Şimdi Ara

Uzun yol için kaç CC yeterli? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
101
Cevap
2
Favori
69.722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 500cc civarı motorla güzel uzun yollar yapılabilir, 125 - 250 cc motorlarla sollama yaparken ıkınabilirsiniz. Şehirlerarası gidilecekse bence gazı açtın mı uzayacağın bir motor olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    ümmte pertikan abimiz vardır internete girin araştırın defalarca türkiye turları atmış bir abimizdir motorlarıda mondial 100cc 125cc lik scooterlar falandır..
    arkadaşın dediği gibi burdaki en önemli unsur sabır.. motorla uzun yol arabaya benzemez.. ortalama 45 dakikada bir durmanız duraklayıp bünyenizi kendinizi dinlendirmeniz gerekir..

    motorsiklet forumlarını açın 125cc lik scooterlarla 150cc lik motorlarla karadeniz ege turu atan bir ton insan var.. yapılır motor gider yeterki üsütndeki sabırlı olsun..

    1000cc lik makina ile son gaz gazlayarak uzun yol yapsanız bile gideceğiniz yere 125cc lik makinadan en fazla 3 saat erken gidersiniz.. ama nasıl gidersiniz o var.. motor ile uzun yol keyif meselesidir. dura dura geze geze göre ögre gidersin araba gibi bir yerden bir yere varıyım diye gezmessin..

    Türkiyede eski türkiye değil her yerde sabit radarlar gezici radarlar eds ler kamera takip sistemleri elektronik hız testip ediciler v.b var.. öyle gazlarım giderim hayal artık..
    3 sene önce demişdim bu konu hakkında. hala aynı şeyi diyorum..

    hatta yıl olmuş 2018 artık bırakın 600 lüğü 500 lüğü benzin fiyatları 7 tl leri zorlarken 250c.c su soğutmalı heleki güzel bir maksi scooter uzun yolda nokta vuruşudur candır.. gazı açdınmı kaçarda stabil 120-130 km gibi hızlarda gider yeterde..

    şu araba sürer gibi motor sürerim uzun yolda mantığında olan arkadaşlarda ömrü boyu uzun yola çıkmamış insanlardır ona eminim 6 saat 9 saat sele üstünde motor sürmek demirden bir popoya sahip olmak demekdir.. sağlığınızada yazık ..

    Uzun yolda altında 600 lükde olsa 1000likde olsa 250 likde olsa canın sağlığın değerli ise basamassın..

    600 km lik bir yol düşünün 3 tane farklı hacimdeki motor aynı anda çıksın yola 250 lik,600 lük, 1000lik altı üstü 30 dakka yada 45 dakka farkla aynı vakitlerde yolu bitirirler.. yollar süprizlerle dolu kamyonlar otobüsler en son derdiniz olsun..

    öyle tüm yol boyu 150 ile 200 ile 250 ile basar giderim diye düşünenler sadece çok film izleyenler hayal aleminde yaşayanlar ..

    şöyle bursada bir yol çalışmasına denk gelsinler susurlukda mıcıra girsinler balıkesire doğru güneşden artık erimiş asfaltta motoru altlarında bile zor zapttetsinler motor yolda tutunamasın.. yoldaki kamyonların tırların asfaltı dalgalı yapmasından ötürü yolda altlarında bile zor tutsunlar motoru .. yolda çıkıcak koyun inek köpek kedi artı milletin yollara fırlattığı şeyler ben yolda kilim gördüm damacana gördüm gemi halatı gördüm.. yolda atılan kum v.b say say bitmez.. siz geçin bakalım 150 ile onların üstünden ne oluyor ..

    Neyse bence 250 lik yeter artar bile dura dura gidersin motorla uzunyola çıkıyorsan zaten keyif zevk yap yapa gidiceksin acele etmeden zamanı kendine kısıtlama yapmadan.. dura dura baka baka fotoğraf çekersin bir yerlde yemek yersin güzel güzel yolu bitirirsin.

