Şimdi Ara

Volvo s60 1.6d powershift şanzıman titretme sorunu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
30.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Ölümüne AntiDsg ci, anti Vag cı kendini çok akıllı sanan tayfa acil bekleniyor.

    Dsg'de kavrama hatası veriyor ama 10 yaşında garantisiz bir araçta olsa bakımları yetkili serviste yapılmış bir arabaysa ödeyeceğiniz fatura 300 Tl'yi geçmiyor.

    Ben söylemiştim, herkes Dsg'yi sakız etti ama asıl bomba diğer çift kavramaları kullananları bekliyor diye.
    Hele Volvo gibi servis soyguncusu bir firmanın eline düşerseniz Allah sabır versin demiştim.
    VW hiç olmazsa tavrını ortaya koydu, bakımları düzgün yapıyorsan şanzıman arızasına para ödemiyorsun. Yazık günah bütün Çift kavramalar bir gün bu hatayı verecek.

    Bırak ta ödesin kardeş baştan ortalama 10 bin tl lik dsg farkı ile ön ödemeli olarak alıyor zaten arıza parasını. e ücretsiz değiştirsin yani bi zahmet. Bi de para mı vericez.

    Volvo'ya da aynını demezsen hatrı kalır ama he, bakalım takacaklar mı vicdansızlar :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Ölümüne AntiDsg ci, anti Vag cı kendini çok akıllı sanan tayfa acil bekleniyor.

    Dsg'de kavrama hatası veriyor ama 10 yaşında garantisiz bir araçta olsa bakımları yetkili serviste yapılmış bir arabaysa ödeyeceğiniz fatura 300 Tl'yi geçmiyor.

    Ben söylemiştim, herkes Dsg'yi sakız etti ama asıl bomba diğer çift kavramaları kullananları bekliyor diye.
    Hele Volvo gibi servis soyguncusu bir firmanın eline düşerseniz Allah sabır versin demiştim.
    VW hiç olmazsa tavrını ortaya koydu, bakımları düzgün yapıyorsan şanzıman arızasına para ödemiyorsun. Yazık günah bütün Çift kavramalar bir gün bu hatayı verecek.

    Bırak ta ödesin kardeş baştan ortalama 10 bin tl lik dsg farkı ile ön ödemeli olarak alıyor zaten arıza parasını. e ücretsiz değiştirsin yani bi zahmet. Bi de para mı vericez.

    Volvo'ya da aynını demezsen hatrı kalır ama he, bakalım takacaklar mı vicdansızlar :)



    Volvo nekadar fark istiyor otomatiğe




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Ölümüne AntiDsg ci, anti Vag cı kendini çok akıllı sanan tayfa acil bekleniyor.

    Dsg'de kavrama hatası veriyor ama 10 yaşında garantisiz bir araçta olsa bakımları yetkili serviste yapılmış bir arabaysa ödeyeceğiniz fatura 300 Tl'yi geçmiyor.

    Ben söylemiştim, herkes Dsg'yi sakız etti ama asıl bomba diğer çift kavramaları kullananları bekliyor diye.
    Hele Volvo gibi servis soyguncusu bir firmanın eline düşerseniz Allah sabır versin demiştim.
    VW hiç olmazsa tavrını ortaya koydu, bakımları düzgün yapıyorsan şanzıman arızasına para ödemiyorsun. Yazık günah bütün Çift kavramalar bir gün bu hatayı verecek.

    Bırak ta ödesin kardeş baştan ortalama 10 bin tl lik dsg farkı ile ön ödemeli olarak alıyor zaten arıza parasını. e ücretsiz değiştirsin yani bi zahmet. Bi de para mı vericez.

