Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (736. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
19.612
Cevap
155
Favori
1.401.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 734735736737738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bakınız tezimin doğruluğunun canlı örneği

    Testtki goodyer lastiğin ıslak zemin performansı B

    Hemen yanındaki michelinin ıslak zemin performansı A

    Ama 8.0 la aynı puanı almışlar. Allah aşkına biri diğerinden 3 metre sonra duran lastik 3 metre kısa duran lastikle nasıl aynı puanı alır.


    Hemen söyleyeyim lastik testlerini yapan firma,dergi vs ALMAN menşeili de ondan :)

    Goodear amerikan menşeili olsada almanlar fransız lastiklerini ön plana çıkarmak istemezler


     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 20 Eylül 2017; 14:39:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar hayırlı forumlar bizim bu d4 190 400 torg olan motorlar çift turbomu acaba bilginiz varmı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir lastiğin raf ömrü ne kadardır? Bilen var mı arkadaşlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aknasmub kullanıcısına yanıt
    Sağda solda uygun koşullarda 10 yıl diyorlar ama bence 5 yıl yeterli uygun koşul nedir oda belli değil

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye coğrafi şartlarında, 4 mevsim lastiğin yaz ve kış lastiği ile aynı ya da denk performansı vereceğini düşünmek ve iddia etmek psikolojik tatmindir. Öyle bir dünya yok. İsteyen dergi, isteyen bağımsız (!) test kuruluşu istediği kadar yazsın çizsin. Benim hayatım onların kalemlerinin ucunda işlemiyor.



    Son sözüm budur. Üstüne isteyen "ergen muhabbeti" der, isteyen "önyargı" der, isteyen "tecrübe, bilgi birikimi" vs... söylenenler, söyleyenleri bağlar. Benim söylediklerim de dahil...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar hayırlı forumlar bizim bu d4 190 400 torg olan motorlar çift turbomu acaba bilginiz varmı 😂😂

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birşey bilmeden ,birşeyler bildiğini iddia etmek ,ergen muhabbetinden öteye geçmez. Uzman olmadığın konuda uzman gibi abest yorum yapmak,bilimsel veriler ortaya konduğunda bence böyle diye konuyu kapatmakla sonuçlanır. Herkes bildiği konu üzerinde ahkam kessin, benim elektronik,kimya,inşaat vs konularda iddaam var mı? Psikolojik etki aslında o bir kar lastiği (veya yaz)diyecek kadar özgüven patlaması yaşarsan,bilimsel verilerle açıklama yapılır sende bence demekle yetinirsin.
    Kimse lastiğe yaz veya kış performansına denk demedi .onu şimdi uydurdunuz.
    Bütün yazılar yukarıda.
    Yaz ve kış performansı tatmin edici dendi. Hatta lastiğe eleştirel olarak sıcak havada ani gaz vermede patinaj eğilimi var dendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 20 Eylül 2017; 23:54:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence lastik konusunu uzamadan kapatalım. Verilen değerli bilgiler için teşekkürler. Kanımca çıkan sonuç eğer kışların sert geçtiği bir yerde yaşıyorsanız yani ortalama yaz ve kış sıcaklıkları +25 ve -15 ise yaz ve kış olarak ayrı lastik kullanmak mantıklı. Ama yaşadığınız yer ortalama yaz +28 ve kış +8 şeklinde, İzmir gibi ortalamalara sahipse ki ben izmirdeyim 4 mevsim kullanmak daha mantıklı.
  • Afacan Dennis kullanıcısına yanıt
    Hayır bi-turbo değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    Ayrı ayrı Yaz ve kış kastikleri neden var? Çünkü lastiğin yere tutunmasını etkileyen faktörlerin başında hamur yapısı geliyor. Hamuru için kullanılan bileşenlerin ısıl davranışları da tutunma özelliğini tespit ediyor. Dolayısıyla yaz ısısını karşılayabilecek bir hamur karışımının kışın getirdiği ısı değerinde ya da tam tersi kış ısısını karşılayacak karışımın yaz ısısında ideal tutunmayı sağlaması mümkün değil. Böyle mucizevi bir teknoloji halen günümüzde bile yok. Böyle bir durum mümkün olsaydı hiç bir üretici halen yazlık ve kışlık diye ayrı ayrı lastik üretmezdi. Düşünün bakalım; Rekabetin gayet hararetli olduğu lastik sektöründe hem yazın hem de kışın aynı performansı gösterebilecek bir çözüm bulunmuş olsa bazı üreticiler 4 mevsim diye lastik pazarlarken diğerleri niye bu rekabetten geri tutsunlar kendilerini?



