Şimdi Ara

V MOTOR TİPİNİ DÜZ STİLLERDEN AYIRAN ÖZELLİKLER ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
29.009
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar.Arkadaşlar V motor bir aracın diğer düz silindirli bir araçlardan ayıran özellikler nedir.Mesala 2.0 V6 motor ile 2.0 Düz 6 motor arasındaki genel farklar nedir.Otomobiller konusunda fazla teknik bilgiye sahip olmadığım için kafamı tırmalayan bir sorudur bu.Şimdiden değerli yorumlarınız için teşşekkür ederim.


    SAYGILAR...



  • 2.0 açısından bakacak olursak sıralı 6 daha uzun ömürlü olur.
    V6'da ise üç silindir genişliğinde bir krank mili ve sıralı 6'dakinin yarısı kadar olmasına rağmen 6 pistonun yükünü taşıyor.
    Tabii benim teorik bilgim sıralı makinaların v makinalardan daha sağlam olduğunu anlatmaya yetmez ama pratikte Mercedes'in uzun süreler sıralı 6 silindir kullanmasını örnek gösterebilirim.
    Öte yandan, V8 olmayan makinaya V demem orası ayrı.
  • Yorumun için teşşekkür ederim.Evet arkadaşlar başka yorumlarıda bekliyorum.Avantajları ve dezavantajları...
  • Uzun krank milinde titremeyi önlemek biraz zordur. Bunu çift alaşımlı krank mili uygulayarak çözmek mümkün. Bununla beraber 6 silindirden sonra boyutların artması nedeni ile biyel kolu yatağını paylaştırma sureti ile V tipi motorların üretimine başlanmış, zamanla da;

    - DÜZ (SIRALI, INLINE, STRAIGHT, REIHEN)
    - V (DAR AÇI, GENİŞ AÇI)
    - YATAY (BOXER)
    - YILDIZ (STAR, STERN)
    - VR (ÇAPRAZ SİLİNDİRLİ ve V TİPİ, ÇAPRAZ SİLİNDİRLİ)

    tarzı motorlar ortaya çıkmıştır.

    40 Yıl önce FORD ALMANYA tarafından üretilen 2.0 litre V6 motorlar dayanıklı ve güçlü olmaları ile ünlenirken (20M vb.) 1.7 litre V4 motorların yapısı itibariyle silindirlerin krank mili üzerinde düzensiz kuvvet uygulamasından ötür DENGE MİLİ (BALANS ŞAFTI) da uygulanmıştır.



    İÇTEN PATLAMALI MOTOR gerçekte çok ilginç bir mühendislik ürünüdür. 1985'te tamirhanede çalışırken OPEL REKORT motoru sökmüştük, tavada benzinle yıkamak bana nail olmuştu. Çok kirli, yağın tıkadığı kanallar, yağın tortusu ve köpüğü, yağ yanığı heryere bulaşmıştı, krank mili bir insanın omuriliği gibiydi. 2 litre benzinle koca motor tüm parçaları ve karteri ile birlikte tertemiz olmuştu fakat uğraşmıştım ve parmaklarım soyulmuştu. Benzin kokusu da başımı döndürmüştü, Harika Avcı'nın o zaman döndürdüğünden daha fazla hem de.

    Böyle bir makinenin doğru bir şekilde toplandıktan sonra tıkır tıkır çalışması hayret vericiydi. Soğuk demir, solgun döküm ve parlak çelik bir şekilde... canlanmıştı...

    Taner Göde




  • Taner bey her zaman ki gibi döktürmüşsünüz.Değerli yorumlarınız için teşşekkürler.
  • OBK bekleniyor konuya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 13 Şubat 2010; 23:05:40 >
  • Tek bir değişken olarak sadece sıralı ve v6 bir motor titreşim olarak sıralı silindire sahip motorları avantalı konuma dengesiz olarak oluşmuş olan ağarlık dağılımı yüzünden sıralı olan çok daha huzurlu çalışır.Denge millerine rağmen v motor çok daha fazla patırtı çıkarır.

    Örnek olarak 220hp v6 audi motoruyla 231hp lik bmw sıralı 6 silindirlideki kıyasta bmw motoru çok yumuşaktır.

    Işığın olduğu yerde gölgede olması gibi sıralı motor sadece tek değişkenin v olduğu motora karşı alt devirlerde daha zayıf bir karakter çizer tork ve güç eğrileri daha düşük olur ancak üst devirlerde daha fazla devirlenme eğilimindedirler.

    Başlıca krank daha kısa dizayn edilebildiğinden görece daah hafif olurlar yapıları daha kompakt olduğundan daha az yer kaplayıp dizaynırlara araçta daha ufak bir ön bölüm ve alçak bir ön kaput imkanı verirler.

    Üreticilerin motor türetme yöntemini seçtikleri bu zamanda 3lt v6 bir motor aynı silindir, piston ,segman ,sübap vb. gibi daha bir çok ortak parçanın kullanılmasına imkan verecek şekilde 2 silindir ekleyerek v8 olan 4lt lik bir motora ortak bir çok parça kullanılarak hatta aynı üretim bandında üretilecek avantajlara sahiptir.

