Şimdi Ara

VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi (111. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.230
Cevap
57
Favori
320.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 109110111112113
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    benden sonra 2 scirocco taktıran arkadaslarımdan birisi kiti iade etmis.. deneyimsiz sacma sapan bayilerde bu isi yapmayın arkadaslar.

    her bayiden daha once montajlanmıs TSI aracların referanslarını isteyin. bu kisilere ulasın ve ilk agızdan deneyimlerini ve memnuniyetlerini sorun.

    her arabaya ozel montaj brosuru gelmekte bu brosurde belirtilen herseyin sizin arabanıza harfiyen yapildigindan emin olun.



    Serüven başladı.. Dün aksam yanlış filtre degisimi sonu stop etti, bir sekilde sorun çözüldü, otobandan opet aygaz'dan yakit aldım, 200 metre sürüp tesislere geçtik ve kahvaltı yaptık, ilkinde çalışmadı, ikincisinde zor çalıştı, yolda klima actım zorlayinca tekledigini hissettim, 10 dakika sonra yokuş asagi hızlandım zorlayinca tekleyetek stop etti, benzinde zar zor çalıştırdım, vardığım yerde LPG ye geçtim, rolantide ve giderken sorunsuzdu, ne zaman ki turboya geçtim zorladım yine tekleyerek stop etti, her ikisinde de benzin tuşuna bastığım icin zor bela benzinde çalıştırdım, şimdi benzinden LPG ye geçmiyor, bana gönderilen ikinci filtrede süzgeç yoktu. Sorum: 1- yakit kirlimiydi opetin? 2- elektriksel sorun mu var? 3- sistemde pislik mı dolaşıyor? 300 km sorunsuz kullanmıştım??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem


    quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    benden sonra 2 scirocco taktıran arkadaslarımdan birisi kiti iade etmis.. deneyimsiz sacma sapan bayilerde bu isi yapmayın arkadaslar.

    her bayiden daha once montajlanmıs TSI aracların referanslarını isteyin. bu kisilere ulasın ve ilk agızdan deneyimlerini ve memnuniyetlerini sorun.

    her arabaya ozel montaj brosuru gelmekte bu brosurde belirtilen herseyin sizin arabanıza harfiyen yapildigindan emin olun.



    Serüven başladı.. Dün aksam yanlış filtre degisimi sonu stop etti, bir sekilde sorun çözüldü, otobandan opet aygaz'dan yakit aldım, 200 metre sürüp tesislere geçtik ve kahvaltı yaptık, ilkinde çalışmadı, ikincisinde zor çalıştı, yolda klima actım zorlayinca tekledigini hissettim, 10 dakika sonra yokuş asagi hızlandım zorlayinca tekleyetek stop etti, benzinde zar zor çalıştırdım, vardığım yerde LPG ye geçtim, rolantide ve giderken sorunsuzdu, ne zaman ki turboya geçtim zorladım yine tekleyerek stop etti, her ikisinde de benzin tuşuna bastığım icin zor bela benzinde çalıştırdım, şimdi benzinden LPG ye geçmiyor, bana gönderilen ikinci filtrede süzgeç yoktu. Sorum: 1- yakit kirlimiydi opetin? 2- elektriksel sorun mu var? 3- sistemde pislik mı dolaşıyor? 300 km sorunsuz kullanmıştım??


    Ya arkadaslar benim sistemi kullanalı 15 ay oldu. Hic basıma boyle seyler gelmedi. Nedendir anlamıyorum hepinizde ilk montajdan sonra basınıza geliyor bunlar. Bunu sormustum bayiye. Tankın icine montaj esnasında pislik birseyler giriyor onlar tıkıyor onlar tıkıyor demislerdi. 1. filtreyi artık 200-300 km gittikten sonra iptal ediyorlar diye biliyorum. Benimkini 25000 kmden sonra iptal ettiler. 2. zaten 100.000 km sonra tıkansa tıkanırmıs diyorlar. Bu durumda da FSU unitisinin icinden cıkarıp degistiriyorlarmıs onu.

    1. soru
    Ben opet yada shell'en alıyorum hep. 2 kere farklı yerden aldım 2sininde de tıkanmıstı 1. filtre. Bu yuzden istasyon bulana kadar artık tank bitip benzine gecsede bu markaları bulana kadar bekliyorum.
    Yani sizin aracta montaj esnasında acaba tankın icine fazladan partikuller filan giriyorda onlar filtrede toplanana kadar araba bunu mu yapacak bilmiyorum.

    2. soru
    Sanmıyorum

    3. pislik denilen sey lpg'nin icinde olmalı bu tıkayan yerden bir daha yakıt almayın derim

    Bakın araba teklerse ya da EPC ısıgı yakarsa bilinki filtre tıkalı. Calıstırılamama sorununu anlamıyorum sizde neden oyle cunku benimki bastan beri boyle. Videosunu da gosterdim hepinize.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem


    quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    benden sonra 2 scirocco taktıran arkadaslarımdan birisi kiti iade etmis.. deneyimsiz sacma sapan bayilerde bu isi yapmayın arkadaslar.

    her bayiden daha once montajlanmıs TSI aracların referanslarını isteyin. bu kisilere ulasın ve ilk agızdan deneyimlerini ve memnuniyetlerini sorun.

    her arabaya ozel montaj brosuru gelmekte bu brosurde belirtilen herseyin sizin arabanıza harfiyen yapildigindan emin olun.



