Bildirim
volvo s40mı yeni jettamı fluencemi
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Üçü de duruma ve tercihe göre oldukça iyi arabalar.
Estetik ve görsellik düşünüldüğünde ben bir Volvo kullanıcı olarak tabi ki göz aşinalığım ve alışkanlığım olduğundan Volvo derim.
Diğer faktörler (mantık parametreleri) herkese göre değişir. Bence seçim ortada...
Tercih yaparken sizin için önemli olan nedir? -
Renault'u sevdiniz sanırım. O yüzden Fluence'i dahil ettiniz... Yoksa bence dahil olamaz o tasarımla diğer araçların yanına. -
fluence görebileceğin en az yakıtlardan biri
uygun fiyat ve dolu araç
bende var çok memnunum
navigasyon sunroof
anahtarsız çalışma vs vs
volvoyu bilmiyorum ancak iyi bir araç olduğu markasından belli
yerinde olsam jettayı hiç düşünmem
sanırım doğuş olması bile yeterli bir neden -
jettanın tasarımı çok hoşuma gidiyor, s40 ımı yanına park ettiğimde arkama birkaç defa dönüp bakmıştım hangisi daha güzel diye. gelirken birde içine baktım kalite farkını o anda anladım.
fluence gerek kalite gerek sağlamlık olarak ikisiyle de başa çıkamaz.
s40 hepsinden eski bir model olmasına rağmen eski gibi durmuyor. jetta ile s40 arasında baya bir fiyat farkı olsa s40 pahalı der jettayı seçebilirdim, fakat fiyat farkı az bu nedenle s40 ı seçmemeniz için bir neden yok. drive versiyonundan alabilirseniz renoyu yakıt konusundada alt etmiş olacaktır. -
quote:
Orijinalden alıntı: cihanair
merhaba arkdaşlar şuan kullandığım araç reneult symbol 2010 model 1.5 dizel aracımı değiştirmek istiyorum ve kafamda üç model var sizce hangisini almalıyım
1)volvo s 40 d2 1.6 dizel
2)yeni jetta 1.6 dizel
3)fluence 1.5 dizel
ÇOK KARARSIZ KALDIM VE SİZLERDEN YARDIM İSTİYORUM SİZCE HANGİSİ DAHA İYİ
Dizayn olarak bence jetta
Güvenlik ve paket olarak s40
Motor olarak fluence
tercihe göre araba -
Herkese merhaba,
Bu, üyeliğimin ilk mesajı. Volvo S 40 ile ilgili birkaç şeyi araştırdığımda bu forumda çok ilginç şeylerle karşılaştım. 2 adet sıfır km S40 kullandığım (ve halen kullanmakta olduğum)için tecrübelerimin, bu araca sahip olmak niyetinde olan arkadaşlara faydası olacağını düşünerek foruma üye oldum.
İlk belirteceğim nokta aracın segmenti. S40 D segmentinde yer alır. Farklı derecelendirme tablolarında "alt lüks sınıf" a dahil edilmiştir ve Audi A4, BMW 3 serisi ve Mercedes C serisi ile aynı kategoride gösterilmektedir. İkinci olarak şunun altını çizerim; VOLVO markası dünyada adını sağlamlık özelliği ile kabul ettirmiş ve halen dünyanın en güvenli aracı olan yeni S 60 ı üreten markadır. Bu sebeple bu markayı kıyaslarken bazı markaları yanına yazmak klasik deyişle elma ile armutu karşılaştırmak gibi birşey olur.
S40 a dönelim, şu an bu paraya alınabilecek en iyi lüks araçlardan biridir. Bakım maliyetleri kesinlikle benzerlerinden daha yüksek değildir. C segmentinin herhangi bir aracının bakım masrafları ile karşılaştırabilirsiniz. Şu an 2008 modelini kullanıyorum. 50 000 km bakımını nisan ayında tamamı orijinal Volvo yedek parçaları ile 290 TL'ye yaptırdım (İzmir'de özel bir Volvo servisinde) Ve bu bakımda bile orijinal fren balatalarının değişimine gerek görülmedi. Muhtemelen 60 000km bakımda orijinal balatalar ilk kez değişmiş olacak.
Yakıt konusuna gelince, bence dünyanın en pinti 1,6 D motoru bu araçta. Yol bilgisayarımın gösterdiği ortalama tüketim yaklaşık 5,5 litre/100 km idi (bu bile çok iyi bir skor). Geçen sene bir performans kiti taktırdığım aracım 109 BG'den 141 BG'ne ulaştı ve şu an yakıt tüketimim 4,5 litre/100 km görünüyor yol bilgisayarımda. 100 TL'lik dizel ile 500-550 km yol gidebiliyorum. Tabii ki sürekli şehir içi kullanımı sarfiyatı biraz artırıyor ama 5 litre/100 km nin üstüne çıkmadım. Performans kiti ile ilgili soruları da zevkle cevaplarım.
