Şimdi Ara

UZUN YOL SONRASI, DIZEL ARAC BIR MUDDET ROLANTIDE CALISTIRILMALI MI? FAYDASI NEDIR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
12.539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SELAM,
    Eski insanlardan duymustum, dizel aracla uzun yol yaptiysan, mola vb durumlarda aracin motorunu hemen stop etme, 3-5 dakika calissin, dizel motor icin bu saglikli bir durumdur.
    Sizce, bunun dogrulugu var midir?
    Yararlari nedir?



  • turbo olan araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce araç yaklaçık 2dk civarlarında çalıştırılmalı
    sebebi ise turbo nun yağlanması stop etmeden önce yine 2 dk civarları çalıştırılmalı turboda bulunan yağ ın süzülmesi gerekiyormuş yok sa turbo arızalanıyormuş bende tdci kullanıyorum kullanım kılavuzunda yazıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pupayelken61

    turbo olan araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce araç yaklaçık 2dk civarlarında çalıştırılmalı
    sebebi ise turbo nun yağlanması stop etmeden önce yine 2 dk civarları çalıştırılmalı turboda bulunan yağ ın süzülmesi gerekiyormuş yok sa turbo arızalanıyormuş bende tdci kullanıyorum kullanım kılavuzunda yazıyor
    aslında sadece dizel araclarda degil tüm araclarda uzun yoldan gelince özellikle yüksek devir lerde kullanılmışsa arac kontagı kapatmadan bir müttet beklemede fayda var bu sayede motor biraz rahatlayarak kendine gelme fırsatıda buluyor bazen hemen kontak kapatılmasında araclarn hararetlerinin yükseldiginide gördüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankara33

    aslında sadece dizel araclarda degil tüm araclarda uzun yoldan gelince özellikle yüksek devir lerde kullanılmışsa arac kontagı kapatmadan bir müttet beklemede fayda var bu sayede motor biraz rahatlayarak kendine gelme fırsatıda buluyor bazen hemen kontak kapatılmasında araclarn hararetlerinin yükseldiginide gördüm.

    Alıntıları Göster
    Uzun olsun kısa olsun turbonun devreye girdiği her yolculuk sonrası araç rolantide 1 dk çalışır bırakılmalı , sonra stop edilmelidir. turbo araca göre 1750 devir gibi devreye girer. yani 1700 deviri geçtiyseniz turbonuzun uzun ömürlü olmasını istiyorsanız bunu yapmalısınız. yoksa turbonuz ciddi bir arızaya maruz kalabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: düttürüleyla

    Uzun olsun kısa olsun turbonun devreye girdiği her yolculuk sonrası araç rolantide 1 dk çalışır bırakılmalı , sonra stop edilmelidir. turbo araca göre 1750 devir gibi devreye girer. yani 1700 deviri geçtiyseniz turbonuzun uzun ömürlü olmasını istiyorsanız bunu yapmalısınız. yoksa turbonuz ciddi bir arızaya maruz kalabilir.

    Alıntıları Göster
    ÇALIŞTIR HOCAM... 30 SANİYE İLE 1 DK ARASINDA...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shorin

    ÇALIŞTIR HOCAM... 30 SANİYE İLE 1 DK ARASINDA...

    Alıntıları Göster
    Aslında abartmamak lazım,öyle uzun uzun beklemekde bence abartılı. 1 dakika beklemek yeter bence... Ben 5 dakika bekleyenleri gördümde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Aslında abartmamak lazım,öyle uzun uzun beklemekde bence abartılı. 1 dakika beklemek yeter bence... Ben 5 dakika bekleyenleri gördümde...

    Alıntıları Göster
    benim aracin( cerato dizel) kitabinda yapilan hiz ve katedilen mesafeye gore 1-3 dakika beklememizi yaziyor.bu durum turbonun yaglamasini sagliyormus.bunu yapmayanlarin bir sure sonra turbolari bozuluyor.bu aslinda onemli bir ayrinti.saygilar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kasarcik

    benim aracin( cerato dizel) kitabinda yapilan hiz ve katedilen mesafeye gore 1-3 dakika beklememizi yaziyor.bu durum turbonun yaglamasini sagliyormus.bunu yapmayanlarin bir sure sonra turbolari bozuluyor.bu aslinda onemli bir ayrinti.saygilar.

