Şimdi Ara

Volkswagen Passat Tarihi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
1
Favori
12.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 43
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 8
  • Ortalama Mesaj Aralığı 71 gün 9 saat 42 dakika
  • Toplam Okunma Süresi 326
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 43
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • meke (8 mesaj) Hayvansı Terlik (3 mesaj) Taner Göde (2 mesaj) okyaypay (1 mesaj) bravoecho (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Mobil (1 mesaj)
  • @
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Emekli Yönetici
    5985 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Wikipedia TR için çevirisini yaptığım, bir çok yerine katkıda bulunduğum ve çok şey öğrendiğim Passat tarihini sizlerle de paylaşmak istedim. Format olarak orjinal halini görmek isteyenler Wikipedia'ya bakabilirler. Bu makaleye katkıda bulunmak isteyen veya yanlış bulan ve düzeltme yapmak isteyen herkese açığım. Çekinmeden belirtin lütfen.



    meke













    Üretici = Volkswagen

    Üretim yılı = 1973 � günümüze kadar

    İsmi Nereden Geliyor = Alize Rüzgarları

    Sınıfı = 1973-1981: küçük aile arabası / Kompakt sınıf 1982-günümüz: geniş aile arabası / Orta sınıf araç

    Amblemin Anlamı = Halk ve Araba anlamına gelen Volk ve Wagen kelimelerinin baş harfleri

    Alternatif isim = Volkswagen Dasher Volkswagen Quantum Volkswagen Santana Volkswagen Corsar Volkswagen Magotan Volkswagen Carat Ford Versailles Ford Galaxy Ford Royale

    Atası = Volkswagen Type 3 Volkswagen Type 4 Volkswagen K70



    Volkswagen Passat, Volkswagen AG ("VW") tarafından 1973 yılından beri çeşitli formlarda üretilen bir aile arabasıdır. Volkswagen Golf/Volkswagen Jetta ile Volkswagen Phaeton arasında kalan bir modeldir ve şu anda Almanya'da bulunan Emden ve Mosel/Zwickau fabrikalarında üretilmektedir. Normalde Avrupa ve Kuzey Amerika pazarlarında Passat olarak bilinen araç, Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar ve Carat isimleriyle de satılmıştır.



    Passat, Almanca'da Alize Rüzgarları anlamına gelmektedir.



    Her ne kadar Passat'ın ilk jenerasyonu kompakt sınıf/küçük aile arabası sınıfı olsa da, ikinci jenerasyon boyut olarak büyümüş ve orta sınıf/geniş aile arabası haline gelmiştir.



    Passat, bir sedan model olarak her zaman Volkswagen'in en önemli modelleri arasında olmuştur. 1973 yılında ilk Passat lansmanı Volkswagen Beetle Beetle satışlarının azaldığı, arkadan motorlu, daha büyük ve hava soğutmalı Volkswagen Type 3 ve Volkswagen Type 4 (411 ve 412) modellerinin pazarda eski teknoloji kaldığı yıllara denk gelmektedir.



    1964 yılında Audi'yi satınalması ile Volkswagen önden çekişli arabalar veya su soğutmalı motorlar gibi yeni araç teknolojileri geliştirme imkanına kavuştu. Bu geliştirmeler sonucunda 1973'te Passat ve 1974'te Golf yeni jenerasyon araçlar olarak üretildi. Açıkcası ilk Passat, Audi Audi 80/Fox temeline dayanıyordu ve 2005 yılına kadar bu geçmişi paylaştılar.



    Mark 1 (B1 platformu)



    İsim = İlk kuşak

    Üretici = Volkswagen

    Üretildiği ülke = Emden, Almanya, (1975-1988 arası Brezilya)

    Üretim yılı = 1973

    Üretimin bittiği yıl = 1981

    Muaddilleri = Audi 80 Audi 80/Fox

    Sınıfı = Küçük aile arabası / Kompakt sınıf

    Alternatif isim = Volkswagen Dasher

    Tasarımcı = Giorgetto Giugiaro

    Kasa = 2-kapı Sedan, 3-kapı hatchback, 4-kapı Sedan, 5-kapı hatchback, 5-kapı station wagon

    Platform = Volkswagen B1 platformu

    Motor = 1.3 lt, 1.5 lt, 1.6 lt benzinli, 1.5 lt dizel











    Avrupa

    İlk VW Passat lansmanı 1973'te yapıldı. Hem 2, hem 4 kapılı sedanlarla beraber, onlara benzeyen 3 ve 5 kapılı versiyonları da mevcuttu. Tüm kasalar İtalyan tasarımcı Giorgetto Giugiaro'nun modern tasarımıyla şekillendirildi. Arka kısmı yatık bir spor araba olan bu tasarım mekanik olarak Audi 80'e muadildi. Tüm Passat modellerinin birbirine benziyor olması alışıldık bir durum değildi. 5 kapılı station wagon ise 1974'te piyasaya çıkartıldı. Passat Audi 80'in bir türeviydi ama Audi tasarımı daha konservatif çizgilere sahip olduğundan Passat ile farklı araçlar olarak algılandılar. Avrupada Passat modele göre 2 kare ve 2 yuvarlak 7" farlar ile, veya 4 yuvarlak 5,5" farlar ile imal ediliyordu.



    Passat, zamanında en modern aile arabaları arasında bulunurken, aynı zamanda Volkswagen Type 3 ve Type 4 yerine geçmişti. 1974 yılında Wheels magazine tarafından yılın arabası seçilmişti. Audi 80 1 yıl evvel aynı ödüle layık görülürken, platformun adı artık Volkswagen B platformu olmuştu.



