Şimdi Ara

VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi (102. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4.230
Cevap
57
Favori
320.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 100101102103104
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilyan06

    quote:

    Orijinalden alıntı: dryahya83

    arkadaşlar bende kia sportage var.ve 2.500 km dir vialle sıvı sistem kullanıyorum.facebookta bazı arkadaşlar sıvı sistemin motora çok zarar verdiğini söylüyor.sıralı sistem sıvı sisteme göre çok daha iyi koruyor motoru deniyor.şöyle ki;lpg sistemlerinde araçın motorundaki yıpranma aracın ilk marş esnasında oluştuğunu söylüyor.yani kuru gaz ilk marşta yanma odasına giriyor.ve yağlama sistemi ilk marşta çalışmadığı için sürtünmenin çok fazla olduğu ve pistonlara zarar verdiği söyleniyor.sıralı sistemde ilk arama benzinle çalıştığı için buu sorunun önüne büyük ölçüde geçildiği söyleniyor.birde uzun yolculuklarda aracınızı 2-3 saatte bir soğutun deniyor.(ozaman yolmu biter?) kuru gazın içinde benzinde olduğu gibi yağ katkısı olmadığından sürtünmenin çok olduğu ve ısının çok arttığı bu nedenle magnezyum siboblarının belli km den sonra erime yapabileceği soylenıyor. bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar paylaşımda b ulanabilirse sevinirim.

    birde yahya bey yakıt verilerinizi paylaşabilirmisiniz

    asilyan hocam TSİ motorların kataloglarına anatomilerinin lpg ile uyumlu olduğu yazıyo :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilyan06

    YAKIT VERİLERİM YOL İSKENDERUN SİVAS KARAYOLU ORTALAMA HIZ 110 KM ARACIN BAGAJ FULL DOLU (TAŞINMAMDAN MÜTEVELLİT) 3 YETİŞKİN 2 DE ÇOCUK
    İLK DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 31.81 litre
    katedilen yol: 300.8 km
    lpg lt fiyatı: 2.65 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.575 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.28 kuruş
    toplam ödenen ücret: 84.29 tl

    İKİNCİ DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 34 litre
    katedilen yol: 330 KM
    lpg lt fiyatı: 2.52 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.303 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.26 kuruş
    toplam ödenen ücret: 85.68 tl

    ÜÇÜNCÜ DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 28.28 litre
    katedilen yol: 265 km
    lpg lt fiyatı: 2.59 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.672 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.276 kuruş
    toplam ödenen ücret: 73,245 tl


    BENZİNDE GİTMİŞ OLSAYDIM NOT: BENZİN VERİLERİ ARACIN YOL BİLGİSAYARINDAN ALINAN VERİLERLE HESAPLANMIŞTIR
    İLK DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 300.8 km
    benzin lt fiyatı: 4.95 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 8.5 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.425 kuruş
    toplam ödenen ücret: 127.84 tl

    İKİNCİ DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 330 km
    benzin lt fiyatı: 4.85 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 7.8 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.378 kuruş
    toplam ödenen ücret: 124.74 tl

    ÜÇÜNCÜ DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 265 km
    benzin lt fiyatı: 4.83 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 9 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.435 kuruş
    toplam ödenen ücret: 115.275 tl

    Asilyan Hocam

    Benim gördügüm

    1. depo: %24
    2. depo %32
    3. depo % 18

    LPGyi fazla tuketmis.

    Her LPG dolumu yaparken ortalama gostergeyi de sıfırladınız mı? Eger sıfırladıysanız o zaman araba daha cok devirli kullanıldıgında LPGyi benzine oranla daha az harcıyor diye bir sonuca varacagım.

    Bu 3 LPG markası farklı mıydı? Bu durumda da 3. LPG markası neyse hep ondan kullanın diyecegim. Cunku tuketim farklarını yuksek gordum ben.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetlenk

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetlenk

    Arkadaşlar herkese merhaba.ben de aranıza yaklaşık 15-20 gün önce katılmış vialle kullanıcısıyım mı desem mağduru mu desem bilemedim..@asilyan06 arkadaşımın montajından hemen önce montaj yapılan leon 1.2 tsi nin sahibiyim.öncelikle @asilyan06 arkadaşımın sorununun bu kadar uzamasına üzüldüm ama son yazdığı mesajda "meridyenin sahibinden" sorunun çözümü için söz almasına da sevindim.izninizle ben de yaşadıklarımı burada dile getirmek istiyorum ; 1 temmuz günü aracımı montaj için iskenderun altınel oto lpg ye verdim. işyerinden izin alamadığım için montaj aşamasında aracın başında duramadım.2 temmuz da vahit usta montajın bittiğini ve aracı teslim alabileceğimi söyledi. ben de 2 temmuzda iş çıkışı aracı teslim aldım ve o gün @asilyan06 arkadaşımla tanıştım.

