Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (202. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.467.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 200201202203204
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende gündelik kullanımda mercedesin 7g-dct sanzumani kullanan bir arac kullanıyorum.araç 122 bg olmasına rağmen ilk viteste cok istekli hatta 5 vitesi 156 bg motordan cok daha hızlı.Aktarma en az motor kadar etkili hızlanmalarda bunu bir kez daha gördüm.
    Bu arada Hem Aracımın bakımı icin hemde d2 powershift sanzumani test etmek icin yetkili servise gittim. Ozellikle sanzumani merak ediyordum ama nasip olmadi.
    Cumartesi test edemedik haftaici 9:oo-18:oo arasin test edebilirsiniz dediler.
    Şaşırdım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sn. EfsaneFocus,
    Aynen öyle. 20km/h hızla giderken frene basmazsanız, aracınız önündeki araca çarpmıyor. Yol kaygansa ve duramasa bile, çarpışmayı yavaşlatır.

    City Safety'i ancak benim yaptığım gibi test edersiniz. Ama önce araç menüsünden City Safety'nin açık olduğundan emin olun. Bir arkadaşınızı(mümkünse sevmediğiniz biri olsun) kukla olarak yola dikin. Siz de hafif hızlanın, ama yine de kendi kendinize durabileceğiniz bir hız olsun. Arkadaşınız da sağa sola atlamaya hazır olsun bu arada(yok bir şey canım). Şimdi sistem devreye özellikle geç giriyor(yoksa birçok defa gereksiz fren yapardı). O yüzden çok yakın fren yapacaktır.

    Benim tecrübemde tam ben frene basacakken, City Safety frene asıldı. Bir de, benim fren yapmamdan farklı olarak, frenleri birdenbire tam olarak kavradı(önceden frenleri hazırlıyor çünkü). Demek istediğim, frene ayağımla basmış olsaydım, tam kavraması için az bir süre geçecekti.

    Uyarı: Bu deneme sırasında oluşabilecek can ve mal kayıpları, sorumluluğum altında değildir. Tüm riskleri anladığınıza emin olun.(Ben kendimi sağlama alayım da, ne olur ne olmaz. Ya da arabanın önüne muşamba gerdirip risksiz bir şekilde de deneme yapabilirsiniz. Ama özellikle "sevmediğiniz bir arkadaşınız" metodunu denemek isterseniz de sizi anlarım)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    Sn. EfsaneFocus,
    Aynen öyle. 20km/h hızla giderken frene basmazsanız, aracınız önündeki araca çarpmıyor. Yol kaygansa ve duramasa bile, çarpışmayı yavaşlatır.

    City Safety'i ancak benim yaptığım gibi test edersiniz. Ama önce araç menüsünden City Safety'nin açık olduğundan emin olun. Bir arkadaşınızı(mümkünse sevmediğiniz biri olsun) kukla olarak yola dikin. Siz de hafif hızlanın, ama yine de kendi kendinize durabileceğiniz bir hız olsun. Arkadaşınız da sağa sola atlamaya hazır olsun bu arada(yok bir şey canım). Şimdi sistem devreye özellikle geç giriyor(yoksa birçok defa gereksiz fren yapardı). O yüzden çok yakın fren yapacaktır.

    Benim tecrübemde tam ben frene basacakken, City Safety frene asıldı. Bir de, benim fren yapmamdan farklı olarak, frenleri birdenbire tam olarak kavradı(önceden frenleri hazırlıyor çünkü). Demek istediğim, frene ayağımla basmış olsaydım, tam kavraması için az bir süre geçecekti.

    Uyarı: Bu deneme sırasında oluşabilecek can ve mal kayıpları, sorumluluğum altında değildir. Tüm riskleri anladığınıza emin olun.(Ben kendimi sağlama alayım da, ne olur ne olmaz. Ya da arabanın önüne muşamba gerdirip risksiz bir şekilde de deneme yapabilirsiniz. Ama özellikle "sevmediğiniz bir arkadaşınız" metodunu denemek isterseniz de sizi anlarım)

    HEHEHEHE :)

    Tehlikeli bi deneme olur bu kanımca :)

    Ben en iyisi yün dolu çuval falan ayarlıyım kendime öyle bi deneme yapıyım kendimce




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    Sn. toledox,
    Bahsettiğiniz silkeleme durumu benim aracımda yok. Silkeleme durumu, bildiğim kadarıyla otomatik şanzımanlarda olan bir sıkıntı. Ve silkeleme başladıysa, yakında yolda bırakır.

