Şimdi Ara

'Vergisiz İthalat' Başlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
1.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 100 binlik oto yatırımına 'vergisiz ithalat' teşvikleri geliyor.


    Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan tarafından açıklanan pakette, mevcut kapasitesini yıllık en az 100 bin adet artıran otomobil yatırımcıları, yatırım süresi boyunca ek kapasitelerinin yüzde 15’i kadar gümrüksüz araç ithal edebilecek. Bakan Çağlayan, “Yüksek Katma Değerli İhracata Doğru Yeni Teşvik Sistemi”nin son halini ve içeriğini, düzenlediği bir basın toplantısıyla açıkladı. Çağlayan, yeni teşvik sistemiyle, yılda en az 100 bin adet kapasiteli otomobil yatırımı yapan ya da mevcut kapasitesini yıllık en az 100 bin adet artıran yatırımcılara, kapasitelerinin yüzde 15’i kadar A,B ve C sınıfı gümrük vergisinden muaf araç ithal etme hakkı verileceğini söyledi. Bakan Çağlayan, “Ayrıca bu yatırımlarda motor üretimi de yapılması halinde ilave yüzde 15 daha gümrükten muaf araç ithal etme hakkı tanıyacağız” dedi.

    FİYATI ETKİLER Mİ?
    Hükümetin açıkladığı teşvik paketinde yer alan “gümrüksüz” ithalat hakkı, gümrüksüz ithalatın yapılabildiği Avrupa ülkelerinden araç getiren markalar açısından büyük bir yenilik anlamına gelmezkin, özellikle Serbest Ticaret Anlaşması’nın bulunmadığı Kore’nin yanı sıra Japonya, Çin ve Hindistan’dan araç getirilen araçlar için bir avantaj olacak. Nitekim bazı modellerini bu ülkelerden ithal eden otomotiv firmaları, araç başına yüzde 10’lık gümrük vergisi ödüyor.
    Yeni teşvik sistemi kapsamında yüzde 15’lik (yani 100 bin kapasite artışına karşılık 15 bin araç) gümrükten muaf ithalat hakkı, yatırımın gerçekleştirileceği süre boyunca geçerli olacak. Bunun yanında yeni pakette, sadece bitmiş araçların değil, CKD yani yarı mamül araçların ithalatında da belirli bir süre gümrük muafiyeti uygulanacağı belirtiliyor.
    Bu yeni teşvikle birlikte, yatırımcı bazı markaların gümrüksüz ithal edeceği araçlarda indirim yaparak rekabette öne çıkma avantajı da bulunuyor.

    ‘DESTEKLEYİCİ BİR PAKET’
    Yakın dönemde 382 milyon dolarlık yatırımla kapasitesini 100 binden 200 bine çıkartacağını açıklayan Hyundai Assan’ın Genel Müdürü Ümit Karaarslan, teşvik paketinden memnuniyet duyduklarını ve destekleyici nitelikte olduğunu söyledi. Bu yeni teşvik sistemiyle birlikte, yatırım süresince belirli bir oranda da olsa destek sağlanmış olduğuna dikkat çeken Karaarslan, “Elbette bunların yanında tebliğde yer alan yatırım indirimi ve KDV istisnası gibi unsurlar da var. Tüm bunlar biraraya getirildiğinde, gerçek anlamda bir teşvik sağlanmış oluyor. Umarız, Kore ile Serbest Ticaret Anlaşması da birkaç yıl içinde yürürlüğe girer” dedi.

    BANKALARA ‘BU İŞİN ÖNÜNÜ AÇIN’ ZİYARETİ
    Bakan Çağlayan, teşvik konusunun finansal tarafta önünün açılması adına girişimde bulundu. Türkiye Bankalar Birliği (TBB) ve Sigorta-Reasürans Şirketleri Birliği ile biraraya gelindi. 6. bölgede gerek gayrimenkule ipotek kabul etme, gerek orada yapılacak olan yatırımları sigorta etme konusunda yapılan görüşmeye sadık kalınması bekleniyor.