    Araç ilk başlarda 0 sorun ile çalışıyordu.İlk marşta çalışma dahil hiç bir sorunu yoktu.Hatta 5 temmuz da Malatya ya gideceğim gün @asilyan06 arkadaşım telefon açarak araçların lpg pompasının seslerini karşılaştırmamızı rica etmişti ben de kırmayarak iş çıkışında Vahit Usta'nın dükkanında buluşup ses karşılaştırması yaptık. O gün de yola çıkmadan Vahit Usta ya ve çalışanlara minnettar olduğumu söyleyerek yola çıktım. İskenderun dan Malatya ya giderken hem yakıt testi hem de performans testi yaptım ve kafamdaki ufak tefek soru işaretlerine rağmen gayette memnundum. Montajı yapalı 5 gün olmuştu ve hala bir sıkıntı gözükmüyordu.(ilk marş sorunu dahil). 20 temmuz c.tesi akşamı Petrol Ofisinde aracımın deposunu doldurdum. İlk marş sorunu petrolde başladı. Üstelik motor da daha soğumamıştı ( sadece yakıt almak için kapatmıştım). Aracı 2-3 marşta çalıştırdım. Kötü yakıt gelmiştir diye o kadar önemsemedim. Ertesi gün sabah araç yine geç çalıştı ve tekrar İskenderun'a döndüm.O günden beri 1.5 - 2 saatlik stoptan sonra marş sorunu hep devam ediyor. P.tesi günü aracı Vahit Usta ya bırakıp sorunu söyledim. Araç 2 gün kaldı ve Vahit Usta ile telefon görüşmelerimizde aracın onda olduğu müddetçe hiç bir sorun çıkarmadığını söyledi.2 gün sonra aracı teslim almaya gittiğimde Konya' dan Hasan Usta @asilyan06 arkadaşımızın aracı için oradaydı. Ben aracımla ilgili sorunu sorduğumda bana " sorunun benim aracımda olduğunu , aracımın -yüksek basınç pompasının- keçelerinin kaçırdığını yani arızalı olduğunu söylediler."Araç stop durumundayken yüksek basınç pompasının keçelerinden manifolda lpg kaçırıyormuş ve arac olduğu yerde boğuluyormuş".Tabi çok fazla bilgi sahibi olmadığım için hiç birşey diyemedim.Hatta pompanın testinde @asilyan06 da yanlarındaymış kaçırdığını o da teyit etti.


    Hasan Usta da bu parça arızasının 2012 model araçlarda bile olabileceğini hatta çok fazla 2011-2012 Golf- Passat gibi araçların montaj sonrası değiştirdiğini söyledi.İşin enteresan olan yanı bu parça benzinli iken sorun çıkarmıyormuş ama lpg taktırdığında kaçırmaya başlıyormuş ve hatta o parçayı değiştirdiğim zaman aldığım yeni parçanın da kaçırabileceğini söyledi(nasıl mantıksa). Her söylediklerine tamam deyip diğer şikayetlerimi göstermek istediğimde Hasan Usta , Vahit Usta ve @asilyan06 ile yol testine çıktık. Önce aracın içinden gelen sesi söylediğimde arka bilyalardan geldiğini söylediler. Motordan gelen uğultuyu söylediğimde de yine aracın sorunu olduğunu söylediler. Hatta ben motordan gelen bu uğultunun önceden olmadığını söylediğimde öyle birşey olamaz biz motora müdahalede bulunmadık dediler. Bu konuşmalarda @asilyan06 da yanımdaydı.Hatta @asilyan06 ın son attığı mesajlara baktığımda onun da motorundan ses gelmeye başladığını yazmıştı. Umarım onun aracının motorundan gelen ses lpg ile alakalıdır !! Tabi bütün ustalar aynı şeyi söyleyince aracın 2011 model bile olsa ister istemez kabul ediyosun. Testi bitirip tekrardan dükkana döndüğümüzde araca olduğu yerde gaz vererek motordan gelen sesi gösterdiğimde de Hasan Usta sesin motorun zincirinden geldiğini söyledi.Hatta motorun yağının eski olabileceğini söyledi.Bende yağı değişeli 1000 km olmadı deyince buna 5w30 kullanman lazım dedi.Bende ondan daha iyi olan tam sentetik 0w30 kullandığımı söyleyince yağı ince geliyor olabilir dedi.Soğuk motoru ilk çalıştırdığımda motordan gelen yüksek şakırdıya da yine yağın ince olduğundan dolayı fincanlardaki yağ çabuk süzülüyor diye bir cevap verdi.Çözüm olarak ta yüksek basınç pompasını değiştirmemi, triger zincirini de göstermemi gerekirse değişmemi söyledi.Tabi zincir konusunu lpg ye bağlamıyorum olabilir yanlış yağ seçmiş olabilirim veya Vahit Usta'nın dediği gibi aracı çok hor kullanmış ve zincir ömrünü tüketmişte olabilirim.(Bu arada araç 55.000 km de).Forum sitelerinden falan da araştırdığımda 55.000 km de zincir değişen hiç Leon duymadım.Demek ki ben aracı hakikaten çok hor!! kullanmışım. Neyse Yine diyorum yanlış anlaşılmasın ben bu zincir olayını lpg ye hiçbir zaman bağlamadım. Sadece anlatmak istediğim kendilerini haklı çıkarmak için , ürünlerinin sorunsuz olduğunu göstermek için benim 2011 model aracımı benden soğuttular. O günden beri ne Vahit Ustanın yanına uğruyorum ne de arabaya doğru düzgün biniyorum. Sadece işe gidip işten eve geliyorum.