    Bu arada ümmet abide hakkın rağmetine kavuşdu onada tekrar Allah rahmet eğlesin diyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 21 Mayıs 2018; 19:51:55 >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Hocam çift silindir 500cc - 1000cc motosikletler 120-130 km hızlarda 250cc nin o hızlarda yaktığı kadar yakıyorlar.

    Mesela NC 700/750 o hızlarda 3.5-4 litre civarı yakıyor.

    Cbr500 4 litre civarı yakıyor.

    Daha düşük devirde gidildiği için de daha konforlu oluyor.



    Diğer soylediklerinize katılıyorum ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdatalay

    Hocam çift silindir 500cc - 1000cc motosikletler 120-130 km hızlarda 250cc nin o hızlarda yaktığı kadar yakıyorlar.

    Mesela NC 700/750 o hızlarda 3.5-4 litre civarı yakıyor.

    Cbr500 4 litre civarı yakıyor.

    Daha düşük devirde gidildiği için de daha konforlu oluyor.



    Diğer soylediklerinize katılıyorum ama
    ona lafım yok haklısın ben genel yakıt tasarrufu anlamında yazdım sonuçda bir motor alındımı sadece uzunyola çıkılmıycak şehir içindede sürülücek.. genel anlamda dedim 250 c.c her açıdan tasarrufludur şehir içi şehir dışı karmada..

    bende tdm850 vardı uzun yolda 4 litre yakardı şehir içinde delirirdi yakıt 6-7 litrelerden aşağı görmezdim. nc bende 2 ay kaldı motorumu şatışa koyduğumda motorum satılana kadar galeri elindeki ikinci el bir nc yi bana vermişdi..

    nc olayı çok farklı onda iki mod var adamlar şanzımanda ufak bir oyun yapmışlar eco modda motor yakıtı 250c.c lik gibi yakıyor ama kasa gitmiyor kendini götürmüyor sürünüyor yani 750 cc lik bir makinenin katiyen hakkını vermiyor..

    bunu anlamak içinde super sport bir rr dan gsxr dan inmene gerek yok herhangi yüksek hacim bir enduron olmuşsa geçmişde aradaki güç farkını çok rahat anlayabilirsin.. illa 750 lik olmak zorundada değil 600-650 lik herhangi bir makinadan bile insen nc nin ne kadar performans fukarası bir makina olduğunu çok rahat anlar insan..

    nc daha çok yüksek hacim motorum olsun yanında şehir içinde az yakıcak bir 250cc lik scooterım olsun diyicek insanlara ikisi bir arada sunulmuş bir motor..

    yani all in one tarzı bir şey ama ne 250cc lik scooterın rahatlığı keyfi konforu nede 750cc lik bir enduronun keyfi konforu ve tarzı var tamamen asfalt motoru amortisörleri falan çok kötü.. sürüş keyifide yok..
    tabi 150cc lik 250cc lik makinadan inen adama nc cennet gibi gelir yada ilk motoru olmuş birine o ayrı..

    nc ile bir düzceye gittim geldim bir daha uzun yola çıkmam dedim selesi çok rahatsız beli popoyu kuyruk sokumunu belli bir km sonra fena ağrıtıyor..
    şehir içi desen bir naked yada scooterın atikliği çevikliği yok.

    artısı ne yakıt ekonomisi ve ilk başlıycak biri için bile çok pratik basit ve dengeli bir motor olması.. ama motorcuyum diyen ve motor üstünde çok vakit geçirmiş geçmişde yüksek hacim motorları olmuş insanın keyif alıcağı bir motor kesinlikle değil.. heleki super sport bir racing makinadan inmişse bu nasıl 750c.c der..