    Yeni BMW 116d Otomatik 109.094
    Yeni BMW 116d ED Manuel 99.374

    gördüğünüz gibi bmw 116 dada 10bin otomatik şanzıman farkı veriliyormuş, acaba 2 yıl dolduktan sonra araçta herhangi bir motor şanzıman arızasında sadece işçilik ücreti ödeyerek sorunu halledebilir miyiz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKVll

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Ölümüne AntiDsg ci, anti Vag cı kendini çok akıllı sanan tayfa acil bekleniyor.

    Dsg'de kavrama hatası veriyor ama 10 yaşında garantisiz bir araçta olsa bakımları yetkili serviste yapılmış bir arabaysa ödeyeceğiniz fatura 300 Tl'yi geçmiyor.

    Ben söylemiştim, herkes Dsg'yi sakız etti ama asıl bomba diğer çift kavramaları kullananları bekliyor diye.
    Hele Volvo gibi servis soyguncusu bir firmanın eline düşerseniz Allah sabır versin demiştim.
    VW hiç olmazsa tavrını ortaya koydu, bakımları düzgün yapıyorsan şanzıman arızasına para ödemiyorsun. Yazık günah bütün Çift kavramalar bir gün bu hatayı verecek.

    Bırak ta ödesin kardeş baştan ortalama 10 bin tl lik dsg farkı ile ön ödemeli olarak alıyor zaten arıza parasını. e ücretsiz değiştirsin yani bi zahmet. Bi de para mı vericez.

    Yeni BMW 116d Otomatik 109.094
    Yeni BMW 116d ED Manuel 99.374

    gördüğünüz gibi bmw 116 dada 10bin otomatik şanzıman farkı veriliyormuş, acaba 2 yıl dolduktan sonra araçta herhangi bir motor şanzıman arızasında sadece işçilik ücreti ödeyerek sorunu halledebilir miyiz?

    Dsg de olduğu gibi garanti bittikten sonra da düzenli bakıma yetkiliye gitmişsen değişirler tabi eşşek değiller ya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Ölümüne AntiDsg ci, anti Vag cı kendini çok akıllı sanan tayfa acil bekleniyor.

    Dsg'de kavrama hatası veriyor ama 10 yaşında garantisiz bir araçta olsa bakımları yetkili serviste yapılmış bir arabaysa ödeyeceğiniz fatura 300 Tl'yi geçmiyor.

    Ben söylemiştim, herkes Dsg'yi sakız etti ama asıl bomba diğer çift kavramaları kullananları bekliyor diye.
    Hele Volvo gibi servis soyguncusu bir firmanın eline düşerseniz Allah sabır versin demiştim.
    VW hiç olmazsa tavrını ortaya koydu, bakımları düzgün yapıyorsan şanzıman arızasına para ödemiyorsun. Yazık günah bütün Çift kavramalar bir gün bu hatayı verecek.

    Bırak ta ödesin kardeş baştan ortalama 10 bin tl lik dsg farkı ile ön ödemeli olarak alıyor zaten arıza parasını. e ücretsiz değiştirsin yani bi zahmet. Bi de para mı vericez.

    Volvo'ya da aynını demezsen hatrı kalır ama he, bakalım takacaklar mı vicdansızlar :)



    Volvo nekadar fark istiyor otomatiğe

    Bilmiyorum ki hacı Volvo'yu hiç radara almadım ama, az bi fark varsa da o da bak otomatikten fark almıyorum ayağına yapıyordur, zaten manuel satılmayacağını bildiği için.

    Bunların topu üçkağıtçı kardeş biri ikisi değil ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: MKVll

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Ölümüne AntiDsg ci, anti Vag cı kendini çok akıllı sanan tayfa acil bekleniyor.

    Dsg'de kavrama hatası veriyor ama 10 yaşında garantisiz bir araçta olsa bakımları yetkili serviste yapılmış bir arabaysa ödeyeceğiniz fatura 300 Tl'yi geçmiyor.

