Bildirim
'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (945. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
Geçmiş olsun, bilgi için teşekkürler. Serviste taktıkları balata ve disk hangi marka, öğrendiniz mi? Ate mi takıyorlar?
K.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Park lambası olarak led çizgi şeklinde lambaları diyorsanız. Onlar değişmiyor. Stopla beraber değiştirmeniz gerekiyor. Belki far stop tamiri yapan firmalarda yaptırabilirsiniz. Ama servis stop değişimi yapar. Bu Volvoya özgü bi durum değildir. O tarz led tüp şeklinde yanan lambalar tamir pek mümkün olmuyor maalesef. -
Öncelikle geçmiş olsun. Oldukça can sıkıcı bir durum. Yakıt göstergesi ile ilgili benimde yakın geçmişte bir tespitim olmuştu. Ancak dikkatimi çeken diğer bir husus, 78 lt yakıt koyduğunuzu belirtmişsiniz, ben menzili ölçmek için hep 30-40 km yazana kadar yakıtı kullanırım, yani neredeyse depoyu boşaltırım ve şimdiye kadar hiç 68 lt üzerinde yakıt almadım. El kitabında da depo hacmi 67 lt civarı diye belirtir. Sizin araç nasıl 78 lt aldı, şaşırdım doğrusu. -
Evet, kitapçığa göre depo 67 lt alıyor ama mazot pompası haznesi, mazot filtresi tankı, aradaki hortumlar da hesaba katınca muhtemelen 10-11 lt de bu kısımlara gidiyor. Siz aracın göstergesine göre 30-40km kaldığında alıyorsunuz ama aracın yakıtını gerçek manada bitirmiyorsunuz. Depo boşalsa da hortumlar ve yakıt sisteminde hala yakıt duruyor.quote:
Orijinalden alıntı: calypso-ab
Öncelikle geçmiş olsun. Oldukça can sıkıcı bir durum. Yakıt göstergesi ile ilgili benimde yakın geçmişte bir tespitim olmuştu. Ancak dikkatimi çeken diğer bir husus, 78 lt yakıt koyduğunuzu belirtmişsiniz, ben menzili ölçmek için hep 30-40 km yazana kadar yakıtı kullanırım, yani neredeyse depoyu boşaltırım ve şimdiye kadar hiç 68 lt üzerinde yakıt almadım. El kitabında da depo hacmi 67 lt civarı diye belirtir. Sizin araç nasıl 78 lt aldı, şaşırdım doğrusu.
@korayesque
Sormadım açıkçası ama orijinal yedek parça harici bir şey takmıyorlardır umarım. Yine yarın baltaların görülen kısmının resmini çeker atarım size.
-
Havalar sıcak olduğu için akaryakıt genleşir ve yoğunluğu azalır. Bu nedenle 15 derece sıcaklıkta 67 litre yakıt alabilen depo 30 derece üstü sıcaklıkta 77-78 litre mazotla ancak dolabilir. Kesafet olayı yani. Bu nedenle soğuk havalarda yakıt almak tüketici için daha karlıdır. Mesela hava -5 derece olduğu zaman 55-56 litre mazot aldığınızda 67 litrelik deponuz dolacaktır.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hesabınız hatalı. Mazot’un genleşme katsayısı her bir derece için 0,00082’dir.
Bu hesaba göre gece 10 Derece sıcaklıkta 50 lt yakıt alsak, gündüz de sıcaklık 40 olsa, aradaki fark sadece 1.23 lt yapar.
50 lt * 0,00082 * (40-10) = 1.23 lt
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elky -- 1 Eylül 2020; 2:26:34 > -
Ben daha çok farkettiğini düşünüyordum demek ki çok da fark etmiyormuş. Bir de hortumlar vs. 7-8 litre mazot almazmış gibi geldi😊
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Bu ATE marka balataları nereden temin edebiliriz arkadaşlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba hava sıcaklığı ile değişen sadece yakıtın özkütlesidir. Burada sizin depo hacminiz değişmiyor. Siz kaç litre hacminiz varsa yine o kadar yakıt alırsınız. Aldığınız yakıtın kütlesi değişecektir sadece. Yakıt deposunun da sıcak soğuk havada genleştiğini düşünsek bile hiç bir zaman 10 litrelik bir değişim olmaz.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
arkadaşlar çok önemli bir karar aşamasındayım. s60 2015 t3 almak istiyorum. yılda 25k km yapıyorum ve çoğunluğu şehir içi.
bu sebeple lpg taktırmam gerekiyor. aranızda bu 1,5 turbo motora lpg taktıran oldu mu, ya da duyan bilen var mıdır önerir misiniz ? sorun çıkar mı ? maliyeti 8-9 bin tl araştırdım ama bana son kullanıcı yorumu lazım. teşekkürler. -
Youtubeda şöyşe bir video var. işinize yarar belki.quote:
Orijinalden alıntı: alitaro
arkadaşlar çok önemli bir karar aşamasındayım. s60 2015 t3 almak istiyorum. yılda 25k km yapıyorum ve çoğunluğu şehir içi.
bu sebeple lpg taktırmam gerekiyor. aranızda bu 1,5 turbo motora lpg taktıran oldu mu, ya da duyan bilen var mıdır önerir misiniz ? sorun çıkar mı ? maliyeti 8-9 bin tl araştırdım ama bana son kullanıcı yorumu lazım. teşekkürler.CANDAN MÜHENDİSLİK GARAJyoutube
Volvo S60 T3 (Direk enjeksiyon) & Prins LPG ile Şok Yakıthttps://www.youtube.com/watch?v=yy_ASbL8v4U
-
Arkadaşlar herkese merhaba.
