Şimdi Ara

Volvo'nun yakışıklı delikanlısı; C30 / C30 R Design... (30. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.517
Cevap
24
Favori
218.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yanlış anlaşılmasın sayın Furion ben herhangi bir modifiye yada ekstra eklenti yapmayı düşünmüyorum araca aksine bende bu konuda sizin gibi düşünüyorum aracı orjinal haliyle kullanmak çok daha hoş ve kaliteli bir düşünce benim için. sadece mat siyahın c30 gibi bir araca çok yakıştığını düşünüyorum belki şimdi olmasa bile 1 sene sonra o resimde gördüğüm matlıkta bir siyahı tercih edebilirim çünkü mat siyah adı altında parlak ve çok mat gibi mat özelliği farklılaşan uygulamalar var. düzgün ve hassas bakılırsa ben mat siyahın c30 a çok yakışacağını düşünüyorum. hatta altında bir de plasti dip ile mat siyahlanmış jantlar olursa sanırım tadından yenmez gibi hissediyorum
  • ilgnç bi düşünce saygı duyarım dostum
    sonuçta hayata birkere geliyoruz kurallarla dolu bu dünyada kendimize daha fazla kural koyarak özgürlüğümüzü kısıtlamak amaçsızca olur
    tuttum bu sözü yazcam duvarlara arada bir şairliğim tutuyor
  • 1 sene bekleyemiyecem sanırım zira hergün o flickr da ki fotolara bakıp iç geçiyiriyorum.

     Volvo'nun yakışıklı delikanlısı; C30 / C30 R Design...
  • yağmur yağdığında muhteşem gözükür söyliyim :)
  • http://forum.donanimhaber.com/m_64600757/tm.htm
    bu linkteki yazıları okumanızı istiyorum sadece konuyu açan kişinin yazdıklarını okusanız yeter
  • arkadaşlar merhaba.
    volvo c30 DRIVe Start/Stop (115 hp) incelerken dikkatimi çekti.

    YAKIT TÜKETİMİ (ŞEHİR İÇİ)
    Altı vitesli düz şanzıman 4,3 litre/100km
    Altı vitesli Geartronic şanzıman
    YAKIT TÜKETİMİ (ŞEHİR DIŞI)
    Altı vitesli düz şanzıman 3,5 litre/100km
    Altı vitesli Geartronic şanzıman
    YAKIT TÜKETİMİ (ortalama)
    Altı vitesli düz şanzıman 3,8 litre/100km
    Altı vitesli Geartronic şanzıman

    ne derece dogru olduğunu sorgulamak istiyorum.
    düz bi hesapla 600km yolu 84 lira gibi bi rakama kapatıyor.inanması güç. doğru mu ?
  • sayın beytepeli yeni konu açmanıza gerek yoktu zira burada da yeni gelen mesajları gün aşırı takip ediyorum kendimce bildiğim soruların cevaplarını vermeye çalışıyorum. o fabrika değerleri biraz iyimser kalıyor açıkçası. yeni kasa drive c30 lar için durum nedir bilmiyorum fakat.
    benim 2007 model c30 dizel aracım için %90 şehir içi kullanımda ortalama yakıt tüketimi 8.3lt/100 km olarak göstermektedir.
    bilindiği üzere drive versiyonları yakıtı çok daha tasarruflu kullanan motorlar o yüzden yeni kasa c30 larda bu değer çok daha aşağılarda olacaktır. fakat yine de istanbul gibi bir şehirde şehir içi trafik kullanımında 4.3 ü görmek imkansız tahminim 6.5 ila 7.5 arasında birşey olur heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beytepeli06

    arkadaşlar merhaba.
    volvo c30 DRIVe Start/Stop (115 hp) incelerken dikkatimi çekti.

    YAKIT TÜKETİMİ (ŞEHİR İÇİ)
    Altı vitesli düz şanzıman 4,3 litre/100km
    Altı vitesli Geartronic şanzıman
    YAKIT TÜKETİMİ (ŞEHİR DIŞI)
    Altı vitesli düz şanzıman 3,5 litre/100km
    Altı vitesli Geartronic şanzıman
    YAKIT TÜKETİMİ (ortalama)
    Altı vitesli düz şanzıman 3,8 litre/100km
    Altı vitesli Geartronic şanzıman

    ne derece dogru olduğunu sorgulamak istiyorum.
    düz bi hesapla 600km yolu 84 lira gibi bi rakama kapatıyor.inanması güç. doğru mu ?

    açtıgın başlıga bu msjı yazmıştım ''dostum inanması gerçekten güç ama 1.6 olmasına rağmen bu araçlar dünyanın en ekonomik 1.6 dizel modelleridir diye iddia ediyorum 2008 model c30 sahibiyim ve 2.5 ile 3.5 arası yakıyor yolda giderken sen düşün artk''




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    quote:

    Orijinalden alıntı: beytepeli06

    arkadaşlar merhaba.
    volvo c30 DRIVe Start/Stop (115 hp) incelerken dikkatimi çekti.

