Şimdi Ara

Var mı clio symbol gibisi be hey yavrum hey (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
0
Favori
2.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hayır Clio'nun, Linea'nın nesini sevmiyorsunuz anlamıyorum.
    Geçen bi Linea'ya binme şansım oldu. Yaklaşık 15 KM boyunca. Konfor olarak tabi ki mükemmel değil ama, öyle odun gibi bir araba da değil.

    Yani, 30 bin lira ile alınabilecek, az yakacak, iş görecek bir araba için gayet yeterli.

    Tutup 60 bin liradan baz donanımı başlayan araçlarla kıyaslarsanız tabi eşşek gibi bir araba olur ama,
    o parasının arabası.
    30 bin lirası olup sıfır arabaya binmek isteyen kişinin arabası. Niye elma ile armutu kıyaslıyorsunuz ki?

    Hayır, Linea'ya binmesem, 92 model Şahin ile aynı yere koyacaksınız.
    Linea, Albea, Symbol, Dacia modelleri falan, hepsi parasının arabası. Ne bekliyorsunuz ki?


    Herkes alışmış 1.6 dizel ve otomatik arabalara 60-70.000 TL bayılmaya, Symbol gibi arabalarda insanlara tuhaf hale gelmeye başladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut T.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mmertkk

    quote:

    Orijinalden alıntı: CKT

    Peki ya güvenlik?

    bunu bende merak edıyorum

    21 kasım sabahı kaza yaptık, sürücü olarak 2 dişim kırıldı, fena ağrılarım var. sağ taraftaki annemin 5 kırığı var. (omuz-bel arası sol taraf, göğüste, kaburgada ortadaki birleşim noktası, sol 1. omur, sağ bacakta parçalı kemikte 2 kırık) sebep? kırmızıda geçen bir o... çocuğu! sebep ne olursa olsun, araç hiç güvenli değil; emniyet kemeri takılıyken bile. yol tutuşu, direksiyon titremesi emsalleri gibi, çok zorlamamak gerek. 130 km/h süratten sonra titriyor. abs yoksa frenleri zaten yok. Allah'ı var, hızlanması vasatın biraz üzerinde. çok da yakmıyor ve hacim, tasarruf gibi konularda çok iyi. bazı konularda ise sıkıntı büyük. kaza anında koltuğum raydan çıktı ama çarpıp dönerek durunca fazla kıpırdayamadı koltuk. kemer annemin kaburga kemiğini ortadan, birleşim noktasından kırdı. aşağıda kalp var bu arada. kaza anında felç olabilirdi ki maalesef bu oran çok yüksek. şanslıydık. kazanın tüm darbesi mi diyeyim, artık neyse tüm enerji anneme bindi sanki. bu da büyük bir sorun. ben de büyük bir şiddete maruz kaldım tabi, 2 dk otursam taş kesiliyorum. yatmak vs. sıkıntı ama bende kırık yok, ezilmeler var(mış). yemek yiyemiyorum zaten.

    not: tam önden, karşı tarafın sağ ön çamurluğuna direkt çarptım.
    not 2: emniyet kemeri, kaza anında biraz esnemez mi? tabi öyle çözülüp gitmiş gibi değil, tam darbe anında kuvvetli baskıyı azaltmak için.

    son not: hastane vs. işler bitsin, konu da açacağım. orada ne var ne yoksa yazılacak.

    Çok büyük geçmiş olsun...




  • Torque150 T kullanıcısına yanıt
    sağolun, sizlerin başına gelmesin inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hayır Clio'nun, Linea'nın nesini sevmiyorsunuz anlamıyorum.
    Geçen bi Linea'ya binme şansım oldu. Yaklaşık 15 KM boyunca. Konfor olarak tabi ki mükemmel değil ama, öyle odun gibi bir araba da değil.

    Yani, 30 bin lira ile alınabilecek, az yakacak, iş görecek bir araba için gayet yeterli.

    Tutup 60 bin liradan baz donanımı başlayan araçlarla kıyaslarsanız tabi eşşek gibi bir araba olur ama,
    o parasının arabası.
    30 bin lirası olup sıfır arabaya binmek isteyen kişinin arabası. Niye elma ile armutu kıyaslıyorsunuz ki?

    Hayır, Linea'ya binmesem, 92 model Şahin ile aynı yere koyacaksınız.
    Linea, Albea, Symbol, Dacia modelleri falan, hepsi parasının arabası. Ne bekliyorsunuz ki?


    Herkes alışmış 1.6 dizel ve otomatik arabalara 60-70.000 TL bayılmaya, Symbol gibi arabalarda insanlara tuhaf hale gelmeye başladı.

