Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (719. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19.656
Cevap
151
Favori
1.450.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 717718719720721
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    Arkadaşlar aracınızın fren performansından genel olarak memnun musunuz?
    Aracımın üzerinde 2013 orjinal Continental lastikler vardı ve ABS çok kolay devreye giriyordu Nokian Line 91H ile değiştirdim bariz iyileşme oldu ancak yine de mükemmel diyemem. Örneğin CLA 180, Audi A1, Citroen C4 bu araçları özellikle test ettim yüksek hızda kazık fren yapsam zorlasam bile ABS nadiren ve çok kısa devreye giriyor ancak aynı şekilde s60 D2 aracım ile sert fren yaptığımda ABS araç durana kadar sürekli devrede kalıyor ve araç yere çok kapanmıyor gibi hissediyorum.

    40bin bakımda fren hidroliği değişti arka balatalarında 3-5bin km. sonra değişmesi önerildi henüz değiştirmedim ama anlattığım durumda arka balataların etkisi çok sınırlıdır diye tahmin ediyorum.

    Sizlerin fren konusunda yorumlarınız ve başka marka araçlarla karşılaştırdığınızda performans izleniminiz ne şekilde acaba?


    Merhaba,

    Mevcut lastik ebatınız nedir?

    215 taban 16 janta göre 235 tabanlı 17-18 inç jantlı S60'ların daha iyi yol tuttuğunu ve frenlerinin daha fazla güven verdiğini hissetmiştim.

    Heleki 205 tabana düşürdüyseniz fren mesafesi dahada artacaktır.




  • ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU kullanıcısına yanıt
    Eskiler 215/55/16 idi şimdi 205/55/16 yeni olduğu için sanırım şu an daha iyi ama genel olarak her ikisi de beklentimin altında.
  • ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU kullanıcısına yanıt
    Aracımda 235 tabanlı lastikler var. Michelin primacy 3. Fren performansından memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    Arkadaşlar aracınızın fren performansından genel olarak memnun musunuz?
    Aracımın üzerinde 2013 orjinal Continental lastikler vardı ve ABS çok kolay devreye giriyordu Nokian Line 91H ile değiştirdim bariz iyileşme oldu ancak yine de mükemmel diyemem. Örneğin CLA 180, Audi A1, Citroen C4 bu araçları özellikle test ettim yüksek hızda kazık fren yapsam zorlasam bile ABS nadiren ve çok kısa devreye giriyor ancak aynı şekilde s60 D2 aracım ile sert fren yaptığımda ABS araç durana kadar sürekli devrede kalıyor ve araç yere çok kapanmıyor gibi hissediyorum.

    40bin bakımda fren hidroliği değişti arka balatalarında 3-5bin km. sonra değişmesi önerildi henüz değiştirmedim ama anlattığım durumda arka balataların etkisi çok sınırlıdır diye tahmin ediyorum.

    Sizlerin fren konusunda yorumlarınız ve başka marka araçlarla karşılaştırdığınızda performans izleniminiz ne şekilde acaba?


    Syn tamerbilişim sert fren yani halk dilinde kazık fren dediğimiz ani sert basmadan tüm araçlarda araç durana kadar kızaklama olmasın diye abs devrede kalır. Ama anlatmak istediğiniz frenleme yaptığınızda sık sık abs devreye gidiyorsa lastiktendir.ben Michelin crosclimate ve Michelin primarcy 3 de bu duruma rastlamadım. Fren balataları az kalmış bile olsa bu abs nin devreye girmesine etken değildir. Zaten bitmeye yakın balatanın üstündeki metal çıkıntı diske hafiften dokunmaya başlayacak ve bir ciyaklama duyulacaktır.

    Hemen değişmek gerekir servise inanmayın demiyorum ama daha yarı ömründe bslataların değişmesi gerekli dediklerini çok gördüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    Eskiler 215/55/16 idi şimdi 205/55/16 yeni olduğu için sanırım şu an daha iyi ama genel olarak her ikisi de beklentimin altında.

