Şimdi Ara

V kayışı (Dış-Vantilatör kayışı) Sorunu(ÇÖZÜLDÜ!!!)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
14.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabam 99 model 1.6 Vectra GL...

    Dostlar, dün triger kayışıyla beraber. V (dış kayışı -vantilatör) kayışını değiştirdim. 1 tane de dış kayış bilyası değişti.

    Arbayı çalıştırdım ve dış kayış tarafından sanki sürtme ses gibi (hırt hırt) ses gelmeye başladı. Gaz verince de aynı, rolantide de aynı.. Usta bi gez gel dedi, gezdim yine aynı.. Şarz dinamasundandır dedi. Şarz dinamasu açılıp bakıldı, bilyası değiştirildi... Yine aynı ses. Yeni takılan kayış bilyadandır dendi.. Eski kayış bilyası takıldı,yine aynı (kayışın numaraları falan uyuyor, kayışda sorun yok..

    İşin garibi, arabayı askıya aldığımız zaman ses kesiliyor.. Yere indirip motora yük binince(vıjt vıjt, hıtr hırt) ses yine geliyor.

    En sonunda gerdirmeyi (otomATIk gerdirme) anahtarla gevşetip çalıştırdık, ses hiç bi şekilde gelmedi..

    En sonunda ustalar şuna karar verdi: Kayış yeni değiştiği için tam alışmadı, biraz km yap, kayış gevşesin aşınsın,yerine otursun.. Bu ses gider, ses gitmezse otomatik gerdirmeyi değiştiririz dediler..

    Bu ne kadar doğtu bir tespit.. Hiç başına bunu gibi bi olay gelen oldu mu? Yol gösterecek bi arkadaş arıyorum.

    Not: Triger kayışından kaynaklı olamaz çünkü, dış kayışı tamamen çıkartıp arabayı çalıştırdığımız zaman ses yok..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kıdemli Yarbay -- 17 Temmuz 2007; 12:31:38 >



    _____________________________




  • trigerin gerdirmesi bozulmuş ise böyle bir ses gelir.gerdirme tamir olmuyor diye biliyorum ,komple değişmesi gereklidir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay

    Arabam 99 model 1.6 Vectra GL...

    Dostlar, dün triger kayışıyla beraber. V (dış kayışı -vantilatör) kayışını değiştirdim. 1 tane de dış kayış bilyası değişti.

    Arbayı çalıştırdım ve dış kayış tarafından sanki sürtme ses gibi (hırt hırt) ses gelmeye başladı. Gaz verince de aynı, rolantide de aynı.. Usta bi gez gel dedi, gezdim yine aynı.. Şarz dinamasundandır dedi. Şarz dinamasu açılıp bakıldı, bilyası değiştirildi... Yine aynı ses. Yeni takılan kayış bilyadandır dendi.. Eski kayış bilyası takıldı,yine aynı (kayışın numaraları falan uyuyor, kayışda sorun yok..

    İşin garibi, arabayı askıya aldığımız zaman ses kesiliyor.. Yere indirip motora yük binince(vıjt vıjt, hıtr hırt) ses yine geliyor.

    En sonunda gerdirmeyi (otomATIk gerdirme) anahtarla gevşetip çalıştırdık, ses hiç bi şekilde gelmedi..

    En sonunda ustalar şuna karar verdi: Kayış yeni değiştiği için tam alışmadı, biraz km yap, kayış gevşesin aşınsın,yerine otursun.. Bu ses gider, ses gitmezse otomatik gerdirmeyi değiştiririz dediler..

    Bu ne kadar doğtu bir tespit.. Hiç başına bunu gibi bi olay gelen oldu mu? Yol gösterecek bi arkadaş arıyorum.

    Not: Triger kayışından kaynaklı olamaz çünkü, dış kayışı tamamen çıkartıp arabayı çalıştırdığımız zaman ses yok..
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • arkadaşım aynı sorun benim araçtata oldu bende senin degiştirdigin parçaları degiştirmiştim hatta o yüzden parçayı satan yerle bile kavga ettim usta dedi parçada sorun var diye gittim tekrar gergi bilyesi aldım ama boş yine aynı ses vardı zamanla alışıyor bende geçti ses falan yok şimdi takma kafaya bir süre sonra geçer bahsettigin ses gergi bilyesinden....
    _____________________________
  • Sorun, yeni takılan "V kayışının", eskisiyle değiştirilmesi suretiyle çözülmüştür.. Yani sese neden olan şey, yeni takılan V kayışının çok sert olmasıymış.. Bilgilerinize
    _____________________________
  • yani orjinal kayış değil mi, anlamadım .Normalde kayışlar zamangeçtikçe sertleşir normaldir ancak ilk satın alındıklarında böyle olmaması gerekir.Ancak rafta 2-3 sene yatmışsa sert olması doğaldır.Beklemiş v kayısı veya benzeri lastik parçaları önermiyorum.
    raf ömrü max 5 senedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 19 Temmuz 2007; 17:44:40 >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • Ben arabadan çıkan kayışın, üzerindeki numaraya göre yeni kayış aldım. Orjinal diye satıcı satmıştı. Ancak o kayışı taktıktan sonra o ses gelmeye başladı. Yeni taktığımız kayışı çıkarıp, eskisini takınca sorun düzeldi.

    Burdan da anlaşılıyor ki yeni aldığım kayış ya orjinal değildi (kesin öyle) ya da yapım hatası malzeme hatası vardı..