    YAKIT TÜKETİMİ (ŞEHİR İÇİ)
    Altı vitesli düz şanzıman 4,3 litre/100km
    Altı vitesli Geartronic şanzıman
    YAKIT TÜKETİMİ (ŞEHİR DIŞI)
    Altı vitesli düz şanzıman 3,5 litre/100km
    Altı vitesli Geartronic şanzıman
    YAKIT TÜKETİMİ (ortalama)
    Altı vitesli düz şanzıman 3,8 litre/100km
    Altı vitesli Geartronic şanzıman

    ne derece dogru olduğunu sorgulamak istiyorum.
    düz bi hesapla 600km yolu 84 lira gibi bi rakama kapatıyor.inanması güç. doğru mu ?

    açtıgın başlıga bu msjı yazmıştım ''dostum inanması gerçekten güç ama 1.6 olmasına rağmen bu araçlar dünyanın en ekonomik 1.6 dizel modelleridir diye iddia ediyorum 2008 model c30 sahibiyim ve 2.5 ile 3.5 arası yakıyor yolda giderken sen düşün artk''

    dostum bu zor inanıyorum o yüzden sormak istedim.çok şaşırdım doğrusu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zor ama gerçek
  • benimki de drive değil, fakat drive da olsa çok aşırı farklar olcağını sanmıyorum. bence yukarıdaki değerler gerçekçi değiller.

    ben depoyu fulleyerek kullanırım hep. yazları 750 km yapıyorum 1 depoda. depo da 170 175 lira civarına doluyor.
  • 2008 model C30 1.6 D'yi 3 sene kullandım ortalama 8.5 altına düşmedi. Şehir içi maximum menzilim 600km idi.
    Tüketim kişiden kişiye değişen bir değerdir, sürekli büyük şehir merkezlerinde araç kullanıyorsanız, 4 mevsim klima açık kullanıyorsanız, devirli kullanımı seviyorsanız tüketiminiz fabrika değerlerinin iki katı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    2008 model C30 1.6 D'yi 3 sene kullandım ortalama 8.5 altına düşmedi. Şehir içi maximum menzilim 600km idi.
    Tüketim kişiden kişiye değişen bir değerdir, sürekli büyük şehir merkezlerinde araç kullanıyorsanız, 4 mevsim klima açık kullanıyorsanız, devirli kullanımı seviyorsanız tüketiminiz fabrika değerlerinin iki katı olur.

    haklısın bunlar büyük bi etken klimayi çok kullanmam yüksek devirdede kulanmam ve herzaman 80-90 arası giderim o yüzden uzun yolda 2.5 ve 3.5 arası yakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furion90

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohbenezor

    2008 model C30 1.6 D'yi 3 sene kullandım ortalama 8.5 altına düşmedi. Şehir içi maximum menzilim 600km idi.
    Tüketim kişiden kişiye değişen bir değerdir, sürekli büyük şehir merkezlerinde araç kullanıyorsanız, 4 mevsim klima açık kullanıyorsanız, devirli kullanımı seviyorsanız tüketiminiz fabrika değerlerinin iki katı olur.

    haklısın bunlar büyük bi etken klimayi çok kullanmam yüksek devirdede kulanmam ve herzaman 80-90 arası giderim o yüzden uzun yolda 2.5 ve 3.5 arası yakıyor

    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • önemli deil dostm konuya renk kattıgın için ben teşekkür ederim
  • arkadaşlar şuan aktif olarak volvo konusuna giren ve c30 kullanan arkadaşlardan ricam konuyu canlandırmak adına herkesin güzel bir şekilde c30larının iç ve dış olarak resimlerini buraya koymasıdır.
    böylece araçlarımızı buluşturamasak bile en azından karşılaştırmış oluruz.
  • 1 yildir 2010 model c30 drive manuel 1.6 dizele biniyorum. Ortalamam sehir ici/disi karisik 4.9 litre civarinda. Sadece uzun yol yaparsam 1 depoya 1200 km yaptim.(ist-bodrum) Full sehir ici klima dur kalkta ise 850 km ye kadar dustu ama daha dusugunu hic gormedim.Genel olarak 1 depoya karisik kullanimla 1000 (+-50 km oynuyor ) gidiyorum.1 depo 50 litre. Dikkatinizi cekerse kurus tl falan yazmadim,bilgiler guncel kalsin diye.Aracim R-Design ve 17 jantli ve tabi edrive olmasininda etkisi var asiri az yakmasinda.


