Şimdi Ara

vites oranlari?son disli??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • yaw arkadaslar bu terimler ne anlama geliyo yaw_???



  • Arkadaşım bunu defalarca anlattık biraz forum araştırması yap istersen bulamazsan yazalım ok?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım bunu defalarca anlattık biraz forum araştırması yap istersen bulamazsan yazalım ok?


    kardes vallaha bulamadim yaw bi yaz sana zahmet olcak ama
  • arkadaş bu iş biraz karışık bir iş..vites oranı dediğimiz şey kabaca vites dişlilerinin krank milinin 1 tam dönüşüne olan oranıdır..yani araç 2.viteste iken vites oranı örneğin 2.135 ise(bu kafadan atma bir rakamdır) krank mili bir tam dönüş yaparken 2.vites dişlisi 2.135 dönüş yapıyor demektir...bu da kullanıma devir/dk olarak yansır..son dişli oranı ise arabanın son viteste iken vites dişlisinin krank milinin dönüşüne oranıdır...
  • anlayamadım yani dişli oranı yüksek olunca ii mi kötü mü?
  • karışık değil vites oranı her vites için ayrıdır ve motorun devrini ne kadar azaltıcağını (yada yükselticeğini - eğer overdrive şanzımansa) gösterir. şöyleki motor devri 4000 ise ve vites oranıda 5.00 ise şanzıman çıkışı 800 devirde döner. Ama kayıpları düşünmezsek torku (yani çekişi) 5 kat artar. Bu sayede daha yavaş gideriz ama daha dik bir yokuşu tırmanabiliriz. Son dişli oranı ise daha doğru bir terimle aks oranı (yada diferansiyel oranı) olarak adlandırılır ve şanzımandan sonra devir oranını daha da azaltıp torku arttırmak için kullanılır. örnek aks oranı 3.50 ise motor 4000 devirde dönerken lastikler 800 / 3.50 = 228 devir / dakika hızda döner.
    Bu oranların iyisi kötüsü olmaz araç için uygun olarak imalatçı tarafından seçilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: playdead

    karışık değil vites oranı her vites için ayrıdır ve motorun devrini ne kadar azaltıcağını (yada yükselticeğini - eğer overdrive şanzımansa) gösterir. şöyleki motor devri 4000 ise ve vites oranıda 5.00 ise şanzıman çıkışı 800 devirde döner. Ama kayıpları düşünmezsek torku (yani çekişi) 5 kat artar. Bu sayede daha yavaş gideriz ama daha dik bir yokuşu tırmanabiliriz. Son dişli oranı ise daha doğru bir terimle aks oranı (yada diferansiyel oranı) olarak adlandırılır ve şanzımandan sonra devir oranını daha da azaltıp torku arttırmak için kullanılır. örnek aks oranı 3.50 ise motor 4000 devirde dönerken lastikler 800 / 3.50 = 228 devir / dakika hızda döner.
    Bu oranların iyisi kötüsü olmaz araç için uygun olarak imalatçı tarafından seçilir.



    Gereken açıklama yapılmış zaten teşekkürler play dead arkadaşım..........

    anlamayan varsa daha basitte anlatırız.......




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: playdead

    karışık değil vites oranı her vites için ayrıdır ve motorun devrini ne kadar azaltıcağını (yada yükselticeğini - eğer overdrive şanzımansa) gösterir. şöyleki motor devri 4000 ise ve vites oranıda 5.00 ise şanzıman çıkışı 800 devirde döner. Ama kayıpları düşünmezsek torku (yani çekişi) 5 kat artar. Bu sayede daha yavaş gideriz ama daha dik bir yokuşu tırmanabiliriz. Son dişli oranı ise daha doğru bir terimle aks oranı (yada diferansiyel oranı) olarak adlandırılır ve şanzımandan sonra devir oranını daha da azaltıp torku arttırmak için kullanılır. örnek aks oranı 3.50 ise motor 4000 devirde dönerken lastikler 800 / 3.50 = 228 devir / dakika hızda döner.
    Bu oranların iyisi kötüsü olmaz araç için uygun olarak imalatçı tarafından seçilir.



    Gereken açıklama yapılmış zaten teşekkürler play dead arkadaşım..........

    anlamayan varsa daha basitte anlatırız.......



