Bildirim
UZUN YOL SONRASI, DIZEL ARAC BIR MUDDET ROLANTIDE CALISTIRILMALI MI? FAYDASI NEDIR?
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
turbo olan araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce araç yaklaçık 2dk civarlarında çalıştırılmalı
sebebi ise turbo nun yağlanması stop etmeden önce yine 2 dk civarları çalıştırılmalı turboda bulunan yağ ın süzülmesi gerekiyormuş yok sa turbo arızalanıyormuş bende tdci kullanıyorum kullanım kılavuzunda yazıyor -
aslında sadece dizel araclarda degil tüm araclarda uzun yoldan gelince özellikle yüksek devir lerde kullanılmışsa arac kontagı kapatmadan bir müttet beklemede fayda var bu sayede motor biraz rahatlayarak kendine gelme fırsatıda buluyor bazen hemen kontak kapatılmasında araclarn hararetlerinin yükseldiginide gördüm.quote:
Orijinalden alıntı: pupayelken61
turbo olan araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce araç yaklaçık 2dk civarlarında çalıştırılmalı
sebebi ise turbo nun yağlanması stop etmeden önce yine 2 dk civarları çalıştırılmalı turboda bulunan yağ ın süzülmesi gerekiyormuş yok sa turbo arızalanıyormuş bende tdci kullanıyorum kullanım kılavuzunda yazıyor -
Uzun olsun kısa olsun turbonun devreye girdiği her yolculuk sonrası araç rolantide 1 dk çalışır bırakılmalı , sonra stop edilmelidir. turbo araca göre 1750 devir gibi devreye girer. yani 1700 deviri geçtiyseniz turbonuzun uzun ömürlü olmasını istiyorsanız bunu yapmalısınız. yoksa turbonuz ciddi bir arızaya maruz kalabilir.quote:
Orijinalden alıntı: ankara33
aslında sadece dizel araclarda degil tüm araclarda uzun yoldan gelince özellikle yüksek devir lerde kullanılmışsa arac kontagı kapatmadan bir müttet beklemede fayda var bu sayede motor biraz rahatlayarak kendine gelme fırsatıda buluyor bazen hemen kontak kapatılmasında araclarn hararetlerinin yükseldiginide gördüm.
Alıntıları Göster
-
ÇALIŞTIR HOCAM... 30 SANİYE İLE 1 DK ARASINDA...quote:
Orijinalden alıntı: düttürüleyla
Uzun olsun kısa olsun turbonun devreye girdiği her yolculuk sonrası araç rolantide 1 dk çalışır bırakılmalı , sonra stop edilmelidir. turbo araca göre 1750 devir gibi devreye girer. yani 1700 deviri geçtiyseniz turbonuzun uzun ömürlü olmasını istiyorsanız bunu yapmalısınız. yoksa turbonuz ciddi bir arızaya maruz kalabilir.
Alıntıları Göster -
Aslında abartmamak lazım,öyle uzun uzun beklemekde bence abartılı. 1 dakika beklemek yeter bence... Ben 5 dakika bekleyenleri gördümde...quote:
Orijinalden alıntı: Shorin
ÇALIŞTIR HOCAM... 30 SANİYE İLE 1 DK ARASINDA...
Alıntıları Göster -
benim aracin( cerato dizel) kitabinda yapilan hiz ve katedilen mesafeye gore 1-3 dakika beklememizi yaziyor.bu durum turbonun yaglamasini sagliyormus.bunu yapmayanlarin bir sure sonra turbolari bozuluyor.bu aslinda onemli bir ayrinti.saygilar.quote:
Orijinalden alıntı: set
Aslında abartmamak lazım,öyle uzun uzun beklemekde bence abartılı. 1 dakika beklemek yeter bence... Ben 5 dakika bekleyenleri gördümde...
Alıntıları Göster -
yolculuk sonrasında bekliyorum ama arabayı çalıştırdıgında beklenmesi gerektiğini bilmiyodumquote:
Orijinalden alıntı: kasarcik
benim aracin( cerato dizel) kitabinda yapilan hiz ve katedilen mesafeye gore 1-3 dakika beklememizi yaziyor.bu durum turbonun yaglamasini sagliyormus.bunu yapmayanlarin bir sure sonra turbolari bozuluyor.bu aslinda onemli bir ayrinti.saygilar.
