DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
UYDUNET SİNYAL DEĞERLERİ NE OLMALI ?, UYDUNET SİNYAL DEĞERLERİNİ NASIL ÖLÇERİZ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
69
Cevap
7
Favori
28.377
Tıklama
Tüm Forumlar >> İnternet >> İnternet Servis Sağlayıcılar >> KabloNet >> UYDUNET SİNYAL DEĞERLERİ NE OLMALI ?, UYDUNET SİNYAL DEĞERLERİNİ NASIL ÖLÇERİZ?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1407 Mesaj
      19 Ekim 2011 23:19:49
      UYDUNETTE MALESEF ÇOK FAZLA SİNYAL SORUNU YAŞANIYOR

      EK NOT: adres iptal edildiği için malesef aşağıdaki çözümde işe yaramamaktadır

      SORUN YAŞAYAN ARKADAŞLAR UYDUNETİ ARAMADAN ÖNCE AŞAĞIDAKİLERİ DENEYİNİZ
      ÖNCE İNTERNET EXPLORER PROGRAMINI AÇIYORUZ
      ADRES KISMINA http://62.248.80.10/ YAZIN.

      Modem MAC/IP Addresi Giriniz: KISMINA MODEMİNİZİN ARKASINDAKİ MAC ADRES İ 11:11:11:11 FORMATINDA YAZIN
      MODEM ARA TUŞUNA BASIN


      HATTINIZLA İLGİLİ PROBLEM VARSA ŞEKİLDEKİ GİBİ KIRMIZI YAZI ÇIKACAKTIR. VE SERVİS ÇAĞIRMANIZI SÖYLEYECEKTİR.


      AYRICA 192.168.0.1 adresinden modeminize girip


      Kullanıcı adı:admin Parola:password deyin
      Yukarıda menülerden Durum kısmında, Soldaki menülerde Bağlantı kısmında olduğunuza emin olun:


      Değerler aşağıdaki gibi olmalıdır:
      Downstream Signal/Noise Ratio Olması Gereken Aralık: 30 dB ~ 40 dB
      Upstream Signal/Noise Ratio Olması Gereken Aralık : 20 dB ~ 40 dB
      Downstream Power Olması Gereken Aralık: -15 dBmV ile 15 dBmV -8 ila +8 arasında ise iyi demektir.
      Upstream Power Olması Gereken Aralık: 30 dBmV ile 55 dBmV

      HIZ TESTİ İÇİN:
      http://speedtest.turk.net/ ADRESİNE GİRİN
      aşağıda verilen yönergelere uyduğunuzdan emin olun:


      TESTİ BAŞLAT TUŞUNA BASIN

      HAT DEĞERLERİNİZİN YAPILAN TESTLE UYUMUNU KONTROL EDİN. PING DEĞERLERİ 15-25 CİVARI NORMAL KABUL EDİLİR. 100 LÜ DEĞERLERE VE ÜSTÜNE ÇIKIYORSA ANORMALLİK VARDIR. AYRICA DOWNLOAD HIZINIZA YAKIN HIZ ALDIYSANIZ HATTINIZIN HIZ DEĞERİ NORMALDİR.


      DİKKAT: Eğer bu yaptığınız işlemlerden en az birisinde bile sorun varsa destek@uydunet.net adresine aşağıdaki gibi mail gönderiniz.
      Sorununuz kısa süre içerisinde çözülecektir.

      Yaşamakta olduğunuz hız problemi ile ilgili detaylı inceleme yapılabilmesi için;

      http://www.turksatkablo.com.tr/hiz-testi.aspx ya da http://speedtest.turk.net adresinden yaptığınız hız testi sonucunu
      http://62.248.80.10 adresinden modeminizin SİNYAL SEVİYE SONUÇLARInın resmi ( Modeminizin arka yüzündeki 00 ile başlayan mac numaranız ile modeminizi aratabilirsiniz.)
      yaşadığınız problemin belli bir saat diliminde mi ya da sürekli mi yaşandığını belirtmeniz.