    Hocam 1.6 sını dizelini otomatiğini geçtim.
    En basitinden "tutulan" arabaların fiyatlarına bakınca, 45 bin TL gibi bir başlangıç fiyatı görüyoruz. Hatta 60 binlerde baz donanımı olan otomobiller var.
    Linea'nın ise en fulü 50 bine geliyor ki Linea alan kişi, ekonomi için aldığından, yağmur sensörüymüş, far sensörüymüş ne bileyim umursamaz, hatta gereksiz görür. Bedava koysanız bile gerek yok der.
    30 bin liralık baz Linea, ya da ne bileyim Symbol o adamın işini görecek araba.
    Multijet ya da dCi gibi kendini ispatlamış bir motoru var. İnsanın ömrü boyunca yetecek ve az yakan bir motor.
    Hız, performans, konfor, güvenlik çok önemli değil.
    Kaldı ki, hala 20 yaşında Şahin ve Doğan'ların dahi, hatta ondan da sakat Renault 9 ve Renault 12'lere dahi bu ülkede binilebiliyorsa -ki burada kesinlikle bir hakir görme derdi içinde değilim- 2013 model bir arabanın "güvensiz olduğu" gerekçesi bana komik geliyor.
    Tamam, BMW daha güvenlidir, ama bütçen yetmiyorsa, o güvenliğin sana faydası olmuyor maalesef.

    Yukarıda bir arkadaş yanılmıyorsan Clio ile kaza yapmış ve perişan olmuşlar, evet Allah göstermesin kazada aracın güvenli olması elbette önemli. Ama güç yetmiyorsa, yapacak bir şey var mı? Bu arabanın sunabildiği bu. Üstelik en fulü dahi, bir çok arabanın boşundan daha ucuz.

    Ha, 30 bin liralık Linea beğenilmez, 30 bin liralık Albea yerden yere vurulur, buraya kadar tamam. Kabul ettik.
    Peki 100.000 liralık Passat'a lüks araç deyince onu da yerin dibine gömüyorsunuz. E doktor bu ne?
    100.000 liralık bir araç, her ne kadar "Halk Arabası" olsa da, Passat'ı çöp ediyorsunuz.
    Peki sizin için bir "otomobil" ne ifade eder?

    Ya da şöyle diyeyim, sanki sokakta gördüğümüz arabaların hepsi Latitude, Passat, Avensis, Mondeo gibi D sınıfı araçlar da, Passat "sıradan" kalıyormuş, Linea ve Symbol gibi otomobiller de, sözkonusu D sınıfı araçlar ile aynı fiyatla piyasaya sürülüyormuş gibi bir yaklaşım sergilenmiş.

    Yani 30 bin liralık araba, 30 bin liralık arabadır.
    60 bin liralık araba, 60 bin liralık arabadır.
    100 bin liralık araba da 100 bin liralık arabadır.

    30 bin liralık arabayı 60 bin liralık araba ile kıyas edemezsiniz. Maddenin tabiatına aykırı zaten.
    Not: Kendim 13 yaşındaki 13 bin liralık arabaya biniyorum.

    Saygılarımla.




  • sgul2002 S kullanıcısına yanıt
    Yolda denk gelmeyin üzerim.

    Öyle uzun yolda kaşınanı kaşırlar aga tabi 2.5Litre üstü araçlara bmw ile değil diğer arabalarımzla yanaşıyoruz :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mpowerxx

    Yolda denk gelmeyin üzerim.

    Öyle uzun yolda kaşınanı kaşırlar aga tabi 2.5Litre üstü araçlara bmw ile değil diğer arabalarımzla yanaşıyoruz :D
    2 gün bir yerlerde 1.2 Symbol kiraladım. İş gören bir araç olduğu konusunda hiç kuşkum kalmadı. Söylenenlere ek olarak manevrasını zayıf buldum.

    Yani bu haliyle bile insanların yeteri kadar işini görüyorsa şu araca neden birazcık daha özenmediklerini anlamıyorum. Tek sebebi bunun gibi amaca hizmet eden araçlar çoğalırsa diğerleri satılmaz diye korkuyor olmaları bence.

    Şahsen İstanbul içindeki keşmekeşe 85lik yapsalardı daha iyi olur görüşündeyim. Hoş mevcut haliyle bile kural ihlalleri yaparak bizi sağlam sövdüren symbol sürücüleri de çıkıyor ama galiba onlar yakıtı ceplerinden alanlar değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MesutO

    2 gün bir yerlerde 1.2 Symbol kiraladım. İş gören bir araç olduğu konusunda hiç kuşkum kalmadı. Söylenenlere ek olarak manevrasını zayıf buldum.