    Serüven başladı.. Dün aksam yanlış filtre degisimi sonu stop etti, bir sekilde sorun çözüldü, otobandan opet aygaz'dan yakit aldım, 200 metre sürüp tesislere geçtik ve kahvaltı yaptık, ilkinde çalışmadı, ikincisinde zor çalıştı, yolda klima actım zorlayinca tekledigini hissettim, 10 dakika sonra yokuş asagi hızlandım zorlayinca tekleyetek stop etti, benzinde zar zor çalıştırdım, vardığım yerde LPG ye geçtim, rolantide ve giderken sorunsuzdu, ne zaman ki turboya geçtim zorladım yine tekleyerek stop etti, her ikisinde de benzin tuşuna bastığım icin zor bela benzinde çalıştırdım, şimdi benzinden LPG ye geçmiyor, bana gönderilen ikinci filtrede süzgeç yoktu. Sorum: 1- yakit kirlimiydi opetin? 2- elektriksel sorun mu var? 3- sistemde pislik mı dolaşıyor? 300 km sorunsuz kullanmıştım??


    Ya arkadaslar benim sistemi kullanalı 15 ay oldu. Hic basıma boyle seyler gelmedi. Nedendir anlamıyorum hepinizde ilk montajdan sonra basınıza geliyor bunlar. Bunu sormustum bayiye. Tankın icine montaj esnasında pislik birseyler giriyor onlar tıkıyor onlar tıkıyor demislerdi. 1. filtreyi artık 200-300 km gittikten sonra iptal ediyorlar diye biliyorum. Benimkini 25000 kmden sonra iptal ettiler. 2. zaten 100.000 km sonra tıkansa tıkanırmıs diyorlar. Bu durumda da FSU unitisinin icinden cıkarıp degistiriyorlarmıs onu.

    1. soru
    Ben opet yada shell'en alıyorum hep. 2 kere farklı yerden aldım 2sininde de tıkanmıstı 1. filtre. Bu yuzden istasyon bulana kadar artık tank bitip benzine gecsede bu markaları bulana kadar bekliyorum.
    Yani sizin aracta montaj esnasında acaba tankın icine fazladan partikuller filan giriyorda onlar filtrede toplanana kadar araba bunu mu yapacak bilmiyorum.

    2. soru
    Sanmıyorum

    3. pislik denilen sey lpg'nin icinde olmalı bu tıkayan yerden bir daha yakıt almayın derim

    Bakın araba teklerse ya da EPC ısıgı yakarsa bilinki filtre tıkalı. Calıstırılamama sorununu anlamıyorum sizde neden oyle cunku benimki bastan beri boyle. Videosunu da gosterdim hepinize.


    Söyle toparlayayım, ilk filtreyi değiştirdim süzgeç hakikaten kirlenmişti, ondan sonra ne marsta ne gidişinde bir sorun yoktu, sabah opet aygaz'dan aldım, alır almaz ilk Mars sorunsuzdu 200m gittim stop edip yemek yedik ve 2. Çalıştırmada uzun sekilde çalıştı, yola devam ettik, klima acik zorlayinca tekledi, test amaçlı yokuş asagi zorladım tekleyetek stop etti, benzinde zorla çalıştırip devam ettim ve gaza geçtim sorun olmadı, ne zaman ki yine turboya geçtim 4500 devirde fln tekleyetek stop etti, benzinden gaza geçmiyor, 10 km yol yaptıktan sonra ikinci defa tusa basıp gaza geçmesini sağlamak lazimmis, birazdan gaza geçtikten sonra zorlamadan temiz yakit alacam, yalnız arsuz İskenderun dolaylarında temiz LPG nerde bilmiyorum, şansımı petrol ofisinden kullanacam, denemem sart çünkü aksam ve sabah 500km yol yapacam..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemDH

    LPdi sistem için katkılı otogaz mı (Aygaz Euro LPG+) yoksa katkısız otogaz mı (PO/Gaz) kullanmak lazım? forumdaki tüm tartışmalar klasik ve sıralı sistemler için yapılmış. Ancak bizim sistem için hangisi daha uzun ömürlü ve sağlıklı olur? Daha önce konu bu başlıkta da gündeme gelmişti ancak fazla tartışılmamıştı.

    Bu sorunun cevabı su anda benim icin baya önemli, opet aygaz sorun yapınca ustune po/gaz çektik ve 1 km sonra istop etti, 45 dakikada zor çalıştırdım, petrol istasyonu orijinal po/gaz dedi, digerleri farklı olabilir, pat pat seklinde ses duyarsın yolda, açılır dedi, 30km gezdikten sonra istop ettim çalıştırdım rahat çalıştı, 10 dakika sonra ilkinde çalışmadı ama ikincide çalışırken söylediği pat seklinde ses geldi ve Calismasi rahatladı gibi, umarım yarı yolda bırakmaz tekrar, biraz yol yaptıktan tekrar dolduracağım, po/gaz isimi görür mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YusufKara

    Sayın Sevket861,

    mazda 3 lerde MZR-DISI motor bulunuyordu. bu motorlara lpg uygulaması yapmak bildigim kadarıyla mumkun degil. zaten 12:1 lik bir sıkıstırma oranıyla surekli fakir çalışma yanlısı bir motordu.

