Şimdi Ara

volvo s60 2.0 t otomatik şanzıman sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
2
Favori
23.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. 2-3 ay önce 2004 model volvo s60 2.0t sport aldım. 1 ay önce uzun yolda giderken şanzıman arızası verdi. ankarada şaşmazda şanzımancıya götürdüm. problemın cok onemlı olmadıgını eger araçta vites geçişlerinde vurma olusursa ya da benı cok rahatsız ederse tekrar getırmemi soyledi.
    benım problemım kısaca şöyle: araç kısa süreli sürüşlerde herhangi bir sorun cıkarmıyor. ancak şehir içinde trafikte 1 saatten fazla kullanınca kalkısta vites geçişleri çok sert oluyor hatta bazen araç gaz yemiyor bagırıyor ve birden öne atılıyor.
    bu konuda sıkıntının ne olabileceğini bilen ve tahmini masrafı soyleyebılecek birisi varsa şimdiden teşekkür ederim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Volvo S60 2.0T Otomatik Şanzıman Sorunları

    Volvo S60 2.0T modeli, Geartronic adı verilen bir otomatik şanzıman ile donatılmıştır. Bu şanzıman genellikle güvenilirliğiyle bilinmesine rağmen, bazı kullanıcılar sorunlar yaşayabilmektedir.

    Yaygın Volvo S60 Otomatik Şanzıman Sorunları

    • Vites Geçişlerinde Vuruntu: Kullanıcılar, özellikle düşük hızlarda vites geçişlerinde vuruntu veya sarsıntı yaşayabilirler.
    • Kayma: Şanzıman, normalden farklı şekilde kayabilir ve vitesler arasında düzgün bir şekilde geçmeyebilir.
    • Geç Tepki Verme: Şanzıman, gaz pedalına basıldığında geç tepki verebilir veya beklemede kalabilir.
    • Yüksek Hızda Gürültü: Bazı durumlarda, yüksek hızlarda sürüş sırasında şanzımandan gürültü gelebilir.

    Volvo S60 Otomatik Şanzıman Sorunlarının Sebepleri

    Volvo S60 otomatik şanzıman sorunlarının çeşitli nedenleri olabilir:

    • Şanzıman Yağı Sorunları: Yetersiz veya kirli şanzıman yağı, şanzıman parçaları arasında sürtünmeye ve hasara neden olabilir.
    • Elektriksel Sorunlar: Sensörler, solenoidler veya kablolar gibi elektriksel bileşenlerdeki arızalar şanzıman performansını etkileyebilir.
    • Mekanik Arızalar: Vites dişlileri, senkronizörler veya tork konvertörü gibi mekanik parçalar aşınabilir veya hasar görebilir.

    Volvo S60 Otomatik Şanzıman Sorunlarının Çözümleri

    Volvo S60 otomatik şanzıman sorunları yaşarsanız, aşağıdaki adımları uygulamanız önerilir:

    • Şanzıman Yağının Kontrol Edilmesi ve Değiştirilmesi: Şanzıman yağının seviyesini ve durumunu kontrol ettirin. Gerekirse yağı değiştirin.
    • Elektriksel Teşhis: Elektriksel bileşenlerin arızalarını tespit etmek için aracınızı bir teknisyene götürün.
    • Mekanik Onarım: Hasarlı veya aşınmış mekanik parçalar tespit edilirse bunların onarılması veya değiştirilmesi gerekir.

    Sonuç

    Volvo S60 2.0T otomatik şanzıman genellikle güvenilir olsa da, bazı kullanıcılar sorunlar yaşayabilir. Vites geçişlerinde vuruntu, kayma, geç tepki verme veya gürültü gibi belirtilerle karşılaşırsanız, sorunun nedenini belirlemek ve uygun çözümü uygulamak için aracınızı bir uzmana göstermeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • arabanın km si nedir?
  • merhaba aracındaki problem vites geçiş selonoidleri ve şanzıman yağı gözüküyor ilk önce yapacagın iş şanzıman yagını iyi bir serviste degiştirmek ve yag resetlemesini yaptırmak yagını değiştiripte resetleme yaptırmazsanız bi anlamı yok.düzelme olmazsa vites geçiş selonoidlerine baktırın km'de yüksek degilse hele bu işlemleri fazla geç olmadan yaptırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartime -- 12 Şubat 2011; 10:05:03 >
  • otomatik şanzıman vuruntu sorunu için selenoid değişim 1500tl , bu kurtarmaz ise tribunlerede mudahale gerekirse 4800 tl gibi bir masraf bugün maslak sanayide verilen
    2004 s60 2.0 t için verilen fiyattı. yetkili servis 5000 ila 7000 tl değişen bir masraf olur dedi.
  • Merhaba Arkadaşlar

    Ben aranıza yeni katıldım , 2 senedir 2004 2.0T benzinli S60 kullanıyorum. Şöyle bir sorunum var , arabayı 100km-h hızdan yavaşlatmaya başlıyorum-mesela ışıklara geliyorsunuz- hız 30 km civarındayken, bir atma oluyor, vuruntuya benziyor, sanki araba kendini bire atıyor da diyebilirim , araba biraz sarsılıyor.Ancak bunu belli bir frenleme kuvvetinde yapıyor , yani frene çok daha sert ve yumuşak bastıgınızda olmuyor, hızlanma ve diğer sürüş koşullarında da vites geçişlerinde bir sorun yok , düşünceleriniz nedir fikirlerinizi duymak isterim

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bariskec

    Merhaba Arkadaşlar

    Ben aranıza yeni katıldım , 2 senedir 2004 2.0T benzinli S60 kullanıyorum. Şöyle bir sorunum var , arabayı 100km-h hızdan yavaşlatmaya başlıyorum-mesela ışıklara geliyorsunuz- hız 30 km civarındayken, bir atma oluyor, vuruntuya benziyor, sanki araba kendini bire atıyor da diyebilirim , araba biraz sarsılıyor.Ancak bunu belli bir frenleme kuvvetinde yapıyor , yani frene çok daha sert ve yumuşak bastıgınızda olmuyor, hızlanma ve diğer sürüş koşullarında da vites geçişlerinde bir sorun yok , düşünceleriniz nedir fikirlerinizi duymak isterim

    Saygılar


    Yanlış bilmiyorsam sert frenlemede şanzıman kendini boşa alıyor. Daha çabuk durabilmek için. Bu nedenle sert frende vites geçişi olmadığından vuruntu olmaması da normal.