      Testleriniz sırasında aşağıdaki durumlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

      + Testleriniz sırasında virüs programı dahil tüm programları kapatmanız ayrıca internet kullanımınız olmadan

      + Kablosuz bağlantı sağlıyor iseniz kablolu bağlanarak testlerinizi gerçekleştirmenizi rica ederiz.



      Anahtar Kelimeler: Uydunet sinyal değerleri, uydunet sinyal seviyesi, uydunet izmir,uydunet hız testi.






      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilgisayars -- 22 Eylül 2013; 2:44:41 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      287 Mesaj
      24 Aralık 2011 20:21:56
      arkadaş iyi anlatmış ama birkaç şey de ben ekleyeyim:

      torrent programları internetinizi boğuyor olabilir. test yapmadan önce bu programları kapayın.

      varsa farklı bilgisayarlardan deneyin. virüslü bir bilgisayar internet hızınızı düşürebilir. tavsiyem bir laptop ile denemeniz.

      daire içlerinde elle bağlantı yapmayın. elle bağlantıdan kastım bant kullanarak v.s. ile ek yapmaya çalışmayın. eğer kablonuzu uzatmak isterseniz elektrikçilerden konnektör almalısınız. elle yapılan bağlantı veri kaybına ve analog yayında özellikle star kanalında saniye başına düzenli olarak bozulmaya neden olur. (112'nin telsiz frekansı karışıyor) veya 126'dan çağıracağınız ekip bu konuda yardımcı olabilir.

      hattı kendiniz çektiyseniz kapıların kabloyu sıkıştırmadığına dikkat edin. o kablo esnek. ama hiç hasar almayacak diye bir şey de yok.

      bölücü alırken sarı renkli olanlar dijital sinyalleri geçirmez. özellikle internet ve teledünya kullanıyorsanız teledünyada donma ve mozaiklenme, internette düşme veya sinyalde gürültü (yani SNR) yapabilir.

      1 kabloyu bölücüler ile çok fazla bölmeyin. sinyali düşürür. kablo tv ekiplerinde 2'li 3'lü 4'lü 6'lı ve 8'li bölücüler mevcuttur. abone merkezlerinden ve arıza ekiplerinden temin edebilirsiniz.

      eğer modemin yerini değiştirecekseniz modemin kablosunu HER ZAMAN İLK BÖLÜCÜDEN ÇEKİNİZ!!! modem, düzgün çalışması için sinyalin yanında downstream ve upstream sinyallerinin uygun olmasına ihtiyaç duyar.

      bölücülerden geçtikçe upstream seviyesi yükselir. bu bölücünün ne kadar kayıpla böldüğüne bağlıdır. (eğer upstream ana hattan 40 geliyorsa 3.5 kayıplı bir bölücüden çıkarken upstream 43.5 olacaktır.) bölücülerin ne kadar kaybettiği genellikle üzerinde yazar.

      ama bildiğim kadarıyla
      2'li bölücüler 3.5
      3'lü bölücüler 7.5
      4'lü bölücüler 7.5
      6'lı bölücüler 9.5 (markalara göre değişiklik gösterebilir.)
      8'li bölücüler 9.5 - 11.5 arası (yine markalara göre değişiklik gösterebilir.)

      downstream ise gelen sinyal ile doğru orantılı olarak artar veya azalır. downstream seviyeniz 5 ise 3.5 kayıplı bir bölücüden geçerken 1.5'e düşer.

      upstream seviyesi 25 altında ise modeminizin online olması mucizedir. :D:D aynı şekilde 61 üzerinde hiçbir modem online olamaz. 61 üst sınırdır. (tek istisna pozitek markalı kablolu modemlerdir. onlarda arızalıda olsa çalışma üst sınırı 65'tir. kablo tv camiasında "geri yön" olarak tabir edilir.