    Passat Sıralı tip motor 4 silindir çeşitleri olarak 1.3 lt, 1.5 lt, ve 1.6 lt Benzinli motor seçeneklerine sahipti. Bu motorlar aynı zamanda Audi 80'de önden çekişli olarak kullanılırken, bir Audi klasiği olan 4-ileri manuel şanzıman veya 3-ileri Otomatik şanzımanlı olarak satılıyordu.



    Önde MacPherson tipi Amortisörleri bulunan araç arkada sabit aks/yay ikilisi ile donatılmıştı.



    Üstten tek egzantrikli 1.5 lt motor 75 PS üretiyordu ve 1975'te 1.6 lt olarak kullanılmaya başlandı. Büyüyen motor ile emisyon oranları aşağıya çekildi ancak güç üretimi 70 PS oldu. 1976 yılında Robert Bosch GmbH Bosch tarafından geliştirilen enjeksiyon sistemi ile donatılan 1.6 lt, 78 PS güç üretiyordu.



    Kuzey Amerika

    Kuzey Amerika'da araç Dasher ismi ile satılıyordu. 3 kapılı hatchback modeli 1974 de Kuzey Amerika piyasasına sürüldü.

    Tüm modeller 1977 yılında makyaja tabi tutuldu ve iç tasarım değiştirildi. Ayrıca dış görünümde 4 yuvarlak veya 2 kare far gibi bazı değişiklikler yapıldı. Bu revizyon Brezilya'da satıldı, 1980'lerde Irak'a yollandı. Nijerya'da da bir miktar üretildi.



    1979'da Volkswagen Golf için 1.5 lt'lik Dizel motor duyuruldu. Bu motor 1130 kg'lık araç için 48 PS güç üretiyordu ve 0-100 km/h hızlanmasını 19,4 sn'de tamamlayabiliyordu. Benzinli versiyonun 0-100 km/h hızlanması ise 13,2 sn idi.



    Brezilya

    Passat Brezilya'da 1975-1988 yılları arasında üretildi. 1986 yılında 1.6 lt ve 1.8 lt motorlar veya 5-ileri şanzıman gibi pek çok yenilik B2 platformu için duyuruldu. Passat GTS adında ve 1.8 lt motorlu spor bir versiyon da bu yenilikler arasındaydı.





    Mark 2 (B2 platformu)



    İsim = İkinci kuşak

    Üretici = Volkswagen

    Üretildiği ülke = Emden, Almanya, (1984-2004 arası Çin)

    Üretim yılı = 1981

    Üretimin bittiği yıl = 1987

    Muaddilleri = Ford Versailles, Ford Royale, Ford Galaxy

    Sınıfı = Küçük aile arabası / Kompakt sınıf

    Alternatif isim = Volkswagen Quantum, Volkswagen Santana, Volkswagen Corsar

    Tasarım = Önden Motor, Önden Çekiş / 4 Çeker

    Kasa = 3-kapı hatchback, 4-kapı Sedan, 5-kapı hatchback, 5-kapı station wagon

    Platform = Volkswagen B2 platformu

    Motor = 1.3 lt, 1.5 lt, 1.6 lt, 1.8 lt, 2.0 lt, 1.9 lt 5 silindir, 2.0 lt 5 silindir Syncro, 2.2 lt 5 silindir benzinli, 1.5 lt Dizel, 1.6 lt Turbo Dizel, 1.8 lt Dizel

    Aktarım = 3-ileri Otomatik şanzıman / 5-ileri Şanzıman

    Uzunluk = 4,54 mt (GL), 4,59 mt (GL Syncro)

    Aks aralığı = 2,55 mt

    Genişlik = 1,7 mt (GL), 1,69 mt (GL Syncro)

    Yükseklik = 1,39 mt (GL), 1,47 mt (GL Syncro)

    Yakıt tankı = 60 lt











    İkinci jenerasyon Volkswagen Passat 1981'de yola çıktı. B2 platformu olarak isimlendirilen bu yeni platform daha uzundu ve dikdörtgen farları ile kolaylıkla uzaktan algılanıyordu. Kuzey Amerika'da 1982 yılında Quantum olarak satışa çıkan araç, Meksika'da 1985-1988 yılları arasında Corsar olarak satıldı. Güney Afrika'da sedan ve station wagon modelleri 1987'ye kadar üretildi.

    Image:Volkswagen Passat B2 Variant Cambridge.jpg thumb left Volkswagen Passat B2 Variant



    Station wagon ve hatchback modelleri kadar, klasik sedan da 1985 yılına kadar Avrupa ve Çin pazarlarında Volkswagen Santana ismiyle satıldı. Kuzey Amerika pazarında ise Quantum 3-kapı hatchback, 4-kapı sedan ve station wagon olarak satılırken, 5-kapı hatchback hiç satılmadı ve 3-kapı hatchback modeli 1 yıl içinde satıştan kaldırıldı.



    1986'da ufak bir makyaj gören seri, sedan modeli ile artık Passat olarak tanınıyordu ve diğer modelleri ile aynı ön yüze sahipti.



    Motor seçenekleri ilk kuşağa göre daha fazlaydı. 5 silindirli Audi 2.0 lt benzinli, 1.9 lt benzinli ve dizel yanında bir evvelki kuşaktaki tüm seçenekler mevcuttu. 2.0 lt GLS 115 PS güce sahipti ve VW'nin 4WD 4 Çeker sistemi olan ''syncro'' ile donatılmıştı. ''syncro'' Kuzey Amerika pazarında sadece station wagon olarak ve 5 silindir motorlarla satılıyordu.



