Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (857. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.462.705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 855856857858859
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaş genleşme kabı durduk yete yandan delinir mi? Nerde görülmüş. Bir plastik kaba 326 tl vereceğiz bu gidişle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Arkadaş genleşme kabı durduk yete yandan delinir mi? Nerde görülmüş. Bir plastik kaba 326 tl vereceğiz bu gidişle
    T4 motorlarda aksiyon yayınlanmıştı, genleşme kabı ve ara hortumların değişimiyle ilgili.

    Yetkili servise danışmanızı tavsiye ederim...

    Ecoboost motorlu Ford'larda da aynı problemler var...
  • EPICA kullanıcısına yanıt
    epey.com diye bir site var çoğu araçla ilgili bilgi yer alıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    T4 motorlarda aksiyon yayınlanmıştı, genleşme kabı ve ara hortumların değişimiyle ilgili.

    Yetkili servise danışmanızı tavsiye ederim...

    Ecoboost motorlu Ford'larda da aynı problemler var...

    Alıntıları Göster
    Hortumlar geri çağırma kapsamında değişti. Kabı değiştirmediler. Aslında 2 yıl önce tatilde akşam üstü delinmişti. Tamponcuda ısıtarak yama yaptırmıştım yine aynı yerden kaçırmaya başladı .geri çağırdıklarında gösterdim değişmediler.290 tl ye buldum bakalım alacağız mecburen. Arabayı sıfırladık bakalım binmeye devam. ( buji, ateşleme bobini, v kayışı, disk, balata şimdide genleşme kabı) kazasız sürüşler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Hortumlar geri çağırma kapsamında değişti. Kabı değiştirmediler. Aslında 2 yıl önce tatilde akşam üstü delinmişti. Tamponcuda ısıtarak yama yaptırmıştım yine aynı yerden kaçırmaya başladı .geri çağırdıklarında gösterdim değişmediler.290 tl ye buldum bakalım alacağız mecburen. Arabayı sıfırladık bakalım binmeye devam. ( buji, ateşleme bobini, v kayışı, disk, balata şimdide genleşme kabı) kazasız sürüşler

    Alıntıları Göster
    Merhabalar.
    Geçen sene şanzıman yağı değişimi için servise gittiğimde bülten kapsamında değişimler bende de gerçekleşti.
    daha önce bahsettiğim sensör problemi uygun sensör bulamadığım için duruyor ama kullanımda sorun yaratmıyor.
    Son zamanlarda araçta farkettiğim bazı değişiklikler mevcut.
    Özellikle rampa çıkarken gaza yüklendiğimde evlerdeki ocakların çakmakları gibi seri bir şekilde çıt çıt çıt sesler geliyor. sadece gaza yüklendiğimde oluyor bu sesler.
    bir de her benzin alışımda mutlaka düşük yağ seviyesi uyarısı veriyor. son 2 depodur bu şekilde. bu hafta muhtemelen benzin almam gerekecek ve yine vereceğinden eminim.
    acaba bahsettiğim sesler bujilerin değişiminin habercisi olabilir mi. araç 56bin km de.
    akünün değişmesi gerektiğini elektrikçi söylemişti ama onun bu etkiyi yapacağını zannetmiyorum...




  • u_d_cicek kullanıcısına yanıt
    Gaza bastığunızda oluyorsa buji veya ateşleme bobini size tavsiye motor üst kapağını kaldırın(yukarı çekince çıkıyor) ateşleme bobin soketlerini söküp bir pislik varsa bezle silip takınız. İnce küçük bir soket. Bujinin sorun çıkaracağını sanmıyorum. Üzerinde NGK ILZTR6A8G Laser Irıdyum buji var ( volvo yazıyor ama ngk ya yaptırmış) bu bujilerin ömrü 100 binin üzerinde avrupa servis kataloğu 140 binde değişim öneriyor. Benim fazla olmadı değişeli. Yani 150 bin civarında. Siz dediğimi yapın hatta kontak spray alırsanız ucuna sıkar takarsınız daha çabuk marş alıyor.(kışın özellikle)

    Yakıtla yağ seviyesini bağdaştıramadım ama tespit doğru olabilir. Yağ eksik değilse yani ölçtüyseniz ve tamamsa. Yağ seviye sensörü arızalı sanırım. Başka açıklama gelmiyor aklıma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Hafta sonu bobin soketlerini bir kontrol ettirip temizleteyim o zaman.