    Skyactiv ile 14:1 e ulastılarsa bu harika birsey. maksimum performansı minimum yakıt tüketimiyle elde edebilirsiniz. nedendir bilmem Mazda piyasada hak ettiği yeri bitürlü alamadı gibi geliyor bana.

    Skyactiv motor mazda 3 ve CX-5 de var. farklı modelinde var mı bilemiyorum.R115 onaylı olarak Prins montaj yapıyor yurtdısında. 6 ay önceydi sanırım, almanya da görmüştüm.distributorleri adım adım satısa cıkmayı planladıkları icin sanırm siparisle ithal edebilirler.

    Vialle nin listesinde bu araç var mı bilemiyorum. bilgisi olan arkadaslar yardımcı olacaklardır.

    1ay kadar internet kullanma imkanım cok sınırlı olacagından cevap veremeyebilirim.

    selamlar,



    Teşekkür ederim
    araç gelsin bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ilki 22TL, ikincisi 63TL olmak üzere iki defa PO/GAZ'dan aldım, çalıştırmada o anda pislik varsa sorun oluyor, stop etme bitti, hızlanmaları yapıyor, yalnız dipgaz yapınca tekledi ve biraz gittikten sonra stop edip çalıştırdım, ikincide çalıştı ama ilk birkaç saniye gaz verdiğimde, gaz kesip öyle devir yükseldi, ve sabah yine 2. seferde çalıştı, sonuç olarak OPET Aygaz'dan aldığım LPG 2 günlük sistemden soğumama neden oldu, dipte 7 lt gaz kaldığından dolayı nasıl temizleyeceğim kirli yakıtı bilmiyorum, şimdilik ara hızlanmaları yumuşak yaparak gidiyorum, OPET'i de denetim yapmadığı için önce kendine sonra yakıt aldığım istasyonu OPET'e şikayet edeceğim, inşallah kalıcı bir sorun bırakmaz...
  • elliyedi E kullanıcısına yanıt
    Arkadaşımın passatının kavrama garantiden benim megatrıonik iyi niyetten değişti ... İkisede vialle ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • problem yaşayan arkadaşlara kendi tecrübemden bahsedeyim belki yardımcı olur.
    lpdi sistemi ilk kullandığım zamanlarda benim de problemlerim olmuştu.
    en başta iyi çalışıyordu ama bir kaç gün sonra araç stop etti, arıza ışıkları yandı. (böyle bir durumda lpg düğmesine basılı şekilde uğraşınca çalıştı).
    aracı verdim, incelediler, yakıttaki pislikten dediler. (daha ilk depoda ne kadar pislik birikir ki. demek ki depo içinde mevcutta toz kir oluyor, bu da ilk zamanlarda kendini gösteriyor).
    neyse, fsu dedikleri yakıt seçicinin içindeki filtre tıkanmış. temizlendi, ayrıca sistemin elektroniğinde, beyininde sıkıntı varmış ve değişti. (bunun neden olduğunu bilmiyorum ama ilk montaj aşamasındaki beyin, program her neyse sıkıntılı olabiliyor demek ki).
    sonrasında düzeldi. tavsiye ettikleri üzere yakıtı genelde opet'ten alıyorum.
    kalan tek sıkıntım sabahları, soğuk marş geç çalışma olayı idi. hatta uzun marşın yanı sıra bazen baya zor çalışıyordu araç.
    ustam çağırdı, hollandadan mühendis geldi problemleri inceliyorlar diye. gittim.
    tsi motorlarda yüksek basınç pompası diye bir parça var motorun hemen üstünde. onun içindeki contanın lpg'yi sızdırdığı, bu yüzden ilk çalışmada karışımın bozulduğu, sonrasında araç beyninin bu duruma göre hareket ederek düzgün çalıştırma yaptığını söylediler. parçayı test etmek için çıkardılar, içine hava basıp kontrol ettiler ve evet senin sorunun bu dediler. dediklerine göre bu conta biraz eskidiğinde benzinde sorun çıkarmıyormuş, ama lpg'yi sızdırabiliyormuş ve vialle yeni bir conta üzerinde çalışıyormuş, bir süre sonra bu yeni üretim conta takılıp sorunlar düzelecekmiş. (aradan aylar geçti, heralde daha yapamadılar)
    ben de iyi o zaman haber verirsiniz dedim. ama ilginçtir ki o parça sökülüp takıldıktan sonra aracım düzeldi.
    yani marş sorunum yok artık. uzun marş bile yok. normal çalışıyor. ancak bu durum havaların ısınmasından da olabilir gibime geliyor. o zamanlar havalar soğuktu, sonra ısındı, conta genleşti sızdırma yapmıyor olabilir mi diye de düşünmüyor değilim. yakında havalar soğuduğunda göreceğim.
    umarım yardımcı olmuştur. şu an 20 bin km'dir kullanıyorum sistemi, iyi çalışıyor, memnunum. ama aracın çekişinin eskiye göre azaldığını düşünüyorum.
    bu arada aracım octavia tsi dsg..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: savash