    nc de genelde gördüğüm konuşduğum insanlar ya ilk motor olarak almış yada düşük hacimlerden 150-250 c.c gibi bir anda nc ye geçmiş insanlar onlara motor mükemmel iyi geliyor çünkü geçmişde sürdükleri kıyaslayabildikleri başka yüksek hacim motorları olmamış..

    yıl 2015 falandı yıkamacıda bir hanımfendiyle karşılaşdık bende f650gs vardı o zaman kadının ilk motoruymuş yere göğe sığdıramıyor nc yi anlatıyor anlatıyor isterseniz bir tur atın dedi yok dedim sağoun manuel sürebiliyormusunuz tabiki dedi isterseniz siz benimkini sürebilirsiniz bir dedim aldı motoru bir tur attı careforuun arkasından ana caddeye çıkdı geldi yüzü bem beyaz bu nasıl motor 1000cc falanmı dedi çok süratli kuvvetli gazı açar açmaz gücü veriyor dedi selsi çok rahat dedi konforlu benimki böyle değil dedi yok dedim sizin motorunuzdan 100c.c de düşük üstelik..

    neyse konumuz nc değilde nc gibi motorların bir artısı yakıttan varsa 10 tane eksisi başka şeylerden oluyor..

    bu nc ye has bir şey değil all in one tarzı her ürün böyledir bir ürüne yapması gereken işden fazlasını atfederseniz o ürün asli unsur olan işinide doğru düzgün yapamaz iki hatta üç parçaya bölünüceğinden diğer işleride yarım yamalak yapar..

    bence uzun yolda piaggio yamaha honda gibi konusunda uzman kaliteli bir firmanın güzel bir maxi scooterı hem şehir içi hem uzunyolda ne üzer ne yarıyolda bırakır çokda keyif verir.. azda yakar.. şahsi fikrim tabiki..

    yoksa dediğiniz doğru uzun yolda yüksek hacim çoğu motor yakması gerekenden az yakar torklu gider konforlu olur.. tabii motorada bağlı süspansiyon sürüş poziyonu sele konforu.. iki büklüm yatık bir şekilde 600-700 km yol gittikden sonrada o yolda tam bir ızdırap olur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    http://moddreport.com/vespa-ile-dunya-turu/
    ahanda örneği var diye sakın ola ki böyle bir şeye kalkışmayın. Amcamız vespa ile dünya turu yapmış ve belgesele konu olmuştur. Kendisi demir popoya sahip ender insanlardan biri olsa gerek. Tecrübesine saygımız sonsuz derken konuyla alakalı uzun yol için kaç cc yeterli sorusuna cevap olarak değil bilgi dağarcığınıza katkıda bulunmasını umuyorum.
    Soruya nacizane cevabım; 250cc maxi scooter yeterli bence de.
  • elin yabancısına gitmeye gerek yok rahmetli ümmet pertikan abimiz mondial 125 c.c lik motorsikletle defalarca kar kış gece gündüz demeden türkiye turu attı ..

    bisikletle dünya turu avrupa turu atanlarda var .. hatta bir adam bisikletle dünya turu attı tam türkiyeye geldi alanyadamı ne kamyon çarptı ölmüşdü..

    250c.c fazla fazla yeterli 30 beygirlik enjeksiyonlu abs li kaliteli güzel bir maxi tamamdır ..

    otomatik 250c.c de rahat anlık 140-150 yi görürsün manuel 250c.c de dahada yüksek rakamları görebilirsin..

    bu rakamlarda fazla fazla yeterli süratlar sollama ve ani hızlanmalar için ..

    neticede motorsikler için hız sınırı belli şehirlerarası çift yönlü karayollarında en fazla 80/km , bölünmüş yollarda 90/km hız ...
  • Abi peki bu xmax 250 / 300 yeni model olarak ikisi arasında gidip geliyorum mantıklı olan 250 mi yoksa 300 mü daha iyi olur bi kere alacağız sonra yükseltme derdinle uğraşmayalım diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osrt91