    Kisacasi uzun yolda 4.0 litre, agir sartlarda ise 5.8 litre yaktim. Son 10000 km ortalamam ise 4.9-5 arasinda gidip geliyor. Bu araca 6 litre yaktiracak adam ya araba kulllanmayi bilmiyordur ya da arabasi bozuktur.

    Not 1: Sehir ici dedigim istanbuldan bahsediyorum. Istanbulun sehirdisi yollari =Ankaranin sehir ici trafigidir :) buda boyle biline

    Not 2: Motorum 2010 makyajsiz yani 1.6 110 hp 5 ileri vitesli olanlardan. Yeni motor 115 hp 8 valf 6 ileri olan motorun %5 daha fazla yaktigi dogrudur.

    Not 3: Yukarida 2.5 litreden falan bahsedilmis ama anlik olarak 2.5 falan gormek o aracin 2.5 litre tukettigi anlamina gelmiyor maalesef :) Basit bi hesapla eger ortalama 2.5 litre yakiyorum diyen bir babayigit varsa 1 depoya (depo 50 litre) 50 / 2.5 tan= 2000 km yapmasi gerekir ki oyle bir dunya yok :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YEY -- 31 Ağustos 2012; 13:16:03 >




  • C30 u ankarada nerede test edebiliriz. Konya yolunda ki volvo da hic test araci yokmus. Adamlar sifirlari getirmis koymus o da 4 model ha.. C70 v50 s60 s80 bu kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YEY

    1 yildir 2010 model c30 drive manuel 1.6 dizele biniyorum. Ortalamam sehir ici/disi karisik 4.9 litre civarinda. Sadece uzun yol yaparsam 1 depoya 1200 km yaptim.(ist-bodrum) Full sehir ici klima dur kalkta ise 850 km ye kadar dustu ama daha dusugunu hic gormedim.Genel olarak 1 depoya karisik kullanimla 1000 (+-50 km oynuyor ) gidiyorum.1 depo 50 litre. Dikkatinizi cekerse kurus tl falan yazmadim,bilgiler guncel kalsin diye.Aracim R-Design ve 17 jantli ve tabi edrive olmasininda etkisi var asiri az yakmasinda.


    Kisacasi uzun yolda 4.0 litre, agir sartlarda ise 5.8 litre yaktim. Son 10000 km ortalamam ise 4.9-5 arasinda gidip geliyor. Bu araca 6 litre yaktiracak adam ya araba kulllanmayi bilmiyordur ya da arabasi bozuktur.

    Not 1: Sehir ici dedigim istanbuldan bahsediyorum. Istanbulun sehirdisi yollari =Ankaranin sehir ici trafigidir :) buda boyle biline

    Not 2: Motorum 2010 makyajsiz yani 1.6 110 hp 5 ileri vitesli olanlardan. Yeni motor 115 hp 8 valf 6 ileri olan motorun %5 daha fazla yaktigi dogrudur.

    Not 3: Yukarida 2.5 litreden falan bahsedilmis ama anlik olarak 2.5 falan gormek o aracin 2.5 litre tukettigi anlamina gelmiyor maalesef :) Basit bi hesapla eger ortalama 2.5 litre yakiyorum diyen bir babayigit varsa 1 depoya (depo 50 litre) 50 / 2.5 tan= 2000 km yapmasi gerekir ki oyle bir dunya yok :))

    Sevgili Yey;

    Değerlerin çok iyi. Gerçekten kıskandım diyebilirim:)

    52 litrelik bir depo mazotla uzun yolda 1200 km yapabilmek her babayiğidin harcı değildir.

    52* 4 tl = 208 tl / 1200 = 0,173 kuruş. Yani km de 0,173 kuruş yakıyorsun. Bu çok iyi bi değer.

    İstanbul trafiğinde benim ortalamam 6,4. Bir depoyla da yaklaşık şehir içi 750 km gidebiliyorum. Ortalama 630 km yol yaptıktan sonra ışık yanıyor. Ancak gittiğim mesafeler çok kısa.

    Bu arada 6 litre yakan adam araba kullanmasını bilmiyor demişsin. Buna ne yazık ki katılmıyorum. Bu araba için bu değer çok normal. Kendisi zaten 1360 kg. Yolcu da ortalama 80 kg olsa alsana 1,5 ton. 1,6 motor için değer düşük bile diyebiliriz.

    Bu arada arabam 2009 r-desing. Bakımları aksatılmadan sürekli serviste yapılmıştır, çok şükür de bir arızası yoktur.