Alıntıları Göster -
BEN DE AYNI ŞEKİLDE ARACIMI PARK ETMEDEN ÖNCE 1 DAKİKA KADAR ÇALIŞTIRIRIM. SADECE UZUN YOLCULUKLARDA DEĞİL ŞEHİR İÇİ YOLCULUKLARDADA ÖNEMLİ. AYRICA ARACI ROLANTİDE BEKLETİRKEN FAN DEVREYE GİREBİLİR. FANIN KAPANMASINI BEKLEMEDEN MOTORU STOP ETMEMEK GEREK....quote:
Orijinalden alıntı: shamsheytani
yolculuk sonrasında bekliyorum ama arabayı çalıştırdıgında beklenmesi gerektiğini bilmiyodum
Alıntıları Göster -
galiba bir de kurumlanma oluyormuş, yolculuk sonrasında motoru hemen durdurmakla.quote:
Orijinalden alıntı: MULTIJET13
BEN DE AYNI ŞEKİLDE ARACIMI PARK ETMEDEN ÖNCE 1 DAKİKA KADAR ÇALIŞTIRIRIM. SADECE UZUN YOLCULUKLARDA DEĞİL ŞEHİR İÇİ YOLCULUKLARDADA ÖNEMLİ. AYRICA ARACI ROLANTİDE BEKLETİRKEN FAN DEVREYE GİREBİLİR. FANIN KAPANMASINI BEKLEMEDEN MOTORU STOP ETMEMEK GEREK....
Alıntıları Göster -
eski aracımla hiç böyle bişey yapmadım 125bin km kullanmıştım onuquote:
Orijinalden alıntı: wicked
galiba bir de kurumlanma oluyormuş, yolculuk sonrasında motoru hemen durdurmakla.
Alıntıları Göster
2 kere turbo patlattım fakat sebebi bu değildi.
yeni aracımla 7 bin kmdeyim aynı şekilde
bu araçta da yapmıyorum
yani rolantide 1 dk. bekletmiyorum
inşallah bi sorun çıkmaz. -
quote:
Orijinalden alıntı: set
Aslında abartmamak lazım,öyle uzun uzun beklemekde bence abartılı. 1 dakika beklemek yeter bence... Ben 5 dakika bekleyenleri gördümde...
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: set
Aslında abartmamak lazım,öyle uzun uzun beklemekde bence abartılı. 1 dakika beklemek yeter bence... Ben 5 dakika bekleyenleri gördümde...
eski arabalarda uzun yoldan gelince kontağı kapatınca araç gene çalışıyordueskiden bizde şahin vardı ara sıra yapardı 5 -6 saatlik yoldan gelince özellikle yaz aylarında
-
aracının ne olduğunu yazmamışsın..yani binek..ticari vs..model ve kullanım amacına göre şuan kullanımında olan aracında belirli devirlerden sonra devreye giren turbonun soğumasına ve ekstra yardımcı olmak için intercooler sistemi varmıdır bilemiyorum...sebebi aracını bilmiyorum..
Ancak; turbunun devreye girdiğini bildiğin mesafe katedişlerden sonra eğerki turbo devreden çıktıktan çok kısa süre sonra stop ediyorsan bu turbo sistemine zarar verecektir...yağlama sistemi..dişli sitemi... (örneğin istanbul ankara katedişinde..bolu dağını tırmanırken kullanımdan kaynaklanan devire göre tam bolu dağında bir mola vereyim dersen aracını hemen stop etmen yanlış kullanıma girer...tabiki servise gidip bu soruyu sorduğunda 'yok birşey olmaz..' diyecektir... )
tavsiyem...uzun süreli ve turbo sisteminin devreye giridiğini bildiğin her kullanım sonrasında..(uzun veya kısa) aracını kısa bir süre rolanti devrinde bırakman!!
-
şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..quote:
Orijinalden alıntı: ssr206
aracının ne olduğunu yazmamışsın..yani binek..ticari vs..model ve kullanım amacına göre şuan kullanımında olan aracında belirli devirlerden sonra devreye giren turbonun soğumasına ve ekstra yardımcı olmak için intercooler sistemi varmıdır bilemiyorum...sebebi aracını bilmiyorum..
Ancak; turbunun devreye girdiğini bildiğin mesafe katedişlerden sonra eğerki turbo devreden çıktıktan çok kısa süre sonra stop ediyorsan bu turbo sistemine zarar verecektir...yağlama sistemi..dişli sitemi... (örneğin istanbul ankara katedişinde..bolu dağını tırmanırken kullanımdan kaynaklanan devire göre tam bolu dağında bir mola vereyim dersen aracını hemen stop etmen yanlış kullanıma girer...tabiki servise gidip bu soruyu sorduğunda 'yok birşey olmaz..' diyecektir... )
tavsiyem...uzun süreli ve turbo sisteminin devreye giridiğini bildiğin her kullanım sonrasında..(uzun veya kısa) aracını kısa bir süre rolanti devrinde bırakman!!
hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.