Son olarak, arkadaşımız zaten sorusunu sorarken sıralamayı da yapmış! S40 ı ilk sıraya yazmış:)) Herkese kazasız belasız, sinirsiz sinkafsız sürüşler dilerim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Büyük Bilge
Herkese merhaba,
Bu, üyeliğimin ilk mesajı. Volvo S 40 ile ilgili birkaç şeyi araştırdığımda bu forumda çok ilginç şeylerle karşılaştım. 2 adet sıfır km S40 kullandığım (ve halen kullanmakta olduğum)için tecrübelerimin, bu araca sahip olmak niyetinde olan arkadaşlara faydası olacağını düşünerek foruma üye oldum.
İlk belirteceğim nokta aracın segmenti. S40 D segmentinde yer alır. Farklı derecelendirme tablolarında "alt lüks sınıf" a dahil edilmiştir ve Audi A4, BMW 3 serisi ve Mercedes C serisi ile aynı kategoride gösterilmektedir. İkinci olarak şunun altını çizerim; VOLVO markası dünyada adını sağlamlık özelliği ile kabul ettirmiş ve halen dünyanın en güvenli aracı olan yeni S 60 ı üreten markadır. Bu sebeple bu markayı kıyaslarken bazı markaları yanına yazmak klasik deyişle elma ile armutu karşılaştırmak gibi birşey olur.
S40 a dönelim, şu an bu paraya alınabilecek en iyi lüks araçlardan biridir. Bakım maliyetleri kesinlikle benzerlerinden daha yüksek değildir. C segmentinin herhangi bir aracının bakım masrafları ile karşılaştırabilirsiniz. Şu an 2008 modelini kullanıyorum. 50 000 km bakımını nisan ayında tamamı orijinal Volvo yedek parçaları ile 290 TL'ye yaptırdım (İzmir'de özel bir Volvo servisinde) Ve bu bakımda bile orijinal fren balatalarının değişimine gerek görülmedi. Muhtemelen 60 000km bakımda orijinal balatalar ilk kez değişmiş olacak.
Yakıt konusuna gelince, bence dünyanın en pinti 1,6 D motoru bu araçta. Yol bilgisayarımın gösterdiği ortalama tüketim yaklaşık 5,5 litre/100 km idi (bu bile çok iyi bir skor). Geçen sene bir performans kiti taktırdığım aracım 109 BG'den 141 BG'ne ulaştı ve şu an yakıt tüketimim 4,5 litre/100 km görünüyor yol bilgisayarımda. 100 TL'lik dizel ile 500-550 km yol gidebiliyorum. Tabii ki sürekli şehir içi kullanımı sarfiyatı biraz artırıyor ama 5 litre/100 km nin üstüne çıkmadım. Performans kiti ile ilgili soruları da zevkle cevaplarım.
Son olarak, arkadaşımız zaten sorusunu sorarken sıralamayı da yapmış! S40 ı ilk sıraya yazmış:)) Herkese kazasız belasız, sinirsiz sinkafsız sürüşler dilerim.
290 lira nasıl tuttu kdv mi ödemediniz neler değişti?
