Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Volvo S90 Inscription.Donanım-Özellikler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
4
Cevap
0
Favori
363
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Volvo >> Volvo S90 Inscription.Donanım-Özellikler
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1650 Mesaj
    Herkese bir kez daha merhaba,S90 konulu iki yazının ardından bu üçüncüde donanımlarından bahsederek konuyu tamamlayacağım.Ilk kez görenler okuyanlar için önceki yazıların linklerini paylaşayım önce:

    1-https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?fromMobile=yes&fromZero=yes&m=131584524

    2-https://mobile.donanimhaber.com/volvo-s90-inscription--131754433

    S90 ve V90 2016 yılında ilk çıktıklarında Momentum ve Inscription olarak iki donanım paketi halinde piyasaya çıktı.Bu, resmi sitesine göre halen öyle devam ediyor ancak burada esas dikkat çekici olan Volvo'nun önceki yıllara ve modellere göre önemli bir farklılığa giderek donanım olarak "boş" diye tabir edilen Kinetik paketini çıkarmamış olması; böyle olunca da önemli donanımların büyük çogunluğu varolan Momentum donanım paketi altında seri üretim olarak üretilip piyasaya sürülmüş oldu.
    Standart olarak gelen donanım listesini bir kaç ay önce bir konu başlığı altında paylaşmıştım,Linki:

    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?fromMobile=yes&fromZero=yes&m=130092157

    Linkte yazılanlar yalnızca öne çıkan ve üst donanım paketi olan Inscription ile farklılaşan özellikleri,donanımları ifade ediyor; mesela Momentum paketinde D3,D4,D4Awd ve T4 icin 17 inçlik jant takılıyken Inscription'da 18 inç takılı geliyor.Yine bu liste aynı zamanda ileride belki daha düşük Kinetic donanım paketinin çıkabileceğini de gösteriyor aslında.
    Bu iki temel donanım paketinin dışında birde R Design olarak adlandırılan paket var ki anlaşılacağı üzere daha spor görünümlü iç ve dış dizayn farklılıklarıyla öne çıkıyor.

    Bu kısa bilgilerden sonra aracın donanımlarına gelelim.Araç Inscription donanım paketi ve extra pek çok donanım ve özellikle ile donanmış durumda.Öncelikle Inscription'da yeralan donanımları yazayım;

    -18 inç cantlar ve 245-45-R18 lastikler
    -Ortam ışıklandırması (genisletilmiş)
    -Trapez formunda entegre cift egzos
    -Arka,ön,yanlar ve kapı kollarında krom uygulamalar.(Inscription yazılı çıta vs.)
    -12.3 inç dijital fullgrafik ekran (31.2 cm)
    -Sürüş modu (Motor,şanzuman,direksiyon,frenler ve süspansiyonlar icin sürüş ayarları (süspansiyonlar opsiyon))
    -Gercek ahsap uygulamalar
    -Elektrikli hafızalı koltuklar
    -Volvo yazilı alüminyum ve ışıklandırmalı kapı girişleri
    -Şelale formunda crom kaplı ön ızgara
    -Nappa Deri koltuklar
    -Ön tampona entegre dönüş ışıklandırma özelliğide olan Led sis farları
    -ve önemsiz birkaç v.s

    Araç bu listeden farklı olarak 20 inç jantlar ( 255-35-R20 lastikler) ve Ahşap yerine kapı icleri ve konsoldaki krom uygulamalar ile geldi.Inscription donanım paketi haricinde extra olarak gelenlerden sadece dikkat çekenleride yazayım;