    Ben söylemiştim, herkes Dsg'yi sakız etti ama asıl bomba diğer çift kavramaları kullananları bekliyor diye.
    Hele Volvo gibi servis soyguncusu bir firmanın eline düşerseniz Allah sabır versin demiştim.
    VW hiç olmazsa tavrını ortaya koydu, bakımları düzgün yapıyorsan şanzıman arızasına para ödemiyorsun. Yazık günah bütün Çift kavramalar bir gün bu hatayı verecek.

    Bırak ta ödesin kardeş baştan ortalama 10 bin tl lik dsg farkı ile ön ödemeli olarak alıyor zaten arıza parasını. e ücretsiz değiştirsin yani bi zahmet. Bi de para mı vericez.

    Yeni BMW 116d Otomatik 109.094
    Yeni BMW 116d ED Manuel 99.374

    gördüğünüz gibi bmw 116 dada 10bin otomatik şanzıman farkı veriliyormuş, acaba 2 yıl dolduktan sonra araçta herhangi bir motor şanzıman arızasında sadece işçilik ücreti ödeyerek sorunu halledebilir miyiz?

    Dsg de olduğu gibi garanti bittikten sonra da düzenli bakıma yetkiliye gitmişsen değişirler tabi eşşek değiller ya.



    böyle bir uygulamadan yararlanan kullanıcı gösterebilir misiniz yada bmw türkiyenin herhangi bir makalesini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKVll

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: MKVll

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Ölümüne AntiDsg ci, anti Vag cı kendini çok akıllı sanan tayfa acil bekleniyor.

    Dsg'de kavrama hatası veriyor ama 10 yaşında garantisiz bir araçta olsa bakımları yetkili serviste yapılmış bir arabaysa ödeyeceğiniz fatura 300 Tl'yi geçmiyor.

    Ben söylemiştim, herkes Dsg'yi sakız etti ama asıl bomba diğer çift kavramaları kullananları bekliyor diye.
    Hele Volvo gibi servis soyguncusu bir firmanın eline düşerseniz Allah sabır versin demiştim.
    VW hiç olmazsa tavrını ortaya koydu, bakımları düzgün yapıyorsan şanzıman arızasına para ödemiyorsun. Yazık günah bütün Çift kavramalar bir gün bu hatayı verecek.

    Bırak ta ödesin kardeş baştan ortalama 10 bin tl lik dsg farkı ile ön ödemeli olarak alıyor zaten arıza parasını. e ücretsiz değiştirsin yani bi zahmet. Bi de para mı vericez.

    Yeni BMW 116d Otomatik 109.094
    Yeni BMW 116d ED Manuel 99.374

    gördüğünüz gibi bmw 116 dada 10bin otomatik şanzıman farkı veriliyormuş, acaba 2 yıl dolduktan sonra araçta herhangi bir motor şanzıman arızasında sadece işçilik ücreti ödeyerek sorunu halledebilir miyiz?

    Dsg de olduğu gibi garanti bittikten sonra da düzenli bakıma yetkiliye gitmişsen değişirler tabi eşşek değiller ya.



    böyle bir uygulamadan yararlanan kullanıcı gösterebilir misiniz yada bmw türkiyenin herhangi bir makalesini

    Bilmiyorum görmedim hiç denk gelmedi. Zaten sık karşılaşılıcak bir durum da değil tam otomatikler 150-200.000 kilometrelerden önce kolay kolay sorun çıkarmaz,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Ölümüne AntiDsg ci, anti Vag cı kendini çok akıllı sanan tayfa acil bekleniyor.

    Dsg'de kavrama hatası veriyor ama 10 yaşında garantisiz bir araçta olsa bakımları yetkili serviste yapılmış bir arabaysa ödeyeceğiniz fatura 300 Tl'yi geçmiyor.

    Ben söylemiştim, herkes Dsg'yi sakız etti ama asıl bomba diğer çift kavramaları kullananları bekliyor diye.
    Hele Volvo gibi servis soyguncusu bir firmanın eline düşerseniz Allah sabır versin demiştim.
    VW hiç olmazsa tavrını ortaya koydu, bakımları düzgün yapıyorsan şanzıman arızasına para ödemiyorsun. Yazık günah bütün Çift kavramalar bir gün bu hatayı verecek.