    Yumuşak bastığında ise şanzıman aynı viteste kalıp deviri düşürmek suretiyle yavaşladığından yine vuruntu görülmeyebilir.

    Hocam, bence yapman gereken iyi bir gözlem. Sadece yavaşlarken değil Örneğin 1-2-3 geçişleri sırasında vuruntu ve kararsızlık yaşıyor mu?( dur kalk arabanın ısındığı trafikte daha net anlaşılır. Soğukken pek belirti göstermez)

    Veya p-r-d geçişlerinde gecikme ve zaman zaman vuruntu oluyor mu?

    Bu belirtilerde varsa selonoid değişim zamanı gelmiş demektir. Yok henüz çok belirgin değilse biraz daha bekleyebilirsin. Ama ben iyi bir ustanın da görüşünü almak kaydıyla erkenden sorun büyümeden tamir yoluna gitmeni tavsiye ederim. 2004 ve altı modellerde kaçınılmaz gibi birşey bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HiGHWAYMOUSE kullanıcısına yanıt
    Highwaymause

    İlgin için çok teşekkür ... 1-2-3 geçişlerinde yada p-r-d değişimlerinde ve diğer sürüş koşullarında hiçbir sorun yok , ama dediğim gibi arabayı yavaşlatmak üzere normal şiddette fren e bastıgımda 30 km yi geçerken bu atma oluyor , ancak arabayı çok daha yavaş yavaşlatırsam olmuyor yada çok az oluyor. ( yani frene cok daha tatlı ve yumuşak şekilde basarsam) Bir de uzun bir süre boyunca ışıklara yaklaşırken N ye aldım hep , umarım bu olay buna neden olmamıştır.Araç 120 bin km civarında , mekanik olarak çok diri ve iyi durumda ancak şanzıman yağı hiç değişmedi , burdan da takip ettiğim üzere yağ değişimi yapacağım. 1-2 vites geçisini sağlayan selonoid buna sebep olabilir mi acaba? Ustamla telefonda ilk görüşmem sonucu , buna benzer durumun bmw lerde de göürldüğünü , yazılım güncellemesi ile ortadan kalktıgını , hatta bu konuda bir bülten oldugunu söyledi, yazılım la ilgisi olabilir mi sizce ?

    Şimdiden çok teşekkürler..




  • Hocam,

    Şu ana kadar şanzıman güncellemesi yaptırmadıysan mutlaka bir güncelleme vardır. Onu yaptırabilirsin. Ama şahsen sorunu çözme noktasında pek umutlu değilim. Çünkü ben yaptırdım. Yağ değişimi de yaptırmıştım aynı gün. Kısa bir süre için düzelme oldu gibi gelmişti bana. Sonradan aynı vuruntu sorunu tekrar başladı ve giderek arttı. Selonoid değişimi yaptırmak zorunda kaldım. Şimdilik bir sorun gözükmüyor.

    Yağ değişimi iyi oluyor fakat eğer kısa süre sonra selonoidleri değişmek zorunda kalacaksan boşuna masraf oluyor. Çünkü motor yağından daha pahalı bir yağ ve 8 lt. Selonoid değişimi sırasında da mecburen yağ değişiyor.

    Yine de şu an için selonoid değişimini gereksiz görüyorsan sırasıyla yazılım güncellemesini ve yağ değişimini deneyebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dostum bılgıler için çok saol
  • Herkese merhabalar 2001 model s60 2.3 T5 aracımda özellikle sabahları veya soğukken çalıştırıp yürüdüğümde vites geçişlerinde vuruntuya benzer sesler geliyor sanki aracın kafası karışmış gibi özellikle 3. Vitese geçerken normal devirde düşük hızda tekrar 1. Vitese atıyormuş gibi devir yükseliyor sonra 3. Vitese geçiyor normalde böyle durumlarda aracı sert kullanmam hiçbirzaman yavaşça ısındırarak kullanırım ama işin garip tarafı bir müddet gittikten sonra artık rahatsızlık veriyo kenara çekip stop ediyorum kontağı çıkarıp bikaç saniye bekledikten sonra çalıştırıyorum hiçbirşey kalmıyor tüy gibi geçişleri oluyo bununla ilgili bilgisi olan arkadaşlarım varsa gerçekten yardımlarınız benim için çok önemli bu bir sorunmu yoksa herzaman böyle stop mu edecem aracımı sanırım bir problemin başlangıcı ama neyin şimdiden çok teşekkür ederim yardımlarınız için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • surgulu S kullanıcısına yanıt
    Büyük ihtimalle efsafını kaybetmiş yağ ve buna bağlı solenoid / valve body problemi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Büyük ihtimalle efsafını kaybetmiş yağ ve buna bağlı solenoid / valve body problemi.

    Peki volkan hocam bununla ilgili ne yapmak gerekir yağı değiştirilir büyük ihtimal selenoidler tamirmi olur değişirmi şanzıman açılıp işlem görür sanırım doğrumudur ortalama nekadara mal olur bu durum bilginiz varmıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.