    Yazı biraz uzun oldu kusura bakmayın. Yazdıklarım hakkında, sorun hakkında , bana söylenenler hakkında ne yapabileceğimi bu yaşadıklarıma benzer sorunları yaşayanlardan , tecrübelilerden yorum ve yardım bekliyorum.. Şimdiden teşekkür ederim...


    Herkese tekrardan merhaba;
    Geçmiş bayramınız mübarek olsun.

    Uzun süredir nete giremediğim için takip edemedim.

    Benim aracımla ilgili sorunum sadece marş problemi kaldı.Motor sesi falan düzeldi.Çok şaşırsam da sorun benim aracımdaymış.Gelen ses devirdaim pompasındaymış. Servisten orjinali ile değişince motor sesi ve ilk çalışmadaki yaşadığım zincir sesi kesildi. Demekki herşey buna bağlıymış.Şimdi de tek sorunum soğuk motorda aracı ilk çalıştırmada çalışmama problemi...Diğer arızaların yanında açıkçası çok ta takmıyorum bu problemi.Şimdilik gayet memnunum.

    Benim sormak istediğim başka birşey var;

    Firmalardan dolayı yakıtlarda ne kadar farklılık olabilir? Bayram arefesinde aracımı shell den full ettikten sonra 250 km de yakıtım bitti fakat daha sonra opetten aldığımda 450 km götürdü.Shell den aldığım uzun yolda klima açık kullanıldı.Opetten aldığım da 200 km si uzun yolda diğer 250 km de şehir içinde kullanıldı ve yine klima açıktı. Sizce bu menzil farklılığının sebebi ne olabilir? Pompanın hava basması gibi birşey söz konusu olabilir mi? Yakıt için önerdiğiniz bir firma var mı?

    Herkese İyi Çalışmalar

    Oncelikle lpdi'iniz hayırlı olsun.

    Antalyadayım su anda ben LPG'nin icerigi mi farklıdır nedir bilemiyorum. Her zaman 42.5 litre alan araba 39 litre alıyor burada. Ama 39 litreyle daha cok yol yapiyor. Tabi net olcum yapamadım. Bu nasıl is anlamadım. Yani söylemek istedigim acaba farklı LPG markaları daha da karlı olabiliyor mu? Tabi ben hep Opetten alıyorum.

    Bence olcumlerinizi yapın devamlı yasadıgınız yerde en fazla menzil yaptıran istasyonu kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    quote:

    Orijinalden alıntı: asilyan06

    YAKIT VERİLERİM YOL İSKENDERUN SİVAS KARAYOLU ORTALAMA HIZ 110 KM ARACIN BAGAJ FULL DOLU (TAŞINMAMDAN MÜTEVELLİT) 3 YETİŞKİN 2 DE ÇOCUK
    İLK DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 31.81 litre
    katedilen yol: 300.8 km
    lpg lt fiyatı: 2.65 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.575 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.28 kuruş
    toplam ödenen ücret: 84.29 tl

    İKİNCİ DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 34 litre
    katedilen yol: 330 KM
    lpg lt fiyatı: 2.52 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.303 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.26 kuruş
    toplam ödenen ücret: 85.68 tl

    ÜÇÜNCÜ DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 28.28 litre
    katedilen yol: 265 km
    lpg lt fiyatı: 2.59 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.672 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.276 kuruş
    toplam ödenen ücret: 73,245 tl


    BENZİNDE GİTMİŞ OLSAYDIM NOT: BENZİN VERİLERİ ARACIN YOL BİLGİSAYARINDAN ALINAN VERİLERLE HESAPLANMIŞTIR
    İLK DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 300.8 km
    benzin lt fiyatı: 4.95 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 8.5 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.425 kuruş
    toplam ödenen ücret: 127.84 tl

    İKİNCİ DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 330 km
    benzin lt fiyatı: 4.85 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 7.8 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.378 kuruş
    toplam ödenen ücret: 124.74 tl

    ÜÇÜNCÜ DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 265 km
    benzin lt fiyatı: 4.83 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 9 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.435 kuruş
    toplam ödenen ücret: 115.275 tl

    Asilyan Hocam

    Benim gördügüm

    1. depo: %24
    2. depo %32
    3. depo % 18

    LPGyi fazla tuketmis.

    Her LPG dolumu yaparken ortalama gostergeyi de sıfırladınız mı? Eger sıfırladıysanız o zaman araba daha cok devirli kullanıldıgında LPGyi benzine oranla daha az harcıyor diye bir sonuca varacagım.

