Şimdi Ara

Uzun Yolda Tirin Arkasindan Gidersek Yakit Tuketimi Duser mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
2.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Turkiye'de bir TIR'in arkasında gideceğin max yol 500KM. O da temiz bir otoban ise. TIR Ağır Turbulansindan faydalanmak icin yaklaşık 5-10Metre takip mesafesi ile gitmen gerekiyor. Kaydedeceğin tasarruf 5 ile 10Litre arasi. TL degeri 30 ile 60 TL arasi. Aldigin Risk Hayat Boyu Sakat kalma, Olum, Yanındaki yolcuların can güvenliği, Kaput degisimi, Pert.

    Eksileri, Kaputta tas izlerinin topolojik haritadaki dag ve denizler gibi bir etki bırakması.



    Deger mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tır 90 gidiyorsa sizde 88 gidin bişey olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Ben tahmini 10, 15 metre arayla 60 km kadar kamyonun peşine takıldım, hız genelde 80 civarıydı. Lpgyi tekrar fullediğimde tahmini 6 litre kadar alması gerekirken 3 litre civarı aldı. Ama pompa farkından oluşan basınçtan mı, gerçekten sürtünme katsayısı düştüğünden mi bilemem de, bence kamyonun peşine takılmamdan. Gaz tepkileri daha seriydi, obdden takip ettiğimde motor yükü olması gerekenden daha düşüktü, araç atmosferik Lada.
    Gaz tepkisi kesinlikle artıyor hocam. Araba akıyor gibi oluyor. Bir kere denemek için yüksekliği devasa bir ptt tırının arkasına takıldım. 15-20 dk gittim. En son adam tedirgin olup sinyal falan yakınca solladım geri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ciddi tüketim fark eder ama uzun süre kamyon veya otobüsün egzoz dumanını çekmek anlamsız bir şey.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tüm hız yarışlarında bu teknik kullanılıyor. çok dibine girmeden takip mesafesinde yapılabilir. fakat çok büyük bir fayda sağlamaz. aldığınız riske ve yavaş gitmenize değmez diye düşünüyorum
  • Bir araç otoban hızlarında giderken yaktığınız yakıtın çok büyük kısmı rüzgar direncini aşmaya gidiyor. Elon'un hyperloop'u da aynı mantık.

    Yani evet yakıt tüketimine kayda değer bir etkisi olur. Ama sırf az yakmak için koca tırın ....ne girmek de bayağı riskli. En basitinden yolu göremiyorsunuz. Yolun ortasında aniden patlak kamyon lastiği belirse, tır manevra yapar. Siz daha noluyoruz demeden çarpıp kontrolünüzü yitirirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Şok Şok Şok!

    Aracının az yaktığını göstermek ve araç marka/modelini üretici firmanın sahibinden daha fazla sahiplenmek isteyen Osman K. (37) isimli şahıs, otobanda seyir halindeki ağır vasıtaya kanca attı ve bir faciaya neden oldu."

    Yakında bu tür haberler görebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en fazla 10,24 metrelik mesafeyi korumalısınız.
    ayrıca tırın marka ve modeline ve atmosfer basıncına göre de durum değişir.
  • Kimsenin yapmayacağı bir şey hakkında yine bir ton laf kalabalığı. Hiç bir otomobil uzun yolda zaman zaman hızı 50-60 lara düşen bir kamyon arkasında ekonomi yapacağım diye kasmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben gözlemlerimde kamyonun arkasından değil de arka çaprazından giderken, araç hız sabitleyicideyken daha kolay giytiğini, hızlandığını gördüm. leyleklerin, göçmen kuşların V biçimli uçmalarını düşünün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 19 Nisan 2021; 18:24:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunlara gerek yok eğer araç yüklüyse lastik havalarını fazla şişirin
  • Tır hareket halindeyken senin arabanın önüne önceden bagladıgın halatı ucuna kanca takıp at. O arkadaki demirlerin arasına girdiğinde arabayı boş vitese al beleş git

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • milleti Doların ateşli 5.0 versiyonu çarptı galiba, TIRın altına da girmeye niyetlenmiş.
  • Tir in arkasına takılmam. Tavsiye de etmem. Öncelikle tırın önünde ne var onu goremiyorsunuz. Düşünün ki yolun sağ seridine farklı bir tir park etmiş. Park etmiş tırın yarısı yolun içinde. Dolayısıyla son anda önünüzdeki tir, önündeki tırı fark ederek ani bir hareketle sola kıracaktir. Siz bu hareketi fark edemezsiniz vay halinize. Başımıza gelmiş bir olaydır.



    Ek olarak tir dan hurda, kalas, lastik kaplaması düşebilir.



    O nedenle tir lardan uzak durmak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tırla aranızdaki mesafeye göre düşer ya da tersine artabilir.

    Sıçratacağı taş vb den de önemlisi anlık fren sonucu çarpışma ihtimali yüzünden çok tehlikeli bir davranış olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oluculukte son nokta

    tira halatla baglan, arabayi hic calistirma.

    en az oyle yakar
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.