    Velhasılı, yaz-kış mevsimleri arasında ciddi ısı farkları olmayan ve yaz-kış ısıları birbirine yakın olmayan yerlerin hiç birisi için 4 mevsim diye bir lastiğin kullanımı uygun değildir, olamaz da. Hele hele ankara gibi yazın 40, kışın -15/-20'leri gören ve arada bu kadar geniş bir skala olan bir yerleşim yerinde aynı lastiğin her iki uçta da aynı performansı verebileceğini kimse beklemesin.



    Kimse kusura bakmasın ama, "4 mevsim kullanıyorum ve Her iki mevsimde de performansından çok memnunum" diyen arkadaşların memnuniyetleri bilimsel verilere değil, olsa olsa psikolojik tatmine yöneliktir.



    Bunu zamanın birinde kış başında yanılıp 4 mevsim adı altında lastik almış, kışın inanılmaz memnun kalmış ama yaz geldiğinde önünde tıkanan trafiği fark edip frene asılmasına rağmen sanki hiç fren yapmamış gibi akıp giden arabasıyla öndeki minibüse arkadan bindiren ve o gün itibarıyla "4 mevsim diye bir lastik türü yoktur, yazın yazlık, kışın kışlık lastik kullanılır" değerlendirmesini kafasına kazıyan bir kardeşiniz olarak tecrübelerime binaen söylüyorum.



    Bundan gayrısı artık tamamen kişisel tercihlere kalmıştır...

    Son derece kritik bir hususa değinmişsiniz hocam, bence gayet yararlı olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
    forumdan sabri sözen beye çok teşekkür ediyorum bu konuda beni bilgilendirdiği için.araçta aktif bi xenon far mevcut ve çalışma mantığı olarak halojen far da bu sistemi destekliyor.o yüzden sarımtırak bir ışık alıyoruz ama sellektör ile birlikte hem xenon hemde halojen ampüller devreye giriyor.bu yüzden olacak ki bmw lerden çok daha üstün bir teknoloji kullanılmış araçta aslında.zaten aydınlatma konusunda sıkıntım yoktu müthiş farları var. aracın fotoğrafını da ekliyorum sellektör videosunu da ayrıca koyabilirim isteyene

    Valla sabri sözen bey forumu takip ediyor, ne kadar takdire şayan di mi?



    Ama ne hikmetse bazı konularda cevap yazarken kullanıcılara, bazı konularda 3 maymunu izliyoruz gibi.



    Bu kadar sayfadır yazıldı sabri bey, uygulama store'lar da dahil onlarca şikayet var; "volvo car prime" uygulamanız çalışmıyoooorr. Alooo, sesimi duyan var mı?



    Tamam anladık, servisleriniz zaten rezalet, fiyatları artık zaten konuşmuyoruz, kelime israfından öteye geçmiyor, müşteri hizmetleriniz Allah'a emanet, sosyal medyada arada bir çıkan reklam amaçlı duyurularınız bile görsel ve editoryal onlarca hata ile dolu, bunları yazıp yüzünüze vuran mesajları dikkate alıp düzeltmek yerine onları silerek kurtulmayı yeğleyen bir de biriminiz var kontrolünüz altında... yani velhasılı; kusura bakmayın, başında olduğunuz şirket yönetim hatalarıyla inliyor.



    tüm bunların karşılığında sizden özel mesajlarla cevap değil, çözüm bekliyor insan haliyle. Ama görünen o ki, sadece bekliyoruz.



    Haaaa, ama bana göre hava hoş, çok da canıma "tak" ederse, aracımı satar, volvo defterini kapatır, başka bir markayla devam ederim. Siz şirketi doğru yönetmişsiniz, yönetmenişsiniz sizin bileceğiniz iş. Makam sizin, kariyer sizin... volvo türkiye'de günün sonunda "başarılı" ya da "başarısız" diye tarihe yazılacak olan sizsiniz, ben değilim...