    Yani bu haliyle bile insanların yeteri kadar işini görüyorsa şu araca neden birazcık daha özenmediklerini anlamıyorum. Tek sebebi bunun gibi amaca hizmet eden araçlar çoğalırsa diğerleri satılmaz diye korkuyor olmaları bence.

    Şahsen İstanbul içindeki keşmekeşe 85lik yapsalardı daha iyi olur görüşündeyim. Hoş mevcut haliyle bile kural ihlalleri yaparak bizi sağlam sövdüren symbol sürücüleri de çıkıyor ama galiba onlar yakıtı ceplerinden alanlar değil.

    Alıntıları Göster
    Şuanki arabama 20 lira koysam anca istasyon içinde 2 tur atarım :))

    Yakıtının iyi olması bazı şeyleri katlanabilir kılıyor gayet iyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hayır Clio'nun, Linea'nın nesini sevmiyorsunuz anlamıyorum.
    Geçen bi Linea'ya binme şansım oldu. Yaklaşık 15 KM boyunca. Konfor olarak tabi ki mükemmel değil ama, öyle odun gibi bir araba da değil.

    Yani, 30 bin lira ile alınabilecek, az yakacak, iş görecek bir araba için gayet yeterli.

    Tutup 60 bin liradan baz donanımı başlayan araçlarla kıyaslarsanız tabi eşşek gibi bir araba olur ama,
    o parasının arabası.
    30 bin lirası olup sıfır arabaya binmek isteyen kişinin arabası. Niye elma ile armutu kıyaslıyorsunuz ki?

    Hayır, Linea'ya binmesem, 92 model Şahin ile aynı yere koyacaksınız.
    Linea, Albea, Symbol, Dacia modelleri falan, hepsi parasının arabası. Ne bekliyorsunuz ki?


    Herkes alışmış 1.6 dizel ve otomatik arabalara 60-70.000 TL bayılmaya, Symbol gibi arabalarda insanlara tuhaf hale gelmeye başladı.

    Hocam 1.6 sını dizelini otomatiğini geçtim.
    En basitinden "tutulan" arabaların fiyatlarına bakınca, 45 bin TL gibi bir başlangıç fiyatı görüyoruz. Hatta 60 binlerde baz donanımı olan otomobiller var.
    Linea'nın ise en fulü 50 bine geliyor ki Linea alan kişi, ekonomi için aldığından, yağmur sensörüymüş, far sensörüymüş ne bileyim umursamaz, hatta gereksiz görür. Bedava koysanız bile gerek yok der.
    30 bin liralık baz Linea, ya da ne bileyim Symbol o adamın işini görecek araba.
    Multijet ya da dCi gibi kendini ispatlamış bir motoru var. İnsanın ömrü boyunca yetecek ve az yakan bir motor.
    Hız, performans, konfor, güvenlik çok önemli değil.
    Kaldı ki, hala 20 yaşında Şahin ve Doğan'ların dahi, hatta ondan da sakat Renault 9 ve Renault 12'lere dahi bu ülkede binilebiliyorsa -ki burada kesinlikle bir hakir görme derdi içinde değilim- 2013 model bir arabanın "güvensiz olduğu" gerekçesi bana komik geliyor.
    Tamam, BMW daha güvenlidir, ama bütçen yetmiyorsa, o güvenliğin sana faydası olmuyor maalesef.

    Yukarıda bir arkadaş yanılmıyorsan Clio ile kaza yapmış ve perişan olmuşlar, evet Allah göstermesin kazada aracın güvenli olması elbette önemli. Ama güç yetmiyorsa, yapacak bir şey var mı? Bu arabanın sunabildiği bu. Üstelik en fulü dahi, bir çok arabanın boşundan daha ucuz.

    Ha, 30 bin liralık Linea beğenilmez, 30 bin liralık Albea yerden yere vurulur, buraya kadar tamam. Kabul ettik.
    Peki 100.000 liralık Passat'a lüks araç deyince onu da yerin dibine gömüyorsunuz. E doktor bu ne?
    100.000 liralık bir araç, her ne kadar "Halk Arabası" olsa da, Passat'ı çöp ediyorsunuz.
    Peki sizin için bir "otomobil" ne ifade eder?

    Ya da şöyle diyeyim, sanki sokakta gördüğümüz arabaların hepsi Latitude, Passat, Avensis, Mondeo gibi D sınıfı araçlar da, Passat "sıradan" kalıyormuş, Linea ve Symbol gibi otomobiller de, sözkonusu D sınıfı araçlar ile aynı fiyatla piyasaya sürülüyormuş gibi bir yaklaşım sergilenmiş.

