Şimdi Ara

Uzun yol için kaç CC yeterli? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
2
Favori
70.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bolder2005

    Arkadaşlar bende 45 km gidiş - 45 km dönüş rahat bir şekilde yolculuk yapacileceğim motor almak istiyorum. Tavsiye edeceğiniz var mı? Benim aklımda PCX 125 - PCX 150 - N-MAX 125 ya da Yamaha Xenter var.

    Yamaha r25 al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 150 cc hava soğutmalı ya ne dersiniz :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yol için kaç CC yeter diye bir soru sormak tuhafıma gidiyor açıkçası.Motosiklet yolların zevkli,eğlenceli ve molalı geçmesi içindir.A noktasından B noktasına en hızlı nasıl gidebilirimin cevabı motosiklet olmamalı.Ben şahsen 150 cc lik motorum ile çok kez uzun yol yaptım. En uzunlarını varsayarsak 1002 km,810 km,720 km vs vs. 200 km altı çoğu kez yaptım ama onlar uzun yol kapsamına girmiyor.Motosikletkle uzun yol yapmak sabır işidir bunu söyleyeyim.Yolda giderken güzel bir göl görürsünüz,hemen mola,bir çay biraz huzur ve dinlenme.Güzel bir ağaçlık alan görürsünüz,hemen kenara çekersiniz ohh gel keyfim gel.Motosiklet tapa gaz finish noktasına ulaşmak için uygun değildir bana göre.Gezmek,görmek,eğlenmek lazım.Bazen soğuğu yemek,yağmura yakalanmak,bir parça güneş görünce hemen ısınmak lazım.Cesaret ve sabrınız varsa 100 cc bile rahat yeter,ama ürün kaliteli olacakki yolda bırakmasın :) velhasıl kelam,içinizdeki maceraperestliği uyandırmadan,cesareti toplamadan ve trafik kurallarını bilmeden motosikleti hemen almayın derim.ve ayrıca şunuda söyliyim,uzun yollarda,diğer araçla çoğu zaman sizi hiçe sayar.




  • Warriror kullanıcısına yanıt
    Bendeki 150 cc hava soğutmalı.Bir üstte yaptığım uzun yolları yazdım :)
  • 600lük en uygun bu yol için.
  • unrealwar U kullanıcısına yanıt
    Motorunuzun markası neydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • s.a arkadaşlar bi sorum vardı umarım cevaplayan biri çıkar şimdi ben balıkesirde yaşıyorum sıfır bi motor aldım ama ikametim manisada buna göre 45 plaka çıkıyo sanırsam önemli değil ama benim manisaya gitmem gerekiyomu burdaki trafikden hallolurmu
  • Warriror kullanıcısına yanıt
    Rks 150. gayet memnunum
  • unrealwar U kullanıcısına yanıt
    Şu bilgiyi eklemek isterim. CC ile uzun yol arasındaki ilişki konforla orantılı olarak değişir. Bu dediklerinizi hakkıyla yapmak için nispeten kullanışı rahat ve motorun sizin kullanım tarzı ve bedeninize uygun olması gerekiyor. Yoksa dediğiniz gibi mesela A noktasından B noktasına ulaşım ise motosiklet tercih edilmemeli. Böyle bir yolculuk sürücüye eziyet olur. 100cc ile de yapılır sorun değil ama bu durumda bazı şeylerden ödün vermek yani sırt bel ve toto ağrısına katlanmak, şiddetli rüzgara maruz kaldığınızda motor kontrolü için ekstra çaba sarfetmek gerekir. Uzun yol için optimum çözüm 200-250-300cc ideal'dir. Dediğim gibi motosiklet ile sürücünün birbirine uyumu çok önemli. Ben şimdi 250cc scooter kullanıyorum ama kalkıp R25 gösterişli daha güzel diye onu kullanamam. Yolda görüyorum mesela eleman max 60-65 kilo, boy 1.70 bile değil, kocaman motor almış ayakları iki taraftan yere değmiyor. Dengesi bozulduğu anda motorun altında kalacak haberi yok. (nitekim öyle olur)
    Bu tıpkı kot pantolon tshirt giymeye alışkın birinin takım elbise giymesi gibi birşey. Vitrinde manken üzerinde çok güzel durur. mağazaya girer denersiniz size olmaz. O yüzden ben ilk defa motosiklet alacaklara (çünkü bu soruları genelde onlar sorar) mutlaka bir eğitime katılmalarını ve farklı tarzlarda motosiklet kullanmalarını tavsiye ederim. En azından bir üstüne oturun ağırlığına dengesine falan bir bakın. Boyunuza kilonuza uygun mu? Siz onu kullanırken tam olarak hakim olup dikkatinizi çevrenizde olan biten trafiğe verebilecek misiniz. Yoksa gözünüz göstergede hangi viteste kaça nasıl atacağınızı mı düşüneceksiniz. Ayrıca acemilik zamanında kullandığınız motor sizin hedef motorunuz olmamalı. Ben buna alışırım 5 sene değiştirmem diye bir şey yok.