      downstream seviyesi ise -20 civarı ile + 20 civarıdır. sınırlarını ben de tam bilmiyorum. kablo tv camiasında "ileri yön" olarak tabir edilir.

      e bu kadar şey yazdım bari ufakta olsa bi "sıkça sorulan sorular" olayına gireyim

      ---uydunetin çanakla alakası var mı?
      hayır. sadece adı öyle. :D

      ---arıza ekibi bana sinyalin yetmediğini, yükseltici takılması gerektiğini, bunun da ücretli olduğunu söyledi.
      eğer müstakil bir evde oturuyorsanız size söylenen doğrudur. sizdeki yükselticinin garantisi bittiyse (ve arızalıysa), veya yükselticiniz yoksa verimli kullanmak için yükseltici almak zorundasınız. garantisinin bitip bitmediğini muhtemelen arıza ekibi yükselticinin modeline bakarak size söyleyecektir. eğer şüpheye düşerseniz bağlı olduğunuz ilin şantiye ofisini aramalısınız.

      eğer bir apartmanda oturuyorsanız yükseltici ALMAYIN. zaten bina içine kurulmuş kablo tv dağıtım dolabında bir yükseltici mevcuttur. dolap ilk takıldığında yükseltici zaten takılır. arıza durumunda ise sizden ücret talep edilmeden değiştirilir.



      _____________________________

      psikopat SKYRIM oyuncusu
    • Binbaşı
      1984 Mesaj
      24 Aralık 2011 23:58:36
      @bilgisayars ve @xloader
      önemli bilgiler bunlar.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1407 Mesaj
      25 Aralık 2011 01:23:27
      quote:

      Orijinalden alıntı: Timurlénk

      @bilgisayars ve @xloader
      önemli bilgiler bunlar.

      evet dostum



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      287 Mesaj
      25 Aralık 2011 11:03:48
      saygılar... :D bi problem varsa yardım etmeye çalışırım...


      _____________________________

      psikopat SKYRIM oyuncusu
    • Teğmen
      217 Mesaj
      30 Aralık 2011 18:38:38
      Modem adresinide ip adresinide denedim "bu modem bulunamadı" diyor. 1 haftadır hız sorunu yaşıyorum. 2 kez arızayı aradım gelen olmadı. Uydunet destek bölümüne mail gönderdim. Cevap olarak burda yazılanları yapmam gerektiğini söyleyen bir mail geldi. Hız testini yaptım ama sinyal değerlerini alamıyorum modem bulunamadı diyor. 5 mb bağlantım var durum resimdeki gibi. Sabahları her şey normal ama öğleden sonra hız yerlerde.Garip olan up hızı dl hızının iki katı.




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      287 Mesaj
      30 Aralık 2011 20:17:08
      modem adresi derken modemin altında "cm mac" diye yazan mac adresi ile modem değerlerini sorgulamalısın. olmadı modemin arayüzünde de sinyal değerleri yazar. ordan da bir resim çekip yayınlarsan yardımcı olabilirim.

      bu arada hangi marka modem kullanıyosun? motorola? netmaster? diğer?



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xloader -- 30 Aralık 2011; 20:18:17 >
      _____________________________

      psikopat SKYRIM oyuncusu
    • Çavuş
      45 Mesaj
      30 Aralık 2011 23:47:14
      bende dün uyduneti bağlattırdım hala internet gelmedi bu söylediğinizi deneyim dedim ama http://62.248.80.10/ burdan hiç biyere bağlanamadım uzak sunucu bulunamadı diyor


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      363 Mesaj
      31 Aralık 2011 20:40:04
      Arkadaşlar benim Upstream Power değerim 57.5 ve test yapınca bişey ayarı yapılmalı ve modeme reset atılmalıdır diyor fakat reset atınca da bişey farketmiyor şimdilik yazıyorum 1 2 gün içinde resmini koyucam ve araştırmıştım online oyunlarda kasma yapar diye hakikaten denedim oyunda lag yani (kasma) oluyor bunun için ne yapmam gerekir ?


