Şimdi Ara

v8 + v8 = w16

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
3.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese selamlar ve iyi bayramlar büyüklerimin ellerinden küçüklerimin gözlerinden öpüyorum :)) Yeni üye olmam sizi yanıltmasın daha önceden de çok işime yaramıştır forum donanım ama bu sorumun cevabını bi türlü bulamadığım için gecikmiş üyeliğimi tamamlayıp hemen konu açmaya yöneldim umarım forum kurallarını çiğnemiyorumdur :)

    Bugatti Veyron motoru için tasarlanan w16 motoru 2 tane v8 motorun birleşmesiyle oluşuyor bunun sonucunda v16 motorlara nazaran hem krank mili hem motor bloğu yaklaşık olarak yarı yarıya düşüyor hem de yine 16 silindir çalıştırılmış oluyor. Soğutmayı kolaylaştırmak ve yer kazanmak adına dahice bir düşünce buraya kadar herşey tamam. Peki sorun şu ki v16 neden 1001 beygir üretmiyor? Onun da 16 silindiri var ama 2.5 saniyede 100 km yi gören bir v16 motor yok piyasada. w16 motorun motor bloğu ve krank mili olarak v16dan küçük olması dışında performans olarak farkı nedir? w16 konusunda biraz yetersiz kaldım yardımcı olursanız sevinirim :) Bugatti veyron'un belgeselinide izledim ama ordada pek motorun diğer motorlardan farkını anlatmıyor bitek 2 v8 motorun birleştiği söyleniyor, internettede genelde w16 motorun calışması gösterilmiş, yani bu sorunun cevabını bir türlü bulamadım :) Şimdiden teşekkürler...


     v8 + v8 = w16







  • Çok komik ve tuhaf bir çalışma olmuş.Yani 1 mm lik uç isteyen arkadaşa 2 tane 0,5 mm lik uç vermek gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 tane volanı var bu arabanın mantıken bana garip gelen de bu ikisinin gücü nasıl toplanıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar güce ihtiyaç olmadığından olabilir aslında. Günümüzde Ferrari V8 atmosferik motorlarla litre başına 135 beygir güç elde edebiliyor.
    İstese 1500 beygir gücünde V16 motor yapamaz mı? Yapsa bu motoru nerede kullanacağız? Bu kadar güce ihtiyacımız var mı? Asıl sorular bunlar bence.
    Jeremy Clarkson bile Ferrari F12'nin 740 beygirlik gücü için biraz fazla demiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpk

    2 tane volanı var bu arabanın mantıken bana garip gelen de bu ikisinin gücü nasıl toplanıyor?

    2 krank mili yok, 2 V8'in birleşimi gibi değil aslında tam olarak. 2 tane V8'in pistonlarının farklı bir krank mili üstünde birleşimi.

    Animasyonu izleyince çok vuruntu olur bunda demek geldi içimden. Daha doğrusu krank mili üstündeki salınım kuvveti fazla olur gibime geldi. Belki de bu yüzden çok yüksek devir çeviremiyordur, detaylı bilgisi olan otomotiv ve makinacılar bekleniyor:)
  • Top Fuel araçlar 10bin beygir üretiyor ona bakarsak. Önemli olan sadece güç ve motorun büyüklüğü falan değil.

    Bu işin emisyonu, ihtiyaç duyacağı yakıt kalitesi, malzeme dayanımı, odo mesafesi, soğutma problemleri, uygun aktarma malzemeleri, uygun lastikler, frenler vs vs bir sürü şey devreye giriyor.
    Her şeyi yaptık araba oldu 3000nm sorunsuz da oldu diyelim peki bu torka yetecek şanzımanı var mı? Olan rantabl mı veya ağırlığı falan değecek mi buna?

    Ferrari'nin ürettiği araçların amaçları farklı, hiçbir zaman beygir gücüne odaklı üretim yapmıyorlar dikkat ederseniz. Sürüş zevki, tur süreleri, ileri sürüş tekniklerine nasıl tepki verdiği gibi konular ön planda hep.

    Dragtimes gibi etkinliklerde ortalığı kasıp kavuran Ferrari var mı hiç? Yok:)
  • lpg ile uyumlu mı
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yani aslında motorun toplam hacmi küçülüyor. V ile W arasındaki temel fark bu. Pisyonlar yan yan dizilmek yerine zigzag şeklinde diziliyor. Bu sayede daha küçük bir krank mili kullanılmasını sağlayabiliyor. Parça da küçüldükçe sağlamlığı artacağından daha fazla yük uygulayabiliyorlar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayatkrankmiligibi

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Yani aslında motorun toplam hacmi küçülüyor. V ile W arasındaki temel fark bu. Pisyonlar yan yan dizilmek yerine zigzag şeklinde diziliyor. Bu sayede daha küçük bir krank mili kullanılmasını sağlayabiliyor. Parça da küçüldükçe sağlamlığı artacağından daha fazla yük uygulayabiliyorlar.




    w yapabilmek için zigzag şekli gerekli gerçekten dediğiniz çok doğru soruyu sorarken belirttiğim gibi v8 görünümlü vir v16 motor. krank mili ve motor bloğuda yarıya düşüyor. Peki küçük parça performans olarak nerde işe yararki ben orayı kaçırdım

    Küçük parçalar özellikle sistemin hafiflemesine yarayaktır. Ayrıca örnek olarak düşünürseniz mili bir kürdan gibi düşünün. Uzun bir kürdanı kırmak için mi daha fazla enerji harcarsınız yoksa kısa olanı mı?
    Yalnız W motorun üretimi daha zor gibi geldi bana sistemi daha karışık olması sebebiyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayatkrankmiligibi

    ferrari enzo 6000 cm3 motor hacimli ve veyron gibi DOHC motora sahip ama ferrari enzo v12 motor 660 beygir, bugatti veyron w16 motor 1001 beygir. Beyler Allah aşkına 2000 cm3 artı motor hacmi ve 4 fazla silindirle nasıl maksimum hız 100 km artar? ya veyron modeliyle bizi kekliyo bu volkswagen ya da biz biyerde bi hata yapıyoruz.

    Her şey güç değildir. Veyron'un son hızını görebileceğin yol sayısı 2-3 tane. Onlar da Alman otoyolları... Gereksiz.
    Top Gear test pistinde Veyron 341 beygir gücü fazlasıyla Enzo'ya sadece 0.7 sn fark atabilmiş. Veyron SS de 2.2 sn.
    Ancak GTR da Veyron'a 456 beygir eksiğiyle 0.5 sn fark atmış. Veyron SS'in de sadece 1 sn arkasında...
    GTR ve Veyron AWD, Enzo RWD.
    Enzo üretimi 2002-2004 seneleri arası. Veyron'un üretimine 2005'te başlanıldı. Teknoloji farkları da var.
    Bu farklar bu güç farkına rağmen çok düşük...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayatkrankmiligibi

    Fakat benim burda sormak istediğim neden 1000 beygir v motoru yok değil w16 motorun farkı nedir neden 16 silindirli v motordan daha iyi çalışır kendisinined 16 silindiri olmasına rağmen

    1000 beygir v16 var zaten.

     v8 + v8 = w16


    sığacağı hacim:

     v8 + v8 = w16


    seri üretim v16 lar:

     v8 + v8 = w16

     v8 + v8 = w16


    veyron'da neden v16 değil de w16 onun da cevabı çok basit; veyron'da o kadar yer yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 355GTS -- 16 Ekim 2013; 16:59:03 >




  • Top Gear pistini kıyaslamak için örnek verdim. 3.8 litre 545 beygirlik motoruyla GTR, 8 litre 1001 beygirlik Veyron'a 0.5 saniye takmış anlayacağın.
    Her şey güç değil demek istediğim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayatkrankmiligibi

    Bu mesaj silindi.
    @hayatkrankmiligibi

    wikipedia'yı okuyorsun iyi güzel. veyron'da 4 turbo olduğunu da biliyorsun herhalde.

    bugatti kendine güvenseydi de atmosferik yapsaydı şu aleti. ne oldu acaba "yemedi" mi?

    şu veyron'u dünyanın en iyi arabasıymış gibi görmeyi bırakın artık. bu araba gösterişten başka hiçbir halta yaramaz.

    @BebeBiskuvisi'de aslında sana güzel bi örnek vermiş. gtr pistte tokadı basmış işte 1001 beygire. hani nerde quad turbo? 1001 hp?
    alayı gösteriş işte burdan anla. sen git 80 bin dolarlık arabaya geçil. hiçbir işlevi yok koy vitrine izle; kendini tatmin et arabası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayatkrankmiligibi

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Top Gear pistini kıyaslamak için örnek verdim. 3.8 litre 545 beygirlik motoruyla GTR, 8 litre 1001 beygirlik Veyron'a 0.5 saniye takmış anlayacağın.
    Her şey güç değil demek istediğim...