    Bu 3 LPG markası farklı mıydı? Bu durumda da 3. LPG markası neyse hep ondan kullanın diyecegim. Cunku tuketim farklarını yuksek gordum ben.



    liberter abi her seferinde göstergeleri sıfırladım ikinci depo dolumu yapılırken dolum yapan çok zorladı ben fark etmedim ikincisi ikici depo pozantı rampasına denk geldi yakıtımıda yanlış hatırlamıyorsam ilk depo bp ikinci depo totalüçüncü depoyuda shell de fulledim verileri paylaşmaya devam edeceğim ama şunu biliyorum ben bu araca Allah tan birşey olmazsa en az 5 yıl bineceğim tasarruf tasarruftur mantığıyla hareket ediyorum saygılar




  • liberter1 kullanıcısına yanıt
    Hocam tam da konunun üstüne bugün Habertürk' te çıkan bir haber dikkatimi çekti.Belki biz de dolandırılıyoruzdur kim bilir?

    http://ekonomi.haberturk.com/enerji/haber/868787-her-depoda-4-litre-kazik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetlenk

    Hocam tam da konunun üstüne bugün Habertürk' te çıkan bir haber dikkatimi çekti.Belki biz de dolandırılıyoruzdur kim bilir?

    http://ekonomi.haberturk.com/enerji/haber/868787-her-depoda-4-litre-kazik

    Hocam cok haklısınız. Cunku bizim sistemde LPGyi fazla tuketme oranlarında aman aman degisimler olmaması gerekiyor. %15-20 civarlarında olmalı daima bu fark ve bu kadar fazla degiskenlik olması da cok buyuk bir aldatmaca var dedirtiyor artık bana.

    Bu dolum yapılan pompaların ustunde basınc gostergesi vardı sanırım. Bundan sonra en azından ona bakacagım. Haberde 10-11 bar olması gerektigi yazıyor. Dikkat edecegim artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilyan06

    YAKIT VERİLERİM YOL İSKENDERUN SİVAS KARAYOLU ORTALAMA HIZ 110 KM ARACIN BAGAJ FULL DOLU (TAŞINMAMDAN MÜTEVELLİT) 3 YETİŞKİN 2 DE ÇOCUK
    İLK DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 31.81 litre
    katedilen yol: 300.8 km
    lpg lt fiyatı: 2.65 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.575 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.28 kuruş
    toplam ödenen ücret: 84.29 tl

    İKİNCİ DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 34 litre
    katedilen yol: 330 KM
    lpg lt fiyatı: 2.52 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.303 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.26 kuruş
    toplam ödenen ücret: 85.68 tl

    ÜÇÜNCÜ DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 28.28 litre
    katedilen yol: 265 km
    lpg lt fiyatı: 2.59 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.672 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.276 kuruş
    toplam ödenen ücret: 73,245 tl


    BENZİNDE GİTMİŞ OLSAYDIM NOT: BENZİN VERİLERİ ARACIN YOL BİLGİSAYARINDAN ALINAN VERİLERLE HESAPLANMIŞTIR
    İLK DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 300.8 km
    benzin lt fiyatı: 4.95 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 8.5 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.425 kuruş
    toplam ödenen ücret: 127.84 tl

    İKİNCİ DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 330 km
    benzin lt fiyatı: 4.85 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 7.8 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.378 kuruş
    toplam ödenen ücret: 124.74 tl

    ÜÇÜNCÜ DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 265 km
    benzin lt fiyatı: 4.83 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 9 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.435 kuruş
    toplam ödenen ücret: 115.275 tl

    Bu verilerin hepsi uzun yol tüketim verileri mi acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    quote:

    Orijinalden alıntı: asilyan06

    YAKIT VERİLERİM YOL İSKENDERUN SİVAS KARAYOLU ORTALAMA HIZ 110 KM ARACIN BAGAJ FULL DOLU (TAŞINMAMDAN MÜTEVELLİT) 3 YETİŞKİN 2 DE ÇOCUK
    İLK DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 31.81 litre
    katedilen yol: 300.8 km
    lpg lt fiyatı: 2.65 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.575 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.28 kuruş
    toplam ödenen ücret: 84.29 tl

    İKİNCİ DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 34 litre
    katedilen yol: 330 KM
    lpg lt fiyatı: 2.52 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.303 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.26 kuruş
    toplam ödenen ücret: 85.68 tl

    ÜÇÜNCÜ DEPO
    tüketilen lpg miktarı : 28.28 litre
    katedilen yol: 265 km
    lpg lt fiyatı: 2.59 tl
    100 kmde tüketilen lpg miktarı: 10.672 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.276 kuruş
    toplam ödenen ücret: 73,245 tl


    BENZİNDE GİTMİŞ OLSAYDIM NOT: BENZİN VERİLERİ ARACIN YOL BİLGİSAYARINDAN ALINAN VERİLERLE HESAPLANMIŞTIR
    İLK DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 300.8 km
    benzin lt fiyatı: 4.95 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 8.5 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.425 kuruş
    toplam ödenen ücret: 127.84 tl

    İKİNCİ DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 330 km
    benzin lt fiyatı: 4.85 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 7.8 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.378 kuruş
    toplam ödenen ücret: 124.74 tl

    ÜÇÜNCÜ DEPO
    tüketilen benzin miktarı :
    katedilen yol: 265 km
    benzin lt fiyatı: 4.83 tl
    100 kmde tüketilen benzin miktarı: 9 lt
    1 km ye ödenen ücret: 0.435 kuruş
    toplam ödenen ücret: 115.275 tl

    Asilyan Hocam

    Benim gördügüm

    1. depo: %24
    2. depo %32
    3. depo % 18

    LPGyi fazla tuketmis.