    Alıntıları Göster
    yolculuk sonrasında bekliyorum ama arabayı çalıştırdıgında beklenmesi gerektiğini bilmiyodum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamsheytani

    yolculuk sonrasında bekliyorum ama arabayı çalıştırdıgında beklenmesi gerektiğini bilmiyodum

    Alıntıları Göster
    BEN DE AYNI ŞEKİLDE ARACIMI PARK ETMEDEN ÖNCE 1 DAKİKA KADAR ÇALIŞTIRIRIM. SADECE UZUN YOLCULUKLARDA DEĞİL ŞEHİR İÇİ YOLCULUKLARDADA ÖNEMLİ. AYRICA ARACI ROLANTİDE BEKLETİRKEN FAN DEVREYE GİREBİLİR. FANIN KAPANMASINI BEKLEMEDEN MOTORU STOP ETMEMEK GEREK....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MULTIJET13

    BEN DE AYNI ŞEKİLDE ARACIMI PARK ETMEDEN ÖNCE 1 DAKİKA KADAR ÇALIŞTIRIRIM. SADECE UZUN YOLCULUKLARDA DEĞİL ŞEHİR İÇİ YOLCULUKLARDADA ÖNEMLİ. AYRICA ARACI ROLANTİDE BEKLETİRKEN FAN DEVREYE GİREBİLİR. FANIN KAPANMASINI BEKLEMEDEN MOTORU STOP ETMEMEK GEREK....

    Alıntıları Göster
    galiba bir de kurumlanma oluyormuş, yolculuk sonrasında motoru hemen durdurmakla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wicked

    galiba bir de kurumlanma oluyormuş, yolculuk sonrasında motoru hemen durdurmakla.

    Alıntıları Göster
    eski aracımla hiç böyle bişey yapmadım 125bin km kullanmıştım onu
    2 kere turbo patlattım fakat sebebi bu değildi.
    yeni aracımla 7 bin kmdeyim aynı şekilde
    bu araçta da yapmıyorum
    yani rolantide 1 dk. bekletmiyorum
    inşallah bi sorun çıkmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Aslında abartmamak lazım,öyle uzun uzun beklemekde bence abartılı. 1 dakika beklemek yeter bence... Ben 5 dakika bekleyenleri gördümde...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Aslında abartmamak lazım,öyle uzun uzun beklemekde bence abartılı. 1 dakika beklemek yeter bence... Ben 5 dakika bekleyenleri gördümde...




    eski arabalarda uzun yoldan gelince kontağı kapatınca araç gene çalışıyordu eskiden bizde şahin vardı ara sıra yapardı 5 -6 saatlik yoldan gelince özellikle yaz aylarında




  • aracının ne olduğunu yazmamışsın..yani binek..ticari vs..model ve kullanım amacına göre şuan kullanımında olan aracında belirli devirlerden sonra devreye giren turbonun soğumasına ve ekstra yardımcı olmak için intercooler sistemi varmıdır bilemiyorum...sebebi aracını bilmiyorum..

    Ancak; turbunun devreye girdiğini bildiğin mesafe katedişlerden sonra eğerki turbo devreden çıktıktan çok kısa süre sonra stop ediyorsan bu turbo sistemine zarar verecektir...yağlama sistemi..dişli sitemi... (örneğin istanbul ankara katedişinde..bolu dağını tırmanırken kullanımdan kaynaklanan devire göre tam bolu dağında bir mola vereyim dersen aracını hemen stop etmen yanlış kullanıma girer...tabiki servise gidip bu soruyu sorduğunda 'yok birşey olmaz..' diyecektir... )

    tavsiyem...uzun süreli ve turbo sisteminin devreye giridiğini bildiğin her kullanım sonrasında..(uzun veya kısa) aracını kısa bir süre rolanti devrinde bırakman!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssr206

    aracının ne olduğunu yazmamışsın..yani binek..ticari vs..model ve kullanım amacına göre şuan kullanımında olan aracında belirli devirlerden sonra devreye giren turbonun soğumasına ve ekstra yardımcı olmak için intercooler sistemi varmıdır bilemiyorum...sebebi aracını bilmiyorum..