    Sanırım fiyatının uygunluğundan dolayı 205 taban seçtiniz fakat aracın iz genişliğini azalttınız. Lastikler yeni olmasına rağmen fren sizi tatmin etmemiş. Ki aldığınız Nokian marka lastik oldukça iyidir.

    Frenler sizi tatmin etmiyorsa bir sonraki lastik değişim zamanında 17 inç 8J genişliğinde jant alıp, 235 tabanlı lastik kullanmanızı öneririm. Njord modelinin çıkması uygun fiyatlara arada sırada düşüyor. Yerinizde olsam bir sonraki lastik değişiminde böyle bir değişiklik yapardım.

    Tabi bütçe meselesi, njord 4 adet çıkmasını 1000 TL'den aşağıya bulmak zor oldukça.
  • Merhaba dostlar. 8 yıldır bir 2004 S60 kullanıcısıyım. 180 beygirlik bir motora alıştım. Şimdi 2015 model bir s60 d2 advance modeli almak üzereyim. Bu arabayı kullanan ve yorum yapabilecek arkadaşlara sormak istiyorum performans ve diğer açılardan 2.0 S60 ı çok ararmıyım başka dezavantajları var mı? Yoksa büyük bür hata mı yapıyorum ne dersiniz?
  • POLİS060606 P kullanıcısına yanıt
    Drive (D2) kullanıcı olarak şunu söyleyebilirim.
    2.0 bir motoru 8 yıl kullandıktan sonra D2 motorlu bir araca geçtiğinizde (aracı sert kullandığınızı tahmin ediyorum) attan inip eşeğe binmiş gibi hissedeceksiniz. Yanlış anlamayın, D2 diğer araçlardan zayıf değil ama 2.0 dan sonra size ilk başta çok yetersiz gelecektir. Sizde zamanla aracı normal kullanmaya alışırsınız.
    2.0 aracınızda tüp kullanmadıysanız, yakıt konusunda ise cebinizin epeyce hafiflediğini hissedecek mutlu olacaksınız. Donanım yazmadığınız için konfor yönünden birşey diyemiyorum ama aracı zamanla yenilemek her zaman iyidir.
    Ben olsam 8 yıllık aracımı fırsat bulduysam bende değiştirirdim. Karar sizin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 16 Ağustos 2017; 9:49:51 >
  • yolcum kullanıcısına yanıt
    Eğer performans düşkünü agresif bir kullanıcı iseniz sizi 1.6 dizel memnun etmeyecektir, yok ben zaten 2.0 araba kullansam da gaza dikkatli basarım yolda kolay kolay kimse ile yarışa girmem, çok fazla araba sollama meraklısı değilim derseniz araç sizi memnun edecektir. Sonuçta s60 ailesinin en çok satılan motor seçeneği 1.6 dizel hem yakıt tüketimi hem de vergi avantajı olması herkesin tercih sebebi.
    5 aydır 1.6 D2 otomatik kullanıyorum özetle diyeceğim şu: Kalkış ivmelenmesi kötü değil zaten 0-100 ivmelenmesi 12 sn. civarında ancak yüksek hızlarda ara hızlanmaları çok iyi değil sadece. Son sürati de iyi ben 200ü gördüm daha fazla basamadım çekindim, 3000 devirde araç 180'i görüyor.
    Yakıt çok iyi bence şehirlerarası 115 ile gidiyorum genelde 4.8 yakıyor, şehiriçi 6.5 civarında.
    Powershift şanzıman ile ilgili sıkıntı yaşanabiliyor ama garanti ve servis bakımlı araçlarda iyi niyet garantisinden genelde bedelsiz sorun gideriliyor.




