SİZİNDE BELİRTTİĞİNİZ GİBİ FİYAT BİRAZ DAHA UYGUN OLSAYDI KEŞKE OZAMAN SANIRIM ÇOK FAZLA TALEP OLURDU EMİNİM ÇÜNKÜ KALİTESİYLE BUNU HAKEDEN BİR ÜRÜN AMA DEPO DAHİL KOMPLE İTHAL OLMASI VE DEPONUN TÜRKİYEDE YAPILAMIYOR OLMASI BİRAZDA BU FARKI KILIYOR.
quote:
Orijinalden alıntı: erdalmar
quote:
Orijinalden alıntı: yaman06
LPFI sistemi FSİ veya TSİ ya da takılabilecekmi...?
peki çıkış tarihi hakkında ve fiyatı konusunda net birşey söylebilirmisiniz???
HAYIR MAALESEF KESİN BİR TARİH YOK AMA FAZLA UZUN ZAMAN ALMAZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
arkadaşlar herkese müjde artık tsı motorlu araçlarada yeni sistem geliştirildi LPDİ artık benzinle ilk çalıştırmalarada gerek kalmayacak direkt olarak lpg,de çalışacak ve benzin enjektörü kullanılacak yani hem benzin hemde lpg aynı enjektörden geçecek aynı enjektör kullanılacak benzin sarfiyatıda tamamen sıfır olacak sanırım 2 yada 3 ay içersinde türkiyeyede geleceğini umuyorum şuan ECE R115 belgesi almak için son çalışmalar yapılıyor akabinde burayada gelir ve tsı araçlarda artık sorunsuz sürüşlere tasarruflu sürüşlere başlarlar LPFI ve LPDI gelince takılamayan araç kalmayacak yeniliklerde ve yeni günlerde buluşmak üzere.
________________________________________ Bildiğiniz gibi ülkemizdeki yüksek akaryakıt fiyatlarını dizel kullanarak veya LPG dönüşümü yaptırarak herkes veya otomobil kullananların büyük bir bölümü aşmaya çalışıyor. Emme manifoldundan yakıt beslemesi yapan MPI sistemli benzinli motorlara kolay ve zahmetsizda LPG dönüşümü yapılabilirken silindirlere doğrudan yakıt püskürten motorlarda bu şimdiye kadar ya mümkün değildi, ya da %80 LPG/%20 Benzin şeklinde bir çözüm getiriliyordu.
Artık beklemenin sonu geldi. Tamamen yeni bir sistem var.
Hollandalı VIALLE özellikle 1.4 TSI 122 HP motor için
-tamamen % 100 LPG ile çalışan(!) -lpgiyi silindire sıvı halde püskürten(lpi sistemde olduğu gibi) -aracın soğutma suyu sistemine bağlanmayan (!)(lpi sistemde olduğu gibi -doğrudan lpg ile devreye giren. -çok daha az parçadan oluşan
LPdi Liquid Propane direct injection
sistemini 15.09.2009 tarihinde satışa sunmuştur. Bu sistem, belirttiğim gibi, özellikle 1.4 TSI 122 HP motor için geliştirilmiştir. 3 Yılı aşkın süren araştırmalar yapılmış, VIALLE'nin sahip olduğu LPi sisteminin üzerine kurulmuştur. Tak Çalıştır sistemi gibi, çok az parçadan oluşmakta, boru, hortum, evaporatör gibi parçalar bulunmamaktadır. LPG doğrudan motora sevk edilmekte ve tamamen tek yakıt sistemi esasına göre çalışma sağlanmaktadır.
İlk çalıştırma dahi LPG ile yapılmakta, benzine hiç ihtiyaç duyulmamaktadır. Motorun soğutma suyuna hortum ile bağlantı olmadığından ve evaporatör (buharlaştırıcı) bulunmadığından motor bölümünde çok az parça takılmaktadır. Orjinallilk bilhassa ve özellikle bu sistemde muhafaza edilmektedir.
Sistem benzinden bağımsız çalışacak. LPG'yi buharlaştırmadan silindirlere enjekte ettiği (püskürttüğü) için buharlaştırıcı (teknik adı "evaporatör", piyasada ne yazık ki hatalı bir tanımlama ile buna "beyin" diyorlar ama beyin ile hiçbir ilgisi yok) ve buharlaştırıcının ihtiyaç duyduğu radyatördeki sıcak su bağlantıları vb. olmayacak. Montajı daha kolay ve daha hızlı, daha az parça içeriyor ve daha basit ve sağlam...yine aynı depo sistemi kullanılıyor ve yine bakım ve ayar gerektirmiyor lpi,de olduğu gibi.
