine kadar girsin...). Zamanla markalar köşeyi güçlendirdi, he tabi bazıları kalitesiz yani kolay kırılabilen jantlar kullandı ve kabine sokulan bir jant darbesini sönümledi, kendilerini Allah'a havale ediyorum... neyse bir süre sonra iihs çıktı haber de vermeden bir de şu yolcu tarafını vuralım bakalım dedi, ki demez olaydı. Japon milleti diye saygı duyarsın o Japon Mazda bile gitmiş sürücü tarafını güçlendirmiş, yolcu tarafı kağıt gibi. Bu konuda en ahlaklı çıkanlar ise cidden gelişimlerine, azimlerine ve akıllarına çok saygı duyduğum Koreliler oldu, kia ve hyundai'de her iki köşe de güçlendirilmişti.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • @Adieu çok teşekkür ederim.
  • M.Akif Ersoy kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, forumda haftalardır ilk defa atarsız gidersiz bir konu gördüm, şu anda onun keyfini yaşıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Drebin

    duvarda bişey yoktur inşallah

    En güzel yorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakında kafa kafaya çarpışma testlerinde araçları volvoyla çarpıştırma diye bi kategori bekliyorum.
  • Evimizin içine volvo felan dalar diye korkuyorum

    Malum evi ve bizi dümdüz dozer gibi yıkar geçer
  • 200ugececekaga kullanıcısına yanıt
    Mantıksız bir test olur çünkü bu tarz bir kazada araç tank gibide olsa iç kanamadan öldürebilir diye düşünüyorum
  • Birde ncap testine gireyim diyip yoluna devam ediyor galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.Akif Ersoy kullanıcısına yanıt
    diger yorumlara ek olarak en cok rastlanilan kaza turlerinden birisidir.
  • Benim S60'a 4 yandan tır çarpsa bile sapasağlam çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ohol Oula -- 8 Aralık 2016; 20:57:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şaşırtmadı. Güvenlik ve sağlamlık hissini Volvo kadar verebilen bir marka yok.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.