  • 40EX500 4 kullanıcısına yanıt
    Dikiz aynasında pusula olsa zaten görürdünüz,opsiyon olduğu için demekki eklenmemiş.Inanın bu üzerinde durulacak birşeyde değil zaten,ben aracımın donanimlarını düşünüyorum ve bence tek gereksiz donanım bu pusula;sadece yolda ilerleyebilen bir araçta bu pusalayı kim,nasıl kullanır onu da bilemiyorum.😃😃😊



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 16 Ağustos 2017; 18:15:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • POLİS060606 P kullanıcısına yanıt
    merhabalar, T3 alın derim ben.. D2 sizi kesmeyecek
    kararınız sizi mutlu etsin ve hayırlı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Drive (D2) kullanıcı olarak şunu söyleyebilirim.
    2.0 bir motoru 8 yıl kullandıktan sonra D2 motorlu bir araca geçtiğinizde (aracı sert kullandığınızı tahmin ediyorum) attan inip eşeğe binmiş gibi hissedeceksiniz. Yanlış anlamayın, D2 diğer araçlardan zayıf değil ama 2.0 dan sonra size ilk başta çok yetersiz gelecektir. Sizde zamanla aracı normal kullanmaya alışırsınız.
    2.0 aracınızda tüp kullanmadıysanız, yakıt konusunda ise cebinizin epeyce hafiflediğini hissedecek mutlu olacaksınız. Donanım yazmadığınız için konfor yönünden birşey diyemiyorum ama aracı zamanla yenilemek her zaman iyidir.
    Ben olsam 8 yıllık aracımı fırsat bulduysam bende değiştirirdim. Karar sizin.




    Aynen katılıyorum s80 2.0 t5 225 hp aracımı satıp s80 1.6 t4 180 hp aldım eski aracının tadını unutamadım.kaldıki siz 1.6 115 hp dizel alacaksınız. Alırsanız büyük bir hayal kırıklığına hazır olun. Ama ben performans sevmem ,konfora bakarım,yokuşta klima açıkken yanımdan Ford 1210 kamyon beni geçsede moralimi bozmam,ben ekonomime bakarım derseniz durum farklı tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne yaptiniz hocam t3ü sattınızmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Sn.fsnn yorumunuz D2 motor icin mi eger olye ise daha once hic test ettiniz mi bu motora sahip bir araci? Bahsettiginiz nami deger kamyon 2inci vitesin ustune cikamaz, iyi bir yokusta hele yukluyse. Ben sahsen D2 kullanicisiyim bahsettiginiz gibi bir durumla hic karsilasmadim, arac ucamiyor ama gayet yeterli bir performansi var. Saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn


    quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Drive (D2) kullanıcı olarak şunu söyleyebilirim.
    2.0 bir motoru 8 yıl kullandıktan sonra D2 motorlu bir araca geçtiğinizde (aracı sert kullandığınızı tahmin ediyorum) attan inip eşeğe binmiş gibi hissedeceksiniz. Yanlış anlamayın, D2 diğer araçlardan zayıf değil ama 2.0 dan sonra size ilk başta çok yetersiz gelecektir. Sizde zamanla aracı normal kullanmaya alışırsınız.
    2.0 aracınızda tüp kullanmadıysanız, yakıt konusunda ise cebinizin epeyce hafiflediğini hissedecek mutlu olacaksınız. Donanım yazmadığınız için konfor yönünden birşey diyemiyorum ama aracı zamanla yenilemek her zaman iyidir.
    Ben olsam 8 yıllık aracımı fırsat bulduysam bende değiştirirdim. Karar sizin.




    Aynen katılıyorum s80 2.0 t5 225 hp aracımı satıp s80 1.6 t4 180 hp aldım eski aracının tadını unutamadım.kaldıki siz 1.6 115 hp dizel alacaksınız. Alırsanız büyük bir hayal kırıklığına hazır olun. Ama ben performans sevmem ,konfora bakarım,yokuşta klima açıkken yanımdan Ford 1210 kamyon beni geçsede moralimi bozmam,ben ekonomime bakarım derseniz durum farklı tabi.