    UN, YEM VE DOĞALGAZA DESTEK YOK
    Teşvik kapsamında un, yem, kütlü pamuk işleme gibi yatırımları kesinlikle desteklemeyeceklerini açıklandı. Nükleer enerji tarafında iddialı yatırımların altına imza atmaya hazırlanan Türkiye, yeni sistemde doğalgaza dayalı yatırımlara da teşvik uygulamayacak.


    Kaynak:http://www.haber365.com/Haber/Vergisiz_Ithalat_Basliyor/

    Evet arkadaşlar şimdi sizden ricam hem siz okuyun hem bana bir açıklama yapın bu ne işe yarayacak?







  • allah yeni yeni zamlar kapıda. devlet teşvik yaptıysa bize kazık olarak geliyor
  • Çok önemliydi otomobil sektörü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçtiğimiz senelerde otv indirimi uygulandı ve firmalar bu indirimi tabiri caizse cukkaladı. Bu uygulama ile hem devlet cari açığı kapatmaya çalışacak hem de firmalar karlılığını arttıracak. Vatandaşın cebine giren birşey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben anlamadim simdi birisi ozet gecebilir mi?

    Yurtdisindan arac getirirken gumruk vergisi odemeyecek miyiz? Benim babam 13 senedir yurt disinda madem oyle getirsin bir tane

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bize iyi yönde yansıyacak bir şey olacağını düşünmek fazlasıyla iyimserlik olur bence.
  • Bu şu demBence şu anlama geliyor,

    Jetta da sıra beklemeyeceksiniz ama fiyatta düşmeyecek. Passat için bekleme süresi 6 aydan 12 aya çıkacak.

    Hyundai kore ile arada ticaret anlaşması yapılırsa çok avantajlı fiyatlarla piyasaya girebilir.

    Büyük firmalar teşvikten faydalanmak için 100 biner adet stok arttırırlarsa buda sıfır araçların fiyatında genel olarak rekabetten doğan bir indirime yol açabilir. Ama aşırı olacağını sanmıyorum.

    Birde motor üretiminden bahsedilmiş ama orası sanırım Türkiyede üretim yapan firmaları ilgilendiriyor. Haberdeki ifadeler biraz kafa karıştırıcı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Vergisiz telefon fırsatları
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Konuyu bu sabah açtım ama arka sayfalara hızlıca gitti.

    http://forum.donanimhaber.com/m_62246005/mpage_1/f_/key_//tm.htm#62246005

    Temmuz sonunda teslim alacağım araba da bir fark olacak mı?
  • Adamların işi gücü yok 100.000 'in üstünde satılırsaymış, arkada sen önce bi şu benzindeki vergiyi düşür merak etme o rakam 250.000 de olacak ama önce önünü aç. Önünü açmadığın sürece baraj yapsan ne fayda ?
  • Sen ithalatın önünü açacağına.. İhracatı nasıl artıracağını düşün.. Başka düşünecek şeyin yok senin..
    Cari açığın acısını halkdan çıkaramazsın..
  • Maliyet düşse bile araç fiyatları düşmez bu ülkede. Koyunistan...
  • BIR CESIT KAPITULASYON UYGULAMASI BU. DISA BAGIMLILIGI ARTTIRIR. BISEY KAZANAMAZSIN. KAYBEDEN SEN OLURSUN. URETECEKSIN KI KAZANASIN.

    BOYLE NEREYE KADAR DEVAM EDICEK ACABA.
    2. BIR LOZAN ANTLASMASI OLMAZ O KESIN.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Maliyet düşse bile araç fiyatları düşmez bu ülkede. Koyunistan...