    Brezilya

    1991, Volkswagen Brezilya Ford Brezilya ile işbirliğine başladı. 3.cü kuşak Passat yerine 2.kuşak şekilli sedan ve station wagon kullanıldı ve ön ızgara, ön kısım, arka kısımlarda değişiklik yapıldı. Bu sayede modern ve 3.kuşak Passat gibi duran ama bazı otomobil uzmanlarını bile şaşırtan eski kuşak makyajı yapılmış oldu. Bu anlaşma ile aynı araç Brezilya'da Ford Versailles, Arjantin de Ford Galaxy adıyla satıldı. Sadece Brezilyaya mahsus bir station wagon tasarımı yapıldı ve Ford Royale adıyla satıldı. Bu model orjinalden 2 kapılı olmasıyla da ayrılıyordu. Brezilya'da popüler araçlar olmasına rağmen VW 2 kapılı station wagon modelini kendi modelleri ile rekabet etmemesi için 4 kapı olarak çıkartmadı.



    Brezilya'lı Santana/Quantum modelleri kendi pazarlarında çok satan ve beğenilen modeller oldular, öyleki VW daha yeni kuşak Passat'ı duyurduğunda bile bu ilgi azalmadı. B2 platfomu 2002 yılına kadar VW üretiminde yer aldı. Santana, popülerliğine rağmen teknolojik sebeplerden dolayı Temmuz 2006 itibariyle emekliye ayrıldı.



    Çin

    Çin'li Santana Avrupa B2 Passat tasarımına sahipti ve VW Çin tarafından 1986'dan beri ufak değişikliklerle üretimine devam edildi. Aslen Çin üretimi Santana 1980 tasarımına benziyordu. 1990'ların sonuna gelindiğinde Şangaylı üretici ABS gibi yeni özellikler ekleyerek başarılı satışlarına devam etti.



    Bu model özellikle taksi kullanımında tercih ediliyordu.



    1991 yılında Volkswagen Santana 2000, VW Brezilya işbirliği ile üretime girdi ve 1995 yılında seri imalata sokuldu. Volkswagen Santana 3000 modeli, ilk VW Çin tasarımı olarak 2004 yılında üretimine başlanan model oldu.



    Brezilyalı Santana ile Çinli Santana iki ülke arasında işbirliği ile geliştirildi ancak Çinli versiyon daha geniş aks aralığına sahipti.



    Japonya

    Santana modeli Japonya'da Nissan lisansıyla da üretildi. Silecekler gibi ufak tefek Nissan parçaları hariç tümüyle VW ürünü idi.





    Mark 3 (B3 platformu) (1988�94)



    İsim = Üçüncü kuşak

    Üretici = Volkswagen

    Üretildiği ülke = Emden, Almanya ve Slovakya

    Üretim yılı = 1988

    Üretimin bittiği yıl = 1993

    Sınıfı = Büyük aile arabası / Orta büyüklükte araç

    Tasarım = Önden Motor, Önden Çekiş / 4 Çeker

    Kasa = 4-kapı Sedan, 5-kapı station wagon

    Platform = Volkswagen B3 platformu

    Motor = 1.9 lt Turbo Dizel, 1.6 lt Turbo Dizel, 2.0 lt 16 valf , 1.8 lt, 2.8 lt VR6, 1.8 lt G60 Kompresör

    Aktarım = 4-ileri Otomatik şanzıman / 5-ileri Şanzıman

    Uzunluk = 4,57 mt

    Aks aralığı = 2,62 mt

    Genişlik = 1,7 mt

    Yükseklik = 1,42 mt

    Yakıt tankı = 70 lt









    Üçüncü kuşak Passat, 1988'de Avrupa'da, 1990'da Kuzey Amerika'da ve 1995'te Güney Amerika'da piyasaya çıktı. Yuvarlak hatları, kutu gibi selefine göre devrim niteliği taşıyordu. Ford Sierra'nın öncülüğünü yaptığı jöle kalıbı tasarımına sahipti. Ön kısımda radyatör ızgarasının olmayışı eskiden imal edilen Volkswagen Type 4 gibi arkadan motorlu modelleri anımsatsa da, aslında modern çizgileri vardı.



    Tamamen VW tasarımına sahip bir platform kullanan ilk Passat Mark 3 olmuştu. VW terminolojisinde B3 olarak adlandırılan bu platform, aslında VW A platformundan oluşturulmuştu. A platformu daha küçük bir model olan Golf için kullanılmaktaydı. Aslen pek çok parça ortak olarak kullanılıyordu. 4 kapı ve 5 kapılı station wagon modelleri üretiliyordu ve tüm Dünyada Passat ismiyle satılmaya başlandı.



    Modeller

    Enjeksiyonlu motorlar kullanımı daha iyi performans sunarken Karbüratör kullanımının yerine geçmişti. Motorlar enine montaj yapılıyordu ve aracın alt aksamı VW Syncro 4WD 4 Çeker montajına uyumluydu. Motor seçenekleri GL modelinde 2.0 lt 16V, CL modelinde 1.8 lt, GLX modelinde ise yeni 2.8 lt V tipi motor VR6 olarak belirlenmişti. 2.8 lt V tipi motor VR6 Golf ve Corrado modellerinde de kullanılıyordu. Passat VR6 motor ile 224 km/s sürate çıkıyordu. 1.8 lt Süperşarj Kompresör G60 model motor ise sadece Amerika pazarı için syncro modelinde kullanılıyordu. 1.9 lt Turbo Dizel motor seçeneği de mevcuttu.