    Her şeyden önce Genel Müdür seviyesinde birinin müşterileri ile doğrudan iletişim kurması bile bence başlı başına takdire şayan bir davranış ve bunları laf olsun diye basma kalıp cevaplar vermek yerine müşterileri aydınlatmak ve onların fikirlerini birebir kendilerinden almak için yaptığına eminim... Volvo Car Prime uygulaması ile ilgili olarak da sorunun bazı telefonların android versiyonlarıyla olan uyumsuzluktan kaynaklandığını gördüm ve bunu da kendisine ilettiğimde uygulamadaki bu eksikliklerin farkında olduklarını, ve gidermek için gerekli çalışmaları yaptıklarını belirtti. Sonuç olarak tabi ki hatalar, sorunlar, memnuniyetsizlikler her zaman ve her şartta olabilir; ancak bu sorunları dile getirdiğimizde çok kısa sürede muhatap bulmak çoğu zaman mümkün olamayabiliyor maalesef. O nedenle sorunlarımızı buradan veya doğrudan Volvo Car Turkiye ile iletişime geçerek dile getirdiğimiz sürece çözüm birçoğu için çözüm sunulacağı inancındayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    Ayrı ayrı Yaz ve kış kastikleri neden var? Çünkü lastiğin yere tutunmasını etkileyen faktörlerin başında hamur yapısı geliyor. Hamuru için kullanılan bileşenlerin ısıl davranışları da tutunma özelliğini tespit ediyor. Dolayısıyla yaz ısısını karşılayabilecek bir hamur karışımının kışın getirdiği ısı değerinde ya da tam tersi kış ısısını karşılayacak karışımın yaz ısısında ideal tutunmayı sağlaması mümkün değil. Böyle mucizevi bir teknoloji halen günümüzde bile yok. Böyle bir durum mümkün olsaydı hiç bir üretici halen yazlık ve kışlık diye ayrı ayrı lastik üretmezdi. Düşünün bakalım; Rekabetin gayet hararetli olduğu lastik sektöründe hem yazın hem de kışın aynı performansı gösterebilecek bir çözüm bulunmuş olsa bazı üreticiler 4 mevsim diye lastik pazarlarken diğerleri niye bu rekabetten geri tutsunlar kendilerini?



    Velhasılı, yaz-kış mevsimleri arasında ciddi ısı farkları olmayan ve yaz-kış ısıları birbirine yakın olmayan yerlerin hiç birisi için 4 mevsim diye bir lastiğin kullanımı uygun değildir, olamaz da. Hele hele ankara gibi yazın 40, kışın -15/-20'leri gören ve arada bu kadar geniş bir skala olan bir yerleşim yerinde aynı lastiğin her iki uçta da aynı performansı verebileceğini kimse beklemesin.



    Kimse kusura bakmasın ama, "4 mevsim kullanıyorum ve Her iki mevsimde de performansından çok memnunum" diyen arkadaşların memnuniyetleri bilimsel verilere değil, olsa olsa psikolojik tatmine yöneliktir.



    Bunu zamanın birinde kış başında yanılıp 4 mevsim adı altında lastik almış, kışın inanılmaz memnun kalmış ama yaz geldiğinde önünde tıkanan trafiği fark edip frene asılmasına rağmen sanki hiç fren yapmamış gibi akıp giden arabasıyla öndeki minibüse arkadan bindiren ve o gün itibarıyla "4 mevsim diye bir lastik türü yoktur, yazın yazlık, kışın kışlık lastik kullanılır" değerlendirmesini kafasına kazıyan bir kardeşiniz olarak tecrübelerime binaen söylüyorum.



    Bundan gayrısı artık tamamen kişisel tercihlere kalmıştır...

    Öncelikle 2017 yılında yeni gezegenler keşfedilen dünyada bu yorumunuz şaşırttı.

    Eski 4 mevsim lastiklere kaydıysa aklınız, bu onlardan değil. Eski 4 mevsimler kenarları yazlık ortası kışlı alt segmentlere yönelik üretilen lastiklerdi.

    Şimdi ki teknolojide adamlar diyor ki kışın sertleşmeyen silika yaptık. Malum yaz lastiklerin en büyük handikapı kışın sertleşmesiydi.

    Ve sizin psikolojik etki dediğiniz yazlık-kışlık lastiklerin testlerini bir izleyin isterseniz.

    Adamlar zaten tamamen yazlık veya kışlık demiyorlar , kışları sert geçen yerlere de önermiyorlar.

    Yaklaşık 8 yıl otomotiv eğitimi almış,otomotiv fab.staj yapmış ,yetkili serviste çalışmış biri olarak ben psikolojik olarak yanılıyorsam orta halli bir kullanıcıya OTOMOBİL Diye BİSiKLET satarlar herhalde.

    Ağrı'da görev yaptım 3 sene kar lastiği kullandım. Yazında michelin primarcy 3 kullandım.eskiyince

    michelin crosclimate aldım. Bulgaristan bansko karlı dağ yolundan kaymadan patinaj yapmadan çıktım,indim.

    Bu yaz antalyada 42 derece sıcakta kullandım. Sadece bir yaz lastiğine göre ani gaz vermelerde dstc nin sık devreye girdiğini gördüm.