    problem yaşayan arkadaşlara kendi tecrübemden bahsedeyim belki yardımcı olur.
    lpdi sistemi ilk kullandığım zamanlarda benim de problemlerim olmuştu.
    en başta iyi çalışıyordu ama bir kaç gün sonra araç stop etti, arıza ışıkları yandı. (böyle bir durumda lpg düğmesine basılı şekilde uğraşınca çalıştı).
    aracı verdim, incelediler, yakıttaki pislikten dediler. (daha ilk depoda ne kadar pislik birikir ki. demek ki depo içinde mevcutta toz kir oluyor, bu da ilk zamanlarda kendini gösteriyor).
    neyse, fsu dedikleri yakıt seçicinin içindeki filtre tıkanmış. temizlendi, ayrıca sistemin elektroniğinde, beyininde sıkıntı varmış ve değişti. (bunun neden olduğunu bilmiyorum ama ilk montaj aşamasındaki beyin, program her neyse sıkıntılı olabiliyor demek ki).
    sonrasında düzeldi. tavsiye ettikleri üzere yakıtı genelde opet'ten alıyorum.
    kalan tek sıkıntım sabahları, soğuk marş geç çalışma olayı idi. hatta uzun marşın yanı sıra bazen baya zor çalışıyordu araç.
    ustam çağırdı, hollandadan mühendis geldi problemleri inceliyorlar diye. gittim.
    tsi motorlarda yüksek basınç pompası diye bir parça var motorun hemen üstünde. onun içindeki contanın lpg'yi sızdırdığı, bu yüzden ilk çalışmada karışımın bozulduğu, sonrasında araç beyninin bu duruma göre hareket ederek düzgün çalıştırma yaptığını söylediler. parçayı test etmek için çıkardılar, içine hava basıp kontrol ettiler ve evet senin sorunun bu dediler. dediklerine göre bu conta biraz eskidiğinde benzinde sorun çıkarmıyormuş, ama lpg'yi sızdırabiliyormuş ve vialle yeni bir conta üzerinde çalışıyormuş, bir süre sonra bu yeni üretim conta takılıp sorunlar düzelecekmiş. (aradan aylar geçti, heralde daha yapamadılar)
    ben de iyi o zaman haber verirsiniz dedim. ama ilginçtir ki o parça sökülüp takıldıktan sonra aracım düzeldi.
    yani marş sorunum yok artık. uzun marş bile yok. normal çalışıyor. ancak bu durum havaların ısınmasından da olabilir gibime geliyor. o zamanlar havalar soğuktu, sonra ısındı, conta genleşti sızdırma yapmıyor olabilir mi diye de düşünmüyor değilim. yakında havalar soğuduğunda göreceğim.
    umarım yardımcı olmuştur. şu an 20 bin km'dir kullanıyorum sistemi, iyi çalışıyor, memnunum. ama aracın çekişinin eskiye göre azaldığını düşünüyorum.
    bu arada aracım octavia tsi dsg..


    Teşekkürler savaş bey, Bendeki sorun arabayı zorlayinca meydana çıkıyor, 45 dakika çalıştıramadim, git gide düzeliyor, gaza asılınca tekleme yaptı ve stop etmedi, teklemeden sonra stop edip çalıştırdığımda (2. Sefer) devir yükselip düştü ve pat pat seklinde ses gelip normale dondü ve 4bin devire ulaştı, tum sonuclar kirli yakit oldugunu gosteriyor, bir de ikinci yakit olan kirli yakıttan sonra 2. Marsta çalıştı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • YusufKara Y kullanıcısına yanıt
    Sayın yusufkara bey,

    ECE R67- ECE R67-01 Ve ECE R115 bir regülasyon (yönetmelik-düzenleme) mıdır???

    takılan ürün ve montaj sekli bu regülasyona uygun olmalı mıdır?....

    araç üreticisi yada lpg- cng kit üreticisi kim alıyor ise bu belgeyi bu regülasyona (ece r67_ ece r67-01 yada ece r115) uygun ürün ve montaj seklini kullanarak bu belgeleri alır doğru mudur?
    TSE den hizmet yeterlilik belgesi alan montajcı firmalar bu standartlara uygun ürün ve montaj şeklini kullanarak montaj yapmak zorundadırlar...
    yani nasıl ECE R67-01 standartına gecmiş isek bunun ECE R67 den en basit farkı artık son 7-8 yıldır tank üzerine takılan şamandıralar üzerinde gaz kesicisi vardır ve tank test basınçları farklıdır....

    kısacası R115 standartına uygun ürünler kullanılır ki ürün üzerinde o standart ibaresi vardır...ve montaj şekilleride buna göre her araç için ayrıca düzenlenmiştir..

    hollanda da kiwa italyada başka bir kurum verebilir onun detayını bilmiyorum...

    sonuç sıvı püskürtmeli yeni teknoloji sistemleri eski ECE r67, r67-01, r110 gibi regülasyonlarına sahip ürünlerle takamazsınız R115 regülasyonu ile kalite ve teknoloji bir üst kademeye geçmiştir.