    Diğer mevzuyla ilgili, ben yapılacak bir şey olduğu kanaatindeyim. Eğer bizler bu durumdan şikayetimizi dile getirirsek, Volvo bunu (umarım)ciddiye alır ve bir yazılım iyileştirmesine gidebilir. Drive Powershift araçlar daha yeni olduklarından, böyle bir yazılım için, belki de uzun bir süre bekleyebiliriz. Bildiğiniz gibi uzun süredir piyasada olan D3 motoruna sık sık yazılım desteği sağlanıyor.

    Artan vites ile şanzımana giden torkun düşmesi konusunda haklısınız. Gerçekten de, ilk iki vites arabayı taşıyor. En büyük yük ise haliyle 1. viteste. Saygılar.


    Sn. kurzweil

    Silkelemenin sizin aracınızda olmamasına sevindim birbirine çok yakın motorlar olmasından dolayı peugeotlarda da ve manuel fordlarda böyle bir olayın yaşanması beni düşündürdü. Bir arkadaşın konu işle ilgili yorumunu ekliyorum;

    "Bu arada silkeleme ile ilgili daha öncede yazmıştım.Euro 5 motorların hemen hemen hepsinde olan bir durum. Araç soğukken emisyon ayarlamak için araç yakıt ve hava karışımıyla çok oynuyor.(çünkü motor soğukken emissyonlar çok yüksek olur) Mesela Focus 3lerdede aynı motor var onlardada benzer durumlar oluyor. Araç tam ısınınca ortadan kalkan bir durum. (ısınana kadar 2-3 kez yapabiliyor) "

    D3 motora sağlanan yazılım desteğinin motrun kalkıştaki tepkilerinde bir iyileşmeye sebep olmadığı söylenmişti daha önce bu sebeple bu yazılım güncellemesinden ben ümitli değilim. Volvo'daki problemin D3ler için ben şanzımanın yapısından kaynaklandığı konusunda ısrarcıyım. Ancak drive powershiftlerde bu durumu kullanmadığım için bilemiyorum ancak vites oranları ve şanzımanı incelemek işin çözümü olabilir, bir vakit bulduğumda inceleyeceğim. Sn. imagoodmann'ın da belirttiği gibi şanzıman çok önemli.

    T4'lerde benim izlenimime göre bir sıkıntı yok.




  • Sn. imagoodman,
    Şaşıracak ne var? Hafta sonu geziyorlardır.

    Kullandığınız Mercedes'in şanzımanı, 7 ileri çift kavrama olanı galiba. Drive Powershift'i test edebilirseniz, yorumunuzu beklerim. Syglr.
  • Sn. toledox,
    Ben şanzıman kaynaklı silkeleme sanmıştım. Yorumdaki açıklama mantığa yatkın.

    Aynı şanzımanı kullanan T4'de hantal kalkış ve ya yığılma gibi bir sorun yok diyorsunuz yani. 1. ve 2. vites geçişleri, yüksek viteslerdeki gibi mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    Sn. toledox,
    Ben şanzıman kaynaklı silkeleme sanmıştım. Yorumdaki açıklama mantığa yatkın.

    Aynı şanzımanı kullanan T4'de hantal kalkış ve ya yığılma gibi bir sorun yok diyorsunuz yani. 1. ve 2. vites geçişleri, yüksek viteslerdeki gibi mi?

    Evet ben T4'leri gerçekten seri buluyorum 1. ve 2. viteslerde rahat hızlanıyor.

    Ancak benzinli araçlarla dizel araçları karşılaştırmak biraz haksızlık olur. Benzinliler daha uzun devir bandında ve daha düşük tork değerleri ürettiklerinden daha akıcı ve sarsıntısız sürüşlere imkan tanıyor.Dizellerde ise özellikle 1. vitesten 2. vitese geçerken şanzımana gelen torktaki değişim çok fazla olduğundan bu durum ortaya çıkıyor.

    T4 ve drivelarda şanzıman aynı isimli olsada vites oranları farklıdır kesinlikle .Son dişliler aynı ancak diğer oranlar farklı

    Ayrıntılar için;



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toledox -- 12 Temmuz 2012; 1:10:02 >




  • Soldaki T4 sağdaki ise Drive araçların şanızman oranları

  • Tabloda görüldüğü gibi 1. ile 2. vites oranı arasında 1.8 katlık bir fark söz konusu bu oran yüksek viteslerde azaldığından vites geçişleri daha az hissediliyor.

