Şimdi Ara

Ustanın 7.500 TL masraf çıkarttığı araba 20 TL'lik tamirat sonucu yeni gibi oldu. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
103
Cevap
3
Favori
21.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynı sorunu yaşıyorum baskı balatayı komple değiştirdim 1 hafta sonra bu sorun çıktı.
    Sorunu değiştiren Usta'dan yada taktığı malzemeden kaynaklı sanıyordum. Müsait olup daha baktıramadım ama kalkışlarda vs. Sorun yoktu değiştiren usta sensördendir vs. Demişti demekki haklıymış memlekete dönünce bi egzoza baktırayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın kendi yetkili servisine götürseniz sonuç nasıl olurdu acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batistuta kullanıcısına yanıt
    İyi niyetin için çok teşekkür ederim hocam.
  • Hocam sizin bahsettiğiniz parça DPF olmasın (dizel partikül filtresi). Eğer dpf de sorun var ve arıza lambası yanmadı ise sensörlerde de sorun var demektir.
  • dunwall1 D kullanıcısına yanıt
    Hocam çok teşekkür ederim. Diliyorum ki bütün sorunlarımızın çözümü böyle kolay olsun hep.
  • Sanayi giriyorum. Selamın Aleyküm demem bile 50 tl iken, eksoz temizleme parası 20 tl alması çok garip geldi.

    Bende Benzer bi durumda, Tanıdığım ustaya götürdüm. Motordan Ses geliyor dedim. Kaput açtı, çırağa seslendi oradan yağ getir dedi.

    1 lt 20/50 motor yağı döktü. Hadi geçmiş olsun dedi.

    Borcumuz ne dedim 200 tl :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AE08F0836

    Şimdiki arabalar hep beyinle meyinle idare ediliyor ya şimdi, o yüzden bu beyinsiz ustaların çoğu hemen beyne bok atmaya çok meyilliler. Bakıyorlar bir de kalantor ensesi kalın bir tipsen tamam biz buna bir beyin gömçürtelim yolumuza bakalım diyorlar...

    Dacia marka şirket aracımıza beyin yanmış çok işi var diyen "tanıdık ustadan" sonra bir Renault yol yardım ekibi çağırdık. Adama beyin arızalıymış deyince, hass*ktir yaa gibisinden bir hareket yapıp anahtarın pilini değiştirdikten sonra 2003'ün parasıyla 100 lira servis ücretini alıp yoluna devam etmişti. O zamanlar immobilizerli arabalar yeni yeni türüyor nereden bilelim sorunun biten anahtar pili olduğunu! O tanıdık ustanın aklına uysak arabanın beyni değişecekti ama sorun çözülmeyecekti.

    İkinci bir mevzu babamın Pejo 307'sinin başına gelmiştir. İsim veriyorum; Şaşmaz Sanayi Talip Oto. Aracımızın sorunu, yüksek hızlarda otomatik şanzımanın hata vermesi ve kendini korumaya alıp devri 3000'de vitesi 2.kademede tutması, yani aracın hızlanmasına izin vermemesi. Bakıldı edildi, 50 kere gidilip gelindi. Valfler değiştirildi, yağ değiştirildi, tık yok.

    Son olarak bu Talip ustamız dedi ki, şanzıman beyni arızalı, değişecek. 5 sene evvelin parasıyla 3000 TL'ye çıkma şanzıman beyni bulundu, sorun devam ediyor.

    Sonra dedi ki şanzıman değişecek. Babama diyorum şu herife götürme arabayı bak Atisan'da Vatan oto var, iyi ustaları var bir baktıralım. Yok, Talip iyi çocuktur diyor başka da birşey demiyor. Dedim tamam, Talip öpsün seni o zaman... 8000 liraya sıfır şanzıman bulundu, takıldı.