    Yağ seviyesinde azalma görünüyor.
    Ortalama her depoda 250 ml yağ ekler oldum. T4 lerin eksiltme durumunu biliyorum ama bu bana fazla geldi ve neden her benzin alışımda oluyor onu ben de çözemedim açıkçası
  • arkadaslar onceki mesajlarimda yazmistim genlesme kabinin catlagi. gaza yuklenince gelen cit cit sesler yag eksiltme. benzin alirken gelen dusuk yag uyarilari. hepsinden bende muzdaribim genlesme kabini simdilik cozdum kelepce yardimiyla benim catlak geri donus girisinde. yag eksiltme uyarisi yag dusuk seviye sensorunden geliyor yag degisimnde iyice temizletirseniz sorun ortadan kalkacaktir. gaza yuklenince gelen sesi de cozdum tamamen shell kaynakli shellden yakit almayi kesince tamamen son buldu. sanirim dusuk oktan vuruntu yapiyor. simdi ise klima ile basim dertte sol damper motoru bozuk ve sistemin kafasini karistirmis klima kullanilmaz durumda motora ulasmak biraz zor daha ilgilenemedim. sag arka kapidada ayni kilit motoru zaman zaman kapiyi acmiyor. arac yaslandikca fordlardaki kronik arizalar bizdede cikmaya basladi sanirim. yag eksiltmeye gelirsek ust kapak kulbultorunden eksiltme vardi degisti azaldi fakat devam etti. suan 5w30 c3 liqui moly kullaniyorum 3bin km oldu yaklasik 100ml eksiltmis uzun yolda(izmir-sumnu-izmir ici). oil trap degisti. fren vakum pompasi ve kulbultor kapagindan kacaklarim vardi hepsi yenilendi c3 tip yag kullanmadan once yag 3binde yarim litre eksiltme yaparken simdi c3 standardind yag ile 0.1 litrelere kadar dusurdum. degisimler oncesinde binkmde neredeyse yarim litre eksiliyodu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • duzeltme: shell kaynakli vuruntu ayrica yurtdisindada devam etti ozellikle bu yaz almanyada. shellin yakitlariyla ilgili bi durum ama dusuk oktan olmasi imkansiz gibi yoksa 30bin kmdir devam eden sesler shellden yakit almayi kesince neden birden dursun. almanyada aldigim yakitlarda sesler her durumda gelir olmustu. ilginc

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • fren vakum pompasinin turboya giden vakum kismi turboya yag basiyodu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: u_d_cicek

    Hafta sonu bobin soketlerini bir kontrol ettirip temizleteyim o zaman.

    Yağ seviyesinde azalma görünüyor.
    Ortalama her depoda 250 ml yağ ekler oldum. T4 lerin eksiltme durumunu biliyorum ama bu bana fazla geldi ve neden her benzin alışımda oluyor onu ben de çözemedim açıkçası
    Daha önce de yazdım ecoboost yapı itibariyle üsten eksantrikli, yüksek basınçlı , değişken zamanlı bir motor. Yağ eksiltmesi normal. Hele ki yokuşta veya yük altında zorlayınca bu miktar artıyor. Ben yüksek ısıya ekstra dayanıklı 5w-40 motul x-cess ile çözüm buldum.



    0-30 mobil 1 le 2 sene önce bodrumdan çıkarken aracı yüklüyken yokuşta biraz zorladım. yağ filminin yırtıldığını hissettim( motor sesinin artması, yeni yağın birdenbire kararması) yağın turboyu soğutma görevini yapamadığını turbodan çıkan sesle anladım. Ve yurtiçi-yurtdışı uzun araştırmalarla bu yağı buldum. Daha iyisi var mı? Tabi ki var. Ama fiyat/kalite endeksine göre alınabilecek en iyi yağ olduğunu düşünüyorum. Tavsiye ederim. Sonrasında Aracı Çok zorladım ancak Mobil 0-30 da yaşadığım sorunu yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: filtiarn

    arkadaslar onceki mesajlarimda yazmistim genlesme kabinin catlagi. gaza yuklenince gelen cit cit sesler yag eksiltme. benzin alirken gelen dusuk yag uyarilari. hepsinden bende muzdaribim genlesme kabini simdilik cozdum kelepce yardimiyla benim catlak geri donus girisinde. yag eksiltme uyarisi yag dusuk seviye sensorunden geliyor yag degisimnde iyice temizletirseniz sorun ortadan kalkacaktir. gaza yuklenince gelen sesi de cozdum tamamen shell kaynakli shellden yakit almayi kesince tamamen son buldu. sanirim dusuk oktan vuruntu yapiyor. simdi ise klima ile basim dertte sol damper motoru bozuk ve sistemin kafasini karistirmis klima kullanilmaz durumda motora ulasmak biraz zor daha ilgilenemedim. sag arka kapidada ayni kilit motoru zaman zaman kapiyi acmiyor. arac yaslandikca fordlardaki kronik arizalar bizdede cikmaya basladi sanirim. yag eksiltmeye gelirsek ust kapak kulbultorunden eksiltme vardi degisti azaldi fakat devam etti. suan 5w30 c3 liqui moly kullaniyorum 3bin km oldu yaklasik 100ml eksiltmis uzun yolda(izmir-sumnu-izmir ici). oil trap degisti. fren vakum pompasi ve kulbultor kapagindan kacaklarim vardi hepsi yenilendi c3 tip yag kullanmadan once yag 3binde yarim litre eksiltme yaparken simdi c3 standardind yag ile 0.1 litrelere kadar dusurdum. degisimler oncesinde binkmde neredeyse yarim litre eksiliyodu
    Güzel ve mantıklı çözüm önerileri. Ben shel yakıtının düşük oktandan ziyade yüksek oktan olduğunu düşünüyorum.vpower katkıları aracı daha seri yapıyor. Hissediyorum. Sadece fikir yanılıyor olabilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: filtiarn