    Şimdi dikkatimi çekti tablodaki 4. vites oranlarıyla 5. vites oranlarının sanırım yerleri yanlış. Çünkü azalan şekilde gitmesi gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Bende gündelik kullanımda mercedesin 7g-dct sanzumani kullanan bir arac kullanıyorum.araç 122 bg olmasına rağmen ilk viteste cok istekli hatta 5 vitesi 156 bg motordan cok daha hızlı.Aktarma en az motor kadar etkili hızlanmalarda bunu bir kez daha gördüm.
    Bu arada Hem Aracımın bakımı icin hemde d2 powershift sanzumani test etmek icin yetkili servise gittim. Ozellikle sanzumani merak ediyordum ama nasip olmadi.
    Cumartesi test edemedik haftaici 9:oo-18:oo arasin test edebilirsiniz dediler.
    Şaşırdım.

    Sakıncası yoksa kullandığınız Mercedes'le ilgili bilgi, yorum, deneyim paylaşabilirmisiniz? Bu şanzımanı kullanan 1.6T araç alma niyetim var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcukakman


    quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    quote:

    Orijinalden alıntı: selcukakman

    Volvo S60 T4 ilk bakımda yapılanlar ve maliyeti hakkında bilgi verebilirmisiniz. Geçen ay servise uğradığımda oradaki yetkili 400Tl civarı tutar demişti. Bugün randevu icin aradım 700Tl dediler. Bu nasil bir servis anlamadım. Sizlerin ödediği miktarı ogrenebilirmiyim.

    4 litre yağ

    Yağ filtresi

    Hava Filtresi

    350 lira tuttu.20 bin km dolmadığı için yıllık bakım yapıldı.Yakıt filtresi ve polen filtresi değişmedi.Bunlarda değişse tahminim 550 lira civarı bişey olacaktı.700 lira fazla demişler.

    Teşekkürler. Bana T4 araçlarda yakıt filtresinin olmadığı, bunun işlevini Turbo gördüğü soylendi. Birde fiyat yaz ayı diyemi bu kadar arttı anlam veremiyorum.

    Selam

    T4'te yakıt filtresi yok diyen servis calisanini bana PM'de bildirebilirseniz sevinirim. Bu kabul edilemez bir açıklama. Yakıt filtresi olmaz olur mu. 20.000 km veya her yil degismelidir.

    Sevgiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ugur31

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    Yeni V40 ile ilgilenenler için bu haftaki otohaber dergisinde sürüş izlenimi mevcut.

    Bu araçta sunulan, park asistanı, trafik işaretleri uyarı sistemi (sollama ikazı çizgilerinin ve hız limiti tabelalarını algılıyormuş), limiti 50km hıza çıkan city safety, dijital göstergeler, diz havayastığı, yaya havayastığı, Geliştirilmiş kör nokta sistemi (sanırım artık aynanın altında kamera yok), aktif uzun farlar yakında s60 ve xc60 ta da sunulmaya başlayacaktır. Ama bunlar için 2014ü beklemek gerekecek sanırım.

    Araba değil Bodyguard mübarek.
    Benim arabanın City Safety'sinin 30 yerine 50km/saat hızında olmasını çok isterdim. 50km/saat demek, düşük hızlardaki tüm çarpışmaların engellenmesi yada hafifletilmesi anlamına geliyor. Sanırım öyle, bir yazılım güncellemesiyle olacak iş değil bu.

    2013 üretimlerde 50 km/h olmuş zaten bu sınır.. Benim 10 gün sonra alacağım aracın öyle olduğunu söylediler örneğin..

    Peki bu özelliğin daha sonradan 2013 öncesi araçlara uygulanması mümkün mü acaba bu konuda bilginiz var mı:?

    Maalesef bilgim yok, sormadım. Ama sanki yazılımla değiştirilebilecek bir konu gibi görünüyor. Nihayetinde bir sistemsel tanımlama konusu, üretim konusu değil kanımca..

    Evet aslında bende söylediğiniz gibi düşünüyorum ancak sistem içerisinde kullanılan bileşenlerde revize olmuş olabilir. Kamera vs gibi donanımlar daha verimlileri ile değiştirildiyse bunun bizlerin araçlarına uygulanması çok maliyetli olur gibi.

