Şimdi Ara

Uzun ömürlü akü (jel) tavsiyesi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
34.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aldığım bakımsız sulu araç aküsü energizer akü 4 5 ayda ömrünü tamamladı..

    :)

    Solar sistem'de yani güneş paneli ile kullanıyordum arkadaşlar.

    jel akü almayı düşünüyorum 50ile 100 amper arası

    kaliteli ucuz jel akü tavsiyesi verebilmsnz arkadaşlar.

    kullanan arkadaşlar jel akü hakkında bilgi verebilirmisiniz .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gs1991apo -- 21 Eylül 2013; 18:36:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: gs1991apo

    arkadaşlar aldığım bakımsız sulu araç aküsü energizer akü 4 5 ayda ömrünü tamamladı..

    :)

    Solar sistem'de yani güneş paneli ile kullanıyordum arkadaşlar.

    jel akü almayı düşünüyorum 50ile 100 amper arası

    kaliteli ucuz jel akü tavsiyesi verebilmsnz arkadaşlar.

    kullanan arkadaşlar jel akü hakkında bilgi verebilirmisiniz .

    O zaman demedik mi sana sulu akü olmaz diye.

    Yuasa iyidir ancak pahalıdır, bir seçim yapman lazım ya ucuzunu alacaksın ya kalitelisini.

    Saygılar...




  • param yoktu

    bunu 150tl ye vereceğim üstüne para katip

    yiğit
    euro star

    gördüğüm marka bunlar var :)
    fiyat listesi varmı elinde

    ya şimdi yuasa diyorsun da hocam
    fiyat amper verebilirmisin .

    birde özellikleri nasıl olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gs1991apo

    param yoktu

    bunu 150tl ye vereceğim üstüne para katip

    yiğit
    euro star

    gördüğüm marka bunlar var :)
    fiyat listesi varmı elinde

    ya şimdi yuasa diyorsun da hocam
    fiyat amper verebilirmisin .

    birde özellikleri nasıl olmalı.

    Liste bende yok ancak diğer markalara göre pahalıdır. Gidip bayiden öğrenmek en doğrusudur.

    Özellikleri senin isteğine bağlı, amatör kullanımlar için veya eskiden çalışan bir sistemdeki batarya grubunu yenilemek için sadece kapasite bilgisi yeterli.

    Saygılar...
  • yani derin deşarj falan onları fazla bilmiyorum ki :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Kuru veya jel olması şart değil. Deep-cycle dediğimiz akülerin sulu tipleri de mevcut. Bu akülerin temel özellikleri içlerindeki kurşun plakaların kalın olmasıdır. Bu sayede uzun süre düşük akım sunabilirler. Yine bu yüzden şarj-deşarj durumuna daha dayanıklıdırlar.

    Sn. Alpernbugra'nın sizi uyardığı gibi, starter akülerde plakalar ince ve çok sayıdadır. Amaç kısa sürede çok akım verebilmektir. Bu ince plakalar yüzünden aküler şarj-deşarj durumuna karşı dayanıksızdır. Hatta sürekli çalışan taksilerde de starter aküler sizin aküler gibi 5-6 ayda bozulurlar ve firmalar şarj deşarj konusunda daha dayanıklı olan, biraz daha kalın plakalı aküleri taksi aküsü adında pazarlarlar. Bu aküler ticari taksilerde 1-2 yıl arası dayanabilirler.


    Jel akü demek her zaman deep-cycle ( stasyoner ) akü demek değildir. Tekne akülerinde veya pahalı diğer starter akülerde de jel tabiri kullanılabilmekte.



    Yerli markaların sulu tip monoblok opzs 12V 100 Ah stasyoner akülerini kullanabilirsiniz. Garanti süreleri 5 yıl civarında. Ömürleri kullanıma bağlı olarak 15 yılı bulabilir. Firmalar telekominikasyon sistemleri, sinyalizasyon sistemleri vs.. yerlerde kesintisiz güç sunmada kullanılan aküleri ömürleri dolmadan ihtiyaten değiştirilirler. Bunların hurdalarıyla ilgilenen firmalardan bu akülerin sağlamını uygun fiyata temin edebilirsiniz.




  • aktuz A kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim internet de aradığım bilgiyi sizde buldum hocam :)



    ama o tür aküleri burada kimse bilmiyor.

    ilk başta dedim bana derin deşarj a uygun devamlı doldur boşalt a uygun akü verin dedim tuttular arıcılar bunu kullanıyor en iyi si bu dediler . aldık :)

    o zaman bana gerekli olan akü starter dışındaki her akü olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında bu bilgiler forumda mevcut, anladığım kadarıyla Sn. Alpernbugra' da sizi uyarmış. "Bir müsibet bin nasihatten iyidir" demişler. Bundan sonra dikkat edersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 21 Eylül 2013; 22:35:55 >
  • aktuz A kullanıcısına yanıt
    evet uyardı :) amper fiyat beni kandırdı hep o kadının yüzünden. al bu akü iyi güzel dedi ilk başta jel akü alacaktım

    300tl ye sipariş verdik sonra beni aradı dolar kurunu 1tl den hesaplamis bende sevindim 300tl ye jel akü alıyorum diye 400tl ye çıkmıştı sonra iptal ettirdim. yerine energizer aldım . bunu da evde sonuna kadar bitirmişler.

    bana 300 350 civarında jel akü önerebilirmsnz. fiyat kalite bakımından .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gs1991apo -- 22 Eylül 2013; 5:22:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi akü olursa olsun uygun şartlarda kullanımda 4-5 ayda bozulmaz.Bir yanlışlık olmalı.
    Tahminim hatalı şarj yapılmış.Yani ya aşırı voltajla yüklenilmiş ya da hiç şarj edilmeyerek voltaj dibe vurmuş.
    Bende 3 yıldır sulu akü(hemde platin marka)200A R.E.inde kullanıyorum.Problemsiz devam.....
  • malisert32 kullanıcısına yanıt
    hocam 10 15 kere boşaltıldı akü benden habersiz. ondan sonra akü sarj almama ya basladı bende arabaya taktım teyze oglunun bir sorun yok diyor benim inverterle iş yaptıgı yere elektrik verioz :d 10 gündür.