-
Değişen parçalar rutin 10000 bakımı parçaları, yani; 4 litre castrol motor yağı, yağ, yakıt, hava filtreleri ve işçilik bedeli. Bu arada bildiğiniz gibi, S40 motoru Ford, Peugeot, Citroen'de de kullanıyor. Yakıt filtresi bakımın en pahalı parçası. Yetkili servis 140 TL'ye, özel servis 120 TL'ye satıyor. Markası UFI! 2008 Ford focus'un yakıt filtresi ile birebir aynı! Sadece bu filtreyi İzmir 2. sanayi sitesinden 80 TL'ye aldım ve götürdüğüm filtreyi taktırdım. Bu da bakımın 40 TL ucuzlamasına yardım etti. Hepsi bu :)) -
Bir sene öncesindeki konu uyandırılmış
O vatandaş ne aldıysa zaten almıştır şimdiye kadar ;)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Yilmaz07
Bir sene öncesindeki konu uyandırılmış
O vatandaş ne aldıysa zaten almıştır şimdiye kadar ;)
1 sene öncesinin konusu olduğunu malesef mesajı attıktan sonra fark ettim. haklısınız kusura bakmasın arkadaşlar -
perfoms kiti olarak ne taktınız bendede 2011 d2 115bg beygir var düşünüyorum -
quote:
Orijinalden alıntı: y.g.t
quote:
Orijinalden alıntı: Yilmaz07
Bir sene öncesindeki konu uyandırılmış
O vatandaş ne aldıysa zaten almıştır şimdiye kadar ;)
1 sene öncesinin konusu olduğunu malesef mesajı attıktan sonra fark ettim. haklısınız kusura bakmasın arkadaşlar
Belki hala 3ünü düşünmekte arkadaş:) oda ihtimal
-
quote:
Orijinalden alıntı: cihanair
merhaba arkdaşlar şuan kullandığım araç reneult symbol 2010 model 1.5 dizel aracımı değiştirmek istiyorum ve kafamda üç model var sizce hangisini almalıyım
1)volvo s 40 d2 1.6 dizel
2)yeni jetta 1.6 dizel
3)fluence 1.5 dizel
ÇOK KARARSIZ KALDIM VE SİZLERDEN YARDIM İSTİYORUM SİZCE HANGİSİ DAHA İYİ
Hocam sıfır megane II ve 2010 model scenici uzun km ler boyunca kullandım. Megane II ile yaklaşık 100 000 km, scenic ile 25000 km kadar yaptım. Megane amcamın aracı ve kendisi sağlık sorunları nedeniyle araba kullanamıyor. Araç sıfır alındı 2.gün sinyal sorunu ortaya çıktı ve direksiyon göbeği komple değişti. 1 hafta sonra airbag ile ilgili sorun çıktı. Ön şöför koltuğunun altında soketleri varmış. Koltuğu ileri geri yaptın mı tamam artık, hemen arıza lambası yanıyor. Araç 1 aylıkken turbo dağıldı. Ben hatanın bende olduğunu düşünerek gerçekten çok üzüldüm. Oldukça hızlı kullandığım bir yolculuk sonrası olmuştu turbo meselesi. Neyse garantiden değişti ve gelen bilgi fabrika hatasından dolayı imiş. Şanzuman vs. daha birçok konu oldu ama ben onu o sırada kullanan kullanıcıya bağlıyorum. Bunlar önemli değil, bizim şansızlığımız olsun. Ancak esas problem kasada oldu. Özellikle ön göğüs sert plastikten ve birbirine ekleme şeklinde. 40000 km den sonra aracın her yerinden ses gelmeye başladı. Bozuk bir yola mı girdiniz tamam artık. Çıt çıt çıt pat pat vs. servise gidiyoruz adam aracı kullanıyor, ne yapalım abi buna yapacak birşey yok diyor. Açsak inanın daha kötü olur vs dedi. Sonra akıllanmayan tanıdık gitti scenic aldı. Tamam geniş filan ama debriyaj, vites gerçekten benim hiç hoşuma gitmedi. Özellikle dur kalk da insanı gerçekten çok yoruyor, megane daha atak bir arabaydı, bu araçta o seriliği de kaybetmiş olduk. Yol sesi konusunda bence başarısız bir araba, passata vs göre . Bende caddy var ve ticari araç. İnanın kendi arabamın kullanımı kat be kat üstün. Yormuyor beni scenic kadar.
Bir tanıdık da fluence var dizel. Kendisiyle konusuyorum araba ile ilgili olumlu olan iki görüşü var: Az yakıyor (zaten 1.6 yı geçmeyen dizel arabaların hepsi az yakıyor) ve servis filan sorun olmuyor diyor. Birde açıkçası ben aracın görünüşünü çok başarısız buluyorum. Tabi bu kişisel bir durum. Yoksa beğenen insan da çoktur. Eğer yukarıda ki konuları renault helletmişse araç düşünülebilir. Ama ben broadway den başlayarak bir çok renault kullandım. Açıkçası ben bu satten ekonomim elveriyorsa renault almam.
Fluence Privilège 1.5 dCi EDC 110 bg 58.400 TL En yüksek fiyat (renault sitesinde görünen donanım vs. bilmiyorum ama ne koyarsa koysun anlattığım sebepler den benim için önemsiz)
S40 D2 Dizel 1560 cc 115 hp Düz 63.430 60.920
S40 D2 R-Design Dizel 1560 cc 115 hp Düz 73.470 70.560
S40 DRIVe Start/Stop Dizel 1560 cc 115 hp Düz 65.670 62.970
JETTA 1.6 TDI 105 PS Highline 64.600,00
JETTA 1.6 TDI 105 PS Tiptr. DSG Highline 68.500,00
Eğer otomatik vites istiyorsanız, olmazsa olmaz ise tek alternatif jetta 1.6 lar arasında. Vw belli bir kaliteye sahiptir, sizi kolay kolay üzmez. İkinici elde sorun yapmaz. Bence tek sıkıntısı doğuş otomotiv diye müşteri memnuniyetini önemsemeyen, tek önemsediği şey para olan bir firmanın bünyesinde olması.