      _____________________________

    • Binbaşı
      1984 Mesaj
      01 Ocak 2012 01:34:53
      quote:

      Orijinalden alıntı: EnemyHunter

      Arkadaşlar benim Upstream Power değerim 57.5 ve test yapınca bişey ayarı yapılmalı ve modeme reset atılmalıdır diyor fakat reset atınca da bişey farketmiyor şimdilik yazıyorum 1 2 gün içinde resmini koyucam ve araştırmıştım online oyunlarda kasma yapar diye hakikaten denedim oyunda lag yani (kasma) oluyor bunun için ne yapmam gerekir ?

      başıma gelmişti. bağlantı çok sıkıntılı olur. arıza kaydı bırakın bence. değerleri görünce itiraz etmez hemen kayıt alırlar zaten.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      287 Mesaj
      01 Ocak 2012 18:45:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: doctor_19

      bende dün uyduneti bağlattırdım hala internet gelmedi bu söylediğinizi deneyim dedim ama http://62.248.80.10/ burdan hiç biyere bağlanamadım uzak sunucu bulunamadı diyor


      eğer http://62.248.80.10 sitesine bağlanamadıysanız türksat sisteminin çokmüş veya güncelleniyor olduğu zamana rastlamışsınızdır. genelde hep çalışır çünkü. zaten bu site şart değil modemin arayüzünden de internet değerlerine bakabilirsiniz. tek fark http://62.248.80.10 sitesindeki kadar açıklayıcı olmaz sizin için.



      Alıntıları Göster



      arkadaş haklı modem çalışmıyor olsa fişini çek tak falan diye tavsiyelerde bulunurlar ama açıkken o değerleri gösteriyorsa kesinlikle arızanı alıp bir ekip göndereceklerdir.


      quote:

      Orijinalden alıntı: EnemyHunter

      Arkadaşlar benim Upstream Power değerim 57.5 ve test yapınca bişey ayarı yapılmalı ve modeme reset atılmalıdır diyor fakat reset atınca da bişey farketmiyor şimdilik yazıyorum 1 2 gün içinde resmini koyucam ve araştırmıştım online oyunlarda kasma yapar diye hakikaten denedim oyunda lag yani (kasma) oluyor bunun için ne yapmam gerekir ?


      bahsettiğin geri yön 55'in üstünde sorunlu olarak gösterir. aboneye gidilmeli BDK ayarı yapılmalı yazar. BDK anlamı --> bina dağıtım kutusu. daire içindeki tesisatı mantıklı birisi yapmışsa eğer zaten senin yapacağın bişey yok :) binadaki yükselticiye gidip geri yön ayarı yaparlar. eğer oradan düzeltilmezse binaya gelen şebeke kablosundan test ederler. o da sorunlu çıkarsa problem dış şebeke kaynaklıdır.



      _____________________________

      psikopat SKYRIM oyuncusu
    • Yüzbaşı
      363 Mesaj
      03 Ocak 2012 15:52:06
      işte benim değerler

      http://d1201.hizliresim.com/t/3/1k889.jpg



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnemyHunter -- 3 Ocak 2012; 15:53:45 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      287 Mesaj
      06 Ocak 2012 22:54:30
      kusura bakma enemyhunter işten anca vakit ayırdım da girdim..

      downstream power'dan anladığım kadarıyla modeme sinyal az geliyor. ama sorun çıkartacağını sanmıyorum.

      upstream 57, donma kopma yavaşlık yaşayabilirsin. modeme gelen kablo kaç tane ve kaçlı bölücüden geçiyor?



      _____________________________

      psikopat SKYRIM oyuncusu
    • Çavuş
      84 Mesaj
      08 Ocak 2012 19:56:39
      Benim sinyal değerlerim bunlar..

