Şimdi Ara

VERGİ SİSTEMİ DEĞİŞİYOR 10.03.2013

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
1
Favori
6.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Maliye Bakanlığı'nın, Türkiye'de kullanılan motorlu taşıtlarda Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ve Özel Tüketim Vergisi'nin (ÖTV) hesaplanmasında aracın emisyon oranının da dikkate alınması yönünde bir çalışma başlattığı öğrenildi.

    Maliye Bakanlığı, Bakan Mehmet Şimşek'in talimatı ile çevrenin korunması ve yüksek teknolojinin teşvik edilmesi amacıyla motorlu taşıtlardaki MTV ve ÖTV sisteminin kapsamlı bir şekilde çalışılması yönünde tavır aldı.

    Maliye'nin çalışmasına göre, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sistemi ve ÖTV yeniden değerlendiriliyor. Edinilen bilgiye göre gerekirse bu kalemlerde yeni bir düzenleme yapılarak indirime gidilebilecek ve emisyon salınımı vergisi daha yüksek tutulabilecek.

    Çalışmada, AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin bu konudaki uygulamaları tek tek tarandı ve Almanya ve İngiltere'yi model ülke olarak alındı. Çalışma yasalaşırsa, motorlu araçların vergilendirilmesinde aracın emisyon oranı da dikkate alınacak.

    Fakat yeni uygulama piyasada olan ve otomobil firmalarının stoklarında bulunan taşıtları kapsamayacak. Uygulamanın başladığı tarihten sonra üretilen araçları kapsayacak.

    Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, bir taraftan araçlar arası vergilendirmede adaletli olmak, bir yandan da sorumlu bir vatandaş olarak çevrenin daha az kirlenmesini istediklerini söyledi.

    Sadece bu uygulamanın bile temiz çevreye büyük katkı sağlayacağını, ayrıca uygulamanın yüksek teknoloji üretimini teşvik edeceğini anlatan Şimşek, “Vergiyi artıralım daha çok gelir sağlayalım kaygısı taşımıyoruz. Gelecek nesillere temiz bir çevre bırakmak da çok önemli” diye konuştu.

    Kirlettiğin kadar öde

    Bu arada, Avrupa ülkelerinde halen uygulanmakta olan vergi sistemlerinde, “kirlettiğin kadar öde” olarak da nitelenen ve araçların kilometre başına açığa çıkarttıkları karbondioksit değerine göre vergi hesaplanıyor.

    Halen 27 AB üyesi ülkeden 17'si (Avusturya, Belçika, Güney Kıbrıs, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, İrlanda, Letonya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Portekiz, Romanya, İspanya, İsveç ve İngiltere) binek otomobillerde bu sistemi uyguluyor. 15 ülke de elektrikli araç alımlarında vergi teşvikleri sunuyor.

    Vergiye esas olan gram/km değerleri, genelde fabrika verilerinden ya da ölçümlerden alınıyor. Türkiye'de ise MTV, araçların “silindir hacmi”, “yaş” ve “ağırlık (kamyon ve çekicilerde)” esasına göre alınıyor.

    İşte Avrupa ülkeleri

    Motorlu Taşıtlar Vergisinde çeşitli ülke uygulamaları da şu şekilde belirleniyor:

    -İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbondioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002'de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi.

    -İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor.

    -Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.

    -İsveç: İsveç'te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi.

    -Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden birisi. 2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.

    -Hollanda: Karbon temelli vergileme yapan bir diğer ülke. Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlar için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5'den yüzde 16,1'e yükseldi.







  • Şimdi Şahinler Doğanlar ne olacak ona gelelim.

    Tamda 2.0 Mazda 626 almaya niyetlenmiştik

    Yasa sadece yürürlüğe girdiği tarihten itibarenki araçları mı kapsayacak yoksa eski araçlarda buna dahil mi?
  • Artık sokaklar 320d'lerden geçilmez...
    Not: Yanlış anlaşılmasın, bu yasayı destekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 10 Mart 2013; 13:44:34 >
  • Yine mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6

    Yine mi?

    Aynen hep aynı hikaye :) her sene en az bu haber 5 defa cıkıyor karsımıza..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasa kesin olarak ne zaman yürürlüğe girer?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 yıldırı vergi haberlerini okur nedir ne değildir diye araştırırım. herseferinden mtv ye zam gelir.