    çalışmalarınızda başarılar dilerim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 21turbo

    quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    quote:

    Orijinalden alıntı: 21turbo

    ben bizzat işyerimde .. 2005 model BMW 116 ya 2005 yılında takılmış Vialle LPfi montajı gördüm müşterinin dediği 2005 den beri tık demedi ancak sanırım izmir bölgesinde ucuz die bir istasyondan lpg almış ilk arızasını burda yaşamış ... normal 8 senede cıkmıssa ilk arıza daha ne olsun...
    ayrıca renault espace da yine villae LPfi montajı hollanda da takılmış ve tam 150 bin km yapmış araç da tekleme sonu vardı buji ler değişti ve sorun çözüldü 150 bin km sorunsuz binilmiş....
    LPdi için birşey söyleyemeyeceğim kendi müşterilerimiz şuan kullanıyor..
    bize gelen müşterilerin biraz denensin sonra taktırırız dedikleri için bu bilgiyi de paylaşmak istedim . Sanırım Hollanda Vialle olarak 2003 den beri sıvı püskürtmeli LPG montajı yapmakta... zaten bizim klasik (regülatör bağlanarak) sıralı sistem kitlerini üretme gereği bile duymamışlar..

    Ben kim miyim :).. ısparta DOĞUŞ MÜHENDİSLİK Vialle bayisi... bilgi için 246 212 15 91

    Hocam araba LPFI ile kac sn'de lpgye geciyor ilk marstan sonra ? ve yaz kıs gecme sureleri farklı mı?

    gaza geçme süresi dış hava sıcaklığına göre değişiyor.
    4 dk ila 45 sn arasında bunun sebebi de gaz deposunda ki yakıt pompasının belli bir basınca ulaşması sanırım..... 4 dk süresi havanın eksi olduğu derecelerde -5 yada -10 gibi sıcaklıklarda...
    yazın ise 45 snde geciyor sabah ilk çaliştirmada.. gun içinde eğer kısa süreli park etmişsaniz 1-2 saat gibi yine ilk caliştirmada 45 sn de geciyor.. ama daha uzun park sürelerinde yine 45-1 dk arasında..

    biraz karışık bir gaza geçme sistemi var... suan sabahları dış hava 18 derece civarında benim sabahları 1.2 dk geçiyor

    Vialle LPfi benzinden gaza geçişiyle ilgili döküman..



    Petrol start and switching time from petrol to LPG

    All LPi cars start on petrol. After starting, the engine will run on petrol for some time prior to switching to LPG.


    Starting point of the LPi system is the conversion of the petrol injection time to an LPG injection time. The result is that injection takes place according to all values calculated by the original petrol computer, modified for the LPG fuel.


    This strategy applies to all operating conditions, including the cold start. When the petrol computer during idling applies mixture enrichment, this enrichment mainly depends on the temperature.

    The main arguments for enrichment are the increased friction resistance and fuel deposition on the cold cylinder wall and the valves. The latter argument does not apply for LPG, because the low boiling point ensures effective evaporation, even at low temperatures. Therefore, the injected LPG quantity is too high, which may cause the engine to stall. Consequently, the switching moment has been made depend on three factors:

    • The LPE surroundings temperature
    • The engine temperature
    • The signal from the l sensor
    The LPE surroundings temperature

    Beyond software version 205908 the outside air temperature (at the LPE) is measured. This is done with a NTC resistance inside the LPE.

    This extra parameter provides, in combination with the engine temperature and the l signal, a better determination of the engine temperature,
    The engine temperature

    Cold engine:

    If the engine has been stopped for more than 3 hours, the switching moment only depends on the outside temperature (LPE) and the delivered signal of the l sensor. The switching time for a cold engine is longer than for a warm engine.

    Example outside temperature -20 > time 240 seconds
    0 > time 120 seconds
    20 > time 60 seconds
    40 > time 10 seconds


    Warm engine:

    If the engine has been stopped for less than half an hour, the engine has fixed switching time. This time is programmed for each application (±5 seconds, not affected by the l-sensor signal)

    Partially warmed up engine:

    If the engine is partially warmed up, the switching time is variable between 5 seconds and the cold engine switching time and is influenced by:
    • Outside- and/or engine temperature
    • Temperature of the l-sensor
    • Runtime of the engine in the last drive cycle
    • Elapsed time since the engine is stopped
    • Loan during last drive cycle (e.g. idle in stead of 120 km/h)



    The l-sensor signal

    The l-sensor signal provides information on the mixture control under static conditions. When the signal is changing, it can be assumed that mixture control takes place in closed-loop. This means that no mixture enrichment takes place under static conditions. Under those circumstances it is possible to switch to LPG.

    When the l-sensor signal is of influence (cold start and partial warmed engine), the LPE checks if the l-sensor is regulating. When the LPE has detected 5 cycles, it satisfies the requirement concerning the item l-sensor temperature. When all requirements are met, the LPE switches to LPG. When no l-sensor signal is detected the LPE will switch after 3 to 5 minutes.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861


    quote:

    Orijinalden alıntı: YusufKara

    Sayın Sevket861,

    mazda 3 lerde MZR-DISI motor bulunuyordu. bu motorlara lpg uygulaması yapmak bildigim kadarıyla mumkun degil. zaten 12:1 lik bir sıkıstırma oranıyla surekli fakir çalışma yanlısı bir motordu.

    Skyactiv ile 14:1 e ulastılarsa bu harika birsey. maksimum performansı minimum yakıt tüketimiyle elde edebilirsiniz. nedendir bilmem Mazda piyasada hak ettiği yeri bitürlü alamadı gibi geliyor bana.