      3mbit sınırsız tarifesindeyim. Şuan 2 masaüstü 1 laptop bağlı sonuç bu ..








      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FBDeViL -- 8 Ocak 2012; 19:57:05 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      287 Mesaj
      11 Ocak 2012 01:55:36
      FBDeViL modem değerlerin süper :)


      _____________________________

      psikopat SKYRIM oyuncusu
    • Yüzbaşı
      456 Mesaj
      12 Ocak 2012 16:19:27
      teşekkürler bilgiler için


    • Binbaşı
      1407 Mesaj
      16 Ocak 2012 01:19:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: CM baba

      teşekkürler bilgiler için

      rica ederiz dostum



      _____________________________

    • Onbaşı
      23 Mesaj
      20 Ocak 2012 10:29:02
      Kısa gelen kabloyu uzatmak için xloader'ın bahsettiği F-F dişi ara konnektör kullanmama rağmen analog kablotv'de S-08 (show tv) kanalındaki saniye başı bozulmanın önüne geçemedim. S-07 (atv) kanalında da ara sıra bozulma oluyor. C-07 (cnn int) kanalında ise başka bir kanalın gölgesi oluyor.

      bu parazitlerin havadaki sinyaller nedeniyle oluştığunu düşünüyorum. F-F dişi ara konnektörden şüpheleniyorum. Ne internette ne de diğer analog tv kanallarında bir sıkıntım yok. (Dijital teledünya aboneliğim yok). Yalnız modemin durumunu kontrol ettiğimde upstream SNR bazen 19 dB'li seviyelere düşebiliyor (min 20 db olmalı), ancak bağlantı hızında (1 Mbps) ve ping değerlerinde bir sorun yok.

      F-F dişi ara konnektör yerine kullanabileceğim daha sağlıklı bir çözüm yolu önerebilir misiniz?

      Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1407 Mesaj
      20 Ocak 2012 11:07:06
      quote:

      Orijinalden alıntı: tempem

      Kısa gelen kabloyu uzatmak için xloader'ın bahsettiği F-F dişi ara konnektör kullanmama rağmen analog kablotv'de S-08 (show tv) kanalındaki saniye başı bozulmanın önüne geçemedim. S-07 (atv) kanalında da ara sıra bozulma oluyor. C-07 (cnn int) kanalında ise başka bir kanalın gölgesi oluyor.

      bu parazitlerin havadaki sinyaller nedeniyle oluştığunu düşünüyorum. F-F dişi ara konnektörden şüpheleniyorum. Ne internette ne de diğer analog tv kanallarında bir sıkıntım yok. (Dijital teledünya aboneliğim yok). Yalnız modemin durumunu kontrol ettiğimde upstream SNR bazen 19 dB'li seviyelere düşebiliyor (min 20 db olmalı), ancak bağlantı hızında (1 Mbps) ve ping değerlerinde bir sorun yok.

      F-F dişi ara konnektör yerine kullanabileceğim daha sağlıklı bir çözüm yolu önerebilir misiniz?

      Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

      telsiz telefon varmı dostum odada.



      _____________________________

    • Onbaşı
      23 Mesaj
      20 Ocak 2012 14:02:14
      Hocam evde telsiz telefon bulunmuyor.

      Bu arada tesisatı tamamladım. Bir ucu açık olan splitter'ın ucunu başka bir tv'ye, SAT ucu açık olan combiner'ı da uydu alıcısına bağladım. Böylece ucu açıkta hiçbir şey kalmadı. Analog tv'deki sorun devam ederken modem upstream SNR değeri artık 20 dB'nin altına düşmüyor, tesadüf de olabilir. Merkezi sistem olan Uydu'nun sinyal seviyesi %30'larda sürünüyor, Ankara'da hava kapalı nedeni bu olabilir.

      Araştırılması gereken çok parametre var.



      _____________________________

Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.