    Her LPG dolumu yaparken ortalama gostergeyi de sıfırladınız mı? Eger sıfırladıysanız o zaman araba daha cok devirli kullanıldıgında LPGyi benzine oranla daha az harcıyor diye bir sonuca varacagım.

    Bu 3 LPG markası farklı mıydı? Bu durumda da 3. LPG markası neyse hep ondan kullanın diyecegim. Cunku tuketim farklarını yuksek gordum ben.



    Ben benzinle bu şartlarda 28 kuruş yakıyorum zaten uzun yol 110 120 km hızlarda.




  • 25000 km yi gectim lpdi ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem

    Şimdi o zaman senede 10.000 km yapan (ya da yaklaşan) birisine 4 senede amorti edeceğini düşünürsek lpdi tavsiye etmiyorsunuz degil mı sonuc olarak ?

    %20 fazla yakıyor diye hesaplayalım

    2.43 LPG su an 1.2 = 2,92
    4.93 benzin

    1.2 TSI araba hayatı boyunca ortalama 7 litre benzin yakar diye ongoruyorum o zaman km bası 14 kurus kar eder..
    4900/0,14= 35000 km amorti eder.

    10.000 km veya altında yıllık km yapsaydım ve 3-4 yılda birde araba degistiriyor olsaydım ben tercih etmezdim.
    Yani 7 litreye gore lpdi amorti kmsi bence o arabanın 35.000 km. Genel ortalama yakıt tuketiminiz hele hele 7 litrenin de altındaysa asla dusunmezdim.

    Birde 1.2 TSI ile %5 fazla yaktıgını iddia edenler var. Ve OEM LPG markasında da bu randımanı alabilecegini dusunursek o zaman isler degisir. Bu yuzden bircok defa yazdım herkes yazsın bu LPDI ortalama % kac fazla tuketir ve genel bir kanaat olussun diye.




    (Comfortline) Jetta 1.2 tsi fiyat=49.400TL -----Jetta 1.6tdi fiyat=65.200TL Aradaki fiyat farkı 15.800 TL İkinci el satış fiyatı dizelde yine yüksek olacağından amorti edilecek miktar 7.500 TL alıyorum.(salladım) Gaziantep için; Jetta 1.2 tsi yakıt tüketimi BENZİN(şehir içi) = 8,3lt ----- Jetta 1.2 tsi yakıt tüketimi LPDI(Şehir içi) = 10,0lt ----- Jetta 1.6 tdi yakıt tüketimi (Şehiriçi) =6,5lt , Yakıt fiyatları;( ((8(((Benzin = 4,83 Km'de 40,08 KRŞ)--(Eurodizel = 4,28 Km'de 27,82 KRŞ) --(LPG=2,72 Km'de 27,20 KRŞ)-- VİALLE LPDI fiyatı = 5.300 TL (BRC=7.000 TL diyorlar) -------( km başına benzin - lpg = 40,08-27,20 = 12,88 KRŞ) --5.300TL'nin amorti edilebilmesi için 5300/0,1288 = 41.150 km yol yapılması lazım. ----- (km başına benzin-dizel = 40,08-27,82 = 12,26 KRŞ) --7.500 TL'nin amorti edilebilmesi için 7.500/0,1226 = 61.174 km yol yapılması lazım. Ayrıca dizen ile 1.2 benzinli arasındaki 310TL vergi farkının kapanması için yıllık 2528 km gerekmektedir. Yani 2528 km yol yapınca dizel vergi farkını kapatmış olur. Sistem lpdi(LPG) olduğunda ise ilk 3 yıl için 310x3=930 TL ve ikinci 3 yıl için 259x3=777 TL toplamda 6 yıl için= 1707 TL benzinli motorun dizele karşı kazancı olur. Bu durumda dizel almaktansa lpdi sistemine dönüştürmek ile dizel ile lpdi'nin aynı yaktığını baz alırsak lpdi sistemimiz 5.300 - 1700 = 3600 TL'ye gelmiş olur. Az kullananlar için 60.000km dizeli amorti etmektense 40.000 km lpdi sistemini amorti etmek daha mantıklı görünüyor. Hesaplamaların nokta atışı değil de esnekliğinden dolayı bakım maliyetleri katılmadı. Dizel aracın bakım maliyeti daha yüksek, onu da uzun yolda dizelin daha az yakarak oluşturduğu farkın, şehir içi ölçümden kaynaklanan hesaplama hatasını kapatması şeklinde düşünebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eryerdem -- 19 Ağustos 2013; 13:04:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem

    quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem

    Şimdi o zaman senede 10.000 km yapan (ya da yaklaşan) birisine 4 senede amorti edeceğini düşünürsek lpdi tavsiye etmiyorsunuz degil mı sonuc olarak ?