    Skyactiv motor mazda 3 ve CX-5 de var. farklı modelinde var mı bilemiyorum.R115 onaylı olarak Prins montaj yapıyor yurtdısında. 6 ay önceydi sanırım, almanya da görmüştüm.distributorleri adım adım satısa cıkmayı planladıkları icin sanırm siparisle ithal edebilirler.

    Vialle nin listesinde bu araç var mı bilemiyorum. bilgisi olan arkadaslar yardımcı olacaklardır.

    1ay kadar internet kullanma imkanım cok sınırlı olacagından cevap veremeyebilirim.

    selamlar,



    Teşekkür ederim
    araç gelsin bakalım


    vialle eylül 2013 montaj yapılan mazda listesi...

    motor kodu

    MAZDA 3 HATCHBACK Nee 1.6i 16V 77kW 639055.0 Z6 MPi
    MAZDA 3 HATCHBACK Nein 1.6i 16V 77kW 839055.0 Z6 MPi


    MAZDA 323 FASTBREAK Premium 1.5i 16V 65kW 639034.0 ZL MPi
    MAZDA 323 FASTBREAK Premium 1.5i 16V 65kW 839034.0 ZL MPi
    MAZDA 323 FASTBREAK Premium 1.6i 16V 72kW 639049.0 ZM MPi
    MAZDA 323 FASTBREAK Premium 1.6i 16V 72kW 839049.0 ZM MPi
    MAZDA 323 FASTBREAK Premium 1.8i 16V 85kW 639031.0 BP MPi
    MAZDA 323 FASTBREAK Premium 1.8i 16V 85kW 839031.0 BP MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.5i 16V 65kW 639033.0 ZL MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.5i 16V 65kW 639033.1 ZL MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.5i 16V 65kW 839033.0 ZL MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.5i 16V 65kW 839033.1 ZL MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.6i 16V 72kW 639048.0 ZM MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.6i 16V 72kW 639048.1 ZM MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.6i 16V 72kW 839048.0 ZM MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.6i 16V 72kW 839048.1 ZM MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.8i 16V 85kW 639030.0 BP MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.8i 16V 85kW 639030.1 BP MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.8i 16V 85kW 839030.0 BP MPi
    MAZDA 323 SEDAN Premium 1.8i 16V 85kW 839030.1 BP MPi
    MAZDA 6 SEDAN GF Nee 2.0i 16V 108kW 639056.0 LF MPi
    MAZDA 6 SEDAN GF Nein 2.0i 16V 108kW 839056.0 LF MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK Premium 1.8i 16V 66kW 639035.3 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK Premium 1.8i 16V 66kW 839035.3 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK Premium 1.8i 16V 74kW 639044.3 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK Premium 1.8i 16V 74kW 839044.3 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK Premium 2.0i 16V 100kW 639046.3 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK Premium 2.0i 16V 100kW 839046.3 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK Premium 2.0i 16V 85kW 639037.3 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK Premium 2.0i 16V 85kW 639042.3 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK Premium 2.0i 16V 85kW 839037.3 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK Premium 2.0i 16V 85kW 839042.3 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 66kW 639035.0 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 66kW 639035.1 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 66kW 639035.2 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 66kW 839035.0 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 66kW 839035.1 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 66kW 839035.2 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 74kW 639044.0 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 74kW 639044.1 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 74kW 639044.2 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 74kW 839044.0 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 74kW 839044.1 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 1.8i 16V 74kW 839044.2 FP MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 100kW 639046.0 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 100kW 639046.1 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 100kW 639046.2 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 100kW 839046.0 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 100kW 839046.1 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 100kW 839046.2 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 639037.0 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 639037.1 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 639037.2 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 639042.0 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 639042.1 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 639042.2 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 839037.0 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 839037.1 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 839037.2 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 839042.0 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 839042.1 FS LOW MPi
    MAZDA 626 HATCHBACK / SEDAN Premium 2.0i 16V 85kW 839042.2 FS LOW MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 1.8i 16V 66kW 639036.0 FP MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 1.8i 16V 66kW 639036.1 FP MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 1.8i 16V 66kW 839036.0 FP MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 1.8i 16V 66kW 839036.1 FP MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 1.8i 16V 74kW 639045.0 FP MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 1.8i 16V 74kW 639045.1 FP MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 1.8i 16V 74kW 839045.0 FP MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 1.8i 16V 74kW 839045.1 FP MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 100kW 639047.0 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 100kW 639047.1 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 100kW 839047.0 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 100kW 839047.1 FS HIGH MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 85kW 639038.0 FS LOW MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 85kW 639038.1 FS LOW MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 85kW 639043.0 FS LOW MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 85kW 639043.1 FS LOW MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 85kW 839038.0 FS LOW MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 85kW 839038.1 FS LOW MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 85kW 839043.0 FS LOW MPi
    MAZDA 626 WAGON Premium 2.0i 16V 85kW 839043.1 FS LOW MPi
    MAZDA DEMIO MPV Premium 1.5i L4 55kW 639053.0 B5 MPi
    MAZDA DEMIO MPV Premium 1.5i L4 55kW 839053.0 B5 MPi
    MAZDA MPV MPV Nee 2.0i L4 90kW 639052.0 FS MPi
    MAZDA MPV MPV Nein 2.0i L4 90kW 839052.0 FS MPi
    MAZDA PREMACY MPV Premium 1.8i 16V 74kW 639039.0 FP LOW MPi
    MAZDA PREMACY MPV Premium 1.8i 16V 74kW 639039.1 FP LOW MPi
    MAZDA PREMACY MPV Premium 1.8i 16V 74kW 839039.0 FP LOW MPi
    MAZDA PREMACY MPV Premium 1.8i 16V 74kW 839039.1 FP LOW MPi
    MAZDA PREMACY MPV Premium 1.8i 16V 84kW 639040.1 FP HIGH MPi
    MAZDA PREMACY MPV Premium 1.8i 16V 84kW 839040.1 FP HIGH MPi
    MAZDA PREMACY MPV Premium 2.0i 16V 96kW 639054.0 FS MPi
    MAZDA PREMACY MPV Premium 2.0i 16V 96kW 839054.0 FS MPi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem


    quote:

    Orijinalden alıntı: savash

    problem yaşayan arkadaşlara kendi tecrübemden bahsedeyim belki yardımcı olur.
    lpdi sistemi ilk kullandığım zamanlarda benim de problemlerim olmuştu.
    en başta iyi çalışıyordu ama bir kaç gün sonra araç stop etti, arıza ışıkları yandı. (böyle bir durumda lpg düğmesine basılı şekilde uğraşınca çalıştı).
    aracı verdim, incelediler, yakıttaki pislikten dediler. (daha ilk depoda ne kadar pislik birikir ki. demek ki depo içinde mevcutta toz kir oluyor, bu da ilk zamanlarda kendini gösteriyor).
    neyse, fsu dedikleri yakıt seçicinin içindeki filtre tıkanmış. temizlendi, ayrıca sistemin elektroniğinde, beyininde sıkıntı varmış ve değişti. (bunun neden olduğunu bilmiyorum ama ilk montaj aşamasındaki beyin, program her neyse sıkıntılı olabiliyor demek ki).
    sonrasında düzeldi. tavsiye ettikleri üzere yakıtı genelde opet'ten alıyorum.
    kalan tek sıkıntım sabahları, soğuk marş geç çalışma olayı idi. hatta uzun marşın yanı sıra bazen baya zor çalışıyordu araç.
    ustam çağırdı, hollandadan mühendis geldi problemleri inceliyorlar diye. gittim.
    tsi motorlarda yüksek basınç pompası diye bir parça var motorun hemen üstünde. onun içindeki contanın lpg'yi sızdırdığı, bu yüzden ilk çalışmada karışımın bozulduğu, sonrasında araç beyninin bu duruma göre hareket ederek düzgün çalıştırma yaptığını söylediler. parçayı test etmek için çıkardılar, içine hava basıp kontrol ettiler ve evet senin sorunun bu dediler. dediklerine göre bu conta biraz eskidiğinde benzinde sorun çıkarmıyormuş, ama lpg'yi sızdırabiliyormuş ve vialle yeni bir conta üzerinde çalışıyormuş, bir süre sonra bu yeni üretim conta takılıp sorunlar düzelecekmiş. (aradan aylar geçti, heralde daha yapamadılar)
    ben de iyi o zaman haber verirsiniz dedim. ama ilginçtir ki o parça sökülüp takıldıktan sonra aracım düzeldi.
    yani marş sorunum yok artık. uzun marş bile yok. normal çalışıyor. ancak bu durum havaların ısınmasından da olabilir gibime geliyor. o zamanlar havalar soğuktu, sonra ısındı, conta genleşti sızdırma yapmıyor olabilir mi diye de düşünmüyor değilim. yakında havalar soğuduğunda göreceğim.
    umarım yardımcı olmuştur. şu an 20 bin km'dir kullanıyorum sistemi, iyi çalışıyor, memnunum. ama aracın çekişinin eskiye göre azaldığını düşünüyorum.
    bu arada aracım octavia tsi dsg..


    Teşekkürler savaş bey, Bendeki sorun arabayı zorlayinca meydana çıkıyor, 45 dakika çalıştıramadim, git gide düzeliyor, gaza asılınca tekleme yaptı ve stop etmedi, teklemeden sonra stop edip çalıştırdığımda (2. Sefer) devir yükselip düştü ve pat pat seklinde ses gelip normale dondü ve 4bin devire ulaştı, tum sonuclar kirli yakit oldugunu gosteriyor, bir de ikinci yakit olan kirli yakıttan sonra 2. Marsta çalıştı...

    hocam, filtre probleminden sonra fsu'daki filtrenin olduğu yerden baya bir pislik, kir çıktığından bahsetmişlerdi. belki oranın açılıp iyice temizlenmesi gerekebilir.
    bence bu durum depodaki mevcut kir, pas, toz gibi şeylerden kaynaklanıyor. bu süreçte temizlenmiş oluyor. daha ilk depo gazda o kadar pislik olacağını sanmıyorum. elden geçtikten sonra probleminiz kalmayacağını düşünüyorum. (bu problem olur da düzelmesse, ikinci aşamada kontrol ünitesi, ya da beyin dedikleri elektronik parça kontrol edilebilir)
    kolay gelsin..




  • Sportage Gdi aracima vilalle lpdi taktirdim...hayatımda ilkkez Lpgli araç kullanıyorum.