    Yani 30 bin liralık araba, 30 bin liralık arabadır.
    60 bin liralık araba, 60 bin liralık arabadır.
    100 bin liralık araba da 100 bin liralık arabadır.

    30 bin liralık arabayı 60 bin liralık araba ile kıyas edemezsiniz. Maddenin tabiatına aykırı zaten.
    Not: Kendim 13 yaşındaki 13 bin liralık arabaya biniyorum.

    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    İzmir-Uşak yolu gayet düzgün bir yol. Maps'ten baktım 210 küsür km. + olarak arkadaş 30 km daha yapmış. Bu da mazotu 3.88'ten almasıyla alakalı olabilir. Ekonomi yaptığı doğru da araba b sınıfı dizel ayarında yakmış. Çünkü buna yaklaşık değerleri ben de yakalıyorum. Tabi arkadaş İzmir'in neresinden Uşak'ın neresine gitti bilmiyorum. tam olarak yaptığı kmyi söylerse çok daha sağlıklı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eu1900

    İzmir-Uşak yolu gayet düzgün bir yol. Maps'ten baktım 210 küsür km. + olarak arkadaş 30 km daha yapmış. Bu da mazotu 3.88'ten almasıyla alakalı olabilir. Ekonomi yaptığı doğru da araba b sınıfı dizel ayarında yakmış. Çünkü buna yaklaşık değerleri ben de yakalıyorum. Tabi arkadaş İzmir'in neresinden Uşak'ın neresine gitti bilmiyorum. tam olarak yaptığı kmyi söylerse çok daha sağlıklı olur.

    Alıntıları Göster
    neden clio symbol alınır

    bir kere dci motor başarılı bir motor. dizeller arasında parmakla gösterilir.
    fiyatı ucuz. yakıtı makul. servis agı bol. parça ve işcilik ücreti var.
    istediğin kadar yükle çekmiyorum demez.
    sadece viraj performans iyi değil. ha çokta kötü değil. limitlerinde giderseniz hiçbirşey olmaz.

    bundan 2 yıl önce clio vardı. 20 liraya dünyaları gezerdim vay bee. şimdi param olsa alacagım tek araç.

    benim 94 model astranın baskısı değişti 400 lira. ben 400 liraya clionun hem baskı hemde trigerini değiştirirdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    neden clio symbol alınır

    bir kere dci motor başarılı bir motor. dizeller arasında parmakla gösterilir.
    fiyatı ucuz. yakıtı makul. servis agı bol. parça ve işcilik ücreti var.
    istediğin kadar yükle çekmiyorum demez.
    sadece viraj performans iyi değil. ha çokta kötü değil. limitlerinde giderseniz hiçbirşey olmaz.

    bundan 2 yıl önce clio vardı. 20 liraya dünyaları gezerdim vay bee. şimdi param olsa alacagım tek araç.

    benim 94 model astranın baskısı değişti 400 lira. ben 400 liraya clionun hem baskı hemde trigerini değiştirirdim.

    Alıntıları Göster
    Her şey ekonomimizle alakalı. Herkes bütçesine göre araç alıyor. Parçası ucuz, yerli üretim, ustası bol, piyasası olan her araç her dönemde ederinden fazla fiyatlara alınıp satıldı. Çünkü arabayı almak değil yürütebilmek asıl mesele.




  • Benim aklım hala 20 tl ye nasıl 130 km gitmiş onda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxjokerxxx

    Benim aklım hala 20 tl ye nasıl 130 km gitmiş onda
    20 tl 130 km olması çok zor hesaplama hatası olmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut T.

    sağolun, sizlerin başına gelmesin inşallah.

    çok çok geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarx

    20 tl 130 km olması çok zor hesaplama hatası olmalı

    Alıntıları Göster
    20 tl ile 130 km
    yani 100 kmde 3,5 litre yakıt yakmış.
    buda kmde 15 kuruş yapar.

    ilginç...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari S.p.A.

    20 tl ile 130 km
    yani 100 kmde 3,5 litre yakıt yakmış.
    buda kmde 15 kuruş yapar.

    ilginç...

    İlginç değil bunu sümbül dci yaşar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgul2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: CKT


    quote:

    Orijinalden alıntı: sgul2002

    Adam mercedes bmv her neyse yeminle en sağdan gidiyor azıcık bassa araç şurup gibi benzin içiyor mübarek yada tüp taktırmış aracın feleği şaşmış bomba üzerinde. Konuyu açan arkadaşı çok iyi anlıyorum. Gerçekten sümbül, albea, corsa dıesel olanlar keyif vermeye başladı.

