Şimdi Ara

Volkswagen destekli Gotion, katı hal batarya üretimine başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen destekli Gotion, katı hal batarya üretimine başladı
    Volkswagen destekli Çinli batarya üreticisi Gotion High-Tech, kendi geliştirdiği “Jinshi Battery” isimli tamamen katı hal pilinin pilot üretim aşamasına geçtiğini duyurdu. Şirket ayrıca 2 GWh’lik bir seri üretim hattının tasarım çalışmalarına başladığını açıkladı.



    %40 daha yüksek enerji yoğunluğu sunuyor



    8 yıllık bir Ar-Ge sürecinin ürünü olan Jinshi Battery, ilk kez Mayıs 2024’te tanıtılmıştı. Bu pilde sülfür bazlı katı elektrolit kullanılıyor ve mikronize elektrolitler, ultra ince kaplamalı tek kristal katotlar ile üç boyutlu gözenekli silikon anotlar gibi çeşitli malzeme yenilikleri bulunuyor. Gotion’un açıklamasına göre hücre, 350 Wh/kg enerji yoğunluğuna ulaşarak mevcut NMC lityum pillerden yaklaşık %40 daha yüksek enerji yoğunluğu sunuyor. Ayrıca 200°C termal oda, çivi delme ve ezilme gibi zorlu güvenlik testlerinden başarıyla geçiyor.



    Son gelişmeler, şirketin önemli teknik ilerlemeler kaydettiğini gösteriyor. Gotion, 0,2 GWh kapasiteli ilk pilot üretim hattında temel üretim ekipmanlarının tamamını yerel olarak temin ettiğini ve istikrarlı %90 verim oranına ulaştığını belirtiyor. Şirket ayrıca, sülfür elektrolitinin iyonik iletkenliğini yaklaşık %60 oranında iyileştirdiğini ve hücre ön yük basıncını %90 azaltarak üretim kararlılığını yükselttiğini açıkladı. Bir yıllık dayanıklılık doğrulamasının ardından, pilin hücre kapasitesinin ilk prototiplere kıyasla %150 arttığı da belirtiliyor.



    1 milyon kilometre ömür



    Gotion'un katı hal bataryası, 3.000’den fazla şarj döngüsü ile yaklaşık 1 milyon kilometre ömür sunuyor. Paket seviyesinde 280 Wh/kg enerji yoğunluğu sunan batarya, -20°C ile 85°C arasındaki sıcaklıklarda kararlı bir şekilde çalışabiliyor. Şirket, bu pilleri kullanan prototip araçların 10.000 km'den fazla yol testini tamamladığını açıkladı.



    Ayrıca Bkz.Kia, EV3 ile hücre seviyesinde batarya pasaportu testine başladı



    Şirket, planlanan 2 GWh üretim hattının yatırım tutarı ve inşaat takvimi hakkında bilgi paylaşmadı. Ancak analistler, benzer yarı katı batarya projelerine dayanarak maliyetin GWh başına 1,5-2 milyar yuan (yaklaşık 205-273 milyon dolar) aralığında olabileceğini tahmin ediyor. Gotion’un hedefi, 2027’de küçük ölçekli araç entegrasyonunun ardından 2030’da geniş çaplı seri üretime geçmek.



    Volkswagen en büyük hissedarı



    Gotion ayrıca, Çinli hava aracı geliştiricisi EHang ile iş birliği yaparak katı hal teknolojisini düşük irtifa hava araçlarında (eVTOL) kullanmayı planlıyor. Alman otomotiv devi Volkswagen, %24,5 hisse ile Gotion'un en büyük hissedarı konumunda. Dolayısıyla, şirketin katı hal batarya alanında yaptığı atılımlar Volkswagen için de büyük anlam taşıyor.




    Kaynak:https://carnewschina.com/2025/10/13/volkvolkswagen-backed-gotion-reports-solid-state-battery-milestones-begins-2-gwh-line-design/







  • katı hal bataryalarından habire bombalar geliyor bu sıra

    _____________________________
  • Bu yanmayacağı için içten yanmalı araçların yanma olasılığı çok daha yüksek olacak.

    Bu sefer ne diyecekler bakalım fosil seveler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • Vw işlemeyecek yere tezgah açmaz. Katı hal bataryalı araçlar gelirse elektrikliye geçişi düşünebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Katı hal bataryaların yayginlasmasi elektrik araç sektörü için kilit rol oynuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • katı hal batarya tarafında çok ciddi bir rekabet var. ilk araçlar piyasaya çıktı çıkacak. bazı otomobil şirketleri teknolojiyi ağırdan alarak 2030 yılı dese de Çinliler 2026 en fazla 2027 yılında tüm araçlarında kullanacaklardir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Mercedes cla elektrikli nmc batarya ile 673-773km arasında menzil sunuyor.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.