    Sonuç olarak kullanıcı yorumları böyleyken sizin bu etki psikolojik etkiden öte gitmez yorumunuz abestle iştigaldir.

    Yani sonuç olarak kışları sert geçen yerler için (örneğin Ankara veya Erzurum) 4 mevsim lastik kullanmak pek mantıklı değil diyebilir miyiz? İstanbul ve İzmir için gayet mantıklı olabilir tabi ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
    forumdan sabri sözen beye çok teşekkür ediyorum bu konuda beni bilgilendirdiği için.araçta aktif bi xenon far mevcut ve çalışma mantığı olarak halojen far da bu sistemi destekliyor.o yüzden sarımtırak bir ışık alıyoruz ama sellektör ile birlikte hem xenon hemde halojen ampüller devreye giriyor.bu yüzden olacak ki bmw lerden çok daha üstün bir teknoloji kullanılmış araçta aslında.zaten aydınlatma konusunda sıkıntım yoktu müthiş farları var. aracın fotoğrafını da ekliyorum sellektör videosunu da ayrıca koyabilirim isteyene

    Valla sabri sözen bey forumu takip ediyor, ne kadar takdire şayan di mi?



    Ama ne hikmetse bazı konularda cevap yazarken kullanıcılara, bazı konularda 3 maymunu izliyoruz gibi.



    Bu kadar sayfadır yazıldı sabri bey, uygulama store'lar da dahil onlarca şikayet var; "volvo car prime" uygulamanız çalışmıyoooorr. Alooo, sesimi duyan var mı?



    Tamam anladık, servisleriniz zaten rezalet, fiyatları artık zaten konuşmuyoruz, kelime israfından öteye geçmiyor, müşteri hizmetleriniz Allah'a emanet, sosyal medyada arada bir çıkan reklam amaçlı duyurularınız bile görsel ve editoryal onlarca hata ile dolu, bunları yazıp yüzünüze vuran mesajları dikkate alıp düzeltmek yerine onları silerek kurtulmayı yeğleyen bir de biriminiz var kontrolünüz altında... yani velhasılı; kusura bakmayın, başında olduğunuz şirket yönetim hatalarıyla inliyor.



    tüm bunların karşılığında sizden özel mesajlarla cevap değil, çözüm bekliyor insan haliyle. Ama görünen o ki, sadece bekliyoruz.



    Haaaa, ama bana göre hava hoş, çok da canıma "tak" ederse, aracımı satar, volvo defterini kapatır, başka bir markayla devam ederim. Siz şirketi doğru yönetmişsiniz, yönetmenişsiniz sizin bileceğiniz iş. Makam sizin, kariyer sizin... volvo türkiye'de günün sonunda "başarılı" ya da "başarısız" diye tarihe yazılacak olan sizsiniz, ben değilim...

    Her şeyden önce Genel Müdür seviyesinde birinin müşterileri ile doğrudan iletişim kurması bile bence başlı başına takdire şayan bir davranış ve bunları laf olsun diye basma kalıp cevaplar vermek yerine müşterileri aydınlatmak ve onların fikirlerini birebir kendilerinden almak için yaptığına eminim... Volvo Car Prime uygulaması ile ilgili olarak da sorunun bazı telefonların android versiyonlarıyla olan uyumsuzluktan kaynaklandığını gördüm ve bunu da kendisine ilettiğimde uygulamadaki bu eksikliklerin farkında olduklarını, ve gidermek için gerekli çalışmaları yaptıklarını belirtti. Sonuç olarak tabi ki hatalar, sorunlar, memnuniyetsizlikler her zaman ve her şartta olabilir; ancak bu sorunları dile getirdiğimizde çok kısa sürede muhatap bulmak çoğu zaman mümkün olamayabiliyor maalesef. O nedenle sorunlarımızı buradan veya doğrudan Volvo Car Turkiye ile iletişime geçerek dile getirdiğimiz sürece çözüm birçoğu için çözüm sunulacağı inancındayım.

    sabri bey'le telefon görüşmesi yaptık. kendisi aradı sağolsun. uygulamanın sorunlarının düzeltilmesi konusunda çalışma yapıldığını, ilerleyen günlerde bir güncelleme geleceğini söyledi. büyük bir hevesle beklemekteyim.