    Bende konu ile ilgi bilgi almak adına ilk önce otoline'ı aradım ama servislerin konu ile ilgili bilgi verebileceklerini söylediler. Ben de dayanamayıp servisleri aradım. Anadolu yakasında olduğumdan Volcar'ı aradım yine her zamanki gibi servise bir türlü ulaşamadım. Sonra otokoçu denedim. Bir bayan çıktı uzun uğraş sonucu ne söylemek istediğimi anlatabildim. Beni sanırım bir ustaya bağladı. Usta ise 50km ye çıkma durumunu benden duyduğunu zaten 30'un bile çok olduğunu söyledi. Hatta 50'ye ne gerek vardı diyerekten sitem etti: ))

    Selam

    Oraya buraya sormaya gerek yok, ben cevaplayayim sorunuzu. Şu anda 30 km'lik limiti 50 km'ye yukseltecek bir yazilim yok. Konusu bile gecmiyor hic birde demek ki ya hic olmayacak ya da uzun sure olmayacak. Şu anda tatildeyim temmuz sonu ise basladigimda sistem bilesenlerini inceler ve bunun mumkun olup olamayacagini soylerim.

    Bu arada teknisyenlerin bilmemesi normal zira daha eğitimi onumuzdeki hafta vereceğiz. Satış temsilcilerinin bilmemesi anormal zira egitimi 2 ay once almislardi.

    Sevgiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kurzweil

    Sn. EfsaneFocus,
    Aynen öyle. 20km/h hızla giderken frene basmazsanız, aracınız önündeki araca çarpmıyor. Yol kaygansa ve duramasa bile, çarpışmayı yavaşlatır.

    City Safety'i ancak benim yaptığım gibi test edersiniz. Ama önce araç menüsünden City Safety'nin açık olduğundan emin olun. Bir arkadaşınızı(mümkünse sevmediğiniz biri olsun) kukla olarak yola dikin. Siz de hafif hızlanın, ama yine de kendi kendinize durabileceğiniz bir hız olsun. Arkadaşınız da sağa sola atlamaya hazır olsun bu arada(yok bir şey canım). Şimdi sistem devreye özellikle geç giriyor(yoksa birçok defa gereksiz fren yapardı). O yüzden çok yakın fren yapacaktır.

    Benim tecrübemde tam ben frene basacakken, City Safety frene asıldı. Bir de, benim fren yapmamdan farklı olarak, frenleri birdenbire tam olarak kavradı(önceden frenleri hazırlıyor çünkü). Demek istediğim, frene ayağımla basmış olsaydım, tam kavraması için az bir süre geçecekti.

    Uyarı: Bu deneme sırasında oluşabilecek can ve mal kayıpları, sorumluluğum altında değildir. Tüm riskleri anladığınıza emin olun.(Ben kendimi sağlama alayım da, ne olur ne olmaz. Ya da arabanın önüne muşamba gerdirip risksiz bir şekilde de deneme yapabilirsiniz. Ama özellikle "sevmediğiniz bir arkadaşınız" metodunu denemek isterseniz de sizi anlarım)

    HEHEHEHE :)

    Tehlikeli bi deneme olur bu kanımca :)

    Ben en iyisi yün dolu çuval falan ayarlıyım kendime öyle bi deneme yapıyım kendimce

    Arkadaşlar

    City safety ile pedestrian safety ozelliklerini birbiri ile karistirmayin lutfen. City safety standart ancak yaya algilama opsiyonel bir donanim. Dolaydiyla aracinizda yaya algilama ozelligi yoksa, sevmediginiz bir arkadsiniz da olsa, canli insanlar uzerinde test etmeyin lutfen :).


    Sevgiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Daha oncede sordum ama cevap alamadim ::)))

    Yeni s60 dizel mumkunse otomatik aracini bakima goturen oldumu bakim 10.000 km bir degilmi ?

    Kullanim ve servis kitapcigi okuma ozurlu bir milletiz vesselam :) (ben dahil). Bu bilgilerin hepsi servis kitapciginda yaziyor :)

    Onun icin sormadim

    Fiyat olarak merak ediyorum mesaji duzeltiyorum

    20.000 km diyor bakim bu arada trde 10.000 km

    Selam

    Kitapcigi daha dikkatli okursaniz bakimin 20.000 km oldugunu ancak dizel motorlu araclar icin her 10.000 km'de yağ, yağ filtresi ve yakıt filtresi değişiminden ibaret olan bir "Ara Yağ değişimi" yapilmasinin tavsiye edildigini goreceksiniz.


    Sevgiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Daha oncede sordum ama cevap alamadim ::)))

    Yeni s60 dizel mumkunse otomatik aracini bakima goturen oldumu bakim 10.000 km bir degilmi ?

    Kullanim ve servis kitapcigi okuma ozurlu bir milletiz vesselam :) (ben dahil). Bu bilgilerin hepsi servis kitapciginda yaziyor :)

    Onun icin sormadim

    Fiyat olarak merak ediyorum mesaji duzeltiyorum

    20.000 km diyor bakim bu arada trde 10.000 km

    Selam

    Kitapcigi daha dikkatli okursaniz bakimin 20.000 km oldugunu ancak dizel motorlu araclar icin her 10.000 km'de yağ, yağ filtresi ve yakıt filtresi değişiminden ibaret olan bir "Ara Yağ değişimi" yapilmasinin tavsiye edildigini goreceksiniz.


    Sevgiler

    Sayin ssozen11

    Aslinda en buyuk ucret zaten yakit filtresi ve yag. Dolayisiyla bu bir tavsiye ise 20binde yapilmasi garantiyi bozmuyor degil mi? Benim eski dizel aracimda yakit filtresi bakimlar 15binde oldugu halde 30binde bir degisiyordu.

    Hakan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Simdi servis danismani bana

    Normalde yurt disinda bakimin 20.000 km bir yapildigini

    Ama ulkemizde mazot kalitesi dusuk oldugu icin 10.000 km bir yapiliyor dedi

    Her halukarda 10.000 az 15.000 olmali idi bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Simdi servis danismani bana

    Normalde yurt disinda bakimin 20.000 km bir yapildigini

    Ama ulkemizde mazot kalitesi dusuk oldugu icin 10.000 km bir yapiliyor dedi

    Her halukarda 10.000 az 15.000 olmali idi bence

    Bence de 10bin çok az. Artık 15 bin normal 20bin iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teodor

    quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Bende gündelik kullanımda mercedesin 7g-dct sanzumani kullanan bir arac kullanıyorum.araç 122 bg olmasına rağmen ilk viteste cok istekli hatta 5 vitesi 156 bg motordan cok daha hızlı.Aktarma en az motor kadar etkili hızlanmalarda bunu bir kez daha gördüm.
    Bu arada Hem Aracımın bakımı icin hemde d2 powershift sanzumani test etmek icin yetkili servise gittim. Ozellikle sanzumani merak ediyordum ama nasip olmadi.
    Cumartesi test edemedik haftaici 9:oo-18:oo arasin test edebilirsiniz dediler.
    Şaşırdım.

    Sakıncası yoksa kullandığınız Mercedes'le ilgili bilgi, yorum, deneyim paylaşabilirmisiniz? Bu şanzımanı kullanan 1.6T araç alma niyetim var.

    Sn.Teodor
    Ben yazmasına yazayım da karşılaştırma babında yazdıklarım volvo forumunda Mercedes reklamı yapmak oluyor baştan söyleyeyim :)
    İzlenimlerimi Pmden yolluyorum size.
    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Simdi servis danismani bana

    Normalde yurt disinda bakimin 20.000 km bir yapildigini

    Ama ulkemizde mazot kalitesi dusuk oldugu icin 10.000 km bir yapiliyor dedi

    Her halukarda 10.000 az 15.000 olmali idi bence

    Mazot kalitesi onceden bahaneydi. Simdi bizde de euro10 var. Onceden biliyorsunuz 300du kukurt orani.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar.

    Bugün Konya yolundaki Mercedes ve Volvo bayilerine uğradım.

    C180 ile test sürüşü yaptım ama S60'la yapamadım.

    Premium paket, sunroof, bi-xenon araç için 85 bin

    Advance paket, deri döşeme, sunroof, 17 jant araç için de 90 bin fiyat aldım.

    C180'e göre uygun geldi fiyatlar.

    Mercedes prime 91, elegance-avandgarde 96, fascination 104, amg 109 TL...
  • 
Sayfa: önceki 200201202203204
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.