    Erhan,

    İyi bir makine bulursam en kısa zamanda aracın fotoğraflarını çekip burada yayınlarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antrepocu

    quote:

    Orijinalden alıntı: YEY

    1 yildir 2010 model c30 drive manuel 1.6 dizele biniyorum. Ortalamam sehir ici/disi karisik 4.9 litre civarinda. Sadece uzun yol yaparsam 1 depoya 1200 km yaptim.(ist-bodrum) Full sehir ici klima dur kalkta ise 850 km ye kadar dustu ama daha dusugunu hic gormedim.Genel olarak 1 depoya karisik kullanimla 1000 (+-50 km oynuyor ) gidiyorum.1 depo 50 litre. Dikkatinizi cekerse kurus tl falan yazmadim,bilgiler guncel kalsin diye.Aracim R-Design ve 17 jantli ve tabi edrive olmasininda etkisi var asiri az yakmasinda.


    Kisacasi uzun yolda 4.0 litre, agir sartlarda ise 5.8 litre yaktim. Son 10000 km ortalamam ise 4.9-5 arasinda gidip geliyor. Bu araca 6 litre yaktiracak adam ya araba kulllanmayi bilmiyordur ya da arabasi bozuktur.

    Not 1: Sehir ici dedigim istanbuldan bahsediyorum. Istanbulun sehirdisi yollari =Ankaranin sehir ici trafigidir :) buda boyle biline

    Not 2: Motorum 2010 makyajsiz yani 1.6 110 hp 5 ileri vitesli olanlardan. Yeni motor 115 hp 8 valf 6 ileri olan motorun %5 daha fazla yaktigi dogrudur.

    Not 3: Yukarida 2.5 litreden falan bahsedilmis ama anlik olarak 2.5 falan gormek o aracin 2.5 litre tukettigi anlamina gelmiyor maalesef :) Basit bi hesapla eger ortalama 2.5 litre yakiyorum diyen bir babayigit varsa 1 depoya (depo 50 litre) 50 / 2.5 tan= 2000 km yapmasi gerekir ki oyle bir dunya yok :))

    Sevgili Yey;

    Değerlerin çok iyi. Gerçekten kıskandım diyebilirim:)

    52 litrelik bir depo mazotla uzun yolda 1200 km yapabilmek her babayiğidin harcı değildir.

    52* 4 tl = 208 tl / 1200 = 0,173 kuruş. Yani km de 0,173 kuruş yakıyorsun. Bu çok iyi bi değer.

    İstanbul trafiğinde benim ortalamam 6,4. Bir depoyla da yaklaşık şehir içi 750 km gidebiliyorum. Ortalama 630 km yol yaptıktan sonra ışık yanıyor. Ancak gittiğim mesafeler çok kısa.

    Bu arada 6 litre yakan adam araba kullanmasını bilmiyor demişsin. Buna ne yazık ki katılmıyorum. Bu araba için bu değer çok normal. Kendisi zaten 1360 kg. Yolcu da ortalama 80 kg olsa alsana 1,5 ton. 1,6 motor için değer düşük bile diyebiliriz.

    Bu arada arabam 2009 r-desing. Bakımları aksatılmadan sürekli serviste yapılmıştır, çok şükür de bir arızası yoktur.

    Erhan,

    İyi bir makine bulursam en kısa zamanda aracın fotoğraflarını çekip burada yayınlarım.

    Merhaba ,

    6 litre yakan bu arabayi kullanmayi bilmiyor derken aslinda sunu kastettim, ekonomi yapmayi hedefleyerek bunun bilincinde surup 6 ve uzeri yakan belli trickleri yakalayamiyordur demek istedim. Kusuruma bakmayin ben eksik ifade etmisim :) Yoksa normalde sag ayagimizi trafikte rahat alistirirsak (sert & acele kalkislar ve buldugumuz her bos yolda sol serit max hiz +180-200 gibi ) :)) ve asiri kisa yolculuklar yaparsak arac cok daha fazla yakacaktir muhakkak.. Benim max hizim 120 dir.Ekonomi hizim ise 110 dur.Araci kamyon gibi hizlandiririm :) Ama mutlaka acele ve top speed yaptigimiz oluyor. Bu tarz %80 sakin %20 agresif kullanim ile 5 litreyi asmiyorum kesinlikle.

    Acikcasi ben kontagi actigim anda minimum 45-50 km yapiyorum.(gittigim yerler ve evimin lokasyonu itibariyle) ama hic 850 km altinda menzile sahip olmadim :)

    Bu arada edrive olmayan araclar biraz daha fazla yakiyor. Nerden mi biliyorum ? :) bundan 2 onceki aracim 2008 c30 dizeldi :) 16 jantli duz bi arac olmasina ragmen su anki 2010 model 17 jantli e-drive r design aracimla yakaladigim ekonomiyi o aracimla yakalayamiyorum.. Bunda vites degistirme esnasinda ekranda cikan oklari takip etmenin faydasi buyuk. Cunku sakin kullanimda arac 1800-1900 lu devirlere gelince ust vitese gecmemi istiyor hep



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YEY -- 5 Eylül 2012; 15:29:21 >




  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.