    Türkiye kıyamete kadar böyle gelmiş böyle gider hocam.
    Sen anadolu plakası gibi güzel bir coğrafyada.. stratejik önem arz eden bir coğrafyada yaşıyorsan eğer.
    Dünyada tam ortada olursan.. Böyle olmasını fırsat bilerek.. iyi bir yol izlemez.. nası hareket edeceğini bilmezsen..
    Hiç bir zaman refah göremezsin... Seni kullananda olur.. top gibi oynayanda.. senin önünü kesende.. ayakta uyutanda olur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 20 Haziran 2012; 18:46:03 >
  • Herkes konuyu ne güzel anlamış...:))))

    Bu teşvikten yararlanacak firmalar Türkiye'de fabrikası olup üretim yapan firmalar,
    Ford, hyundai, fiat, honda vs.

    Mevcut üretim kapasitelerini 100.000 arttırrlarsa 15.000 ithal araç için gümrük vergisi muhafiyeti alacaklar.
    Avrupali firmaların pek işine yaramıyor, çünkü gümrük birliği var.
    Honda ve hyundai eğer üretim kasitelerini 100.000 arttıracak yatırımı yaparlarsa onlara faydası olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Herkes konuyu ne güzel anlamış...:))))

    Bu teşvikten yararlanacak firmalar Türkiye'de fabrikası olup üretim yapan firmalar,
    Ford, hyundai, fiat, honda vs.

    Mevcut üretim kapasitelerini 100.000 arttırrlarsa 15.000 ithal araç için gümrük vergisi muhafiyeti alacaklar.
    Avrupali firmaların pek işine yaramıyor, çünkü gümrük birliği var.
    Honda ve hyundai eğer üretim kasitelerini 100.000 arttıracak yatırımı yaparlarsa onlara faydası olur.

    Bu kadar kişiden bir sen, bir de ben doğru anlamışız.. Arkadaşlar teşvik fazla araç ithal edene değil, üretmeye başlayana (100.000) ya da kapasitesini 100.000 arttırana 15.000 aracı kdv'siz ithal sözü var.. Motor da üretene bir 15.000 daha..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha iyi işte şirketler daha çok kar eder...
  • Fiyatların aşırı etkileneceğini hatta etkilneceğini sanmıyorum.

    Buraya yatırım yapan adam daha çok yatırım yapsın , yatırım yapmışkende madem vergi muafiyeti getireyim %15 te olsa, yatırımcı daha fazla kazansın hesabı.

    Vatandaş yararına istihdam olur.
  • hyundai fabrıkasını marmara bölgesınden dogu bölgesıne getırsın yuzde 50 devlet tesvıgı versın daha hayırlı olur.aynı sekılde honda,fiat,renault.tesvık böyle olur.
    marmara da uretılen 30 ıse doguda uretılen 15-20 arası olması gerek.yoksa dogunun kalkınacagı fılan yok.hava cıva hep dedıklerı...
  • Sanki binlerce firma var araç üretimi yapan .Git teker teker hepsine sun yeni şartları.Bir elin parmakları kadar firma işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Herkes konuyu ne güzel anlamış...:))))

    Bu teşvikten yararlanacak firmalar Türkiye'de fabrikası olup üretim yapan firmalar,
    Ford, hyundai, fiat, honda vs.

    Mevcut üretim kapasitelerini 100.000 arttırrlarsa 15.000 ithal araç için gümrük vergisi muhafiyeti alacaklar.
    Avrupali firmaların pek işine yaramıyor, çünkü gümrük birliği var.
    Honda ve hyundai eğer üretim kasitelerini 100.000 arttıracak yatırımı yaparlarsa onlara faydası olur.

    Bu kadar kişiden bir sen, bir de ben doğru anlamışız.. Arkadaşlar teşvik fazla araç ithal edene değil, üretmeye başlayana (100.000) ya da kapasitesini 100.000 arttırana 15.000 aracı kdv'siz ithal sözü var.. Motor da üretene bir 15.000 daha..


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.