Yeni değişen balatalar diske alışırken (60-70 km sürebilir) normalden fazla sıcaklık ve koku/hafif duman meydana gelmesi normal. Ama el frenine de bir işlem yapıp ayarını düzgün yapmadılarsa orasını bilemem. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 31 Mart 2021; 14:8:22 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (958. sayfa)


-
-
quote:
Orijinalden alıntı: the_slm
Arkadaşlar bugün yaşadığım olayı sizlerlede paylaşmak istedim. Dün Ankara Grup Volvoda Volvo s60 aracımın arka fren balataları ve hidroliği değiştirdikten sonra aracım az kalsın yanıyordu.
Balataların ayarını çok şıkmış (usta!) ve seyir halinde balatalar disklere sürekli sürtündüğü için duman çıktığını farkettim ve soğumasını bekleyerek devam ettim. Farketmesem yangın çıkması içten bile değil. Hala garantisi devam eden aracımızı yetkili servise güvenerek teslim ediyoruz. Usta diye çalıştırdıkları adamın yaptığı işin kalitesi bu. Yarın tekrar gideceğim bakalım.Duman cikmasi ilk asamada normal. Pim ve balata kizaginin ciddi sekilde greslenmesi gerekir. Balata sikistiktan sonra kendini birakamiyor yoksa. Ek olarak, arka fren balatalari on balatalara gore 1’e 3 oraninda bitiyor. Bunun normal oldugunu soylediler. Normalde onlerin daha erken bitmesi gerekir diye biliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: TOnaleKavrama arızası olduğu durumlarda da benzer durum oluşabilir ancak servisin de dediği gibi büyük ihtimalle beyin hatası olabilir ama sadece beyin değişince de hatalı durum tam olarak kaybolmayabilir takipçisi olun konunun. Bende hem beyin hem kavrama değişimi yapılmıştı.
Kavrama arızasında özellikle rampa çıkarken araç sürekli alt üst vites değiştiriyor ve ısınma sebepli uyarı çıkabiliyor. Benim kavrama ikinci kez hata verdiğinde rampa çıkarken manuel vitese alıp bakmıştım araç sadece çift vitesler arasında geçiş yapıyordu bu sebeple devir çok yükselince vites değiştiriyordu. O yüzden bence konu biraz karışık.
Alıntıları GösterMerhaba. Kavrama konusunu tekrar hortlatacağım. Bugün uzun yolda rampalarda vites değişimlerinin normalden yüksek devirlerde gerçekleştiğini farketmem üzere Ankarada bir yetkili servise girip kontrol ettirdim. Ve şanzıman contasında kaçak olduğunu, kavramanın değişmesi gerektiğini söylediler. Çıkardıkları rakam akıllara zarar, 14.000 tl.. Bu değişimi özel serviste yaptıran oldu mu acaba? Bir şekilde daha ekonomik bir çözüm var mıdır? Siz veya bilgisi olan arkadaşlar paylaşım yaparsanız sevinirim.
-
Contada kaçak olması sebepli yağ eksiltme sonucu kavrama arızası olurmuş diye anlıyorum.
Mutlaka başka bir yetkili ya da özel servise de danışın derim, tutar çok yüksek geldi. Benim bildiğim kadarıyla komple kavrama değil de sadece dişlileri değiştirip yarı fiyatına yapılabiliyor diye biliyorum. Ben 2. Kez arkasa gittiğimde oradaki servis personeli bu tarz bir bilgi paylaşmıştı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cevap için teşekkürler. İnternetten yaptığım araştırmada revizyonlu kavrama satıldığını gördüm, kısa süreli bir garanti de veriyorlar. Yarında dediğiniz gibi, farklı yetkili servis ve bir iki özel servisle görüşmeyi planlamıştım zaten. Gelişmeleri paylaşacağım, diğer kavrama mağdurlarına yardımcı olması maksadıyla..
-
Merhaba , aracım makyajlı kasa S60 2013 Powershift D2 .
Vites üzerindeki P-R-N-D harfleri ışıklı mı yoksa benim aracımda mı yanmıyor ?
Birde vites mandalı yayı yerinden çıktı veya kırıldı. Daha önce yaşayan var mı bu durumu nasıl yaptırdınız ?
-
merhabalar,
vites topuzunda ışıklandırma bulunmuyor, vites mandalını ben de oynarken yerinden çıkarmıştım basit bir plastik yapısı var tırnağı kırılmıştı, zar zor yapıştırdım sonra. Servis sadece mandalı satmıyor komple topuzu almanız gerekiyor bilginize.