    Motosiklet tutkusu başka bir şeydir. Eğer onu kullanmaktan zevk almıyor, üzerinde üşüyor, rüzgardan sesten rahatsız oluyorsanız, ekipman aksesuar almak için yeterli bütçeniz yoksa, sürekli yakıt tüketimi hesabı yapıyorsanız, Motosiklet size göre değildir.




  • Katılıyorum.Ve nispeten eklemem gereken bazı durumlar oluyor :) Cesaret ve sabır kavramı için,yolun uzun sürmesi hesaba katılarak bu cümle kuruldu ki,çünkü,rüzgara karşı sürüşte bel ve boyun ağrısı,uzun süreli sürüşlerde ise,toto ağrıması ve uyuşması olşuyor ki bu da gerekirse sık sık mola verilmesini gerektiyor.Her ne kadar ergonomik tasarımlı motorlar nispeten daha iyi olsa da,bel ve boyun ağrısı illaki oluyor.Toto dediğimiz uyuşmaya ve ağrımaya elverişli organ için çözüm ise,kaliteli koltuklar ile çözülebilir. Airhawk tarzı malzemeler alınarak bu uyuşma ve ağrı en aza indirilebilir.Bu konuda,zaten profesyonel olarak tabir ettiğimiz,uzun sürüş deneyimlerine sahip insanlardan ziyade (her ne kadar profesyonel olsa dahi,motosikletin tehlikesi göz ardı edilemez),yeni motor alacak kişilerin sorduğu sorulardan oluşuyor.Bu durumda Türk halkının psikolojisini ve karakterini baz alarak cevaplar vermek daha mantıklıdır.Görüntüsü güzel olduğu için motosiklet alanlar,henüz yeterli tecrübesi olmamasına rağmen,scooter,cup ve touning tarzlarına bakmadan direk sport modellere yönelen kişilerimiz malesef çok.Bu yüzden 200 cc üzeri motosikletleri bu konuda öneremem,çünkü kaç yapıyo lan bu motor sorusunu sormayı alışkanlık haline getirmiş insanlarımız,tapa gaz,süratli olarak sürmeye heveslenerek,son hıza ulaşma çabasına girmeye çalışıyor ve kendilerini tehlikeye atıyor.Bu konu için söylüyorum,maddiyatı yüksek olmayan kişilerin sorular sorduğunu görebiliriz,bu durumda pahalı motosiklet almak yerine daha uygun fiyatlı motosikletleri tavsiye etmemiz gerekir ki,ekipmanlar için para ayırmaları gerektiğini anladıkları zaman,ekipmanlara para ayırabilsinler.Kişinin cebinde 5000 tl para var,ve direk 5000 tl lik motosikletlere bakıyor ki bence çok yanlış.Motor almadan önce ekipman alınması gerekiyor.orta kalite ekipmanlar için 600-1200 tl civarı para ayırması gerektiğini bilmeden tüm parasını motosiklete yatırıyor.Bu konular hakkında,tavsiye ve öneri şeklinde bir konu açacağım kısmetse.
    Bizler koşmaya bu kadar hevesliyken,ve yürümeyi henüz yeni yeni öğrenmişken,yoldaki çivileri,taşları göremez oluyoruz.Ve pimanlığı duyduğumuzda,artık çok geç olduğunu anlıyoruz malesef