    Yani neden hemen hemen bir çok üreticinin v motorlara yatırım yaptıkları çok daha açık şekilde ortaya çıkmakta ki şu an bildiğim 2 üretici sıarlı 6 silindirli motorları üretiyorlarki bunlar bmw ve toyotadır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aşağıdaki motorlar zamanında KRAL muamelesi görüyordu, 60 yl önce!

    Chrysler
    Pierce-Arrow
    Duesenberg
    Packard
    Buick
    Imperial

    Düz Sekiz kullanıyordu. Diğer adı FLATHEAD (YASSI KAFA).

    1949 - 1950 Chrysler Imperial Straight 8 Engine

    CHRYSLER
    SEKİZ SİLİNDİR
    DÜZ (!)
    YANDAN VALFLİ (!)

    Bu motorun VURUNTULU çalışması onun bir özelliği, bu nedenle en düşük oktanlı benzin kullanmak gerekiyor.

     V MOTOR TİPİNİ DÜZ STİLLERDEN AYIRAN ÖZELLİKLER ?


     V MOTOR TİPİNİ DÜZ STİLLERDEN AYIRAN ÖZELLİKLER ?


     V MOTOR TİPİNİ DÜZ STİLLERDEN AYIRAN ÖZELLİKLER ?


     V MOTOR TİPİNİ DÜZ STİLLERDEN AYIRAN ÖZELLİKLER ?


     V MOTOR TİPİNİ DÜZ STİLLERDEN AYIRAN ÖZELLİKLER ?


     V MOTOR TİPİNİ DÜZ STİLLERDEN AYIRAN ÖZELLİKLER ?




  • 1932 model Cadillac'ta V16 (!) motor kullanılıyordu.

    Cadillac'ın yeni V16 motoru
     V MOTOR TİPİNİ DÜZ STİLLERDEN AYIRAN ÖZELLİKLER ?



    Cacillac V16 Phaeton motoru
     V MOTOR TİPİNİ DÜZ STİLLERDEN AYIRAN ÖZELLİKLER ?







  • V16

    1932 senesine göre inanılmaz bir işçilik.Şuan V16 motorları genellikle Lamborginhi-Bugatti tarzı arabalar kullanıyor diye biliyorum (OTOMOBİL DERGİLERİNİN YALANCISIYIM)
  • Yüksek hızlı yolculuğun yaygınlaştığı 1960'larda popüler oldular. O yıllarda yüksek sürate pek çok araba çıkabilirdi ama bu sürati uzun süre koruyamazlardı. Hızlı kullananların motorun "şiştiğinden" bahsettiklerini hatırlarım, yani silindirler bir süre sonra ısıyla genleşince motor kompresyon verimini kaybediyordu. V bloklarsa hızlandıkça daha iyi soğuyorlar, özellikle uzun tırmanışlarda farkları belli olur. Eğer sistemde bir problem var ve hararet yapılacaksa bu en büyük ihtimalle dur kalk trafiğinde olabilir. Özellikle termik fanlı modellerin zayıf karnı bu dur-kalk trafiğidir. Radyatör motor tarafından gelen daha büyük bir sıcak su hacmiyle başetmek zorunda kalır. Otoyol kullanımından sonra ani duruş ve beklemeler en büyük termal yükleme anları oluyor.

    Ne avantajı var:
    1a. En boy yükseklik birbirine daha yakındır bu yüzden ısıl açıdan zorlandığı zamanlardaki geometrik kaçıklıklar daha az olur. Ne var ki geometri daha kompleks olduğu için analizleri çok daha zordur, iyi tasarlanmazsa özellikle sıraların birleştiği V nin içe bakan yöndeki açı genleşmelerde yüksek strese maruz kalabilir.
    1b. Yine 1'e bağlı olarak silindirlerin arasındaki ısıl farklılıklar da daha azdır.
    1c. V blokta, motor tarafındaki soğutma suyuyla, radyatördeki daha iyi dengelenmiştir. Kullanım sırasındaki dalgalanmalar daha az olur.
    2. Karbürasyon için avantajdır, çünkü silindirlerin karbüratöre uzaklıkları arasında nispeten daha az fark vardır. Düz 6 larda orta silindirlerin zengin ve soğuk çaılşıp karbon biriktirerek efektif kompresyonları artar, dış silindirlerse fakir ve bazen de nispeten sıcak çalışırlardı. Silindirlerin eşit davranması dengeli çalışma ve verimlilik için çok önemlidir.
    3. Geometri yağlama açısından da avantajdır. Pompanın konumu nispeten daha merkezidir.

    60'lardan başlayarak genleşmesi çok daha iyi programlanabilen kompresyon sekmanları, soğutma sistemi için bilgisayarlı termodinamik analiz ve çok noktalı enjeksiyon bence V bloklarının avantajını nispeten gölgelediler. Bir de soğutma kapasitesinin yüksek olması hemen her zaman için kısa mesafeli sürüşlerde dezavantajdır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.