    İlk uzun yol tecrübesinde bizim yeni şanzıman da aynı hatayı verdi. Neyse konu uzadı. Araba vatan otoya götürüldü ve bir bakışta sorun tespit edildi. Mesele 50 liralık bir sensördeymiş, fren merkezi ile alakalı bir sorun, bu sensör arızası yüzünden araba istem dışı olarak frenleme yapıyor ve şanzımanın zorlanmasına neden oluyor, şanzıman da kendini korumaya alıyor.

    İşin ilginci bu Talip efendi'nin yaptığı yazılım hata testlerinde de bu hata çıkmadı, yada çıktı da bu puşt sallamadı. Ama Vatan oto'nun yaptığı yazılım testinde şak diye çıktı...

    Okumak istemeyenlere özet geçeyip;
    50 liralık sensör + işini bilmeyen dangalak bir usta + laf dinlemeyen inatçı bir baba, bugün piyasa değeri en fazla 30 bin lira olan araca boşu boşuna 10-15 bin lira masraf yapılmasına neden oldu...
    Hocam alttaki videoda sizin duruma benzer bir olay anlatılıyor. Ancak araç DSGli Caddy.

    Dakika 1:45ten itibaren.

    https://www.youtube.com/watch?v=8HZe5OgfDWs&app=desktop

    3000-6000 biçilen sorunu 100 lira ile hallediyor. Sıkıntı Abs kablosu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hatrix kullanıcısına yanıt
    Araç LPG liymis hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kadir_canakci kullanıcısına yanıt
    Şaka heralde umarım vermemişsinizdir.
    20/50 sadece sesi keser içeride sorun devam edecek hatta büyümesini hızlandıracak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşyeri aracında araç motoru boşta sorun yaratmıyordu. Hareket etmeye çalışınca ise resmen kalkamıyordu. Hızlanınca sorun yoktu. Dedik ne oluyor. Her zaman bakımını yapan usta : "Vites 1 yerine 3'e geçiyor" ufak bir meblağ ile hallettik. Başka usta olsa belki "abi şanzımanı indirdik, üfffff" diyebilirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YOURMOVE

    Arkadaşım otomatik şanzıman ustası. Patronun yaptığı (hırsızlıkları) anlatınca şok oluyorum.

    Parça bile değişmeden binlerce lira almış. Bu tarz adamlar ölünce toprak bile kabul etmez.
    bizim aracimizin da sanzimanda ariza olunca verdik bi "oto. sanzimanci" ve soktu takti yok parca geldi yok o oldu bu oldu derken aldi 4 kusur bin lira
    ve sonuc ne oldu: YAPAMADI.
    sonra ogrendik ki sorun sanzimanin icinden degil sanziman beynindenmis. Tabiri caizse ilk usta arabanin agzina tukurdu. Vallahi cok uyuz oluyorum şu tip adamlara.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normalde arkadaş aracı tanıyor olsa bu sorunu egsoz sesinden bile anlayabilirdi. Tıkanmış katalizör sebebi ile egsozun sesi kısılmıştır duman çıkışı baskılanmıştır doğal olarak araç boğulmuştur . 3 senedir bende olan aracımı iyi tanırım soğukken egsozdan çıkan sesi gaza basında çıkan sesini iyi bilirim aracı tanımak meselesi burada önem taşıyor. Ucuz olmasa da yalandan yere şanzımanı sök tak orjinalliği boz kime neye emanet ettiğini bilmeden boştan yere bir ton para ver işine girmemeniz sevindirici olmuş. Size ve foruma da bir tecrübe oldu.

    Şaşmaz konusunda bir iki tecrübede ben yazayım:

    Bir gün birden bire bir ses peydahlandı sesin muhtemel gelebileceği yer olarak gözle gözüken kulağın işittiği yer direksiyon pompası 3-4 yer gezdim bakın burası "çokomelli" 1 yer steteskop ile pompayı dinledi ve alayı pompa arızalı değişecek dedi takribi masraf 1500 TL. Yılmadım saat gibi çalışan pompa yağ eksilme yok bir şey yok bir arkadaşın tavsiye ile bir ustaya gösterdim sonuç gergi bilyası 30 TL.