    %20 fazla yakıyor diye hesaplayalım

    2.43 LPG su an 1.2 = 2,92
    4.93 benzin

    1.2 TSI araba hayatı boyunca ortalama 7 litre benzin yakar diye ongoruyorum o zaman km bası 14 kurus kar eder..
    4900/0,14= 35000 km amorti eder.

    10.000 km veya altında yıllık km yapsaydım ve 3-4 yılda birde araba degistiriyor olsaydım ben tercih etmezdim.
    Yani 7 litreye gore lpdi amorti kmsi bence o arabanın 35.000 km. Genel ortalama yakıt tuketiminiz hele hele 7 litrenin de altındaysa asla dusunmezdim.

    Birde 1.2 TSI ile %5 fazla yaktıgını iddia edenler var. Ve OEM LPG markasında da bu randımanı alabilecegini dusunursek o zaman isler degisir. Bu yuzden bircok defa yazdım herkes yazsın bu LPDI ortalama % kac fazla tuketir ve genel bir kanaat olussun diye.




    (Comfortline) Jetta 1.2 tsi fiyat=49.400TL -----Jetta 1.6tdi fiyat=65.200TL Aradaki fiyat farkı 15.800 TL İkinci el satış fiyatı dizelde yine yüksek olacağından amorti edilecek miktar 7.500 TL alıyorum.(salladım) Gaziantep için; Jetta 1.2 tsi yakıt tüketimi BENZİN(şehir içi) = 8,3lt ----- Jetta 1.2 tsi yakıt tüketimi LPDI(Şehir içi) = 10,0lt ----- Jetta 1.6 tdi yakıt tüketimi (Şehiriçi) =6,5lt , Yakıt fiyatları;( ((8(((Benzin = 4,83 Km'de 40,08 KRŞ)--(Eurodizel = 4,28 Km'de 27,82 KRŞ) --(LPG=2,72 Km'de 27,20 KRŞ)-- VİALLE LPDI fiyatı = 5.300 TL (BRC=7.000 TL diyorlar) -------( km başına benzin - lpg = 40,08-27,20 = 12,88 KRŞ) --5.300TL'nin amorti edilebilmesi için 5300/0,1288 = 41.150 km yol yapılması lazım. ----- (km başına benzin-dizel = 40,08-27,82 = 12,26 KRŞ) --7.500 TL'nin amorti edilebilmesi için 7.500/0,1226 = 61.174 km yol yapılması lazım. Ayrıca dizen ile 1.2 benzinli arasındaki 310TL vergi farkının kapanması için yıllık 2528 km gerekmektedir. Yani 2528 km yol yapınca dizel vergi farkını kapatmış olur. Sistem lpdi(LPG) olduğunda ise ilk 3 yıl için 310x3=930 TL ve ikinci 3 yıl için 259x3=777 TL toplamda 6 yıl için= 1707 TL benzinli motorun dizele karşı kazancı olur. Bu durumda dizel almaktansa lpdi sistemine dönüştürmek ile dizel ile lpdi'nin aynı yaktığını baz alırsak lpdi sistemimiz 5.300 - 1700 = 3600 TL'ye gelmiş olur. Az kullananlar için 60.000km dizeli amorti etmektense 40.000 km lpdi sistemini amorti etmek daha mantıklı görünüyor. Hesaplamaların nokta atışı değil de esnekliğinden dolayı bakım maliyetleri katılmadı. Dizel aracın bakım maliyeti daha yüksek, onu da uzun yolda dizelin daha az yakarak oluşturduğu farkın, şehir içi ölçümden kaynaklanan hesaplama hatasını kapatması şeklinde düşünebiliriz.

    artı bir husus 2.elde lpg li araç 2 bin tl üstüne koyar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem

    quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem

    Şimdi o zaman senede 10.000 km yapan (ya da yaklaşan) birisine 4 senede amorti edeceğini düşünürsek lpdi tavsiye etmiyorsunuz degil mı sonuc olarak ?

    %20 fazla yakıyor diye hesaplayalım

    2.43 LPG su an 1.2 = 2,92
    4.93 benzin

    1.2 TSI araba hayatı boyunca ortalama 7 litre benzin yakar diye ongoruyorum o zaman km bası 14 kurus kar eder..
    4900/0,14= 35000 km amorti eder.

    10.000 km veya altında yıllık km yapsaydım ve 3-4 yılda birde araba degistiriyor olsaydım ben tercih etmezdim.
    Yani 7 litreye gore lpdi amorti kmsi bence o arabanın 35.000 km. Genel ortalama yakıt tuketiminiz hele hele 7 litrenin de altındaysa asla dusunmezdim.

    Birde 1.2 TSI ile %5 fazla yaktıgını iddia edenler var. Ve OEM LPG markasında da bu randımanı alabilecegini dusunursek o zaman isler degisir. Bu yuzden bircok defa yazdım herkes yazsın bu LPDI ortalama % kac fazla tuketir ve genel bir kanaat olussun diye.




