Arkadaşlar bu hat değerleriyle 100mbps lik pakette olmama rağmen neden 80 mbps alıyorum hız bir kısıtlama mı var yoksa normal mi? ![]() |
VDSL Hat Zayıflaması (dB) Değerleri [ANA KONU] (103. sayfa)



-
-
kısıtlama var hocam 88 mbps kitlemişler dslam kilidi deniyor buna sağlayıcınla konuş bu durumu
-
snr durumu iyi mi peki 100 mbps e cikarilirsa sikinti yasatmaz degil mi
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: swarch
snr durumu iyi mi peki 100 mbps e cikarilirsa sikinti yasatmaz degil mi88mbps veriyorlar ve snr değerlerin hala 17 lerde çok iyi snr değerlerin max rate 120mbps gözüküyor genelde hızın maxrate hızının 15mbps altında oluyor yani şu snr ile sana 105mbps bile verebilirler teoride ortalama max vdsl modemin ölçülerinde 95mbps civarı alırsın speedtestte görürnen
-
-
Merhaba.
Vdsl hatların doğası budur maalesef. Herhangi bir doğa olayı, fiziksel hasar, bağlı olduğunuz santraldeki yoğunluğun artması, kabinin panolarının paslanması vs. gibi sebeplerden hız bu şekilde değişebilir veya dalgalanabilir.
Kendi hattım da yaklaşık 1 hafta önce 92.000 lerdeydi. Ben 88 e sabitlediğim için sorun yaşamadım. Geri tekrar 105 civarlarına yükseldi.
SNR değeri 12 nin altına düşmedikçe tasalanmanıza gerek yok :) Vdsl hatlar böyledir her şeyden etkilenir. -
uzun süre ttnet aboneliğinin (24 mbps) ardından 15 gündür türknet 35 mbps kullanıyorum her akşam malum kesilme kopma problemleri var. superonline altyapı olarak 75 destekliyor dedi, kuruluma geldiler 50 mbps için dsl ışığı sabitlenmedi kurulumu iptal ettik. ttnet'i aradım 35 ya da 50 mbps için geçiş istiyorum dedim altyapınız 17 mbps destekliyor diyor.
güncel speedtest sonuçlarımı da ekledim. bu işi anlamadım ben ne önerirsiniz ne yapayım bilemedim.
şehir amasya merkez bu arada
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkamt -- 28 Kasım 2020; 14:16:44 >
-
-
Bu hat 75 rahat alır. -
valla hocam 2 gün önce superonline'dan arkadaş geldi kuramadı 50 mbps'i. stabil 35'e razıyım ama çok karman çorman her şey. hat değerlerim iyi gözüküyor ama pratikte verim alamıyorum. modemden(air5650) midir türknetten midir çözemedim.
-
Modemden kaynaklı olabilir. Ulaşılabilir hız kısmında 100 küsür yazıyor. Bu da demektir ki 12 snr olacak şekilde 75 mbps hız alınabilir. Tabi teoride bu böyle :) -
dediğim gibi 35 ya da 50 bana yeter. ama iss'lere güvenemediğim için çözüm önerilerini onlardan almıyorum. teşekkürler :)
-
-
En fazla 16mbps alır. Ama tavsiyem vdsl başvurusu yapmanız. Hatta mümkünse o civardaki herkesin topluca başvuru yapması. 2020 yılındayız halen daha size küfreder gibi adsl bağlantı veriyorlar. -
yanıt için tşk.ler hocam... -
Yardımcı olabildiysem ne mutlu. Rica ederim 😊 -
@onur5545 Merhaba hocam. 1 aydır bende ev hattında garip sorun yaşıyorum. Normalde ev hattı max 72 mbps değerlerini gösterirken bu değer 3mbps değerlerine düştü. Bir de normalde herhangi iss sitesinden altyapı sorgulayınca 82 mbps desteklediği yazardı. Türk Telekom sitesinde de hipernet bulunuyor diye yazardı. Ama sorun çıktıktan sonra sorguladığım da (Türk telekom sitesinden) altyapı sorguladığım da bile bu bina da altyapı bulunmamaktadır yazıyor. Bir anlam çıkaramadım. Sürekli bıraktığım Arıza kayıtları sonrası Kapıya gelen Türk telekom görevlisi ev tesisatı sorunlu dedi, bi başka geldiğinde de apartmana da sinyal az geliyor dedi, saha dolabını tekrar kontrol edeyim dedi ve sonra dönüş yapan olmadı. Hali hazırda Millenicom tt altyapı üzerinden 35mpslik paket kullanıyordum. 1 yıldır sorun yoktu. Durduk yere garip sorun oldu.
Sizin de bir fikriniz var mı? Acaba pandemiden dolayı bölgemde kullanıcı sayısı arttığından dslam saha dolabı cihazları mı sorun çıkardı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thelordof -- 29 Kasım 2020; 0:32:58 >
-
Merhabalar.
Öncelikle sorun saha dolabı kaynaklı fiziksel bir sorun gibi duruyor.
Tahminimce kablolar hasar gördü. Ama hangi kablo hasar gördü onu deneyip bulmanız gerekiyor.
Örneğin bina içinde veya daire içinde hasar olmuşsa hattı yenilemeniz gerekebilir. Ama saha dolabı kaynaklı ise ve ttnet altyapısında başka bir ISS kullanıyor iseniz(ki kullanıyorsunuz), işiniz biraz uzayabilir.
Tavsiyem defalarca arıza kaydı bırakmanız veya bölge ttnet müdürlüğüne bizzat gidip nacizane destek istemelisiniz. Bir umut, belki iyi kalpli birisi saha dolabına ekip yollar. -
Ev iç tesisatı içinde sorun olacağını sanmıyorum. Modeme ve duvardan gelen kabloya aileden kimse dokunmuyor.
Apartmanda ki diğer portlarda dolu olduğu için gelen adam deneme yapamamış. Benim düşüncem ya saha dolaptan kaynaklı sorun yada saha dolabı ile bina arasında ki tesisatta sorun var. Açıkkapı sisteminden de sorunumu bildirdim. Ordan cevap bekliyorum. Bu sorunun içinden çıkamadım. Millenicomla 1 ay içinde kaç kere görüştüm hatırlamıyorum, sürekli arıza kaydı bıraktım. Türk Telekom kaynaklı sorun da hala çözüme kavuşulmadı.
1 yıl içinde bazen max hız değeri düşüyordu ama çok düşmediğinden etkilenmiyordum. Şimdi komple cortlamış oldu.
-
Millenicom, ttnet e iş emri veriyor. Ttnet de İnternet bağlantısı varsa otomatik olarak arızayı kapatıyor. Böyle bir kısır döngüye düşüyorsunuz muhtemelen.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X