    Eğer bu videodan bahsediyosan kahkaha atarım sana kusura bakmada. Bugattimi takmış bugattiyemi takmışlar bidaha bi izle istersen. videonun sonunda bi öne geçiyor ondada zaten bugattinin arkasındaki rüzgar freninin kalkık olmasından frene bastığını anlıyoruz... bir diğerindede frene basarken bugatti diğer arkadaşımız nos basmış... 0/100 km yi 2.5 saniyede gören bi aracı kalkıştada uzun yoldada geçemezsin arkadaşım at dışında bişeye binmemiş 90 yaşındaki dedem bile bilir bunu...

    http://www.youtube.com/watch?v=Qgm2t6o6LZ8

    Şundan bahsediyorum ben:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_test_track_Power_Lap_Times




  • Lpgsiz binmem ben cok yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayatkrankmiligibi

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: hayatkrankmiligibi

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Top Gear pistini kıyaslamak için örnek verdim. 3.8 litre 545 beygirlik motoruyla GTR, 8 litre 1001 beygirlik Veyron'a 0.5 saniye takmış anlayacağın.
    Her şey güç değil demek istediğim...

    Eğer bu videodan bahsediyosan kahkaha atarım sana kusura bakmada. Bugattimi takmış bugattiyemi takmışlar bidaha bi izle istersen. videonun sonunda bi öne geçiyor ondada zaten bugattinin arkasındaki rüzgar freninin kalkık olmasından frene bastığını anlıyoruz... bir diğerindede frene basarken bugatti diğer arkadaşımız nos basmış... 0/100 km yi 2.5 saniyede gören bi aracı kalkıştada uzun yoldada geçemezsin arkadaşım at dışında bişeye binmemiş 90 yaşındaki dedem bile bilir bunu...

    http://www.youtube.com/watch?v=Qgm2t6o6LZ8

    Şundan bahsediyorum ben:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_test_track_Power_Lap_Times


    Anladım hocam seni. Fakat dediğim gibi araçlarda nasıl bir oynama olduğunu bilemeyiz.. İstatistikler veyronu geçebilcek modifiyesiz bir araç olmadığını söylüyor. Aynı zamanda da bunu genel düşünmek lazım. Yani Veyron tam bir yarış otomobili değil... Her anlamda sınıfının 1 numarası olmak için uğraşıyor. Bugattiye binen bir hız tutkunuda bulabilirsiniz bugattiye binen bir aile babasıda bulabilirsiniz... Bugatti gerçekten mühendisliğin gelebileceği farklı ve üst bi noktadır. Tabi ki ferrari vesayre gibi araçlarda da efsanevi özellikler var ama bu konuda en iyisini bugatti yapmıştır bu bir gerçek :)

    Top Gear testlerini standart araçlarla yapıyor.
    Veyron'u çok abartıyorsun bence. 20 yaşındaki bi araba bile Veyron'u 400 metrede ezip geçebiliyor. Aşağıdaki testte pist 1 mil(1600 metre) olmasaydı galibi F1'di. Son hızı Veyron kadar olmadığından sonrasında gerisinde kaldı.
    Konu son hız olunca da Veyron'dan hızlı arabalar var yine de.




  • L.J kullanıcısına yanıt
    Bu aralar Dragtimes'ı Lamborghiniler kasıp kavurmaya başladı.Nerden sardılarsa o araçlara.Bol bol Gallardo dolduruyor millet.Genelde doldurulan araçlarda S8 bloğunun üzerine geliştirilen motoru kullanan LP560 gibi araçlar değil.Lamborghini'nin kendi dizaynı olan ilk nesil Gallardo motorları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Bu kadar güce ihtiyaç olmadığından olabilir aslında. Günümüzde Ferrari V8 atmosferik motorlarla litre başına 135 beygir güç elde edebiliyor.
    İstese 1500 beygir gücünde V16 motor yapamaz mı? Yapsa bu motoru nerede kullanacağız? Bu kadar güce ihtiyacımız var mı? Asıl sorular bunlar bence.
    Jeremy Clarkson bile Ferrari F12'nin 740 beygirlik gücü için biraz fazla demiştir.

    Motorun silindir sayısı önemli değil.
    169 litre olup v16 motor da var,
    4 litre olup v16 motor da var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    Bu aralar Dragtimes'ı Lamborghiniler kasıp kavurmaya başladı.Nerden sardılarsa o araçlara.Bol bol Gallardo dolduruyor millet.Genelde doldurulan araçlarda S8 bloğunun üzerine geliştirilen motoru kullanan LP560 gibi araçlar değil.Lamborghini'nin kendi dizaynı olan ilk nesil Gallardo motorları.

    Manuel şanzımanlı versiyonları tercih ediyorlar genelde dayanıklılık için o nedenle olsa gerek.

    Konunun bu noktalara geleceğini farkettiğim için konu sahibi elemanla tartışmadım Veyron hakkında, okuduğum kadarıyla da son derece saçma bir tartışma dönüyor:)
  • Gücü yakalamaktan ziyade o gücü yere kayıpsız aktarabilmek ve stabiliyeti sağlamak gerçek mühendisliktir,Bugatti bunu başaran tek otomobil. Yoksa bugattinin argede ortaya çıkan saf gücü 3000 beygir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.