    Rusya pazarında bu kuşak "kızak" ismiyle anılıyordu çünkü ön kaput ters çevrilmiş kızağa benziyordu. 1990'ların başında ise Ruslar için 2.el pazarında çok popüler bir model olmuştu.





    Mark 4 (B4 platformu) (1995�97)



    İsim = Dördüncü kuşak

    Üretici = Volkswagen

    Üretildiği ülke = Emden, Almanya ve Slovakya

    Üretim yılı = 1994

    Üretimin bittiği yıl = 1997

    Sınıfı = Büyük aile arabası / Orta büyüklükte araç

    Tasarım = Önden Motor, Önden Çekiş

    Kasa = 4-kapı Sedan / 5-kapı station wagon

    Platform = Volkswagen B4 platformu

    Motor = 2.0 lt 8 valf, 2.8 lt VR6, 1.8 lt benzinli, 1.6 lt Turbo Dizel, 1.9 lt TDI

    Aktarım = 4-ileri Otomatik şanzıman / 5-ileri Şanzıman

    Uzunluk = 4,61 mt (sedan), 4,59 mt (station wagon)

    Aks aralığı = 2,62 mt

    Genişlik = 1,71 mt

    Yükseklik = 1,43 mt (sedan), 1,49 mt (station wagon)

    Yakıt tankı = 70 lt









    Mekanik olarak Mark 3 ile benzer olsa da, bu modelin camlar hariç tüm tasarımı yeniydi. En büyük değişiklik ise, diğer VW modelleri gibi ön kısıma eklenen radyatör ızgarası olmuştu. İç kısımda da pekçok değişiklik yapılmıştı. Sürücü ve yolcu Hava yastığı gibi ilaveler ile güvenlik arttırılmıştı.



    Araç direkt enjeksiyon tekniğinde çalışan Dizel motor'a sahipti ve VW terminolojisinde TDI olarak adlandırılıyordu. 1.9 lt Turbo Dizel motor TDI Sıralı tip motor 4 silindir olarak 1900 devirde 210 nm tork ve 3750 devirde 90 PS güç üretiyordu. Amerikan EPA standartlarına göre tüketimi 5.2 lt/100 km olarak ölçülmüştü. Buna göre 70 lt depo ile Kuzey Amerika pazarı için bir ilk olan 1300+ km yapılabiliyordu. Ekonomikliği ve Biyoyakıt kullanabilmesi sayesinde bugün TDI motorlu Passat'lar yoğun ilgi görmektedir. Bu platformun station wagon modeli ise 1996-1997 yılları arasında sedanın aksine 1000 adetten daha az satılmıştır.



    Modeller

    Avrupa'da L, CL, GL, GT ve VR6 modelleri bulunuyordu ve bu modeller kombine edilebiliyordu. Örneğin GL modeli VR6 olarak satın alınabiliyordu. ABD için GLS, GLX ve TDI olarak 3 model mevcuttu. GLX versiyonu 2.8 lt V tipi motor VR6 ile satılıyorken, GLS 2.0 lt 8 valve, TDI 1.9 lt Turbo Dizel motor olarak satılıyordu.



    Passat'ın Kanada versiyonları, Avrupa ülkeleri için üretilenlere benzerken, ABD versiyonlarından ayrıydı. Bunun sebebi ise ülkeler arası ticari anlaşmalardı. Buna rağmen Kanada 1.6 lt Turbo Dizel motor ve 1.8 lt benzinli Sıralı tip motor 4 silindir'u ithal etmedi.



    Meksika versiyonlarında benzinli 2.0 lt 8 valf Sıralı tip motor 4 silindir ve 2.8 lt V tipi motor VR6 motorlar GL ve GLX donanımlarıyla alınabiliyordu ancak Passat'ın Almanya'da üretilmesi ve ithal araçların vergilerinin farklı olması sebebiyle Meksika'da üretilen VW araçlarından daha pahalıya satılıyorlardı.





    Mark 5 (B5 platformu) (1996�2001), Mark 5 (B5.5 platformu) (2001�05)



    İsim = Beşinci kuşak

    Üretici = Volkswagen

    Üretildiği ülke = Emden, Zwickau Mosel/Zwickau Almanya ve Slovakya

    Üretim yılı = 1996

    Üretimin bittiği yıl = 2005

    Muaddilleri = Audi A4, �koda Auto Superb, Audi S4

    Sınıfı = Büyük aile arabası / Orta büyüklükte araç

    Tasarım = Önden Motor, Önden Çekiş / 4 Çeker

    Kasa = 4-kapı Sedan / 5-kapı station wagon

    Platform = Volkswagen B5 platformu

    Motor = 1.8 lt 20 valf Turbo, 2.0 lt, 2.3 lt VR6, 2.8 lt 30 valf V6, 4.0 lt W8 benzinli, 2.5 lt V6 Turbo Dizel 180 HP

    Aktarım = 5-ileri Otomatik şanzıman / 5-ileri Şanzıman

    Uzunluk = 4,68 mt (2001-05 station wagon), 4,7 mt (2001-05 sedan), 4,67 mt (1998-2000 sedan), 4,66 mt (1996-2000 station wagon)

    Aks aralığı = 2,7 mt

    Genişlik = 1,74 mt (2001-05), 1,73 mt (1996-2000)

    Yükseklik = 1,49 mt (station wagon), 1,46 mt (2001-05 sedan), 1,45 mt (1998-2000 sedan), 1,48 mt (2002-05 Sıralı motor kullanmayan station wagon'lar)









    Tamamen yenilenen 5.ci kuşak Passat B5 platformu üzerinde 1996 yılında Avrupa'da ve 1998 yılında Kuzey Amerikada piyasaya sürüldü. Klasik stilde uzunlamasına motor vardı ve güç önden çekişle yere aktarılıyor iken ilk iki kuşakta kullanılan Audi 80 gibi 1995 sonrasında Audi A4 ile aynı platformu kullanmaya başlamıştı.