S60 t3 aracımızın bakım zamanı gelmişti. grup ankara yetkili serviste 1450 TL'ye yaptırdık. tüm filtreler ve motor yağı değişti. özel servislerden bakım için 1000-1200 TL arası fiyatlar aldım. bu nedenle yetkili serviste yaptırmak daha mantıklı geldi.
ayrıca eylül ayı işin fiyatlara zam geldiğini ve bakım fiyatının 1600 TL olduğunu söylediler. ben randevuyu ağustosta aldığım ve telefonda 1450 TL fiyat verdikleri için zamsız fiyattan yaptırdım bakımı. -
o video yu izledim hocam. lpg nin gerçekten sorunsuz uyumlu olduğunu ve yakıt tüketimini anlamak için uzun süreli kullanan kullanıcı yorumu lazım. -
Arkadaşlar faydalanabilirler. 2013 S60 D2 içindir.quote:
Orijinalden alıntı: must1288
Motor Yağı:Motul 8100 Eco-Nergy 0W30 5 Lt.
Yağ Filtresi: Wunder WY 403
Hava Filtresi: Wunder WH 859
Polen Filtresi: Wunder WPK 219 (Karbonlu)
Polen Filtresi:X FİXPART 4M5J19G244AA3M
Mazot Filtresi: Ford Orijinal 1 882 099 (AV6Q 9D410 BA)
Şanzıman Yağ Filtresi: Ford Orijinal 1 589 089 (7M5R 6C631 AD)
Şanzıman Yağı: 7 Adet-Motul Multi Dctf 1 Lt. (Araç 5,5 Lt. aldı)
Umarım yardımcı olmuşumdur.
Alıntıları Göster -
Yokus kalkis destek sisteminin sesi. Yokuslarda ayaginizi frenden cekip hemen gaza basmayip tahmini 1sn sonra gaza basarsaniz o sesi duymazsiniz. Park freni gibi dusunebilirsiniz. Acilma suresi.quote:
Orijinalden alıntı: botritcheous
Uzun bir aradan sonra merhaba arkadaşlar. PCC özellikli anahtarda pencereleri açıp kapatmaya çalışırken her defasında sorun yaşıyorum. Özellikle aracı kilitlendikten sonra, butona basmaya devam ediyorum fakat hiçbir şekilde açık pencereler kapanmıyor. 7-8. deneyişimde açıp kapatabiliyorum ancak. Böyle bir sorun yaşayan var mı?
Bir de T3 Geartronic’lerde dur kalklarda garç garç ses gelmesi problemi var. Özellikle ufak manevralarda ve yokuşlarda daha çok belli oluyor. Hatta yanılmıyorsam bir ara bu forumda da konuşmuştuk bu durumu. Hiç servise soran veya daha sonra böyle bir şey tecrübe eden oldu mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
T3 ile yillik ortalama 45.000Km civari yol yapiyorum. Lpg isini cok arastirdim. Paylasilan linkle yapilan montaj prins vsi2 di modeli. Bunun montajini yaptirdiginizda aracin bazi motor ozellikleri devre kisi kaliyor malesef. Manifold delinerek islem yapiliyor. Oysa t3 motorlarda dusuk tuketimde silindirde her inip kalkmasinda atesleme olmuyor. 2. Devire birakip yanma gerceklesiyor. Bu montaj yapildiginda arabanin kendi kontrol modulunde de yazilimsal olarak degisiklik yapilmasi gerekiyor. Bunu Turkiyede yapan malesef yok. Bu araclara yapilacak tek lpg montaji sivi lpg montajidir. 2.750 eur maliyeti vardir. Turkiyede bununda montajini yok. (Prins olarak)quote:
Orijinalden alıntı: alitaro
o video yu izledim hocam. lpg nin gerçekten sorunsuz uyumlu olduğunu ve yakıt tüketimini anlamak için uzun süreli kullanan kullanıcı yorumu lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bilgi için teşekkürler hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cevabınız için teşekkürler hocam. Fakat sorunun bu olduğundan emin değilim çünkü sadece kalkışlarda değil, dururken de aynı ses çıkıyor. Düzlükte de oluyor, yokuşlarda ise çok daha sık. Yokuş kalkış sisteminin sesi ayrıca geliyor zaten, gerilen bir tel gibi. İşin garibi 30-45 dk kullanımdan sonra ses azalıp kayboluyor. Aracı %80 şehirlerarası yolda kullanıyoruz ve garajda uzun dönem beklediği oluyor, bunun etkili olabileceği düşüncesindeyim.
Yabancı bir sitede şu konuda benzer bir konudan bahsedilmiş:
https://www.volvov40club.com/threads/sound-when-going-from-r-to-d-automatic-gearbox.29849/
Anlatılan durum benimkiyle çok benzer, onlar da sesin bir noktadan sonra gelmediğini söylemişler. Fakat koydukları videoda sesi duyamadım.
Bir ara sesi kaydedip buraya yüklemeye çalışacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhaba 2012 model S60 1.6 dizel sahibiyim. Bardaklık ve arka koltuk çakmaklıklarına elektrik gelmiyor. 2 defa sigorta değiştirdim ve sorun çözüldü fakat tekrar gitti. Çakmaklıkta şarj aleti kullanıyorum. Sebebi bu olabilir ama eğer buradan 12V kullanmayacaksam ne anlamı var. Acaba çözümü nedir. Daha önce başına gelen oldu mu ?
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X