    Yine geçen yaz başıma gelen bir olay araç hararete kaçıyor ilginç bir durum aracı zar zor tutuyorum hararet yapmasın diye araç istanbulda mecbur bir kaç ustaya gösterdim tablo şu conta gidik üst kapak revize ölmüş bitmiş bu falan filan: 4500-5500TL

    Şaşmazda sorunumu 30 tlye çözen ustayı aradım araç klima açıkken sorun yaratmıyor gece çıkıcam yola harareti dizginlerim geliyorum dedim sonuç: termostat su deposu kapağı antifriz işçilik: 200TL

    Şaşmaz gerçekten hem çakalların master yapmış olduğu hemde gerçek ustaların master yaptığı ilginç bir yer doğru adama denk gelmek mesele.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbilker1907 -- 9 Eylül 2019; 11:29:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHADOW

    bizim aracimizin da sanzimanda ariza olunca verdik bi "oto. sanzimanci" ve soktu takti yok parca geldi yok o oldu bu oldu derken aldi 4 kusur bin lira
    ve sonuc ne oldu: YAPAMADI.
    sonra ogrendik ki sorun sanzimanin icinden degil sanziman beynindenmis. Tabiri caizse ilk usta arabanin agzina tukurdu. Vallahi cok uyuz oluyorum şu tip adamlara.

    Alıntıları Göster
    Yazık olmuş gerçekten. Zaten araba işlerinde tanıdık varsa yaptırcan. Yoksa namuslu çalışan yer bulmak zor.

    Sonuçta bilmediğimiz bir şey. Adam ne derse tamam demekten başka çare yok. Ya da dükkan dükkan gezeceksin :)

    Bazen güvendiğin usta bile sana kitliyor. Güveniyorum sorun olmaz diyorsun sonuçta. Ama adam yeri gelince kitler.

    Konuyla alakalı değil ama bilgisayarcılarda böyle. Tövbe etmişim gitmemeyi. Bu beni yarım yamalak pc ustası yaptı :) bir şey bozulunca sorunun neyden kaynaklı olduğunu kendim buluyorum.

    Tamir ile uğraşmayıp sıfırını alıp takıyorum. Çünkü kasa ya da malzeme tamire giderse işi biter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ultrasaray0643

    Araç LPG liymis hocam
    Pardon hocam, doğru.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun hocam verilmiş sadakanız varmış. Sanayi işi gerçekten sıkıntı. Geçenlerde sol arka cam krikosu bozuldu servise götürdüm 1400+işçilik fiyat çıkardılar. Servisteki usta parçayı bana bırak ben dışarıda 350 liraya yaptırır 2 3 güne sana haber veririm dedi, bırakmadım. Sanayide 150 liraya 10 dakikada yaptırdım. Serviste ki ustada oraya yaptırıp 200 lirayı cebe atıyormuş demek ki
  • 1.4 opel astra arabamda motordan ilginç bir ses geliyodu. 750 TL ile 3500 TL arasında bir çok fiyat verildi.

    Yetkili servise götürdüm 10 saniyede hallettiler bujilerden birisi çok az gevşemiş. Ücrette almadılar.
  • Hocam Zeki Usta'nın adresini ve dükkan adını söyler misin? bir yere not edelim dursun. inşallah işimiz düşmez ama malum otomatik şanzımanlar tehlikeli.
  • Egzoz açılması motor gücünü arttırdığı için olay çözülmüş gibi görünüyor, çekiş problemi için çözüm ararken denenmesi gereken ilk yöntemlerden birinin egzoz kontrolü olması akıllıca. Basit kontrollerin ardından karmaşık işlere kalkışmak mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • draw1907 kullanıcısına yanıt
    Piyasada namuslu tüccar kalmamış. Hepsi milleti soyma derdinde

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.