-
Arkadaşlar merhabalar,
215/55/16 lastik almayı düşünüyorum, internet yorumlarında "Falken ZE310" için fiyat/performans ürünü olduğunu yazmışlar, s60'da bu lastiği kullanan varsa tecrübelerini paylaşabilir mi acaba?
Ara ölçü olduğu için Continental, Bridgestone gibi markalarda tanesi 800 lira gibi ama Falken 500 lira civarında ama emin olamadım.
-
Merhaba ben bu lastikten kullanıyorum. Kullanmaya başlayalı 1 yıl oldu. Lastikler önceki lastiklerime göre (7.yılındaydılar) çok sessiz. Fren konusunda 1. Yıl içerisinde hiç ABS yi devreye sokamadım. Öncekilerde bir yılda 5 kere sokardım. 1 ay önce çok sert bir çukura girdim. Lastik patladı, lastik tamircisi diğer markalara göre etinin biraz ince olduğunu söyledi.Sıcak kaynak ile yama yaptırdım hala kullanıuorum. Daha önce Dunlop lastik ile benzer bir çukura girmiştim lastik yarılmıştı ve kullanılamazdı. Almadan önce kıyaslama imkanınız olursa başka markalara bakabilirsiniz. Bugün lastik alsam fiyat performans açısından yine aynısını alırım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1 yıllık tecrübenizi paylaşmanız iyi oldu çünkü sıfır lastik takıp hemen yorum yapıldığında maalesef çok doğru olmuyor, zamanla daha doğru sonuç alınıyor. Ben de daha önce yazlık nokian aldığımda ilk başlarda çok beğenmiştim ama 1 yıl sonra kılcal çatlaklar oluşmaya başlayınca lastiklerden soğudum güven vermemeye başladı.
Teşekkürler.
-
Bende çatlak konusuna dikkat ediyorum. Henüz çatlak falan göremedim. Ama almadan başka markaların et kalınlığına da bakmak lazım tabi.lastikci doğru söylüyor olabilir. Bu arada benim lastik 97 XL .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: mokaramokar
Bende çatlak konusuna dikkat ediyorum. Henüz çatlak falan göremedim. Ama almadan başka markaların et kalınlığına da bakmak lazım tabi.lastikci doğru söylüyor olabilir. Bu arada benim lastik 97 XL .bugün ben de "Falken 215/55 R16 97W XL Ziex Ecorun ZE310" taktırdım, ilk izlenimim bana biraz sert geldi, kışlıkları çıkarıp yazlığa geçmem sebebiyle de biraz böyle hissetmiş olabilirim. yüksek hıza çıkamadım ama ilk izlenimim şimdilik frenleme ve ses seviyesi iyi gibi, zamanla deneyimlerimi paylaşırım.
-
merhaba dostlar kafamı kurcalayan bir soru var volvo s60 d4 190 hp lik motor için polestar yazılım zararlı olurmu serviste yaptırsam ?
-
Böyle bir şey mümkün mü? Servisin bu topa gireceğini hiç düşünmüyorum. Ek olarak standart D4 2lt ile D4 polestar motoru 2.4lt ve vitesi de farklı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İstanbul'da önerdiğiniz özel servis var mı beyler?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bujiler kaç km gidiyor beyler? Yarın T3 benzinli kasa için bakım randevumuz var. 4 yıl oldu alalı aracı. Hiç değiştirmedik. Bir sorun da olmadı. Kilometre 30.000 oldu daha yeni.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 20 Nisan 2021; 12:24:7 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Var, Em*ecan Volvo....
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yetkili servis normalde iki yılda bir değiştiriyor. 60.000 km kadar yolu var. Ancak bujilerin yağ gibi km dolmadan yıl dolunca değiştirilmesi gerekir mi bilmiyorum. -
Aynen hocam, bende bujinin zamana bağlı yıpranması olup olmadığına takıldım ama Volvo'ların bujileri bildiğim kadarıyla yüksek kaliteli İridyum buji olduğu için uzun km ve yıllar boyu gidiyor diye biliyorum ama emin değilim.quote:
Orijinalden alıntı: T.Y.
Yetkili servis normalde iki yılda bir değiştiriyor. 60.000 km kadar yolu var. Ancak bujilerin yağ gibi km dolmadan yıl dolunca değiştirilmesi gerekir mi bilmiyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamlar, bugün yetkili serviste T3 araç için 4 balata için iskontolu 1800₺ fiyat verdiler. Cep telefonu ışığı ile daha tekeri bile sökmeden kontrol edip 5000 km daha gider dedi teknisyen. Kabul etmedik. Daha ses bile yok balatada ve fiyat çok yüksek geldi arkadaşlar. Polen filtresi hariç, yağ, hava ve yakıt filtresi ile 4 buji dahil verdikleri bakım fiyatı da 2700₺.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X