    Abi peki bu xmax 250 / 300 yeni model olarak ikisi arasında gidip geliyorum mantıklı olan 250 mi yoksa 300 mü daha iyi olur bi kere alacağız sonra yükseltme derdinle uğraşmayalım diyorum.
    Tabiki imkanın varsa xmas 300 , xmas300 250liğin sorunlarından arındırılmış versiyonudur..

    xmas300, xmas 250 kullanıcılarından gelen olumsuz şeylerın giderildiği ve ihtiyaç duyulan olması gerekli donanım ekipmanlarında hepsinin üstünde toplandığı bir motor.

    en basitinden amortisör sistemi, vibrasyon, ışıklandırma sistemi ,frenler v.b gibi..
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Tamamdır abi çok teşekkür ederim. Peki bu ikiside yeni model yanlış ifade etmişim cc olaraktan 300 önerirsin dimi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • evet 300 daha iyi
  • motorsikletle uzun yola çıkmadan önce şunu diyordum ne fark eder bünyeye bağlı ister 100 cc olsun ister 1000 cc kişiye bağlı derdim. ama şu bir gerçek ki eliniz altında min 150-200 cc olursa rahat edersiniz bazen bazı yerde trafiğin akışına uymak zorundasınız ki hem kendinizi hem trafiği tehlikeye atmamış olalım.. sollamalara bir tık rahat çıkalım.

    onun haricinde yavaş yolun tadını çıkara çıkara gitmeyi severim.
  • osrt91 kullanıcısına yanıt
    hortlatma böyle olur :) aynı dertten bende de var. 40 yaşındayım, motosiklete 50 cc ile başladım alışıp öğrenmek için, 8 ay oldu alalı yaklaşık, e artık yükseltme zamanı geldi diye düşünüyorum. 50 cc fazlasıyla istanbulda işimi görüyor aslında, 10 km işe gidip geliyorum, büyük rahatlık gerçekten. ümraniyeden sancaktepeye 15 dakikada gidiyorum, arabam olsa akşam iş çıkışı 1 saat :) bazı ihtiyaçlar da hasıl oldu, yine haftanın 5 günü işe gidip gelmek, ayda bir veya 2 izmire gidip gelmem gerekiyor, bazen hafta sonları yakın yerlere denize ormana kamp vs için de kullanma düşüncem var. uzun zamandır ben de araştırıyorum ve Allah nasip ederse yamaha xmax 250 almayı düşünüyorum temiz bi 2.el 2015 model felan.
  • xmas arka amortisörleri rahatsızdır biraz şehir içinde iyi ama uzun yolda rahatsız edebilir..
  • bende ybr 125 ten sıkıldım BMW F650GS aldım çokta memnunum bir zaman sonra sıkılıyor insan küçük motordan
  • Benzin olmuş 7 TL ... Eylül gibi ekim gibi 8-9 liraları bulucak diye söylentiler var..

    Bu devirde yüksek hacim motorda arabadan farksız yakar.. varsın bir saat geç gidiyim gidiceğim yere ama az yakıyım..

    Bırak motoru millet bisikletle dünya turu atıyor avrupa turu atıyor..
  • 250 ile çok para gider 50cc yeter
  • 250 cc kesinlkkle cok yeterli bende xmax 250.var 2016 model cok memnunum yetiyor artiyor bile nc ile ilgili yorum yapan arkadas konuyu mukemmel sekilde aciklamis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir hortlatma da benden , 50 CC var çok memnunum, ama ara sıra Antep Mersin yapsam şöyle estire estire diyorum n Max güzel görünüyor ancak Max 155 CC var sanırım, öyle ralli yapmam ancak düz yolda en azından titreşim filan can sıkıcı derecede olmamalı, mesela 120-130 hızlarda çok bağırır mi acaba motor son haddinde kullanıp yıpratmak istemem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50cc bile gider. Burada ki soru sen gidebilir misin

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.