Volvo ile ilgili ben birşey söylemeyeyim. Buradaki arkadaşlar gerekeni söylerler zaten. Ama ben sırf görünüşü için bile alırım.
-
Konu hortlamış, uzun uzun da yazdık -
konuyu açan arkadaş cihanair yazılarında gördüğüm kadarıyla reno sahibi, sembolmu fluencemi bilemiyorum ama.
caddy2007; yazınız oldukça doyurucu olmuş keyifle okudum. bazı arkadaşlarım s40a o kadar para verilirmi megane fluence vs hem daha seri hem daha az yakıyor diyorlardı, yazınızı okumam bir kere daha aracımın fiyatını hakettiğini hissettirdi bana. bu arada 45000 tl ye almıştım aracımı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi y.g.t -- 15 Eylül 2011; 11:37:04 > -
y.g.t. hocam bu ülkede megane satış rekorları kırıyor. Yıllarca kuş grubuna filan binildi. O yüzden anlayabiliyorum bazı seyleri. Volvo bence çok başka bir yerde.Anlatılanlar, gördüklerimiz Sağlamlık, dayanıklılık, uzun motor ömrü, kolay yıpranmayan parçalar, donanım seviyesi, birde insana yasattığı farklılık duygusu vardır herhalde. Ayrıca aracın bi albenisi var. Keskin hatlar, oturaklı bir görünüm. -
İlk mesajımda belirttiğim gibi, amaç alıcılara doğru geri bildirimler verebilmek olmalı. Karşılaşılan sıkıntılar veya yaşanan konfor ve sorunsuzluk paylaşılmalı ki, insanlarımızın bazı yanlış markalara olan gereksiz güveni ortadan kalksın. Sırf yedek parça sorunu/pahalılığı yok diye insanlar kötü araçlara binmesinler. Bana kalırsa bu konuyu hortlatmakla iyi edilmiş, zira benzer konularda arama yapanlar bu sayfaya da yönlendirilecek ve burada yazılanları okuyacak ve belki de yanlış aracı seçmekten buradaki yazılar sayesinde vaz geçecek :)) -
quote:
Orijinalden alıntı: xsalihx
perfoms kiti olarak ne taktınız bendede 2011 d2 115bg beygir var düşünüyorum
Reklam yapmak niyetinde değilim, özel mesajınıza cevaben satın aldığım kişinin telefon numarasını verebilirim. Ben kiti deneyerek satın aldım. Memnun olmazsam iade etmek üzere bir hafta sonu denemek için anlaşmıştım ama 1-2-3. vitesten sonra "tamam" dedim, bu aracımda kalacak. Ama mutlaka deneyin, hoşunuza gitmeden almayın... Selamlar. -
caddy2007; volvonun kesinlikle farklı bir imajı var. omuzları geniş tasarımları çok ilgi çekiyor. aracıma binip megane alabilirdin vs. söyleyen arkadaşlar "abiii bu arabanın kapısı ne böyle yaa" da diyorlar bende başka araçlara bindiğimde kapı kalınlıklarına bakıyorum ilk olarak birisi yandan çarpsa bize ne olur acaba diye düşünüyorum takıntı oldu
anlatılanlara bir yenisini de ben ekleyeyim. ankaradan istanbula giderken istanbulda seri şekilde akan trafik aniden sıkıştı frenlere asılmak durumunda kaldım öndeki araca çarpmadan durabildim. arkamdaki fluence duramayıp vurdu benim aracıma, küüüt diye bir ses "ahhh gitti tampon" dedim. indim araçtan göçük ezik bir şey yok, fluencetede ciddi bir hasar yok ama yinede vah vah edilecek seviyede bir hasar vardı, yoluma devam ettim ben birşey olmadığı için sonra yolda dank etti, arka park sensörleri çalışıyormu acaba diye denedim onlarda da herhangi bir sorun yoktu. fluence çok şiddetli vurmadı tabiki en fazla 25 30 la vurmuştur diye tahmin ediyorum. tabiki genel bir kanı var arkadan çarpan daha çok hasar alır diye. hiçbir hasar almadan hiçbir şeyle uğraşmadan aynen yoluma devam etmek güzel bir duyguydu:)
Benzer içerikler
- volvo xc60 kronik sorunları
- teli kopan kaput nasıl açılır
- volvo xc40 yakıt tüketimi yorumları
- volvo on call servis gerekli
- volvo s90 paket sıralaması
- volvo elektrikli jeep
- volvo es90
- volvo xc90 2025
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X