    Tasarım olarak Passat, 5.ci kuşakla yeni bir akım başlatmıştı. Bu akım ilk ''VW Concept 1''de görücüye çıkmış, o yıllardaki yeni modellere yansıtılmış ve Golf IV, VW Bora ve Polo IV ile uygulamaya geçmişti. Yuvarlak hatlar, eğik ön cam, alt tasarım gibi özelliklerin birleşimiyle Passat sedan 0,27 Cw lik rüzgar direnci katsayısına sahiptir. Aerodinamik (otomobil) Aerodinamik olarak bu oldukça iyi bir değerdir ve örneğin Chevrolet Corvette C6'nın 0,29 Cw değerine göre daha ekonomiktir.



    Araç 4 kollu ön Süspansiyon sistemine sahipti ve ''torque steering'' olarak bilinen ön bölümün kontrolsüzce yönlenmesi sorununa çare olarak geliştirilmişti. 4WD 4 Çeker daha sonra geliştirildi, ıslak zeminlerdeki çekiş kaybını azaltan kilitli Torsen diferansiyel içeriyordu ve opsiyon olarak sunuldu. Aynı sistem hem A4 hem A6 da kullanılıyordu. Güç 1.8 lt 150 HP Turboşarj motor veya 2.8 lt 190 HP V tipi motor V6 ile sağlanıyordu. Passat ve A4 için kullanılan 1.8 lt'lik motor dik yerleştirildiği için yatay yerleştirilen modele göre daha az yağ kapasitesine sahipti. Bu sebepten dolayı, tam sentetik yağ kullanılmazsa yağ tortulanması yapıyordu. Modeller hem 5 ileri düz, hemde 5 ileri otomatik şanzıman ile satın alınabiliyordu.



    2001 Makyajı (B5.5 Platformu)







    Avrupa

    2001 yılının yaz aylarında Passat makyaj operasyonuna tabi tutuldu. 5.5 olarak isimlendirilen bu kuşağın kapsamı bazı ufak stil değişiklikleri ve mekanik alternatifler olarak sınırlı kaldı. Kaportanın çoğu parçası aynı kalırken, farlar, tamponlar, fren lambaları ve krom aksesuarlar araca yeni bir görünüm kazandırmayı başarmıştı.



    4.0 lt 275 HP W tipi motor W8 motor, 2002 yılında piyasaya sürüldü ve standart olarak 4WD 4 Çeker yürüyen aksama sahipti. Passat için 2004 yılına kadar kullanılan bu motor ile W tipi motor çalışmaları devam etti ve hem VW Phaeton, hem de A8'de kullanılan 12 silindirli W tipi motor W12'a, hem de Bugatti Veyron'da kullanılan 16 silindirli W tipi motor W16'a zemin yarattı.



    Kuzey Amerika

    2004 yılında yeni ve güçlü 2.0 lt Turbo Dizel motor TDI üretimi başladı. 136 HP gücündeki bu motor ile Amerika pazarına da giren VW, bu pazarda "Orta büyüklükte araç" sınıfında satılan yegane dizel araca sahip olmuştu.



    Çin

    1999 yılında daha uzun şaseli bir versiyonu Şangaylı VW tarafından piyasaya sürüldü ve devamında bu şase �koda Auto Superb için de kullanıldı. Her iki model için B5 şasesi 100 mm uzatıldı, dolayısıyla kasa uzunluğu da 100 mm uzamış oldu. 2005 yılında Passat Lingyu ismiyle makyaj gören Çin versiyonları, benzinli 1.8 lt 20 valf TurboşarjSıralı tip motor 4 silindir, 2.0 lt Sıralı tip motor 4 silindir, 2.8 lt 30 valf V tipi motor V6'lar ile satılıyordu.



    Modeller

    İngiltere'de modeller E, S, Sport, SE, V5 ve V6 idi. E modeli sadece 1.6 lt 105 HP motora sahipken, S ve Sport modelleri 1.6 lt, 1.8 lt, 1.8 lt 20 valf Turbo ve 2.0 lt benzin veya 90, 100, 110, 115 ve 130 HP'lik 1.9 TDI motora sahipti. S modeli otomotiv basını tarafından donanım açısından çok beğeniliyordu ve "What Car?" dergisi S 1.8'i 1999'un en iyi aracı seçti.

    SE modeli, S modeli ile aynı motor seçeneklerine sahipken donanım seviyeleri daha yüksekti. V5 modeli 2.3 lt V tipi motor V5 kullanırken, V6 modeli 2.8 lt V tipi motor V6 benzinli veya hem 150, hem de 180 HP gücünde 2.5 lt V6 Turbo Dizel motor ile satılıyordu.



    Avrupa'da satılan model isimleri, VW'in "yaşam tarzı" felsefesine uygun olarak Trendline, Comfortline ve Highline olarak belirlenmişti. Daha düşük donanım seviyeli bir giriş modeli daha hazırlanararak özel taleplere ve filo müşterilerine satıldı.