    Hocam o kadar da abartmayalım.
    T4 motordan sonra performans düşüklüğünü hissedecektir ama diğer arabalardan aşağı da kalmadığını görecektir. Yokuşlarda diğer benzinliler gibi performans düşüklüğü yaşadığını görmedim.

    Yıllardır kullanıyorum. Hangi yokuş olursa olsun, yanımdan kamyon geçerse ben bu aracı götürür Volvo'nun önünde yakarım.




  • yolcum kullanıcısına yanıt
    Test yapanların doğru söylediklerinden her zaman emin olamıyoruz maalesef arkadaşım. Hele hele testi yapan Almanlar ise. Çünkü hangi konuda olursa olsun Alman markalarını öne çıkarmak gibi bir misyonları var.
    Lastik testi sonucunda öne çıkan markalar Alman mı değil mi bilmiyorum ama ben bizzat kullanan biri olarak Nokian'ın harika bir lastik olduğunu söyleyebilirim.
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Volvo S60 1.6 dizel aracını yeni satmış biri olarak yazdıklarınızı okuyunca şok geçirdim diyebilirim. Araçtaki tork miktarından ve gerçekte en kuvvetli yanının yokuşlar olduğunu bilmiyorsunuz belli ki. Kullandığım süre içerisinde özellikle yokuşlarda bir tek aracın beni sollayamadığını gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Kamyonet konusu da işin artık sonu olmuş demek sanırım abartı olmaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ugur31 -- 17 Ağustos 2017; 13:10:58 >
  • Hepiniz sn.fsnn ye tepki göstermişsiniz ama bence aslında onun belirtmeye çalıştığı nokta gücü yüksek bir motordan düşük bir motora geçince, gücü yüksek olan motorun her zaman aranacağı ve gücü düşük olan motoru kullandıkça hayal kırıklığı yaşanacağıdır. insan iyiye çok çabuk alışır. iyiden kötüye geçince de o kötü olan sanki olduğundan daha da kötü görünmeye başlar. 2012 model civic aracımız var. 125 hp motoru var.performansında da memnundum. geçen sene bu aracı satmadan bir s60 t3 aldık. iki aracı da aynı anda kullanıyoruz. t3 ü kullandıktan sonra civic artık beni kesmemeye başladı. t3 den önce civici satacağım zaman yeni kasasını alırım memnunum iyi araba diyordum ama şimdi kesinlikle civic almayı düşünmüyorum. alacağım araç en az t3 kadar güçlü olmalı ki beni hayal kırıklığına uğratmasın diyorum.

    d2 hem ekonomik hem de performanslı bir motor olabilir ancak 2.0 veya 2.5 litre 200 hp motorlu bir araç kullanan insan d2 ile asla mutlu olamaz. bence sn.fsnn nin dikkat çekmeye çalıştığı nokta bu. tabi ford kamyon kesinlikle d2 veya başka bir binek aracı sollayamaz ama üstad orada mübalağa sanatı yaptı diye düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haacar -- 17 Ağustos 2017; 12:43:38 >




  • haacar kullanıcısına yanıt
    haacar arkadaşım, benim mesajımda yazdıklarım savunma amaçlı değil, %100 gerçekler. Gerçekten özellikle yokuşta zorlanmayan bir araç için bu yorumun yapılması çok şaşırtıcı.
    Yüksek güçten düşük güçlü bir araca geçenler için dikkat çekmenin dışında bir yorum olmuş, çünkü yazılanlar doğru değil. Tekrar ediyorum, D2 motor özellikle yokuşta çok iyi.
    Ayrıca yine tekrar edeyim, ben artık Volvo kullanmıyorum ama hakkını da yememek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum


    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn


    quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Drive (D2) kullanıcı olarak şunu söyleyebilirim.
    2.0 bir motoru 8 yıl kullandıktan sonra D2 motorlu bir araca geçtiğinizde (aracı sert kullandığınızı tahmin ediyorum) attan inip eşeğe binmiş gibi hissedeceksiniz. Yanlış anlamayın, D2 diğer araçlardan zayıf değil ama 2.0 dan sonra size ilk başta çok yetersiz gelecektir. Sizde zamanla aracı normal kullanmaya alışırsınız.
    2.0 aracınızda tüp kullanmadıysanız, yakıt konusunda ise cebinizin epeyce hafiflediğini hissedecek mutlu olacaksınız. Donanım yazmadığınız için konfor yönünden birşey diyemiyorum ama aracı zamanla yenilemek her zaman iyidir.
    Ben olsam 8 yıllık aracımı fırsat bulduysam bende değiştirirdim. Karar sizin.




    Aynen katılıyorum s80 2.0 t5 225 hp aracımı satıp s80 1.6 t4 180 hp aldım eski aracının tadını unutamadım.kaldıki siz 1.6 115 hp dizel alacaksınız. Alırsanız büyük bir hayal kırıklığına hazır olun. Ama ben performans sevmem ,konfora bakarım,yokuşta klima açıkken yanımdan Ford 1210 kamyon beni geçsede moralimi bozmam,ben ekonomime bakarım derseniz durum farklı tabi.

    Hocam o kadar da abartmayalım.
    T4 motordan sonra performans düşüklüğünü hissedecektir ama diğer arabalardan aşağı da kalmadığını görecektir. Yokuşlarda diğer benzinliler gibi performans düşüklüğü yaşadığını görmedim.

    Yıllardır kullanıyorum. Hangi yokuş olursa olsun, yanımdan kamyon geçerse ben bu aracı götürür Volvo'nun önünde yakarım.


    Tabi ki syn yolcum teşbih abartılı,anlatılmak istenen eski aracını çok arayacağı yoksa zaten piyasada Ford 1210 da kalmadı. Hatırlarmısınız bilmem hani eski yuvarlak farlı Ford kamyonlar. Ama şu bir gerçekki performans ve ani hızlanma isterse 0-100 ü 10sn nin çok üstünde ki araç üzer. Ama cebini düşünüp mutlu olabilir. Tercih meselesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 17 Ağustos 2017; 13:49:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haacar

    Hepiniz sn.fsnn ye tepki göstermişsiniz ama bence aslında onun belirtmeye çalıştığı nokta gücü yüksek bir motordan düşük bir motora geçince, gücü yüksek olan motorun her zaman aranacağı ve gücü düşük olan motoru kullandıkça hayal kırıklığı yaşanacağıdır. insan iyiye çok çabuk alışır. iyiden kötüye geçince de o kötü olan sanki olduğundan daha da kötü görünmeye başlar. 2012 model civic aracımız var. 125 hp motoru var.performansında da memnundum. geçen sene bu aracı satmadan bir s60 t3 aldık. iki aracı da aynı anda kullanıyoruz. t3 ü kullandıktan sonra civic artık beni kesmemeye başladı. t3 den önce civici satacağım zaman yeni kasasını alırım memnunum iyi araba diyordum ama şimdi kesinlikle civic almayı düşünmüyorum. alacağım araç en az t3 kadar güçlü olmalı ki beni hayal kırıklığına uğratmasın diyorum.

    d2 hem ekonomik hem de performanslı bir motor olabilir ancak 2.0 veya 2.5 litre 200 hp motorlu bir araç kullanan insan d2 ile asla mutlu olamaz. bence sn.fsnn nin dikkat çekmeye çalıştığı nokta bu. tabi ford kamyon kesinlikle d2 veya başka bir binek aracı sollayamaz ama üstad orada mübalağa sanatı yaptı diye düşünüyorum

    Beni anlayan tek arkadaş teşekkür ediyor saygılarımı sunuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 717718719720721
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.