    :D vallahi anlamadım fiatçı kardeş




  • quote:

    Orjinalden alıntı: turbo_diesel


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: playdead

    karışık değil vites oranı her vites için ayrıdır ve motorun devrini ne kadar azaltıcağını (yada yükselticeğini - eğer overdrive şanzımansa) gösterir. şöyleki motor devri 4000 ise ve vites oranıda 5.00 ise şanzıman çıkışı 800 devirde döner. Ama kayıpları düşünmezsek torku (yani çekişi) 5 kat artar. Bu sayede daha yavaş gideriz ama daha dik bir yokuşu tırmanabiliriz. Son dişli oranı ise daha doğru bir terimle aks oranı (yada diferansiyel oranı) olarak adlandırılır ve şanzımandan sonra devir oranını daha da azaltıp torku arttırmak için kullanılır. örnek aks oranı 3.50 ise motor 4000 devirde dönerken lastikler 800 / 3.50 = 228 devir / dakika hızda döner.
    Bu oranların iyisi kötüsü olmaz araç için uygun olarak imalatçı tarafından seçilir.



    Gereken açıklama yapılmış zaten teşekkürler play dead arkadaşım..........

    anlamayan varsa daha basitte anlatırız.......



    :D vallahi anlamadım fiatçı kardeş




    TAMAM O ZAMAN DAHADA BASİT Bİ ŞEKİLDE ANLATAYIM....ARAÇLARDA DEVİR SAATİ VARDIR GENELDE BUNA DİKKAT ETMİŞSİNDİR. BU SAATTE GÖSTERİLEN MOTORUN KRANK ÇIKIŞINDAKİ DAKİKADA YAPTIĞI DEVİR DİĞER DEĞİŞLE DÖNÜŞÜDÜR. ŞİMDİ BU ORANLARA GEÇELİM. ŞANZIMAN DENİLEN PARÇA YANİ VİTES KUTUSUNUN AMACI ARACI İSTENİLDİĞİ ŞEKİLDE KULLANMAKTIR.öRNEĞİN Bİ RAMPA ÇIKARKEN BİZE HIZDAN ÇOK GÜÇ GEREKİR VE 1. 2. VİTESE GEÇERİZ YADA DÜZ YOLDA GÜÇTEN ÇOK HIZ ÖNEMLİDİR 5. VİTESE GEÇERİZ.......BUNU BİSİKLETİN VİTESLERİ GİBİ DÜŞÜN

    GELELİM VİTES TAHVİL ORANLARINA.

    ÖRNEKLE ANLATALIM 1. VİTES 3.303 DİYOR ÖRNEĞİN. Bu ŞANZIMAN ÇIKIŞININ 1 DEVİR DÖNMESİ İÇİN MOTORUN KAÇ DEVİR ATMASI GEREKTİĞİNİ ANLATIYOR. YANİ SEN 1. VİTESE ALDIN ŞANZIMANIN ÇIKIŞININ 1 DEVİR DÖNMESİ İÇİN MOTORUN 3.303 DEVİR YAPMASI GEREKTİĞİNİ SÖYLÜYOR.Bu oran vites yükseldikçe düşer.Örneğin 2. viteste 2.600 3.viteste 1.800 gibi bunlarda aynıdır ikide şanzımanın bir tur dönmesi için motorun 2.600 devir yapması gerekir.(Bu arada 2.600 gibi yazımlar ikibin altıyüz devir değil iki nokta 600.......)


    Son dişli denilende diferansiyelde bulunan ayna mahruti dişlisinin oranıdır.yani diferansiyelin çıkışı dolayısıyle lastiklerin yaptığı devir sayısıdır......Örneğin 3.405 diyelim tekerlerin 1 devir yapması için şanzımanın çıkışının 3.405 devir dönmesi gerekir...........


    son bir örnekle:


    son dişli oranı 3.00 2.vites tahvil oranı 2.00 olan bir aracı ele alırsak
    tekerlerin bir devir dönmesi için şanzımanın 3 devir yapması lazım şanzımanınsa 2.viteste bir tur dönmesi için motorun 2.00 devir yapması lazım.................


    kısacası 2. viteste lastiklerin 1 tur dönmesi için şanzımanın çıkışının 3 tur motorun ise 6 tur dönmesi gereklidir.


    standart bi kullanıcı ve araç için zaten fabrika en iyi oranı vermiştir eğğer böyleysen pek işine yarayacağı söylenmez bunların yok aracı dahada sportifleştirmek veya yarışa girmek istersen bu oranlarla isteğine göre oynama yapılıyor.......................


    Eğer buradanda anlamadıysan çekinme sor çünki biraz karışık bi konu anlamayabilirsen bu parçaları bilmiyosan.....
    başka bi sorun olursa mail ve msn im fiatci@mynet.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fiatci -- 29 Nisan 2006; 14:54:47 >




  • cok saol kardes
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.