    çok iyi hatırlıyorum 2006 model 1.6L arabamın 0 vergisi 230-240 arası idi. şimdi 450 küsürrr
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sağlam ZamGeliyor Gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ParsKUKRER -- 10 Mart 2013; 13:53:09 >
  • Senelerdir hep konuşuluyor artık yürürlülüge girse ve c02 salınımı 100 g altında olanlara teşvik olsada 1.0 ecoboost a geçsek az vergi, az yakıt ile mis gibi şehir içi motoru olur benim için.:-)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakalım hangi araçlar 2.elde deger kaybına ugricak yada 2. elde altın degerinde olucak merak ediyorum bu arada 2.0 tdi lere doyadoya binicez galiba bu yasadan anladıgım.
  • bu yasa Türkiye'de yasalaşana kadar benim yeni aracım 10 yaşına girer
    bizde herşey kağnı hızında ilerlediği için hiçbirşey beklemiyorum bu yasadan.
    Bilakis biz araç sahipleri zarar görecek, şöyle ki; bizim vergilerimizi önce yükseltecekler sonra co2 emisyon hacmi düşük olan araçları ise bugünkü vergilere eşitleyecekler. Ne diyecekler sonra, biz düşük emisyonlu araçları destekliyoruz.
  • Yine aynı haber.Bu haberlere kalsaydım aracı hemen satmak zorunda kalırdık.2.0 motor malum.
  • Hali hazırda uygulanan ÖTV'de indirime sebep olacak bir uygulama yaşanmaz.

    Otomobildeki ÖTV'nin amacı olumsuz dışsallığı olan bir ürünün tüketimini vergilemektir. Bu olumsuz dışsallığın başında da hava kirliliği vs. gelir. Bu verginin esas amacı budur. Gel gelelim ÖTV'yi gelir vergisi gibi görüp çatır çatır toplamana rağmen yetmezmiş gibi havayı kirletiyorsun diye ek vergi konulması saçmalığın daniskasıdır.
  • Mevcut vergilerin düşeceğini vs. zannedenler hayal kırıklığına uğrayacaklar.

    Devlet var olanı azaltmaz fakat az olanı çoğaltır.
  • 2.el piyasası çalkalanır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne yani fiyatların düşeceğini mi sanıyorsunuz.. güncelleme tabiri eskidi şimdi düzenleme tabiri moda
    1.2 motorun vergisini şimdiki 1.6 ya eşitlerler. 1.6 motor firlar ee ne oldu 1.2 alan az ödedi neye göre 1.6 ya göre
    görün bakın en düşük vergi kaç olacak.
    tutulmayan gitmeyen düşük motorların ki biraz uygun olur asıl milletin elinde olan yani çoğunluğu oluşturan kısım katmerli olur
    ülkemizde hangi düzenleme vergi gelirlerini azaltmış ki bu da azaltsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amanhem

    bu yasa Türkiye'de yasalaşana kadar benim yeni aracım 10 yaşına girer
    bizde herşey kağnı hızında ilerlediği için hiçbirşey beklemiyorum bu yasadan.
    Bilakis biz araç sahipleri zarar görecek, şöyle ki; bizim vergilerimizi önce yükseltecekler sonra co2 emisyon hacmi düşük olan araçları ise bugünkü vergilere eşitleyecekler. Ne diyecekler sonra, biz düşük emisyonlu araçları destekliyoruz.

    merak etmeyin hesap yapılmıştır. gelecek olan para iyi ise 10 yıl ne kelime 10 günde çıkar bu yasa
  • biri yav he he gifini koysun
  • Senede 5-6 kere periyodik olarak başlatıyorlar bu yasa çalışmasını.

    Her defasında söyledim tekrar söylüyorum. Burası Türkiye. 1 kendimize 1 araç da devlete alıyoruz. Almanya-İngiltere gibi ucuz değil otomobil fiyatları. Eğer bu fiyatlar ortadayken sen kalkıp Şahin-Taunus-626 kullanan amcama vergiyi bindirirsen iktidardan süzülüşünü de usulca izleriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reyftn -- 10 Mart 2013; 14:15:18 >
  • bu konununda suyu çıktı, hep aynı şeyi söyleyip duruyorlar,

    nasıl bir ayarlama yapılırsa yapılsın şu ankinden daha az vergi verilmez standart binekler, kaldı ki bu düzenlemenin bir farklı kolu olarak dizel araçlara aşırı vergi yükü konulacağını düşünüyorum. malum Nox.

    Geçmiş olsun.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.