Şimdi Ara

valeo baskı balata bor power vs.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
2.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • elamlar..aracım nissan primera 1.6 comfort yakın zamanda aracıma bakım yaptırdım değişenler eklenenler şunlar

    1 yan sanayi baskı balata valeo
    2.rotiller
    3 tablalar
    4 bor power
    5 aks körüğü değişimi
    6rot başları
    7 z rotları

    öncelikle baskı balatadan başlayalım bittiğini nasıl anlarsınız diye anlatmayayım .fakat 2.000 km gaza azcık dokunmamla birlikte hızı sabit kalıp devirlenen sıyıran bir araç kullandım .idare etmek zorunda kalırsanız gözünüz devir saatinde olsun giderken veya yokuş çıkarken gazı azcık çekin eğer devir düşüp hızınız sabit kalıyorsa öyle devam edin çünkü sıyırıyorsunuzdur.. ayrıca aracımın tork ve güç değeri düşük devirlerde düşük olmasına rağmen ( benzinli) düşük devilerde gaza bastıımda sıyırmaya başlaması daha kolay oluyor.yüksek devirlerde pek bi sorunla karşılaşmadım..ayrıca sabah soğukta araç tam otomatik vites gibi gaza milim dokun devirleniyor fakat( baskı balata ısınıp genleştiğindenmidir bilemem) 3-4 km sonra daha iyi duruma geliyor..

    neyse çok araştırdım ettim

    sevgili nissan servisi yedek parça departmanından aldığım fiyat şu

    debriyaj bilyası 63 ytl
    baskı 163
    balata 237

    ayrıca dış aks körüğü ( bilya değil bildiğiniz körük ) tanesi 143 ytl.. şaka gibi.

    neyse öğrenci halimle bu fiyatı karşılayamayacağım için sanayi yolunu tuttum.

    valeo set 150 ytl aısıon asco (sözde orjinalmiş) 180 ytl

    satanın ve ustamında tavsiyesiyle valeoda karar kıldık .şanzımanı indirdiğimizde balatanın perçinleriyle kavrama yaptırdığım ortaya çıktı o derece bitikti..orijinal nissan baskı balatasıda 155.000 km dayandı. valeo ise max 80.000 dayanırmış(şehir içi kullanımdan 50.000 değer biçtim..
    neyse takıldı..daha motor bakımı yapılırken bindim bildiğiniz debriyaj üst noktasından döşemelere kadarki alanı 5 parmak düşünürsek 3 parmak boşluk(kavrama değil bildiğimiz tel boşluğu (serçe parmağımla basabiliyorum o noktaya kadar) dedim bu ne işte dediler rulman iter o boşluk vs..dedim bu telden kaynaklanıyo gayet net..neyse lafı geçiştirdiler.ustam arabayı rot ölçüm aletine çıkardı rot ayarı vs yapıldı ilk defa orada bindim .daha debriyajdan ayağımı çekmeyi aklıma getirdiğim an tak stop etti araba.neyse çalıştırdım birden gitse araç liftten düşer vs. korkuyorum ..bildiğiniz yarım debriyaj olayı yok birden kavrıyor araba, tepeside tamamen boşluk ne idüğü belirsiz bişey oldu ..

    1 gün 2 gün derken baktım olmayacak böyle dedim çek sağa kendin hallet debriyajın yukarıda veya aşşağıda olması için ayar yapılan bir vida var şanzımandan çıkan uzun bir kolun ucunda..zaten sona gelmiş ayarlanmış.ne yapsam ne yapsamarkasında 2-3 pul ve bir civata var dedim sökeyim bir güzel söktüm ve sonda olan ayarı 2-3 cm daha ileri ittirdim.geçtim direksiyon başına dedim dünya varmış..

    şimdide sıra geldi tam ayarlı yan sanayi baskı balatanın testine ,dik bir yokuşta durdum yarım debriyajda tutarken ne bir titreme ne bir ses sanki orijinal bu duruma çok sevindim tabi..ama sanki biraz sert (yada uzun süre sağlam baskı balatalı araç kullanmadığımdan olabilir) vies geçişlerinde hoplama zıplama durumları olabiliyor..

    aks körüğü olayınada gelirsek çok araştırdım ettim tuttum yırtık gezsek nolacakmış gibisinden yağ kalmaz boşluk yapar aks keser vs gibi çok masraflı sonuçların doğacağını gördüm..fakat yırtılmaması için ne yapacağımız gerektiğini öğrendim
    yokuş yukarı veya aşağı arabayı tam sağ yada tam sol yaparak park edersek 0 körük sabaha yarılmış olabilir.baya bir gerilmeye maruz kalıyor o yüzden aklınızda bulunsun..el frenin sağlam tak 1 e düz tut direksiyonu yada az çevir..

    tablalara gelirsek kasise girince garç gurç(yağsız kalmış gibi seslerin gelmesinin sebebi bu ) yok ben kasise giriyorum tak tuk ediyor diyorsanız( nissan için) amortisör üst braket takımı değişimi sorununuzun çözümü ..

    rot başlarınıda pek anlatmama gerek yok bitik olduğunu duruken direksiyonu sağa sola çevirdiğimde tak tuk tak seslerinin gelmesi ve yüksek hızlarda 160 170 en ufak rüzgar ve meğilde düz yolda tutamamamdan kaynaklandığını anladım direksiyonu 5 derece sağ 5 derece sol (heleki kamyon otobüs sollarken besmele çekiyordum.. ) oda güzelce halloldu

    lpg li olduğundan zannetiğim sorunuda BOR POWER ile hallederim belki dedim realden 59 ytl sanırsam ürünü aldım aracımın yağı yağ filtresi değişti katkısız yağ(delphi kondu) bende daha 5 km yapmadan katkıyı boşalttım sonuçlar şöyle

    evin oradaki dik yokuşu çıkıp evin önüne geldiğimde fanlar çalışırdı hala çalışıyor

    motorun gürültüsünden lpg enjektörlerinin sesi pek gelmezdi(göstergesine bakmadan anlayamazdım lpg mi benzinmi) şimdi sadece lpg enjektörlerinin sesi geliyor buda beni sinir etti yani ses testi olumlu

    yakıt konusundada tam sağlıklı ölçümler yapamadım fakat sesi gerçekten kesiyor 155.000 kmde araç..

    fiyatlarıda yazayım deb seti: 150
    körükler 20
    z rot 40
    şanzıman yağı 20
    motor yağı 30
    yağ filit 10
    hava flt 10
    buji + kabloları : 70
    2 tabla 160
    rot basları 20
    burçlar 30
    bor power 60
    totalde 500 parça 200 de işçilik etti.







  • Hayırlı uğurlu olsun
    Arabayla uğraşmadan, sizin olduğunu hissedemezsiniz. Bazen böyle küçük uğraşlar iyidir, her ne kadar yorulsanızda, zevk verir aslında.
  • hayirli olsun, kazasiz surusler. Tek bir sorum var,

    neden delphi yag? ben degistirirken bana da sundular ucuz diye guvenemedim elf koydurdum sizin tercih sebebiniz neydi?
  • bu seferlik bow power koycam diye tabiri caizse dandik yağ koymayı düşündüm diğerlerinde katkı vs oluyormuş yok castrol magnatec le koyarsan bozulurmuş yağın yapısı bu duyumlar üzerine öyle yaptım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.