    10 amper solar sarj regülatörüyle sarj ediyordum 80watt günes paneliyle...

    sanırım düşük amperde sarj edildiğinden sorun cıktı hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gs1991apo -- 22 Eylül 2013; 14:03:28 >
  • Akünün kapaklarını dikkatli şekilde açıp saf su seviyesini kontrol et, çok fazla şarj-deşarj yaptıysan veya yüksek akımda şarj yaptıysan akü su eksiltmiştir. İlave edeceğin su saf su olmalı, benzinliklerde ve kimyasal malzeme satan yerlerde bulabilirsin.

    Her akünün kullanım amacı farklıdır starter akünün görevi(yani oto aküsü) kısa sürede 150-200 Amper gibi bir akım vererek marş motorunu döndürmek, alternatör sargılarını ikaz etmek ve bazı elektrikli donanımları kısa süre beslemektir. Sürekli kullanım için değildir. Zaten bu tip akülerin fiyatları starter akülere göre oldukça yüksektir.

    Saygılar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 22 Eylül 2013; 15:20:09 >
  • hocam benm aku bakımsız akü su katılmaz dedı aldgm yer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gs1991apo

    hocam benm aku bakımsız akü su katılmaz dedı aldgm yer

    Üzerinde 6 adet kapak varsa(akü markasının yazılı olduğu folyonun altına bakın) saf su ilave edilebilir. (gerekiyorsa) Yoksa ilave edemezsiniz.

    Saygılar...
  • baktım hocam açılmıyor. :)

    hocam halen alacağım akü yu kararlaştiramadim .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gs1991apo

    baktım hocam açılmıyor. :)

    hocam halen alacağım akü yu kararlaştiramadim .

    Tam kapalı tipse bakımsız aküdür.

    Bütçeye ve ihtiyacın olan kapasiteye bağlı. Başlangıçta iyi bir şarj devresi yapman yararına olacaktır.
  • Önce akü şarjından bahsedeyim.
    Bilhassa hazır Ş.üniteleri max.voltaj ayarından yoksun ya da ayarsız gelir,işi bilmeyenler de böyle montaj yapıp şarj olmasını beklerler.Öyle Ş.Ü.leri gördüm ki max. 12,80 VDC'de şarjı kesiyordu.
    Yani montaj sonrası 1-2 gün M.metre ile voltajı takip edip durum ne gözetlemek gerekirdi.Ör;sizdeki kuru akünün max. 14-14,2 V'da şarj olması gerekir.İşte gördüğüm Ş.Ü. misali sizin Ş.Ü.de 12,80 VDC'de şarjı kesiyorsa ne anladık bu şarjdan?Onca yatırım boşa olmuş gibi olur.
    Kullanımda ise;
    Hemen hemen bütün inverter modelleri minimum voltajda çalışmasını oto. durdurur.10-15 defa döngü ile akü henüz sıfır gibi yenidir.Tabi uygun döngü olursa.Bu uygun döngüyü de yine bir M.metre ile ilk etapta takip etmek gerekir.
    Ör;Direk 12V ışık sistemi beslenecek.Min. voltajı M.metre ile gözlemleyip 10,5-10,7V gibi voltaja düştüğünde o aküden kesinlikle akım çekilmemeli ve şarja bırakılmalıdır.

    Anlaşılan sizin derin deşarj tekerrür ettiğinden akü elden çıkmış.
    Yenisini aldığınızda,şarj ve deşarjda bilhassa voltaj takibini tavsiye ederim.




  • aldığım şarj aleti iyi değil mi ki 110tl ye mi ne almıştım .

    siyah orbus solar şarj aleti . kendim yaptım amperi düşük veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malisert32 kullanıcısına yanıt
    hocam şimdi ben dediğiniz gibi takibi yaptım 14v civarında şarj kesiyordu .

    inverter ise zaten 10.5volt da devreyi kapatıyor. voltaj 11 volt üzerine çıkınca devreye giriyor boşta 3watt gibi çok düşük bir değer çekiyor .

    şunu farkettim 11 volt a düşünce 10.5 volta çok hızlı düşüyordu mesala ilk zamanlar şarj 6saat gidiyordu bozuk diye götürdüm şarj a taktılar getirdim 12saat gitti .

    sonra kullanım 7 8saat e kadar çıktı ondan sonra şarj tutmamaya başladı .

    akü kendi kendini kayıp etti hocam .

    şuanda araba ya takılı ya ilk dediğiniz gibi starter. aküler bu işler için. performansli değil hocam .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önemli olan kullanımı doğru yapmaktır.Derin deşarj edilirse yada bilinçsiz şarj edilirse en kral jel akü dahi kısa sürede nakavt olur.
    Ör;araçlarda bir akü 4-5 yıl gider.Hemde klima,marş akımı farlar gibi devamlı yüksek akım çekildiği halde.

    Önce aküleri doğru şarj etmeyi,doğru deşarj etmeyi bilmeliyiz sonra akü çeşidi seçimini düşünmeliyiz.Kolay gelsin.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.