    Amerikada satılan modeller 1.8 lt 20 valf Turboşarj, 2.8 V6 veya 4.0 W8 benzinli, 2.0 TDI dizel motorlara sahip GL (2003 sonrası), GLS, GLX ve W8 (2002-2004 arası) oldu. W8 modeli sadece 4WD 4motion olarak satılırken, donanım seviyesi GLX modellerinden daha yüksekti. V6 modeli ve 2004 yılında başlayan 1.8T modeli 4WD 4motion opsiyonuna sahipti. GLX modeli sadece V6 ile satılıyordu.



    Meksika modelleri Avrupa modellerine benziyordu ve gümrük kotalarından dolayı daha yüksek fiyatlarla satılıyordu.



    Seri İmalat Problemi

    2001 yılında B5.5 kuşağı ile beraber ateşleme bobinlerinde bir sorun oluştu. Bu sorun sadece 4 silindirli 1.8T motorlarda ve ateşleme bobinleri "06B 905 115H" seri numarasına sahip ise oluşuyordu. Yeni seri numaraları bir versiyon ile değişim yapılarak çözüm bulundu.





    Mark 6 (PQ46 platformu) (2005 - halen devam)



    İsim = Altıncı kuşak

    Üretici = Volkswagen

    Üretildiği ülke = Emden, Zwickau Mosel/Zwickau Almanya

    Üretim yılı = 2005

    Üretimin bittiği yıl =

    Muaddilleri = Volkswagen Golf Mark 5 (PQ35)

    Sınıfı = Büyük aile arabası / Orta büyüklükte araç

    Tasarım = Önden Motor, Önden Çekiş / 4WD 4 Motion

    Kasa = 4-kapı Sedan (otomobil) 4-kapı Coupe CC 5-kapı station wagon

    Platform = Volkswagen PQ46 platformu

    Motor = Benzinli

    -1.4lt 122 HP TSI

    -1.6lt 100 HP

    -1.6lt 115 HP Direkt Enjeksiyonlu-FSI

    -1.8lt 160 HP TSI

    -2.0lt 150 HP FSI

    -2.0lt 200 HP Turbo FSI

    -3.2lt 250 HP FSI VR6

    -3.6lt 300 HP FSI VR6

    Dizel

    -1.9lt Turbo 105 HP TDI

    -2.0lt Turbo 140 HP TDI

    -2.0lt Turbo 170 HP TDI

    Aktarım = 6-ileri Şanzıman, 6-ileri Tiptronik, 6-ileri DSG, 7-ileri DSG (1,4 TSI)

    Uzunluk = 4,77 mt (station wagon), 4,78 mt (sedan), 4,81 mt (coupe)

    Aks aralığı = 2,7 mt

    Yükseklik = 1,51 mt (station wagon), 1,47 mt (sedan), 1,42 mt (coupe)







    Avrupa

    Son kuşak Passat, 2005 yılında Cenevre Otomobil Fuarında görücüye çıktı ve aynı yıl yaz aylarında Avrupa'da piyasaya sürüldü.

    Yeni PQ46 platformu ile yatay motor yerleşimine dönen VW, Passat için evvelki kuşaklar gibi A4 ile aynı platformu kullanmak yerine artık Golf PQ35 platformunu temel almıştı. PQ46 platformu bazen yanlışlıkla B6 platformu olarak da telafuz edilmektedir, ancak bu evvelki kuşaklarda kullanılan isimlendirmeden kaynaklanmaktadır. Eski kuşaklarda A4 ile aynı platformu kullanan Passat'ın 6.cı kuşağı PQ46 platformu kullanırken Audi B6 (8E) platformu kullanmakta idi.



    Bu kuşak, ilk defa Volkswagen Phaeton ile görülen yeni tasarım anlayışına sahipti ve bir evvelki B5.5 kuşağına göre dramatik iyileştirmeler yapılmıştı. Bazı kesimlerde tasarım hakkında tartışmalar olduysa da, satışlar oldukça arttı.



    4WD 4 Motion modelinde yatay motor platformu, hareketini merkez Torsen diferansiyelinin Haldex çoklu kavramasıyla dağıtıyordu. Bu değişiklik ile yerleşim "Önden Çekişli" modellere daha benzeyen bir yapıdaydı, bu sayede yakıt ekonomisi sağlanırken araç içi yerleşim de daha ergonomik yapılabildi.



    B5 platformundaki Torsen'e göre daha esnek güç dağılımı sağlayan Haldex kavrama ile, 66:34 veya 34:66 oranlı aktarımlarla sınırlı kalınmadı. Haldex aslen reaktif bir sisteme sahip olup, kızaklama veya güç kaybı tespit edilene kadar standart bir "Önden Çekişli" olarak çalışmaktadır. Gücün tamamına kadar oranlarda aktarımı her iki aksa da ayrı ayrı yapabilmektedir. Bu sistem Audi'de Quattro ile aynıdır.



    Direkt Benzin Enjeksiyonu teknolojisinin VW versiyonu olan FSI, hemen tüm Passat benzinli modellerinde kullanıldı. Eylül 2007 tarihinde Frankfurt Otomobil Fuarında R36 modeli gösterildi. Bu model 3.6 lt VR6 motora sahipti ve 300 HP güç ile 0/100 hızlanmasını 5,8 sn'de yapabiliyordu.





    Çin

    Pekin Uluslararası Otomobil Fuarında, VW Çin Grubu (FAW-VW) PQ46 platformunda üretilen Passat'ı Magotan ismiyle piyasaya çıkardı.