  • Volvo Türkiye nin müşteri hizmetlerinden ben şahsen memnunum. Volvo kullanıcısına yakışmayan üsluplarla yorumlar yapılıyor burada. Volcar dan 2. el altığım aracın start-stop u çalışmıyorken sıkıntının aküden kaynaklandığı belirlendi ve 1000TL lik aküyü hiç sorgusüz sualsiz değiştirdiler. Ben bu aracı şahıstan almış olsaydım bir bardak su içmem gerekirdi üzerine. Ayrıca Ayna motoru ses çıkartmaya başladı anında değiştrdiler, kapı krikosu azıcık ses yapıyordu hemen değiştirdiler bunları 3 yıllık garanti süresinin bitimine 2 ay kala yaptılar. Sadece vites topuzu etrafını saran aksesuarda bir kabarma vardı aldığımda onuda sorguladılar ama 3. yıl içine aksesuar dahil olmadığı için değişim olmadı. bilmem buna bir çözüm bulunabilinir mi zira ürün de kaplama kalkması var darbe vs olmadan. ben şimdiye kadar muameleden, volvo car prime dan memnunum bende herhangi bir sıkıntı çıkartmadı. Volcar izmir servisine gidiyorum hep ilgi alaka 10 numara, kapıdaki çarpıp kaçanın izini hatırlarsınız eski gönderilerimden 2 adet göçük var ve servis dürüst olarak bana burada sacının değişeceğini ama değişim istemiyorsam iyi bir ustada doğrultmada yapabilirsiniz diyecek kadar açık sözlülerde. İnşallah böyle devam eder. Ben Volvo servis anlayışını Apple firmasının satış sonrası gibi kaliteli ve nezih görüyorum bendeki algıları o şekilde.




  • jhudaverdi kullanıcısına yanıt
    Şahsi fikrim yazları aşırı sıcak geçen yerler ve kışları aşırı soğuk geçen yerler dışında çok rahat kullanılır.

    Alın dua edersiniz. Beni Çok büyük zahmetten ve masraftan kurtarmıştır. Kazasız sürüşler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Ama çoğu çift turbo araçtan motor hacmi sayesinde iyi yürüyor sanırım örneğin 1.6 dci talisman 160hp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Afacan Dennis kullanıcısına yanıt
    https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/139131/volvo-v40-d4-with-new-drive-e-powertrains-the-most-powerful-lowest-emission-engine-in-its-segment



    D4 motorlar twin turbo olarak geçiyor yani 2 turbo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertugmry -- 21 Eylül 2017; 22:1:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: real_daywalker

    Volvo Türkiye nin müşteri hizmetlerinden ben şahsen memnunum. Volvo kullanıcısına yakışmayan üsluplarla yorumlar yapılıyor burada. Volcar dan 2. el altığım aracın start-stop u çalışmıyorken sıkıntının aküden kaynaklandığı belirlendi ve 1000TL lik aküyü hiç sorgusüz sualsiz değiştirdiler. Ben bu aracı şahıstan almış olsaydım bir bardak su içmem gerekirdi üzerine. Ayrıca Ayna motoru ses çıkartmaya başladı anında değiştrdiler, kapı krikosu azıcık ses yapıyordu hemen değiştirdiler bunları 3 yıllık garanti süresinin bitimine 2 ay kala yaptılar. Sadece vites topuzu etrafını saran aksesuarda bir kabarma vardı aldığımda onuda sorguladılar ama 3. yıl içine aksesuar dahil olmadığı için değişim olmadı. bilmem buna bir çözüm bulunabilinir mi zira ürün de kaplama kalkması var darbe vs olmadan. ben şimdiye kadar muameleden, volvo car prime dan memnunum bende herhangi bir sıkıntı çıkartmadı. Volcar izmir servisine gidiyorum hep ilgi alaka 10 numara, kapıdaki çarpıp kaçanın izini hatırlarsınız eski gönderilerimden 2 adet göçük var ve servis dürüst olarak bana burada sacının değişeceğini ama değişim istemiyorsam iyi bir ustada doğrultmada yapabilirsiniz diyecek kadar açık sözlülerde. İnşallah böyle devam eder. Ben Volvo servis anlayışını Apple firmasının satış sonrası gibi kaliteli ve nezih görüyorum bendeki algıları o şekilde.

    +1



    Soylediklerinize kesinlikle katiliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ertugmry kullanıcısına yanıt
    Hocam hiç ingilizce bilgim yok malezef bu konuyla ilgili türkçe yazıda bulamadım ne yazıyor orada acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Afacan Dennis kullanıcısına yanıt
    Çift turbo gibi özellik gösterir diyor....

    Çift turbo bakımı zordur. Sistemi, Bmw deki gibi sanmıştım, yani tek turbo ama salyangoz çıkışında çift hava çıkışı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 734735736737738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.