Umarım zaman kaybetmeden bu konu güncelliğini yitirmez, TEMSA da buna ağırlık veriyor şuanda , VIALLE de LPdi sistem için kısa zamanda ECE R115 onayını almak üzere. Sistem kusursuz çalışıyor, ama bürokrasi biraz ağır ilerliyor sanırım.
Teşekkürler Erdal bey.
1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi ve PRINS VSI DI
rica ederim bende teşekkür ederim katkılarına bunlardan tamamındam bilgim vardı yinede sağol ben ECE R115 belgesini bekliyordum bakalım temsadan net açıklama gelirse sizlerle paylaşacağım sağol tekrar.
VİALLE LPI AYGAZ EURO LPG+PLUS KATKILI TESTLERİ TEMSA TARAFINDAN DEVAM ETMEKTEDİR ŞUANA KADAR HERHANGİ BİR SORUN,LA KARŞILAŞILMADI DİĞER SİSTEMLERDE ÇOK FAZLA YAŞADIĞIMIZ ENJEKTÖR ARIZALARI FİLİTRELERİN TIKANMASI ARACIN ÇALIŞMADAKİ SORUNLARI ARIZA IŞIĞININ YANMASI GİBİ BİR PROBLEMLER YOK.ŞUAN İÇİN GAYET GÜZEL BAKALIM DEVAMINDA NELER OLACAK DİĞER MARKA SIRZLI SİSTEMLERDE BİZİ BAYAĞI ÜZDÜ VE YORDU.
2009 model Yeni Kasa Honda Jazz için Vialle LPG dönüşüm kiti varmı?
güncel fiyat alabilirmiyim colt 2010 için
ben lpi sistem fiyatları ile lpfi sistem fiyatlarının arasında bir fark olacak mı diye sorucaktım??teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: enisbugra
2009 model Yeni Kasa Honda Jazz için Vialle LPG dönüşüm kiti varmı?
üzgünüm şuan için honda araçlarda uygulama yapılamıyor ancak kısa bir süre sonra yeni tip yazılımla uygulama yapılabilecek uygulama yapılamayan araç modeli kalmayacak.
quote:
Orijinalden alıntı: infinite
güncel fiyat alabilirmiyim colt 2010 için
vialle lpi güncel fiyat 1250 euro +kdv,dir 4 cilindir araçlar için ancak colt modellerinde uygun boyutta depo olmadığı için montaj yapılamıyor silindir depo ile uygulama yapılır ama tabi buda bagajınızı kullanamamak demektir maalesef.
Erdal Bey sizin bu Hollanda ekibi çok tembel canım, aylardır Vialle'nin "tüm araçlara uygulanacak" sözünün sonucunu bekliyoruz :) O arada oldu benzin 3,65!..
quote:
Orijinalden alıntı: erdalmar
quote:
Orijinalden alıntı: enisbugra
2009 model Yeni Kasa Honda Jazz için Vialle LPG dönüşüm kiti varmı?
üzgünüm şuan için honda araçlarda uygulama yapılamıyor ancak kısa bir süre sonra yeni tip yazılımla uygulama yapılabilecek uygulama yapılamayan araç modeli kalmayacak.
ben lpi sistem fiyatları ile lpfi sistem fiyatlarının arasında bir fark olacak mı diye sorucaktım??teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: colt uk 6
ben lpi sistem fiyatları ile lpfi sistem fiyatlarının arasında bir fark olacak mı diye sorucaktım??teşekkürler.
tabiki şuan için bunu bilmek zor ancak ürün,ün girişi yapılır ancak ozaman sizlere daha detaylı bilgi verebiliriz hem fiyat ve hemde montajlarla ilgili.sadece şahsi tahminimi belirtmek istersem eğer daha düşük olacak diye düşünüyorum.nedenlerini yine ilerleyen günlerde paylaşabilirim.
quote:
Orijinalden alıntı: erdalmar
quote:
Orijinalden alıntı: colt uk 6 ben lpi sistem fiyatları ile lpfi sistem fiyatlarının arasında bir fark olacak mı diye sorucaktım??teşekkürler.
tabiki şuan için bunu bilmek zor ancak ürün,ün girişi yapılır ancak ozaman sizlere daha detaylı bilgi verebiliriz hem fiyat ve hemde montajlarla ilgili.sadece şahsi tahminimi belirtmek istersem eğer daha düşük olacak diye düşünüyorum.nedenlerini yine ilerleyen günlerde paylaşabilirim.
evet eğer araç kendi enjektör sistemini kullanacaksa muhakkak sistem maliyeti daha düşük olacaktır ama sizler de bilirsiniz ki yeni tekloloji kolay kolay ucuz olmaz Erdal Bey. saygılar...