Şimdi Ara

Uno S LPG'de performans problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
3.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Halen kullanmakta olduğum Uno 1998 model karbüratörlü aracıma 1 ay kadar önce Aldesa marka kit taktırdım. Taktırmadan önce buji, hava filtresi, yağ filtresi, yağ değişti. Benzin'e göre avans ayarı yapıldı. Taktıktan sonra da montör firmanın tavsiyesi üzerine 2 depoluk tüketimden sonra gaz ayarı yaptırdım.

    Şehir içinde aracımda herşey normal görünüyor. Yakıt tüketimi, rölanti, sabahları çalışma, vs. mükemmel diyebilirim. Ancak şehirler arası yollarda uzun rampalarda yüklü kamyonları bile sollayamıyorum.

    Karbüratörlü araçlarda bir miktar performans düşüklüğünün normal karşılanması gerektiğini biliyorum. Ancak bu kadar bariz bir performans düşüklüğünün sebebi ne olabilir?

    Not: Benzinli çalışmada bu performans kaybı yok. Yakıt olarak da Aygaz Otogaz kullanmaktayım.

    Verilecek cevaplara şimdiden teşekkür ederim.

    Saygılar.







  • bende de 2000 model karbüratörlü var , aynı sorundan bende şikayetçiyim malesefki , ama çözüm yolu yok. Yapılacak tek şey araç motorunun zayıf kalması sebebi ile ani ve riskli sollamalardan kaçının .
  • normal bı durum bu
    aracında sorun yok emın olabılırısn
    duz sıstemın dezavantajı bu
  • Gaz ayari acilirsa araba atak hale geliyor ama bu sefer de gazdaki az yakma avantaji azaliyor. En iyisi kritik konvoy sollamalarda ve dik rampalarda benzine gecmek(Ben boyle yapiyorum)
  • ya ben birisinden duymuştum lpgli araba hava filtresini kirli sever diye... hani değiştirmişsiniz ya, bi bilene sor istersen yani ben sadece duyduğumu söyledim bi sor istersen... bende 1.1 uno 60s vardı lpg'li, arabanın yokuşta bayıldığı doğrudur ama seninki 1.4 yani herhalde bir farkı vardır?
  • Cevap yazanlara teşekkür ederim.

    Ben bu arada distribütörü gevşetip ustaların "sevdi-sevmedi" diye tabir ettiği dene-yanıl metodunu kullanarak avansı değiştirdim. Distribütörü eski olduğu açıdan saat yönünün tersine yaklaşık 3 - 4 derece çevirince motorun daha rahat çalıştığını ve çekişin göreceli olarak arttığını fark ettim. Bu ayarla dün Ankara'dan İzmir'e geldim. Yokuşlardaki çekiş probleminde hissedilir düzeyde bir düzelme var. Yakıt tüketimi de daha iyi.

    Buradan şu sonucu çıkartıyorum: Avans ayarının LPG'den sonra tekrar gözden geçirilmesi şart.

    Bu arada benzinle deneme şansım olmadı. Muhtemelen benzinde de avanstan dolayı bir performans problemi oluşmuştur.
  • benzinde bir miktar güç kaybı olacaktır.avans lpg ye göre ayarlı olduğundan.benzinde belki vuruntulu çalışabilir.
  • Bildigim kadariyla LPG nin oktani daha yuksek,yani benzine gore biraz daha fazla avans derecelerine izin veriyor. Vuruntu olmadiktan sonra olabilecek en yuksek avans degeri en iyi performansi verecektir.
  • ZATEN LPG TAKILDIKTAN SONRA BENZİNİ ÇOK ZOR DURUMLAR HARİCİNDE KULLANMAZSIN.ONUN İÇİN AVANS AYARINI LPG YE GÖRE AYARLAYIP ÖYLE KULLANMAK LAZIM.
  • BU ARADA BUJİ TIRNAK ARALIĞINIDA DARALTABİLİRSEN DAHA İYİ OLUR.
  • Aynısını söyleyecektim , kesinlikle ayarında problem vardır. Çünkü sizinle aynı araca sahibiz.. Ancak benim KIT TARTARINI tek fark bu. Birşeye dikkat ettim takılırken bence kontrol ettirmenizde fayda var.

    motoru açtığınızda hava filtresinin olduğu o kocaman siyah plastik kafa varya , onun iki taraftan hava girişi var biri önce hortumla ön ızgaranın arkasına bağlanıyor kelepçeyle diğeri arkadan giriyor. benim taktırdığım yer arka girişi düzgünce bantlayıp iptal etti. bu şekilde olması gerektiğini söyledi.. bence bir kontrol edin , çünkü bende 2 hafta 1 270km gidip geliyorum ve arada 4 dağ tırmanıyorum birçok otobüs kamyonla karşılaşıyorum doğal olarak benzinle çok fark yok .. dik rampalara girmeden bir vites küçültüp gaza yüklenirseniz rampayı çok güzel yiyorsunuz ... şu ana kadar en dik rampada bile 3. vitese 60km altına düşmedim...




  • Bende de UNO 70S var. Geçen hafta hava filtresini değiştirdim. Öncesinde benzin tüketimi KMde 35-40 YKr civarında idi şimdi normal yakmaya başladı. Fakat LPG çekişi düştü. Bir tanıdık LPGcilerin (karbüratörün üstündeki siyah kafa içindeki) kağıt hava filtresini bantladığını söyledi. Ancak yarısı bantlanan filtre benzinde 2-3 kat fazla yakıt sarfiyatına sebep oluyormuş. Sizin dediğiniz gibi siyah kafaya alttaki girşi iptal edip deneyecem. bakalım nasıl olacak
    Not: Koli bandıyla kağıtla kürekle uğraşmak yerine gaz ve benzinde 2 ayrı hava giriş verebilecek basit bir röleye bağlı vana sistemi vb yok mu?
  • Konu biraz hortladi ama acil cevap yazarsanız memnun olurum.aracim benzinli avansı arttirdigimda motorda zangir zangir ses geliyor.yada sikirdama diyolar şıklama gibi değil gercide.sebep nedir sizce.subap ayarini yaptırmıştım yada karbüratör denmi acaba.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.