    Ancak; turbunun devreye girdiğini bildiğin mesafe katedişlerden sonra eğerki turbo devreden çıktıktan çok kısa süre sonra stop ediyorsan bu turbo sistemine zarar verecektir...yağlama sistemi..dişli sitemi... (örneğin istanbul ankara katedişinde..bolu dağını tırmanırken kullanımdan kaynaklanan devire göre tam bolu dağında bir mola vereyim dersen aracını hemen stop etmen yanlış kullanıma girer...tabiki servise gidip bu soruyu sorduğunda 'yok birşey olmaz..' diyecektir... )

    tavsiyem...uzun süreli ve turbo sisteminin devreye giridiğini bildiğin her kullanım sonrasında..(uzun veya kısa) aracını kısa bir süre rolanti devrinde bırakman!!
    şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
    hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
    şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.




  • Otomobil üreticileri 1dakika çalıştırılmasını öğütlüyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nasrettinhoca

    Otomobil üreticileri 1dakika çalıştırılmasını öğütlüyorlar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca



    Otomobil üreticileri 1dakika çalıştırılmasını öğütlüyorlar...



    bence 1 dk çok fazla

    rolenti de çok çalışan araba yağ yakar 1 dk çok 30 saniye ideal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pupayelken61

    turbo olan araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce araç yaklaçık 2dk civarlarında çalıştırılmalı
    sebebi ise turbo nun yağlanması stop etmeden önce yine 2 dk civarları çalıştırılmalı turboda bulunan yağ ın süzülmesi gerekiyormuş yok sa turbo arızalanıyormuş bende tdci kullanıyorum kullanım kılavuzunda yazıyor
    quote:

    Orjinalden alıntı: pupayelken2005

    turbo olan araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce araç yaklaçık 2dk civarlarında çalıştırılmalı
    sebebi ise turbo nun yağlanması stop etmeden önce yine 2 dk civarları çalıştırılmalı turboda bulunan yağ ın süzülmesi gerekiyormuş yok sa turbo arızalanıyormuş bende tdci kullanıyorum kullanım kılavuzunda yazıyor


    günün birinde turbonuzu elinize almak istemezseniz yapmanız gereken budur
    bütün müşterilerimize bu uyarıyı veririz dikkat etmek sizin faydanıza
    paranız cebinizde kalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alysentr

    şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
    hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
    şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
    hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
    şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.


    Ayne katılıyorum sana Alysentr.Bende 28000 km deyim şuanlık bir sorun yok.Ayrıca 3 Yıl garanti var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmRSrL

    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
    hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
    şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.


    Ayne katılıyorum sana Alysentr.Bende 28000 km deyim şuanlık bir sorun yok.Ayrıca 3 Yıl garanti var...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: EmRaHSaRaL


    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
    hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
    şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.


    Ayne katılıyorum sana Alysentr.Bende 28000 km deyim şuanlık bir sorun yok.Ayrıca 3 Yıl garanti var...



    tabi eğer yetkili servisin kitapçığa bile yazdığı bu ciddi uyarıyı dikkate almadığını farkeder ve aracın turbodaki garantisini kaldırmazsa değiştirirsin garantiden

    garanti kuruluşu böyle küçük ayrıntılara çok dikkat eder bilginize

    bu devriyaj balatası gibidir kullanıcı hatası sayılabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mozdemir555

    quote:

    Orjinalden alıntı: EmRaHSaRaL


    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
    hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
    şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.


    Ayne katılıyorum sana Alysentr.Bende 28000 km deyim şuanlık bir sorun yok.Ayrıca 3 Yıl garanti var...



    tabi eğer yetkili servisin kitapçığa bile yazdığı bu ciddi uyarıyı dikkate almadığını farkeder ve aracın turbodaki garantisini kaldırmazsa değiştirirsin garantiden

    garanti kuruluşu böyle küçük ayrıntılara çok dikkat eder bilginize

    bu devriyaj balatası gibidir kullanıcı hatası sayılabilir.

    Alıntıları Göster
    bunun dizelle alakası yok. benzinli de olsa, dizel de olsa turbo bulunan aracın bir müddet çalışır bırakılmasında fayda var. bu süre içinde, durmadan önce yüksek hızda çalışan turbo türbinleri yavaşlayacak, ısısı düşecek ve ömrü uzayacaktır. araç kontağı kapatıldıktan sonra bile aracın belli bir süre daha çalışmasını sağlayan turbo timer'lar bunun için var zaten... motoru hemen stop ederseniz, ısıdan ve dönmeye devam eden türbinlere gelecek ters basınçtan dolayı turbonuzu kaybedebilirsiniz...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.