  • unrealwar U kullanıcısına yanıt
    Genel olarak bilgi eksikliği çok fazla. Kişi aldığı kullandığı motorun teknik özelliklerini dahi açıp okumamış. Çünkü okusa da anlamayacak belki. Ancak fabrika verisi max hız 135km/h olan motorunun neden 160km/h yapmadığı ile ilgili soru sorabiliyor, ve bunun kendi cahilliğinden kaynaklanabileceğini düşünmüyor, motorun bir sorunuymuş gibi anlatıyor. Cevap verince de şaşırıp "Aaa ben öyle sanmıştım" diyor. Elinin altında sınırsız bir bilgi kaynağı var internet. En azından googleda arama yapmayı bilse karşısına yüzlerce sayfa cevap çıkacak. Ama o takip ettiği forumlardan özel yorum almayı tercih ediyor.
  • Aynen öyle vesselam.Ekleyecek herhangi bir cümlemin olmadığını beyan eder,iyi günler dilerim
  • unrealwar U kullanıcısına yanıt
    Bendede Rks Titanic 150 var :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Warriror kullanıcısına yanıt
    Uzun yol yaptın mı hiç.Zorladınmı motoru.senin motorda var mı bi sıkıntı felan. Memnun musun
  • deggart D kullanıcısına yanıt
    İkametini balıkesire aldırman lazım. Çünkü sigorta işlemleri ikamet adresinin bulunduğu ilin kaza durumu vb öğeleri öncelik alıyor.Ve bu durumda ayrıca sigorta fiyatları değişkenlik gösteriyor.Ayrıca balıkesirdeki trafik sana manisa plakası vermez.onlarda ikametini aldırmanı isteyecek
  • Bisikletle bile olur mesele sende bitiyor. Ama amaca yönelik malzeme önemli. Motoron dergisinde ybr 125 ile dünya turuna çıkan birinin hikayesi vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • unrealwar U kullanıcısına yanıt
    Daha uzun yol yapmadım :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MustafaNr kullanıcısına yanıt
    biri bana yardımcı olursa sevinirim uzuzn yol için ara sırada şehir içi kulancam bu 250 cc liklerden hangşsin alsam sizce 2 sindede aklım kaldı mondial r3xi daelim dystar 250 sizce hangisi 2 sinide istiyom ama 2 sizde çok hoşuma gidiyo karar veremeidm
  • Merhaba 2017 de arkadaşımız konuyu tam hortlatamamış bende 2018 yılı şartlarından birazcık beyin fırtınası yapalım dedim. Günümüz şartlarında ekonomi anlamında çok değişiklikler oldu. Vergi olsun motor teknolojileri olsun devletin cezaları olsun. Yollar gelişti tabii sizlerin önerileri değişti mi yoksa hala aynı mı? Ben iki senedir Yamaha Xmax 250 veya 300 için çok inceleme yaptım fakat bi türlü sahip olamadım. Olası ki bi durumda bu motor ile acaba rahatlıkla uzun yol yapabilir miyiz? Boy ve kilo 1.90 / 100 olduğuniçin küçük modellere yönelemiyorım. Yeni PCX veya Nmax gibi. Konuyu açan arkadaşım ne yaptı acaba?
    @blg#



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osrt91 -- 14 Mayıs 2018; 15:24:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.