    (Comfortline) Jetta 1.2 tsi fiyat=49.400TL -----Jetta 1.6tdi fiyat=65.200TL Aradaki fiyat farkı 15.800 TL İkinci el satış fiyatı dizelde yine yüksek olacağından amorti edilecek miktar 7.500 TL alıyorum.(salladım) Gaziantep için; Jetta 1.2 tsi yakıt tüketimi BENZİN(şehir içi) = 8,3lt ----- Jetta 1.2 tsi yakıt tüketimi LPDI(Şehir içi) = 10,0lt ----- Jetta 1.6 tdi yakıt tüketimi (Şehiriçi) =6,5lt , Yakıt fiyatları;( ((8(((Benzin = 4,83 Km'de 40,08 KRŞ)--(Eurodizel = 4,28 Km'de 27,82 KRŞ) --(LPG=2,72 Km'de 27,20 KRŞ)-- VİALLE LPDI fiyatı = 5.300 TL (BRC=7.000 TL diyorlar) -------( km başına benzin - lpg = 40,08-27,20 = 12,88 KRŞ) --5.300TL'nin amorti edilebilmesi için 5300/0,1288 = 41.150 km yol yapılması lazım. ----- (km başına benzin-dizel = 40,08-27,82 = 12,26 KRŞ) --7.500 TL'nin amorti edilebilmesi için 7.500/0,1226 = 61.174 km yol yapılması lazım. Ayrıca dizen ile 1.2 benzinli arasındaki 310TL vergi farkının kapanması için yıllık 2528 km gerekmektedir. Yani 2528 km yol yapınca dizel vergi farkını kapatmış olur. Sistem lpdi(LPG) olduğunda ise ilk 3 yıl için 310x3=930 TL ve ikinci 3 yıl için 259x3=777 TL toplamda 6 yıl için= 1707 TL benzinli motorun dizele karşı kazancı olur. Bu durumda dizel almaktansa lpdi sistemine dönüştürmek ile dizel ile lpdi'nin aynı yaktığını baz alırsak lpdi sistemimiz 5.300 - 1700 = 3600 TL'ye gelmiş olur. Az kullananlar için 60.000km dizeli amorti etmektense 40.000 km lpdi sistemini amorti etmek daha mantıklı görünüyor. Hesaplamaların nokta atışı değil de esnekliğinden dolayı bakım maliyetleri katılmadı. Dizel aracın bakım maliyeti daha yüksek, onu da uzun yolda dizelin daha az yakarak oluşturduğu farkın, şehir içi ölçümden kaynaklanan hesaplama hatasını kapatması şeklinde düşünebiliriz.



    100.000 km aynı arabayla karsılastırma yapılırsa dizele gore 1.2 TSI lpdi'lı bir arabanın bakım maliyetleri ve MTV farkları degerlendirilirse tabiki lpdi tercih edilmeli.

    Zaten aynı arabayı diyelim 100.000 km veya yaklasmıs bir km'de kullanacaksanız kesinlikle mantıklı bu sistem.




  • Bence 40.000 km de amorti ediyorsa uzun yıllar binmek koşuluyla tercih edilebilir, 5,5 ortalama ile gittiğim yolu klima açık 6,9 ile gittim, vicdan rahatlığı olacak, tabi ki en az 5 sene binmeli araca, sonuçta dizel alıp km yapmadan bir kaç senede elden çıkarmanın verdiği kayıp daha fazla, bu arada daha 1 sene dolmadan sağ kapıdan ve şoför koltuğundan ses gelmesi Meksika üretimi jetta'lara ne kadar binileceği konusunda soru işaretleri uyandırmıyor değil? Yılda 8.000 km için LPDİ dönüşümü uygun mudur.( 8.000 sabit değil çünkü elde olmayan nedenlerden uzun yol yapılabiliyor,tatil, iş vs. nedenlerden dolayı- örneğin son 4 ayda 8.000km yaptım) 40.000'den sonra binilen her 10.000 km 1.250TL kar demek.
    Arkadaşımız araç satış fiyatına 2.000TL ekleneceğini söyledi, bu durumda sistem maliyeti 3.000 TL'ye geliyor. Bu durumda amorti km'si 23.300 km oluyor, sonrası kar olarak cepte. Tabi LPG'li araç doğuda biraz zor satılıyor, çünkü en ufak şeyden pimpirikleniliyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eryerdem -- 19 Ağustos 2013; 15:46:49 >




  • Arkadaşlar i30 1.6 GDI motor için Kayseri Vialle Çelik Grup 4600 TL peşin, 5400 / 10 taksit fiyatı verdiler.
    %100 benzinle çalıştığı ve sorunsuz olduğu söyleniyor. GDI motora taktıranlar memnunlar mı acaba? Herhangi bir sıkıntı var mı? Tüketimleriniz ne alemde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem

    Bence 40.000 km de amorti ediyorsa uzun yıllar binmek koşuluyla tercih edilebilir, 5,5 ortalama ile gittiğim yolu klima açık 6,9 ile gittim, vicdan rahatlığı olacak, tabi ki en az 5 sene binmeli araca, sonuçta dizel alıp km yapmadan bir kaç senede elden çıkarmanın verdiği kayıp daha fazla, bu arada daha 1 sene dolmadan sağ kapıdan ve şoför koltuğundan ses gelmesi Meksika üretimi jetta'lara ne kadar binileceği konusunda soru işaretleri uyandırmıyor değil? Yılda 8.000 km için LPDİ dönüşümü uygun mudur.( 8.000 sabit değil çünkü elde olmayan nedenlerden uzun yol yapılabiliyor,tatil, iş vs. nedenlerden dolayı- örneğin son 4 ayda 8.000km yaptım) 40.000'den sonra binilen her 10.000 km 1.250TL kar demek.
    Arkadaşımız araç satış fiyatına 2.000TL ekleneceğini söyledi, bu durumda sistem maliyeti 3.000 TL'ye geliyor. Bu durumda amorti km'si 23.300 km oluyor, sonrası kar olarak cepte. Tabi LPG'li araç doğuda biraz zor satılıyor, çünkü en ufak şeyden pimpirikleniliyor :)

    4 ayda 8000 km yapmıssınız. Bu tempo yılda 32.000 km eder. Bence 20.000 den az yapmazsınız. Bu durumda bence montajlanmalı.
    LPdi alıcı icin dizelden daha avantajlı oldugu anlasıldıgı taktirde bence daha cok talep gorur ve satısı daha hızlı olur. Normal bir sıralı sistem olmadıgı, bakım ayar vs olmadıgı ve %100 lpg kullandıgı icin. Hele hele jetta zaten cok talep goren bir araba.


    Benim aracı gorup scirocco'suna lpdi montajlatan bir istanbul birde izmirde kullanıcı var !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Passenger

    Arkadaşlar i30 1.6 GDI motor için Kayseri Vialle Çelik Grup 4600 TL peşin, 5400 / 10 taksit fiyatı verdiler.
    %100 benzinle çalıştığı ve sorunsuz olduğu söyleniyor. GDI motora taktıranlar memnunlar mı acaba? Herhangi bir sıkıntı var mı? Tüketimleriniz ne alemde?

    fiyatı iyi vermisler kacırmayın

    tuketimler icin asilyan rumuzlu arkadasımızın yorumlarını takip etmenizi oneririm.
  • liberter1 kullanıcısına yanıt
    km hesabı öyle diil maalesef. Ekim ile Mayıs ayı arası 4500 km yol yaptım ve bunun 2500 km'si 1 haftalık tatilde gerçekleşti. Geçici istisnai durum nedeniyle mayıstan itibaren ayda 2000km yapıyorum. Anlatmak istediğim öğretmen vs. gibi memur değilse illa ki arada yüksek km'ler yapılacaktır.(Tatil, görev vs.) Her ay aynı kalmayacaktır. Eğer satış fiyatına 2.000 TL ekliyorsa ikinci elde amorti km'si 23.500'e düşüyor. Bu km'yi doldurmayan için zaten dizel bile gereksiz olur.
    Ancak montaj için halen tereddütlerim var. Aracın arızaları neden lpdi montajından sonra fark ediliyor. Arıza yapmaya gelmiş bakım isteyen kısımlar montajdan sonra yakıt farkından dolayı hassaslaşarak fark edilmesine mi neden oluyor? Bir de motor garantisi işini halen çözemediler, niyetim 15.000'lik ilk bakımdan sonra montaj yaptırmak, serviste garanti dışı bırakmasınlar diye, garanti ve servis konusunda ne düşünüyorsunuz? Uzun yolda 90 ile klimasız gitmekten bıktım artık :) http://www.youtube.com/watch?v=F5Xy_uJpgjQ




  • 42300 kmde montaj yaptırdım 13 ay oldu.

    67800 su an araba.

    En cok gazlayan benimdir aranızda. Neden benim arabamda bir sıkıntı yok?

    Cevap bence dogru montaj.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    42300 kmde montaj yaptırdım 13 ay oldu.

    67800 su an araba.

    En cok gazlayan benimdir aranızda. Neden benim arabamda bir sıkıntı yok?

    Cevap bence dogru montaj.


    Montaj yaptıracağım yer de bana montajla alakalı olduğunu söyledi.(Bujilerin de gözden geçirilmesini tavsiye ettiler) İki sıkıntı gözüküyor benim için, birincisi montaj yeri bana 100km, sadece cumartesi yaptırabilirim ve ilk montajdan sonra yine uzun yol yapacağım toplam 600 km, bu durumda yolda bırakma ihtimali var lpg'de iken,cumartesi olduğundan dolayı hiç tamirciye uğramaksızın yapacağım km 350, ikincisi motor garantisi için görüşmelerini sürdürüyorlardı, henüz netlik kazanmadı...
  • Jettalarda SİMİT LPG tankı'nın en büyüğü kaç litre ve kaç litre alabiliyor, malum akaryakıt kampanyaları 75TL ve üzeri hep, dibine kadar da bitirmeyeceğimize göre litre fiyatı 2,50 olan yerlerde 100TL dolduramaz mıyız boş depoyu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eryerdem -- 21 Ağustos 2013; 13:16:23 >
  • 
Sayfa: önceki 100101102103104
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.