    Bırak ta ödesin kardeş baştan ortalama 10 bin tl lik dsg farkı ile ön ödemeli olarak alıyor zaten arıza parasını. e ücretsiz değiştirsin yani bi zahmet. Bi de para mı vericez.

    Volvo'ya da aynını demezsen hatrı kalır ama he, bakalım takacaklar mı vicdansızlar :)



    Volvo nekadar fark istiyor otomatiğe

    Bilmiyorum ki hacı Volvo'yu hiç radara almadım ama, az bi fark varsa da o da bak otomatikten fark almıyorum ayağına yapıyordur, zaten manuel satılmayacağını bildiği için.

    Bunların topu üçkağıtçı kardeş biri ikisi değil ki.

    Ee üçkağıt olmadan ticaret mi döner bu devirde.




  • Aslında bu şanzıman sıkıntıları için iyi niyet garantisi verilmeli. Madem ki kronik madem ki 3. Senede bozulacak ben ne anladım 100 bin verip araç almaktan. 20 senelik araçlar trafikte bu araçların şanzımanı iki senede bozuluyor. Kabul edilebilir bir şey değil. Ayrıca dsg de sıkıntı çekenlerin bi kısmı iyi niyet garantisinden yararlandı diye biliyorum.
  • Arkadaşlar hem çift kavrama kullanıp hem tek kavramalı şanzıman kullanıp sonra da kavrama değiştirmeden yüzbinlerce km sorunsuz kullanabileceğinizi mi sanıyorsunuz Allah aşkına..

    Bizim millet önce bilgi edinmeli. Hala dsgnin edcnin powershiftin belli bir kmde sorun çıkarmasa bile manuel şanzımanlardaki gibi kavrama değiştireceğini bilmiyor satın alanlar. Forum kullanıcılarını ayrı tutuyorum bilinçsiz okadar kullanıcı varki.

    Arkadaşımızın aracı şimdi olmasa bile 100.000km civarında yine kavrama değiştirecekti. Kullanıma göre değişir tabi ama ortalama kavrama değişim kmsi budur tek kavramada da çift kavramada da manuel debriyajlı araçlarda da.

    Sorun dsgyi ayrı tutuyorum o tamamen sorunlu bir şanzıman zaten, bu kavrama fiyatlarının astronomik fiyatlarda olmasıdır. Allah aşkına 4500tl kavrama fiyatı nedir. Volvo herzaman servis yönünde sıkıntılıydı astronomik fiyatlar çıkartırdı 15000kmde bakıma girmesi gereken ehdi motoru 10000de sokmasından belli zaten niyeti..

    Ama 4500tl ciddi bir miktar. Alt tarafı kavrama değişicek yahu. Araçlarımdan birisi c5 1.6 ehdi mcp tek kavrama kavrama değişimi fiyatı serviste 2000tl civarı dışarıda volansız 700 800tl civarına volanla 1500tl civarına halloluyor. Dsg desen yine öyle dışarıda 2000 2500tl civarı..

    Volvonun ne farkı varmış da bu fiyatı istiyormuş..

    Bu çift kavramaları oldum olası sevmedim. Uzak durdum. Bana hala akıl işi gibi gelmiyor. Birkere sürekli debriyaj sıyırarak yarım debriyajda ikinci viteste ilerlemesi bile beni huzursuz ediyor. Kalkışta titremeler vuruntular 0km araçlarda bile var. En iyisi tam otomatik..değiştir yağı devam et. bu kısa hayatta böyle kavramayla kalibrasyonla yazılımla uğraşılmaz açıkçası. Diğer aracım f10 520i zfnin gözünü seveyim.