    -Bower&Willkins ses sistemi: 1400 watt lık 19 hoparlörden oluşuyor kabaca.
    -Aktif uzun farlar:Öndeki aracı yada karşıdan gelen aracın alanını karartan ancak diğer alanları aydınlatmaya devam eden akıllı aydınlatma sistemi.
    -Karartmalı yan aynalar: gereksiz donanım diyecekleri daha şimdiden duyar gibiyim :-))), deneyimlemeden karar vermemek lazım.
    -Anahtarsız giriş,elektrikli bagaj kapağı,elektrikli yatırılan arka koltuk ve koltuk baş dayamaları ile arka kapılara entegre güneş perdeleri
    -360° kamera: Aracin dört bir tarafına yerleştirilmiş kameralardan alınan görüntüler işlenerek araç ve çevresinin kuş bakışı görüntüsü elde ediliyor.Aynı zamanda bu dört kamera ön arka ve yanları tek tek görebilmek içinde kullanılabiliyor.Park edişlerde veya parktan çıkışlarda sorunlara 100% çözüm.:-)
    -Park Plot: Otomatik olarak park yeri bulan,gaz ve direksiyonu kendi kontrol eden sistem.Sürücünün sadece talimatları izleyip ileri yada geri vitese alması ve fren ile hızı kontrol edip gerektiği yerde durması gerekiyor.Çok başarılı yalnız ilk kullanışta benim gibi freni boş bırakmamak lazım.Şoförlüğüne güvenip bunada gereksiz diyen arkadaşlar olabilir ama özellikle bayanlar açısından park etmenin güçlüklerini yada hergün parkederken gerçekleşen binlerce kazayı düşünmeliler.
    -Head Up Display.
    -Dört bölgeli klima ve Soğutmalı torpido gözü.
    -Lamine camlar.kırılmaya ve gürültüye karşı çift katmanlı camlar.
    -Volvo On Call:sistem,acil kaza veya yolda kalma durumlarında kendinizin kullanarak yardım isteyebildiğiniz veya sert bir çarpışma durumunda yardım merkezine otomatik çağrı gönderen bir sistem.Bu sistem yukarıdaki ısıtıcıda olduğu gibi aracınızın yerini google map'ten görebilme,sürüş bilgilerini alma yada kapıları açıp kapama,korna çalma gibi bazı fonksiyonlarında kullanılması imkanını vermekte.Bu sistemin altyapısı şu an Türkiyede yok ama bir arkadaşımın öğrendiğine göre 2018 model araçlarla birlikte gelecekmiş.(Opsiyonlu)



    İlk akla gelenler bunlar,otonom sürüş özelliklerini,Acc,Trafik tabelası tanıma vs. listelemedim çünkü bunlar standart olarak geliyorlar.
    Youtube'taki bir deneme aklıma geldi şimdi; yapan arkadaş elini korkarak direksiyondan ayırıyordu.:-) Eli tabiki bırakmamak gerek ama sistem son derece iyi çalışan bir sistem,yolda çizgi varsa hiç tanımamazlık yapmıyor gece gündüz yada yağışta yine fark etmiyor.Yalnız yüksek hızda giderken virajlarda (kuçük,hafif virajlardan bahsetmiyorum) müdahale etmek gerekebilir virajın keskinliğine göre.Normalde hızı, okuduğu hız tabelalarına göre ayarlıyor ancak her virajda,viraja uygun hız tabelası olmadıgı icin bu önemli.



    Bir de trafik tabelası derken sadece hız tabelası anlaşılmasın,sollama yasağı,yasaklamaların sonu,yaya yada okul bölgesi işaretleri vb başka tabelaları da tanıyor sistem.
    Yine çok beğendiğim Lane Keeping Aid var şeritte tutma yardımcısı.Bu ozellik ilk versiyonunda sürüş sırasinda sağ yada soldaki şerit çizgisini istemeden geçmeye çalıştığınızda sadece uyarı verirdi ancak bu yeni versiyonunda direksiyona da müdahale ederek aracı şeritte tutuyor.Eger sinyal vererek serit degiştirirseniz müdahale etmiyor sadece; şerit takip özelliğinin yaptığını başka bir şekilde yapıyor aslında ancak bunda siz ayarlardan deaktif etmedikçe 65 ile 130 km hızlar arasında sürekli etkin kalıyor.