-
Otomobil üreticileri 1dakika çalıştırılmasını öğütlüyorlar... -
quote:
Orijinalden alıntı: nasrettinhoca
Otomobil üreticileri 1dakika çalıştırılmasını öğütlüyorlar...quote:
Orjinalden alıntı: nasrettinhoca
Otomobil üreticileri 1dakika çalıştırılmasını öğütlüyorlar...
bence 1 dk çok fazla
rolenti de çok çalışan araba yağ yakar 1 dk çok 30 saniye ideal -
quote:
Orijinalden alıntı: pupayelken61
turbo olan araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce araç yaklaçık 2dk civarlarında çalıştırılmalı
sebebi ise turbo nun yağlanması stop etmeden önce yine 2 dk civarları çalıştırılmalı turboda bulunan yağ ın süzülmesi gerekiyormuş yok sa turbo arızalanıyormuş bende tdci kullanıyorum kullanım kılavuzunda yazıyorquote:
Orjinalden alıntı: pupayelken2005
turbo olan araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden önce araç yaklaçık 2dk civarlarında çalıştırılmalı
sebebi ise turbo nun yağlanması stop etmeden önce yine 2 dk civarları çalıştırılmalı turboda bulunan yağ ın süzülmesi gerekiyormuş yok sa turbo arızalanıyormuş bende tdci kullanıyorum kullanım kılavuzunda yazıyor
günün birinde turbonuzu elinize almak istemezseniz yapmanız gereken budur
bütün müşterilerimize bu uyarıyı veririz dikkat etmek sizin faydanıza
paranız cebinizde kalır.
-
quote:
Orijinalden alıntı: alysentr
şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: alysentr
şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.
Ayne katılıyorum sana Alysentr.Bende 28000 km deyim şuanlık bir sorun yok.Ayrıca 3 Yıl garanti var...
-
quote:
Orijinalden alıntı: EmRSrLquote:
Orjinalden alıntı: alysentr
şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.
Ayne katılıyorum sana Alysentr.Bende 28000 km deyim şuanlık bir sorun yok.Ayrıca 3 Yıl garanti var...
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: EmRaHSaRaL
quote:
Orjinalden alıntı: alysentr
şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.
Ayne katılıyorum sana Alysentr.Bende 28000 km deyim şuanlık bir sorun yok.Ayrıca 3 Yıl garanti var...
tabi eğer yetkili servisin kitapçığa bile yazdığı bu ciddi uyarıyı dikkate almadığını farkeder ve aracın turbodaki garantisini kaldırmazsa değiştirirsin garantiden
garanti kuruluşu böyle küçük ayrıntılara çok dikkat eder bilginize
bu devriyaj balatası gibidir kullanıcı hatası sayılabilir.
-
bunun dizelle alakası yok. benzinli de olsa, dizel de olsa turbo bulunan aracın bir müddet çalışır bırakılmasında fayda var. bu süre içinde, durmadan önce yüksek hızda çalışan turbo türbinleri yavaşlayacak, ısısı düşecek ve ömrü uzayacaktır. araç kontağı kapatıldıktan sonra bile aracın belli bir süre daha çalışmasını sağlayan turbo timer'lar bunun için var zaten... motoru hemen stop ederseniz, ısıdan ve dönmeye devam eden türbinlere gelecek ters basınçtan dolayı turbonuzu kaybedebilirsiniz...quote:
Orijinalden alıntı: mozdemir555quote:
Orjinalden alıntı: EmRaHSaRaL
quote:
Orjinalden alıntı: alysentr
şimdiki aracımda 20,000 kmdeyim..
hiç beklemedim .. ne stop ederken nede çalıştırdıktan sonra..
şu an için bir sorun yok.. turbo kanatları arabayı stop ettikten sonrada dönmeye devam ediyor, arabayı stop edildiği içinde yağlama kesiliyor. bu sebepten turbo kanatlarına zararı olduğu bir gerçek.. ama benim 5 sene garanti olduğu için pek sallamıyorum. bozulursa değiştiririz.
Ayne katılıyorum sana Alysentr.Bende 28000 km deyim şuanlık bir sorun yok.Ayrıca 3 Yıl garanti var...
tabi eğer yetkili servisin kitapçığa bile yazdığı bu ciddi uyarıyı dikkate almadığını farkeder ve aracın turbodaki garantisini kaldırmazsa değiştirirsin garantiden
garanti kuruluşu böyle küçük ayrıntılara çok dikkat eder bilginize
bu devriyaj balatası gibidir kullanıcı hatası sayılabilir.
Alıntıları Göster
Benzer içerikler
- kormoran lastik kimin
- kısa mesafede fan çalışması
- egzozdan gri duman ve koku
- motor suyuna normal su konur mu
- arabadan ıslık sesi gelmesi
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X