    Acilen tüm araçlara tam otomatik sorunsuz şanzımanlar gelmeli. Bu konuda geç bile kalındı. adam gibi şanzıman kullanamadan millet elektrikli araçlar yaygınlaşıcak yahu. Farkında mısınız bilmem motor sorunlarından çok şanzıman sorunları konuşulmaya başlandıysa bu işte bir yanlış var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Arkadaşlar hem çift kavrama kullanıp hem tek kavramalı şanzıman kullanıp sonra da kavrama değiştirmeden yüzbinlerce km sorunsuz kullanabileceğinizi mi sanıyorsunuz Allah aşkına..

    Bizim millet önce bilgi edinmeli. Hala dsgnin edcnin powershiftin belli bir kmde sorun çıkarmasa bile manuel şanzımanlardaki gibi kavrama değiştireceğini bilmiyor satın alanlar. Forum kullanıcılarını ayrı tutuyorum bilinçsiz okadar kullanıcı varki.

    Arkadaşımızın aracı şimdi olmasa bile 100.000km civarında yine kavrama değiştirecekti. Kullanıma göre değişir tabi ama ortalama kavrama değişim kmsi budur tek kavramada da çift kavramada da manuel debriyajlı araçlarda da.

    Sorun dsgyi ayrı tutuyorum o tamamen sorunlu bir şanzıman zaten, bu kavrama fiyatlarının astronomik fiyatlarda olmasıdır. Allah aşkına 4500tl kavrama fiyatı nedir. Volvo herzaman servis yönünde sıkıntılıydı astronomik fiyatlar çıkartırdı 15000kmde bakıma girmesi gereken ehdi motoru 10000de sokmasından belli zaten niyeti..

    Ama 4500tl ciddi bir miktar. Alt tarafı kavrama değişicek yahu. Araçlarımdan birisi c5 1.6 ehdi mcp tek kavrama kavrama değişimi fiyatı serviste 2000tl civarı dışarıda volansız 700 800tl civarına volanla 1500tl civarına halloluyor. Dsg desen yine öyle dışarıda 2000 2500tl civarı..

    Volvonun ne farkı varmış da bu fiyatı istiyormuş..

    Bu çift kavramaları oldum olası sevmedim. Uzak durdum. Bana hala akıl işi gibi gelmiyor. Birkere sürekli debriyaj sıyırarak yarım debriyajda ikinci viteste ilerlemesi bile beni huzursuz ediyor. Kalkışta titremeler vuruntular 0km araçlarda bile var. En iyisi tam otomatik..değiştir yağı devam et. bu kısa hayatta böyle kavramayla kalibrasyonla yazılımla uğraşılmaz açıkçası. Diğer aracım f10 520i zfnin gözünü seveyim.

    Acilen tüm araçlara tam otomatik sorunsuz şanzımanlar gelmeli. Bu konuda geç bile kalındı. adam gibi şanzıman kullanamadan millet elektrikli araçlar yaygınlaşıcak yahu. Farkında mısınız bilmem motor sorunlarından çok şanzıman sorunları konuşulmaya başlandıysa bu işte bir yanlış var.
    Kuzenimde 2013 mondeo var powershift li. araç ışıklarda durmaya yakın bir titreme ve lakırdı yapıyor. Servise götürdük bir şey yok dediler. Ama ben eminim ki var. Genel olarak bu çift kavramalar konvansiyonel şanzımana göre daha sorunlu. Ben 10 yıldır konvansiyonel şanzıman kullanıyorum hiç sorun çıkarmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    Kuzenimde 2013 mondeo var powershift li. araç ışıklarda durmaya yakın bir titreme ve lakırdı yapıyor. Servise götürdük bir şey yok dediler. Ama ben eminim ki var. Genel olarak bu çift kavramalar konvansiyonel şanzımana göre daha sorunlu. Ben 10 yıldır konvansiyonel şanzıman kullanıyorum hiç sorun çıkarmadı.