    1) tankı doldurdum,250 km yaptım ve tekrar aynı istasyon ve aynı pompadan lpg aldım..tank 34 litre aldı..
    Bu durumda araç 13.5 litre/100km lpg yakmış gözüküyor..(aynı tarz kullanimla 8.5litre/100km benzin yakiyorun)

    Tankın her seferinde farklı oranda dolmasi mümkün mu?
    Eğer öyle değilse 40kurus yakan aracim sadece 35 kurusa düşmüş buda %14luk bir tasarruf oluyor.
    Birşeyler yanlış ama ne ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 21turbo kullanıcısına yanıt
    sayın 21turbo,

    montajı siz yaptıgınıza gore bana soru sormanıza gerek yok. montaj yaptıgınız urunun distributoru sordugunuz soruları sanırım acıklayabilir. ben sadece suan likid enjeksiyon kitleri arasında sadece bir firmanın ( Prins) R115 i oldugunu biliyorum. herhangi Prins bayisinden bu belgeyi rahatlıkla gorebilirsiniz. montajını yaptıgınız kitin de bu onayı varsa yayınlarsınız yada musterinize gosterirsiniz. boylece biz de aydınlanmış oluruz. polemik olusturmak yazı kirliliğinden başka bişeye sağlamaz.

    selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    Sportage Gdi aracima vilalle lpdi taktirdim...hayatımda ilkkez Lpgli araç kullanıyorum.

    1) tankı doldurdum,250 km yaptım ve tekrar aynı istasyon ve aynı pompadan lpg aldım..tank 34 litre aldı..
    Bu durumda araç 13.5 litre/100km lpg yakmış gözüküyor..(aynı tarz kullanimla 8.5litre/100km benzin yakiyorun)

    Tankın her seferinde farklı oranda dolmasi mümkün mu?
    Eğer öyle değilse 40kurus yakan aracim sadece 35 kurusa düşmüş buda %14luk bir tasarruf oluyor.
    Birşeyler yanlış ama ne ?


    Bu kadar fark olmasi imkansiz. Pompa dolum araliklarinizda ortalama yakit gostergesini ve km sifirlayip tekrar deneyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    Sportage Gdi aracima vilalle lpdi taktirdim...hayatımda ilkkez Lpgli araç kullanıyorum.

    1) tankı doldurdum,250 km yaptım ve tekrar aynı istasyon ve aynı pompadan lpg aldım..tank 34 litre aldı..
    Bu durumda araç 13.5 litre/100km lpg yakmış gözüküyor..(aynı tarz kullanimla 8.5litre/100km benzin yakiyorun)

    Tankın her seferinde farklı oranda dolmasi mümkün mu?
    Eğer öyle değilse 40kurus yakan aracim sadece 35 kurusa düşmüş buda %14luk bir tasarruf oluyor.
    Birşeyler yanlış ama ne ?


    Lpg tankında pompa var ve 7-10 litre arası gaz bu pompayı koruma amaçlı depoda kalıyor.
    Montajı yapan bayiden kaç litre olarak ayarladigini öğrenin ve hesabınızı buna göre yapın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • not:ryakıt istasyonlarında pompa basınç ayarı varmı,yani bir arabaya fazla basincla diğerine az basincla verme durumu varmı?

    Eğer yoksa tam dolu depo ile sifirladigim km sayacı 250 gösteriyor ve tekrar tam dolum yaptigimda 33litre alıyor..

    Daha önce örneğin 45litre ile doldurulan tank bu sefer 55 litre almış olabilir mi?
    noyAynı pompadan dolum yaptırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    not:ryakıt istasyonlarında pompa basınç ayarı varmı,yani bir arabaya fazla basincla diğerine az basincla verme durumu varmı?

    Eğer yoksa tam dolu depo ile sifirladigim km sayacı 250 gösteriyor ve tekrar tam dolum yaptigimda 33litre alıyor..

    Daha önce örneğin 45litre ile doldurulan tank bu sefer 55 litre almış olabilir mi?
    noyAynı pompadan dolum yaptırdım

    ilk dolumdan sonra bir miktar yakıt tankta kalır ve sonsuza kadar oyle kalacaktır. sonraki dolumlarınız esnasında aynı istasyon ve pompa dolum yapın.
    BU ARADA KM ve ORT Yakıt tuketiminşizi sıfırlayın..


    Eger yine 8.5 litre gostergeye karsılık 13.5 litre LPG tuketiyorsanız bir sacmalık var demektir. Cozemezlerse iade edin. Tuketici hakkınız var. Beceremisler demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcekin

    Haziran sonunda 2012 model opel astra classic 1.6 enjoy plus 85 kw aracıma vialle lpfi baglattım. Maalesef benim aracımdada geç marş sorunu var. İlk marşta zaten çalışmıyorda bazen ikinci, ücüncü ve hatta dordüncüde ancak çalıstıgı oluyor. Yuksek hızda silkeleniyor ve çalısır halde ilk kalkıslarda gaza çok geç tepki veriyor. Benzinden lpgye geçiş suresi ise cok uzun....haftada bir kalibrasyona gidiyorum.

    lpdi'de böyle sorunlar olmuyor diye biliyorum ancak lpfi'de olabilir belki de, bu arada benim araç hızla düzeliyor, cuma günü yakıtı bitirip full temiz yakıt çekip test yapacam, şimdilik yüklenmeden hızlanıyorum ve ilk marşta stop edecek gibi olsa da çalışıyor..
  • 
Sayfa: önceki 109110111112113
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.