    Son olarakta net'te,youtube'da falan hiç karşılaşmadığım bir özellikten bahsedeyim.Bu özelliği ben sadece Audi A7'de duymustum,Bmw 7 seriside olabilir.
    Aşağıdaki resimde güneşliklerin önünde görülen hoparlör görünümlü kısımlar aslında tlf gorusmeleri ve sesli komutlarla islevleri yonetmek için konulmuş birer mikrofon ancak bunların başka bir görevleri de kabin icerisindeki yol, tekerlek,ruzgar veya motordan kaynaklanan gürültü miktarını ölçmek; Ölçülen bu gürültülere karşı hoparlörlerden ters frekansta ses dalgaları yayınlanarak bu gürültüler boğulup azaltılmaya çalışılıyor.Bugün bu konuyu bitirip yayınlamaya karar verdiğim için kısa bir tur yaparak ölçmeye çalıştım;
    Rölantide:50-52 dB, 100 km/s: 60-62dB,130 km/s: 62-64 dB,180 km/s hizda ise: 72-74 dB ölçtüm.(Bunları kendi aracından tlf nundan App yardımıyla ölçüp paylaşan olursa sevinirim bu arada,ama surat yapmasınlar 100 ile 130 yeterli.Ben hiz yaptim çünkü burada belli yerlerde izin veriliyor.)



    Daha sonra evde internette bir iki sorgulama yaptim ve bu degerlerin Auto Bild dergisinin yaptığı "en sessiz otomobiller" başlıklı araştırmasındaki en sessiz (mercedes S500 veya S600,ikinci sırada Bmw 7 serisinden bir model) araclarla benzer olduğunu gördüm.Gürültü değerinin düşüklüğünün bu sistemle ne kadar ilintili olduğunu,ayrıca hangi standartlara gore ölçme yaptıklarını bilmiyorum ama ne olursa olsun içeride aşırı bir gürültü yok.

    Sevgili Dostlar,yoğun iş ve aile yaşantımın koşuşturmaları arasında bu yazıları yazmaya caliştım ve bunu yaparkende elimden geldiğince objektif davranmaya çalıştım, bunda ne kadar başarılı olduğum ileride başka S90/V90 kullanıcılarının deneyimleri ile ortaya çıkacaktır zaten, umarım yararlı olur.Iyi dilekleri,yorumları,ilgi ve beğenileri için herkese teşekkur ediyorum.
    Saygılar,Selamlar...
    19 Mart 2018



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 19 Mart 2018; 19:26:10 >



    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1162 Mesaj
    Elinize sağlık



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    866 Mesaj
    İncelemelerinizi severek takip ediyorum, emeğinize sağlık. Bower& wilkins ses sistemi çok fena, benim araçta yok ama arkadaşımın arabasında var. Geçen denedim çok beğendim. Alırken paraya kıyıp ekletmek gerek ama 30 bin tl istiyorlar, bir araç parası neredeyse



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yanlış hayat, doğru yaşanılamaz (T. Adorno)
  • Binbaşı
    1650 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: parezer

    İncelemelerinizi severek takip ediyorum, emeğinize sağlık. Bower& wilkins ses sistemi çok fena, benim araçta yok ama arkadaşımın arabasında var. Geçen denedim çok beğendim. Alırken paraya kıyıp ekletmek gerek ama 30 bin tl istiyorlar, bir araç parası neredeyse
    Tsk ederim.Çok pahalı gerçekten.Normalde sadece ses sistemi 3bin euro civarı,yani 15bin falan olması gerek.Ama fark sanırım ötv den dolayı.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    866 Mesaj

    Şimdi internet sitesinden baktım 15 bin tl diyor ama geçen satış danışmanı bana 30 bin demişti. Galiba satış danışmanı sallamış ;)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    D.Baran kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Yanlış hayat, doğru yaşanılamaz (T. Adorno)
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
e-ticaret
Blogio
üniversite
Lastik Fiyatları
haberler
son dakika
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,281
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.