    Alıntıları Göster
    dsg den sonra powershift arızasını da görmüş olduk.Demekki çift kavramalrda sıkıntı oluyor belli bir yıl veya km den sonra.Aslında tse nin filan bunu kalite testine alıp sadece şanzıman için en az 5 yıl garanti süresini uzatması lazım.Benim arkadaşta 2008 honda civic otomatik var.Kaç bin km ye geldi taş gib.Hiç bir skıntısı yok.Ha gücü törpülüyor ama sorunsuz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    dsg den sonra powershift arızasını da görmüş olduk.Demekki çift kavramalrda sıkıntı oluyor belli bir yıl veya km den sonra.Aslında tse nin filan bunu kalite testine alıp sadece şanzıman için en az 5 yıl garanti süresini uzatması lazım.Benim arkadaşta 2008 honda civic otomatik var.Kaç bin km ye geldi taş gib.Hiç bir skıntısı yok.Ha gücü törpülüyor ama sorunsuz...

    Alıntıları Göster
    arkadaştada fiesta var powershift şanzumanlı.Aynı titremeler ondada var yazılım falan yuklediler bir kaç ayar yaptılar kaç sefer servise gitti çözümü yok.Bize söyledikleri powershift in karakteristlik özelliğiymiş... Tabi yersen...




  • Peugeot un su meshur secde otomatigi de sikinti var mi
  • Fletch F kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun aracınızı birde özel volvo servisine götürün en az yetkili servisler kadar kaliteli işçilik yapan iş yerleri mevcut daha uygun fiyat verirler diye düşünüyorum.
  • 2015 model s60 d2 ps aracımı 80.000 km bakımı için servise bıraktım.

    Ufak tefek sıkıntılarından bahsettim (silecek , lastik yer değişimi vs.) Başka bir sorunum yok ama aracım yokuş aşağı viteste inerken devir dalgalanması yapıyor bazen. Bir de bazen birinci viteste gaza çok sert tepki veriyor, ufak dokunsam bile bir iki sn düşünüp ileri atılıyor bir kontrol edilsin dedim.

    Bir saat sonra aradılar, kavrama kiti arızalıymış. Normal iki yıllık garanti geçen sene bitmiş ama araç sürekli yetkili servis bakımlı olduğu için, kavrama kiti ve şanzıman yağı garantiden değişecekmiş..

    sanıyorum 8.500 tl gibi bir fiyatı varmış, periyodik bakım harici hiçbir ücret almayacaklarını söylediler.
  • Hocam bende 1 ay önce s60 premium 2012 model disel aldım. Bende dediğiniz gibi ilk kalkışta titreme yapıyor bazen. Dediginiz degsiimleri yaptıktan sonra titreme geçti mi. Bende yaptırmayı düşünüyordum ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serve88

    Hocam bende 1 ay önce s60 premium 2012 model disel aldım. Bende dediğiniz gibi ilk kalkışta titreme yapıyor bazen. Dediginiz degsiimleri yaptıktan sonra titreme geçti mi. Bende yaptırmayı düşünüyordum ?

    İnan daha sadece 15km kullanabildim. İşlerim çok yoğun.

    Daha yorumlayacak durumda değilim ama büyük değişimler beklemeyin.

    Kullandıktan sonra yazarım size.
  • Biz bu forumda on kez yazdık powershift şanzumanlı araç almayın dedik dinlemediler. Kronik sorunlu işte ford u volvosu olanlar ağlıyor daha da dikiş tutmaz o şanzuman geçmiş ola
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Attorney58

    Biz bu forumda on kez yazdık powershift şanzumanlı araç almayın dedik dinlemediler. Kronik sorunlu işte ford u volvosu olanlar ağlıyor daha da dikiş tutmaz o şanzuman geçmiş ola
    2011 powershif volvo s80 nim var 1 yaşından beri bende 160 bin km de hiç şanzımanda sorun çıkmadı. Hiç yağ değişmedim. Sorunlu diyen arkadaşlar genelleme yapmayalım lütfen
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.