    Passat CC (Comfort Coupe)

    Passat CC, Passat'ın 4-kapılı Coupe CC versionu olarak hazırlandı ve ilk defa Ocak 2008'de Detroit Otomobil Fuarında görücüye çıktı. Mercedes-Benz CLS, Jaguar XF, Aston Martin Rapide, Porsche Panamera gibi bir model olan CC, sportif coupe ile şık sedanın farklılıklarını ortadan kaldırıyor. Coupe gibi görünen ancak 4 kapılı bir sedan olan CC, 2+2 kişilik oturma düzenine sahip.



    Panoramik cam tavan, yeni ön yüz ve yeni arka tasarıma sahip olsa da CC, PQ46 platformunu ve mevcut motor seçeneklerini kullanıyor.







    İlk defa CC'de kullanılan ve yeni bir özellik olan "Şeritte Tutma Asistanı" (Lane Hold Asist), araç dikkatsizlik sonucu şeritten ayrılırsa otomatik olarak devreye giriyor ve direksiyona müdahale ederek aracı tekrar şeridine geri döndürebiliyor. Tiguan ve Touran modellerinde de kullanılan "Park Asistanı" sistemi ile sensörler aracılığıyla kendi kendine park edebilme özelliğine sahip.



    Passat CC için Phaeton modelinden uyarlanan koltuklar sayesinde hem yaz hem de kış ayları için ayrı iklimlendirme yapılabiliyor. Arka koltuk arasında yeni bir eşya saklama gözü bulunuyor.



    Modeller

    Passat CC için motor seçenekleri 1.8lt 160 HP TSI, 2.0lt 200 HP TFSI, 3.6lt 300 HP FSI VR6 benzinli ve 2.0lt 140 HP TDI, 2.0lt 170 HP TDI olarak belirlenmiş durumda. 6-ileri Şanzıman ve 6-ileri Otomatik şanzıman DSG seçenekleri yanında yeni nesil 7-ileri Otomatik şanzıman DSG kullanılması da düşünülüyor.







    Mark 7 (7) (2010 - halen devam)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meke -- 6 Mart 2011; 21:47:28 >



    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    323 Mesaj
    hmmm, passat ve golf tarihlerini okumak her zaman keyif verici,eline sağlık
    |
    |
    _____________________________
    Hayat dersinin okul dersinden farkı,önce testine girip sonra dersi öğrenmendir
  • Yüzbaşı
    887 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: LaRocquee

    hmmm, passat ve golf tarihlerini okumak her zaman keyif verici,eline sağlık
    Tesekkür ederiz Meke, emegine saglik
    |
    |
    _____________________________
    2008 Passat Variant TSi Comfortline Derin Siyah
  • Yarbay
    3322 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Aatabay

    Tesekkür ederiz Meke, emegine saglik

    Alıntıları Göster
    Sevgili kardesim tesekkurlerimi iletiyorum.Masallah cok guzel bir paylasim olmus...
    |
    |
    _____________________________
    İnsanlar bir gün sonra unutulacak şeylerin hafifliği ile meşguller...
  • Yarbay
    4230 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Hayvansı Terlik

    Sevgili kardesim tesekkurlerimi iletiyorum.Masallah cok guzel bir paylasim olmus...

    Alıntıları Göster
    passat ın da golf gibi bir efsane olduğunu gösteren güzel bir paylaşım..teşekkürler.
    |
    |
    _____________________________
    '00 Renault Clio 1.6 RXT
  • Yarbay
    6365 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    passat ın da golf gibi bir efsane olduğunu gösteren güzel bir paylaşım..teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    güzel paylaşım teşekkürler
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    692 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    güzel paylaşım teşekkürler

    Alıntıları Göster
    meke dostum,



    emeğine sağlık

    teşekkürler
    |
    |
  • Binbaşı
    1059 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Alphadog

    meke dostum,



    emeğine sağlık

    teşekkürler

    Alıntıları Göster
    emegıne saglık cok guzel bı paylasım olmus
    |
    |
    _____________________________
    DH 2004
  • Yarbay
    2127 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: M.t.K

    emegıne saglık cok guzel bı paylasım olmus

    Alıntıları Göster
    Meke tebrikler..



    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    132 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: LİTEON

    Meke tebrikler..





    Alıntıları Göster
    Harikasın meke tebrikler..
    |
    |
    _____________________________
    M5A97 R2.0 AMD 970/SB950 AM3+ DDR3 2133MHz (O.C.) USB 3.0 SATA 3.0 || FX X6 6300 Soket AM3+ 3,5GHz 14MB Cache 32nm || SAPPHIRE HD7870 O.C. GDDR5 2GB 256Bit AMD Radeon DX11 || SEAGATE 1TB Barracuda Sata 3.0 64MB Cache 7200Rpm || GSKILL 8GB (2x4GB) RipjawsX DDR3 1600MHz CL9 1.5V Dual Kit || AOC 21.5" E2262Vw GENİŞ EKRAN LED || CORSAIR CARBIDE SERİSİ™ 200R 550W MidT ATX SİYAH ||
  • Yarbay
    2202 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: mbekin

    Harikasın meke tebrikler..

    Alıntıları Göster
    Ellerine sağlık.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2391 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: mertbasaran

    Ellerine sağlık.

    Alıntıları Göster
    iyi olmuş bu çalışma elinize sağlık.
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    136 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: giza

    iyi olmuş bu çalışma elinize sağlık.