    fren vakum pompasinin turboya giden vakum kismi turboya yag basiyodu
    Bak o bende var işte. Sıfır :) o çok bilen ustanın biri aldırmıştı :))

    Syn filitarn aynı kilit sorunu bende de oldu. Kilitin içinde bir motor var o değişti sorun çözüldü. İstanbuldaysanız ismini verebilirim. Geçen yıl 250 tl dedi hemşeri çıkınca 200 almıştı. Şimdi kaç tl bilmiyorum lakin içinde ki ortoboy pil kadar bir motor. Alman malı olanı taktırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 8 Ekim 2018; 23:47:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Bak o bende var işte. Sıfır :) o çok bilen ustanın biri aldırmıştı :))

    Syn filitarn aynı kilit sorunu bende de oldu. Kilitin içinde bir motor var o değişti sorun çözüldü. İstanbuldaysanız ismini verebilirim. Geçen yıl 250 tl dedi hemşeri çıkınca 200 almıştı. Şimdi kaç tl bilmiyorum lakin içinde ki ortoboy pil kadar bir motor. Alman malı olanı taktırın.

    Alıntıları Göster
    Kapı kilit arızası kronik oldu, genellikle 4. seneden sonra arıza yapmaya başlıyor.
    Serviste kapı başına 1000 TL civarı fiyatı var .
    Arızalanan ufacık bir motor,komple kilit mekanizmasını değişmek israf...

    Bende önce sol ön kapımda sonra sağ arka kapımda bu sorunu yaşadım,ikisini de kendim hallettim.
    Sonra önleyici bakım olarak diğer iki kapıya da el attım :)

    Fakat ben motoru değişmedim, motorun içini açıp kömür ve kollektör kısımlarını balata spreyi ile temizledim.

    Motorun bozulma sebebi; kapı kilidini açıp kapatma esnasında motorun çok kısa süreli çalışması, belki 1 tur bile dönmüyor motor.
    Sürekli bu şekilde 1 tur ileri 1 tur geri çalıştığı için kömürler zamanla kollektöre yapışıyor, buda kısa devreye ve motor gücünün azalmasına sebep oluyor.
    Motor gücü azalınca da kilit mekanizması hareketsiz kalıyor...

    İlk kilit tamiri biraz zorlayıcı oluyor fakat ikinci-üçüncü-dördüncü kilitlerde yılların kilitçisi gibi el alışıyor :)

    Son olarak bu işe el atanlara önerim; kapı döşemeleri - cam mekanizması sökülünce kapı sacına içten ses izolasyonu yapmanızı öneririm, faydası oluyor.

    Aşağıdaki video ve resimlerde döşemenin,cam mekanizmasının ve kilit motorunun söküm işlemleri var, eli yatkın olan birisi sakin bir ortamda yapabilir. Mekanizma üstünde ufak bir yay var, mekanizmayı sökerken o yay fırlayabilir, dikkat etmek lazım.

    https://www.youtube.com/watch?v=vIZmJFqoDKk

    https://www.drive2.ru/l/512062082460418825/




  • filtiarn kullanıcısına yanıt
    Ben de yakıtı sürekli shell den alıyorum.
    Bundan sonra opet deneyeyim bakalım sonuç değişecek mi.
    Mesajınızın ekran görüntüsünü aldım. Ustama bahsettiğiniz noktaları kontrol ettireceğim.
    Sonucu sizinle paylaşırım.
    Aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkür ederim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    Kapı kilit arızası kronik oldu, genellikle 4. seneden sonra arıza yapmaya başlıyor.
    Serviste kapı başına 1000 TL civarı fiyatı var .
    Arızalanan ufacık bir motor,komple kilit mekanizmasını değişmek israf...

    Bende önce sol ön kapımda sonra sağ arka kapımda bu sorunu yaşadım,ikisini de kendim hallettim.
    Sonra önleyici bakım olarak diğer iki kapıya da el attım :)

    Fakat ben motoru değişmedim, motorun içini açıp kömür ve kollektör kısımlarını balata spreyi ile temizledim.