    Şimdilik iyi durumdaki eski kayışımla devam ediyorum, sesten de eser yok.
    _____________________________
  • rafta beklemiş kayış olmasın .Rafta uzun süre bekleywen kayışlar sertleşir.Bu lastiğin veya kauçugun doğal halidir.Hele bir de güneş görüyor ise 2 katı sert olur.bence bu konuyu bir araştıorın derim .Mesela üretim ile alakalı üzerinde lot numarası veya yılı belirten tarih var mı?
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    rafta beklemiş kayış olmasın .Rafta uzun süre bekleywen kayışlar sertleşir.Bu lastiğin veya kauçugun doğal halidir.Hele bir de güneş görüyor ise 2 katı sert olur.bence bu konuyu bir araştıorın derim .Mesela üretim ile alakalı üzerinde lot numarası veya yılı belirten tarih var mı?


    Kayış arabada.. Ben akşama kayışla ilgili bilgileri, buraya yazarım.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    rafta beklemiş kayış olmasın .Rafta uzun süre bekleywen kayışlar sertleşir.Bu lastiğin veya kauçugun doğal halidir.Hele bir de güneş görüyor ise 2 katı sert olur.bence bu konuyu bir araştıorın derim .Mesela üretim ile alakalı üzerinde lot numarası veya yılı belirten tarih var mı?


    Bi yanda TSE damgası var: ts 198 PIX 6PK 1795 kayış numarası yazıyor. Bir yanda da Made ın indiana 2002 yazıyor. Başka bişiy yok. Burdan yola çıkarak kayışın 2002 de üretilmiş olduğunu görüyoruz ki bu da kayışın nerden baksanız 5 senelik olduğunu gösterir. Yani, sayın uzmanım, tespitinizde haklısınız. Kayış bekleye bekleye sertleşmiş.. Yazık günah. Satan adam da dostumuz olur..

    Bugün BRC Sequent 24 Sıralı sistemi de taktırdım.. Şu anda sorun yok, umarım buradan da bi tokat yemeyiz..
    _____________________________




  • eğer üretim yılı 2002 ise raf ömrü dolmuş ürün almışsınız.Yurt dışında %50 ucuza veryorlar böyle raf ömrü dolan ürünleri, sertliğin en önemli nedenlerinden biri budur.Lastikte serlik shore sertliği (şor diye okunur) denilen bir birim ile ifade ediler.Kauçugun curing işlemi esnasında bunun setliğini içine harmanlanan maddeler ile ayarlayabiliyorlar.Yeni lastik bu yüzden istenilen sertlik ve fiziksel özellikler gösterir.Ancak ürün rafa konduğu andan itibaren yaşlanmaya başlar çalışmasada yaşlanması devam eder.Çok özel silikon lastikler 10 sene raf ömrünü sıcaklık ve ışık görmez ise sürdürebilir.Ancak aracımızda kullandığımız kauçuk esaslı lastikler en fazla 5 sene sonra fiziksel dayanımlarını yitirirler.Havanın iöçindeki ozon bu kimyasal bağları çözer ve esneklik yitirilmeye başlar.Bu yüzden satın almış kayışların üretim tarihleri en fazla 1-2 senelik olmalısdır.Sizin aracınızı her zaman kullanmadığınızı da düşünürsek beklerken yaşlanma devam edecektir.Bu bakımcıların şu kadar km veya yıl diye belirttikleri olayın da göstergesidir.
    Bu olay araç tekerlek lastiklerinde daha da önemlidir.Çünkü hayatınız buna bağlıdır.

    Bu arada lpg sisteminin beyninde de bir lastik diafram vardırç.Bunda da aynı prensibler geçerlidir, bilesiniz.Yanız bu diafram gaz kullanıldıkça gazın basınç değişimi konusunda sıcaklık düşüşünden dolayı sertleşmesi hızlanmaktadır.Ancak bunun da aynısüre raf ömrü vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    rafta beklemiş kayış olmasın .Rafta uzun süre bekleywen kayışlar sertleşir.Bu lastiğin veya kauçugun doğal halidir.Hele bir de güneş görüyor ise 2 katı sert olur.bence bu konuyu bir araştıorın derim .Mesela üretim ile alakalı üzerinde lot numarası veya yılı belirten tarih var mı?


    Bi yanda TSE damgası var: ts 198 PIX 6PK 1795 kayış numarası yazıyor. Bir yanda da Made ın indiana 2002 yazıyor. Başka bişiy yok. Burdan yola çıkarak kayışın 2002 de üretilmiş olduğunu görüyoruz ki bu da kayışın nerden baksanız 5 senelik olduğunu gösterir. Yani, sayın uzmanım, tespitinizde haklısınız. Kayış bekleye bekleye sertleşmiş.. Yazık günah. Satan adam da dostumuz olur..

    Bugün BRC Sequent 24 Sıralı sistemi de taktırdım.. Şu anda sorun yok, umarım buradan da bi tokat yemeyiz..
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • senin verdiğin TSE numaraları karşılıklarını bulamadım ama bir tane test parametreleriyle ilgili standart var ilgilenirsen bunu satın alıp detaya inebilirsin.Burada test parametreleri ve test yöntemleri bulunduğunu sanıyorum

    https://www.tse.org.tr/turkish/abone/StandardDetay.asp?STDNO=18072&sira=0
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • Sayın, vezir...

    Göstermiş olduğunuz ilgiye ve değerli yorumlarınıza teşekkür ederim.. Umarım bu konu (özellikle kayış üretim yılı), diğer arkadaşlara yol gösterici olur..
    _____________________________
  • Hort... ,, Gerçekten de yardımcı oldu.
    _____________________________
    İmzanız Kural Dışıdır
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.