Şimdi Ara

Volkswagen'e göre Golf 1.5 TSI ACT Bluemotion, yakıt verimliliğinde dizelle yarışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
12.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Volkswagen, yeni Golf serisinde 1.5 TSI ACT Bluemotion adında yeni bir benzinli motora giriş yaptı. Şirketin iddiasına göre bu motor, dizel motorların seviyesinde bir yakıt verimliliğine sahip. Üstelik benzinli motorların daha uygun fiyatıyla birlikte.
     

    Gerektiğinde 2 silindiri durduruyor

    Yeni Volkswagen Golf 1.5 TSI ACT Bluemotion, 130 beygirlik 4 silindirli 1.5 litre TSI motordan güç alıyor. “Aktif Silindir Yönetim” (ACT) sistemine sahip bu ünite, daha iyi yakıt ekonomisi sunabilmek adına gerektiğinde dört silindirden iki tanesini durdurabiliyor. Ancak, bu fonksiyon yalnızca 1400 ile 4000 devir arasında ve 130km/s hızın altında çalışabiliyor. Araç bu moda geçtiğinde, bilgi-eğlence ekranından “2 silindir modu” bildirimiyle sürücüyü bilgilendiriyor.

    Micro-hybrid sistemi bulunuyor 

    Bu ünite 7 ileri DSG şanzımanla tercih edildiğinde “micro-hybrid” adı verilen bir sisteme sahip olarak geliyor. Bu sistem ile birlikte, yokuş aşağı giderken ve benzeri durumlarda sürücünün gaz pedalından ayağını çekmesi ile debriyaj devre dışı bırakılıyor ve motor otomatik olarak duruyor.

     
     
     
     

    Motorun kapalı olduğu zamanlarda 12 voltluk elektrik sistemi ve küçük bir lityum iyon batarya araç içindeki sistemlere enerji sağlıyor. Volkswagen bu sistem sayesinde yakıt tüketiminde 0.4lt/100km gibi bir tasarruf yaşandığını iddia ediyor.

     

    Yeni Volkswagen Golf 1.5 Tsı ACT Bluemotion Avrupa’da hatchback ve station wagon versiyonlarıyla satışa sunuluyor. Şirket, çok güvendiği bu üniteyi ve daha düşük güçteki türevlerini diğer pazarlarda ve pek çok modelinde seçenek olarak sunacak.









  • 25 yıldır takip ederim, her çıkan yeni motor en az %10 daha az yakar, ama nasıl oluyorsa 93 model lada samara veya skoda favorit 6,5 lt ortalama yakarken yeni teknoloji turbolu benzin motorları da 6,5 lt ortalama yakar.
    Not: DSG şanzıman sorunu; siz arabayı ne zaman almışsanız 1 yıl öncesi hep DSG sorunu çözülmüştür.
    150bg ve altı TSI motorların türkiye'de muadili yok denecek kadar az

    muadil bulmak için yurtdışına çıkmanız lazım.c segmenti 1.8-2.0 motorlar tüketim ve performansta TSI'lara yaklaşıyor.ama bu motorlar da ülkemizin çağdışı vergi sistemi yüzünden satılamıyor.uç örnek gerekirse 2.0lt motorlu 192bg'lik cooperS bugün 1.6lt civic'ten az tüketiyor.
  • Volkswagen en çevreci motorunda kendinde olduğunu iddia ediyordu.

  • yav he he. gelsin de İstanbul trafiğinde test edelim neler çıkacak ortaya görelim

  • Forumdakiler normal tsi motor ile zaten dizelden daha az yakıyorlar bununla ekstra yakıt üreteceklerdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verimlilikte bir miktar iyileşme kaydetmiş olabilirler. Rutin testlerde sonucları gozle gorulur oranda ıyı de olabilir. Ama günlük kullanımda dizelle yarışabilecegini sanmyorum.

  • Bu Golf'ün ön tasarımı bana göre kötü falan değil cidden çirkin.

  • 25 yıldır takip ederim, her çıkan yeni motor en az %10 daha az yakar, ama nasıl oluyorsa 93 model lada samara veya skoda favorit 6,5 lt ortalama yakarken yeni teknoloji turbolu benzin motorları da 6,5 lt ortalama yakar.
    Not: DSG şanzıman sorunu; siz arabayı ne zaman almışsanız 1 yıl öncesi hep DSG sorunu çözülmüştür.
  • Konu basligi "Volkswagen'e göre Golf 1.5 TSI ACT Bluemotion, yakıt üretiyor." seklinde degistirilmeli bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakinda kullandikca ureteceklerini de iddia eder bunlar :)

  • çoğu TSI yi kötülüyor ancak yakit/performans olarak bence başarılı bir motor (VW fanı değilim)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSGgate, Dieselgate (en çevreci dizel motorun kendilerine ait olduğunu iddia etmişlerdi sonuç Türkiye dışında ceza yemedikleri/araçlarını toplamadıkları ülke kalmadı) ten sonra Hybridgate lere hazır olalım :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sdelta

    Volkswagen en çevreci motorunda kendinde olduğunu iddia ediyordu.

    çevrecilik ödülü gibi bir şey bile almıştı.
  • O tasarrufu ACT yaşatıyor. Mikro makro diyip gündemde kalmaya çalışıyorlar.

  • Hala sitesinde 1.4 eski motorlar var. 1.5 göremedim. Acaba şu vakitten sonra üretilecek olan Golfler'de mi 1.5 motor alınabiliyor?
  • bu kaçıncı tsi? sayabilen varmı?
    her yeni çıkanın iddiası bir öncekinden verimli olmak.
    ama hepsinin ortak özelliği yağ yakmak.
    servise baş vurup, 4000 km de 1 lt yağ yakıyor şikayetinde bulunanlara; tsi'lerin yağ eksiltebileceği kitapçığımızda yazıyor, deniyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadece iddia ne var bunda ? herkes istanbul da mı yaşıyor ?
    onu bunu geçtim de burda dalga geçenlerde klavye delikanlılığı ile vw yı batıracaktı ne oldu ?

  • yivlik kullanıcısına yanıt
    Sen ancak o araçlara kastira kastira 60 - 70 km hızlarda o litreyi yaktirirsin. Yanımdan geçen TSI miydi diye arkasındaki yazıyı okuyamadığın ufukta kaybolan araba ise yine 6.5 litre yakar ve gideceği yere senden en az 1 saat erken ulaşır. Bu sürate, performansa bu yakılan yakıt değer der. İşte yeni nesil benzinli teknoloji budur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garıbanlar gelmıs yıne :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RelaxedGuy

    Sen ancak o araçlara kastira kastira 60 - 70 km hızlarda o litreyi yaktirirsin. Yanımdan geçen TSI miydi diye arkasındaki yazıyı okuyamadığın ufukta kaybolan araba ise yine 6.5 litre yakar ve gideceği yere senden en az 1 saat erken ulaşır. Bu sürate, performansa bu yakılan yakıt değer der. İşte yeni nesil benzinli teknoloji budur.

    Yazısını okuyamadığımız tsiHarikasın.Himmet ağabey bana yazısı okunmayan tsi alacan mı?


    Sanırsın golf r

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • TSI candir, gerisi heyecan. Bilen bilmeyen herkes konusuyor(marka fanatigi de degilim).

    Varsa şehir içi ortalama 28km hizla 100de 6.2LT tuketen baska bir benzinli motor ve bunu 1340kg agirlikla baş ederek gerceklestirebilecekse soyleyin onu alayim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.