    Motorun bozulma sebebi; kapı kilidini açıp kapatma esnasında motorun çok kısa süreli çalışması, belki 1 tur bile dönmüyor motor.
    Sürekli bu şekilde 1 tur ileri 1 tur geri çalıştığı için kömürler zamanla kollektöre yapışıyor, buda kısa devreye ve motor gücünün azalmasına sebep oluyor.
    Motor gücü azalınca da kilit mekanizması hareketsiz kalıyor...

    İlk kilit tamiri biraz zorlayıcı oluyor fakat ikinci-üçüncü-dördüncü kilitlerde yılların kilitçisi gibi el alışıyor :)

    Son olarak bu işe el atanlara önerim; kapı döşemeleri - cam mekanizması sökülünce kapı sacına içten ses izolasyonu yapmanızı öneririm, faydası oluyor.

    Aşağıdaki video ve resimlerde döşemenin,cam mekanizmasının ve kilit motorunun söküm işlemleri var, eli yatkın olan birisi sakin bir ortamda yapabilir. Mekanizma üstünde ufak bir yay var, mekanizmayı sökerken o yay fırlayabilir, dikkat etmek lazım.

    https://www.youtube.com/watch?v=vIZmJFqoDKk

    https://www.drive2.ru/l/512062082460418825/

    Alıntıları Göster
    Çağlar hocam bazen marka fanatikliğimi yapıyorum diye düşünüyorum.

    Simdiki yazacaklarım kıyaslama değil sorunsuzluk.

    Bakınız; benle aynı yıl (2011model ikiside)kardeşime skoda octavia aldık



    Bende; -- onda;

    Akü bitti -- orjinal akü devam

    2 kapı kilidi bozuldu -- bir sorun yok

    V kayışı gergi bil.bozuldu -- bir sorun yok

    Su tahliye kabı delindi -- bir sorun yok

    Fren Hava tahliye valfi bozuldu ----- bir sorun yok

    Onda olupta bende olmayan arıza yok.yani skoda arıza yapmadı





    Ama totalde bakarsan genelde motor. ford motor :( ecoboost lar sorunlu ufak tefekte olsa. Ama akü ve kapı arızasının mazereti yok D ve E segmenti araba yapıyorsun vallahi ayıp.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 9 Ekim 2018; 12:57:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • V40 konusunda radyo ile ilgili sorun yaşayanlar olmuş. Yolda giderken belli aralıklarla bir radyo kanalı araya girip ekranda alarm uyarısı çıkarıyor. ben yaptığım ayarları adım adım yazdım. sorun yaşayan varsa faydası olur diye burada da paylaşıyorum.

    1)Orta konsoldaki ''ok/menu'' tuşuna bir defa bastım. fm menüsü açıldı. açılan menüde ''tp'' işaretini kaldırdım.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    2)Yine fm menüsündeki ''haber ayarları''na girip ''haberler''deki işareti kaldırdım.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    3)Fm menüsündeki gelişmiş ayarlara girdim. ''reg'' işaretini kaldırdım.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    4)Daha sonra alta gelip ''pyt ayarları''na girdim ve ''pyt teksti göster ve pyt kesiklikleri alındı'' işaretlerini kaldırdım.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    5)Son olarak ''pyt seç'' menüsüne girip içerideki tüm işaretleri kaldırdım.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    Aracım 2016 model s60 t3 premium. ilk aldığımda uzun yola çıktım ve bu sorunu yaşadım. daha sonra bu ayarları yaptım ve 2017 nisanında ankara-izmir-aydın-izmir-balıkesir-eskişehir-ankara yolculuğumda hiç sorun yaşamadım. 2017 eylülde ankara-datça-ankara yolculuğunda da sorun yaşamadım. iki hafta önce de günübirlik ankara-istanbul yaptım. yine herhangi bir sorun yaşamadım.

    Umarım faydalı olur.




  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Benimki de geçen sene delinmişti, o zaman sanırım 250 tl gibi bir şeye değişmişti. Oluyor yani:)
  • u_d_cicek kullanıcısına yanıt
    Rampada bu çıt çıt sesi bende de oluyor belirsiz zamanlarda. Yakıtı hep aynı yerden alıyorum. Son bakımdan sonra ( 120 bin bakımı) henüz olmadı, muhtemelen buji değişimi ya da kablo takıp çıkarılması etkili olmuştur.
    Yakıt deposunu tamamen doldurunca yağ seviye uyarısı gelmesi de çok ilginç. Bu nedenle pompacıya sonuna kadar doldurma atınca bırak derdim. Son bakımdan sonra bu da henüz olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyneco

    Benimki de geçen sene delinmişti, o zaman sanırım 250 tl gibi bir şeye değişmişti. Oluyor yani:)
    290 tl ye buldum sipariş verdim :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 855856857858859
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.