    "Tüp takmış felegi sasmis bomba üzerinde"

    13 yıldır tüplü araca biliyorum hiç felegim sasmadi

    Yanlış anlama bende 10 yıl tüplü araç kullandım deiğişik markalrda . Hiçbiri düzen tutmadı belkide benim şansımdan , sonra dizele geçince hepsi hikaye oldu. Kal sağlıcakla

    Hocam dizel bi turbo, bi enjeksiyon yada ne bileyim pompa arızası verirse , o zmn ararsın bombayı dedektörle :)

    hiç bir şey olmaz korkma çoğu arızası zaten yapılabiliyor
    bu arada gülü seven dikenine katlanır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari

    20 tl ile 130 km
    yani 100 kmde 3,5 litre yakıt yakmış.
    buda kmde 15 kuruş yapar.

    ilginç...

    Alıntıları Göster
    Sorun ne Symbol ne Linea ne de başka bir araç. Sorun, 35000 gibi büyük rakamları zar zor biriktirmiş bir insanı 20000 TL'lik bir aracı 15000 TL fazla vererek almak zorunda bırakan, ekonomik olsun diye canından vazgeçiren ekonomimiz. Dizel arabam var diye 5 dk beklese bile motoru durdurmayan zihniyete sahip halkımız. Bir kitaba 10 TL veremezken aracına LED almak için 30-40 TL'yi gözden çıkaran mantığımız. Bu konuda da kendimi dahi tenzih etmiyorum. Bu durumu hepimizin suçu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desx -- 24 Kasım 2013; 10:32:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sgul2002


    quote:

    Orijinalden alıntı: CKT


    quote:

    Orijinalden alıntı: sgul2002

    Adam mercedes bmv her neyse yeminle en sağdan gidiyor azıcık bassa araç şurup gibi benzin içiyor mübarek yada tüp taktırmış aracın feleği şaşmış bomba üzerinde. Konuyu açan arkadaşı çok iyi anlıyorum. Gerçekten sümbül, albea, corsa dıesel olanlar keyif vermeye başladı.

    "Tüp takmış felegi sasmis bomba üzerinde"

    13 yıldır tüplü araca biliyorum hiç felegim sasmadi

    Yanlış anlama bende 10 yıl tüplü araç kullandım deiğişik markalrda . Hiçbiri düzen tutmadı belkide benim şansımdan , sonra dizele geçince hepsi hikaye oldu. Kal sağlıcakla

    Hocam dizel bi turbo, bi enjeksiyon yada ne bileyim pompa arızası verirse , o zmn ararsın bombayı dedektörle :)

    Hocam ben yaşadığım tecrübe düşüncelereimi belirttim. Sana basit soru diesel le lpg li araç aynı fiyat olsa hangisini tercih edersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Umut T. kullanıcısına yanıt
    Çok geçmiş olsun
  • -Aracımın direksiyonu kütük gibi
    -Direksiyon yüksekliğini bile ayarlayamıyorum
    -Sadece sürücüde hava yastığı var(zaten kazada araba yamulacak onun bir anlamı yok)
    -Alt takımları çok kalitesiz
    -3 kuruşluk maliyetten bile kaçarak üretim yapmışlar(sol arka fara dört kablo giderken sağ arka fara 3 kablo gidiyor ve sis ışığının bir lambası fabrikadan yanmıyor)
    -Uzun yolda yanımda kamyon geçse sarsılıyorum
    -110'dan sonra titremeye başlıyor

    Bunun yanında:
    -Bagaj hacmini o sınıftaki başka bir arabada göremedim
    -Yerden yüksekliği akıllıca arka tarafta arttırılmış,her türlü kaldırıma geri geri çıkabiliyorum
    -850 kg olduğu için az yakıyor
    -Eşek gibi araba dağ tepe düz gidiyorum
    -Keşke diyorum kliması olmasaymış ta alış fiyatı yükselmese imiş
    -Sağlamlık yönünden haklısınız ama büyük kazalarda volvo'ya binen de reno'ya binen de aynı sonu yaşar,ufak kazalarda reno'ya binenin bir kaç kemiği fazladan kırılır

    Ama akaryakıtın pahalılığı ve daha da gelecek zamları düşünürsek,şimdi çoluğunuz çocuğunuz eşiniz sizden 3 lira para isteyince sorguya çekersiniz(herkes değil tabi)ama arabaya gelince keyfiniz için 30 lira daha fazla yakarsınız ben ona karşıyım.Açıkçası param da yok sevgilimi gezdirip bir de kumpir ısmarlayabiliyorsam bunu clio symbol'e borçluyum.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.