    Alıntıları Göster
    eline sağlık, güzel bir çalışma olmuş
    |
    |
    _____________________________
    passat 1.6 fsi comfortline - 2005
  • Emekli Yönetici
    5985 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: tthecurly

    eline sağlık, güzel bir çalışma olmuş

    Alıntıları Göster
    teşekkürler arkadaşlar.



    başlıkta belirttiğim gibi varsa eklemek istediğiniz resim, bilgi, akseuar, TR tarihi vs hemen beklerim.



    Bilhassa _codelinker_ senin epey tecrübeli olduğunu biliyorum, varsa ilaven esirgeme bizden.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    18683 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: meke

    teşekkürler arkadaşlar.



    başlıkta belirttiğim gibi varsa eklemek istediğiniz resim, bilgi, akseuar, TR tarihi vs hemen beklerim.



    Bilhassa _codelinker_ senin epey tecrübeli olduğunu biliyorum, varsa ilaven esirgeme bizden.

    Alıntıları Göster
    Meke, hem tercüman olarak, hem Passat sever olarak, ve hem de Wikipedia'cı olarak kat'i teşekkürlerimi sunarım. Ellerin ders görmesin dostum. Ben de epey bir bilgi toplamış ve bizim forumda yayınlamıştım. Oradan alabileceğin gibi sormana da gerek yok. Bence gayet dolgun ve yeterli bilgi mevcut. Zaten Passat'la bu kadar ilgilenen meraklısı bunları okuduktan sonra VW bayiinin yolunu tutar!



    Selamlar,



    T.G.
    |
    |
    _____________________________




  • Emekli Yönetici
    5985 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Meke, hem tercüman olarak, hem Passat sever olarak, ve hem de Wikipedia'cı olarak kat'i teşekkürlerimi sunarım. Ellerin ders görmesin dostum. Ben de epey bir bilgi toplamış ve bizim forumda yayınlamıştım. Oradan alabileceğin gibi sormana da gerek yok. Bence gayet dolgun ve yeterli bilgi mevcut. Zaten Passat'la bu kadar ilgilenen meraklısı bunları okuduktan sonra VW bayiinin yolunu tutar!



    Selamlar,



    T.G.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode



    Meke, hem tercüman olarak, hem Passat sever olarak, ve hem de Wikipedia'cı olarak kat'i teşekkürlerimi sunarım. Ellerin ders görmesin dostum. Ben de epey bir bilgi toplamış ve bizim forumda yayınlamıştım. Oradan alabileceğin gibi sormana da gerek yok. Bence gayet dolgun ve yeterli bilgi mevcut. Zaten Passat'la bu kadar ilgilenen meraklısı bunları okuduktan sonra VW bayiinin yolunu tutar!



    Selamlar,



    T.G.





    Okuyup, değerini bilenler de takdiri hakeder. Ben de teşekkür ederim.



    benim forumum dediğin yer neresi, bizde girip bakalım.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2119 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: meke

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode



    Meke, hem tercüman olarak, hem Passat sever olarak, ve hem de Wikipedia'cı olarak kat'i teşekkürlerimi sunarım. Ellerin ders görmesin dostum. Ben de epey bir bilgi toplamış ve bizim forumda yayınlamıştım. Oradan alabileceğin gibi sormana da gerek yok. Bence gayet dolgun ve yeterli bilgi mevcut. Zaten Passat'la bu kadar ilgilenen meraklısı bunları okuduktan sonra VW bayiinin yolunu tutar!



    Selamlar,



    T.G.





    Okuyup, değerini bilenler de takdiri hakeder. Ben de teşekkür ederim.



    benim forumum dediğin yer neresi, bizde girip bakalım.

    Alıntıları Göster
    teşekkürler güzel olmuş. okumaktan zevk aldım.
    |
    |
    _____________________________
    "Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"




  • Yüzbaşı
    753 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    teşekkürler güzel olmuş. okumaktan zevk aldım.

    Alıntıları Göster
    bir ilavede benden

    1997-2004 arası model için;

    en büyük sorunu ön takımın çabuk yıpranması ve akis kafalarının çabuk değişmek sorunda kalınması

    gaz kelebeğinin erken bozulması ve tıkanması

    1.8 turbo lu modelin turbosunun çabuk bozulması

    onun dışında kusursuz gibi.
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1230 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: skyclad

    bir ilavede benden

    1997-2004 arası model için;

    en büyük sorunu ön takımın çabuk yıpranması ve akis kafalarının çabuk değişmek sorunda kalınması

    gaz kelebeğinin erken bozulması ve tıkanması

    1.8 turbo lu modelin turbosunun çabuk bozulması

    onun dışında kusursuz gibi.

    Alıntıları Göster
    Şu an 2004 model bi passat'a sahibim.Satıp tekrar passat almayı düşünüyorum ondan sonra gene passat alırım gerçekten çok güzel bi araç.Alırken tereddüt etmiştim ama iyiki almışım...hiç pişman değilim herkesede öneririm...
    |
    |
    _____________________________
    PSN: batuberlin60




  • Yarbay
    4094 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: batuberlin

    Şu an 2004 model bi passat'a sahibim.Satıp tekrar passat almayı düşünüyorum ondan sonra gene passat alırım gerçekten çok güzel bi araç.Alırken tereddüt etmiştim ama iyiki almışım...hiç pişman değilim herkesede öneririm...

    Alıntıları Göster
    eline sağlık
    |
    |
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
Canlı Tv izle
Cancer Clinical Trials
bankalar.org
Radyo Dinle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,234
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.