Şimdi Ara

Üniversitede slayt okuyup geçerek ders anlatan hocalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
4.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Başlıkta söylediğim profil her üniversitede, her bölümde ve her akademik statüde olmayacağı gibi, bence yaygın ve sorunlu bir düzenin mensupları. Az önce salı günkü Quiz'im için oldukça az bilginin yer aldığı ve derste işlediğimiz slaytları incelemeyi bitirdiğimde bu mesele tekrar dikkatimi çekti.

    Bu hocalardan her yıl daha çok görüyorum. Tahtaya dönüp sadece elindeki notları tahtaya geçiren ve arada birkaç şey söyleyen hocalardan sonra yeni moda bunlar sanırım. Akademik ünvanına bakıyorsun; doçent olmuş, profesör olmuş... Ama derste yaptığı tek şey slaytlarda yazanı okumak. Slayt haricinde açıklama ya yapmaz ya da birkaç cümleyle yapıp dersi bitirir.

    Yılların bıkkınlığı var da işin kolayına kaçmak için bu yolu mu buldular? Tabii ki o üst ünvanları almanın yolu ders anlatım tarzından geçmiyor; ama o ünvanlara sahip ve alanında gayet bilgili hocaların böyle ders anlatmasına anlam veremiyor. Ben, hayatımda ilk defa göreceğim şeyleri bana tabiri caizse gerizekalıya anlatır gibi anlatıp kavratacak bir hoca beklerken, karşımda "slayt okuyup geçen" doçentler, yardımcı doçentler, profesörler çıkıyor.

    En başta dediğim gibi; genelleme yapmıyorum, gerçekten iyi ders anlatanlar da var.

    Bu konuda eleştirileri olan varsa yorumlarını, görüşlerini merak ettim.







  • Sırf bu ve bunun gibi "akademisyenler" yüzünden üniversiteden tamamen soğudum çünkü öğrenciye hiçbir şey katmıyorlar. Mezun olunca bomboş bir şekilde mezun oluyorsun olan onca geçen boş yıla,zamana ve sana oluyor. Yazılacak çok şey varda neyse ama son olarak (Bende bu konuda çok doluyum aslında)

    Türkiye'de "teneke" akademisyen ve profesörlerden bol ne var ki ?

  • en haz etmedıgımdır her universitede bulunur getırir laptop baglar projeksıyona 50 dk yı bıtıtırır gıder birsey sordugunda da ıııı uuuuu iiii der buradan arastır der gecıstırır kazara sana cevap versede bırsey anlamazsın




  • gencler ya da kendını genc hıssedenler...
    ben odtu yu bıtırdım, ustune master yaptım... belkı oturdugum yerlerım yerse ustune doktora yapacagım...
    sunu unutmayın... gercekten ıse yarayan seyler basıttır. basıt olan seylerı yapabılmek zordur. zor olan seylerse gercektır. gercekler ıse acıdır... sımdı acı olan su kı unıversıtede dersler de bırsey ogrenmıyorum hoca slaytı dayıyor ama quızd mıd termde gecırıyor dıyorsunuz. gercek su kı unıversıtedekı hocalar sıze bır sey ogretmek ıcın degıl sızın ne kadar seyı ogrenebıldıgınızı olcmek ıcın oradalar... yani öğretmekten ziyade sormak için... zira dersin kitabı ya da notu o dersin gerçek hocasıdır. zor olan nokta yazılı bir metin ya da slayttan anlam çıkarmaktır. ancak basit olan şey de adam gibi kitabınıza ya da notunuza çalışmaktır. gerçek ise sistem budur vve kendiniz çalışmazsanız hocanızın dersine girerek öğrenebileceğinizi umut etmenizdir. Sistem hocanın dersine giren herkesin o günün konusunu bildiğine ve hocanın öğretmek yerine soruları cevaplamak ve soru sormak için orada bulunması gerektiğidir.

    Sistem böyle işliyor... dersi derste öğrenirim diye düşünmeyin. dersi derste anlarım diye düşünün.

    bunu söyleyen üniversite birincisi ya da öss birincisi değil, 8 sene üniversite de zaman geçirip 6 senedir de iş hayatında olan birisi...

    anlamadığınız yerde youtubea dersin adını yazın. online courseları izleyin... quiz dediğinize göre inglizceniz vardır diye düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuros

    gencler ya da kendını genc hıssedenler...
    ben odtu yu bıtırdım, ustune master yaptım... belkı oturdugum yerlerım yerse ustune doktora yapacagım...
    sunu unutmayın... gercekten ıse yarayan seyler basıttır. basıt olan seylerı yapabılmek zordur. zor olan seylerse gercektır. gercekler ıse acıdır... sımdı acı olan su kı unıversıtede dersler de bırsey ogrenmıyorum hoca slaytı dayıyor ama quızd mıd termde gecırıyor dıyorsunuz. gercek su kı unıversıtedekı hocalar sıze bır sey ogretmek ıcın degıl sızın ne kadar seyı ogrenebıldıgınızı olcmek ıcın oradalar... yani öğretmekten ziyade sormak için... zira dersin kitabı ya da notu o dersin gerçek hocasıdır. zor olan nokta yazılı bir metin ya da slayttan anlam çıkarmaktır. ancak basit olan şey de adam gibi kitabınıza ya da notunuza çalışmaktır. gerçek ise sistem budur vve kendiniz çalışmazsanız hocanızın dersine girerek öğrenebileceğinizi umut etmenizdir. Sistem hocanın dersine giren herkesin o günün konusunu bildiğine ve hocanın öğretmek yerine soruları cevaplamak ve soru sormak için orada bulunması gerektiğidir.

    Sistem böyle işliyor... dersi derste öğrenirim diye düşünmeyin. dersi derste anlarım diye düşünün.

    bunu söyleyen üniversite birincisi ya da öss birincisi değil, 8 sene üniversite de zaman geçirip 6 senedir de iş hayatında olan birisi...

    anlamadığınız yerde youtubea dersin adını yazın. online courseları izleyin... quiz dediğinize göre inglizceniz vardır diye düşünüyorum...

    Ben de Türkiye'nin önde gittiği söylenen üniversitelerinin birinde mühendislik okuyorum. 3. sınıftayım. (İngilizcem var da, Türkçe derste bile "küçük sınav" yerine "Quiz" sözcüğüne alıştırıldığım için öyle dedim. :))

    Hocalar bize bir şey öğretmek için ders vermiyorsa biz neden derslere gidiyoruz o zaman? Direkt slaytları ve çıkmış soruları paylaşsınlar, biz de oturup onları okuyalım ve çözelim. Ekstra çalışmalar için de dediğin gibi, kitaplara ve videolara başvururuz. Yoklama zahmetine de katlanmayız böylece.

    Geçen dönem bölümümün en önemli derslerinden birini aldım. Hocası sağ olsun, derste klavyenin aşağı ok tuşuna basan işaret parmağı dışında bir uzvunu çalıştırmadığı için ben dahil çoğu kişi pek anlamadı konuları. Sorulan sorulara da kem küm yanıtlar veriyordu. Ve bu şahsın ünvanına bakıyoruz: Asst. Prof. Dr.

    Mesele şu ki; hoca derste ne yapıyor da biz derste anlayabilelim ve bizi sınavlarda, ödevlerde zorlamaya hakkı var?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C1E9C52E6 -- 3 Mart 2013; 12:54:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuros

    gencler ya da kendını genc hıssedenler...
    ben odtu yu bıtırdım, ustune master yaptım... belkı oturdugum yerlerım yerse ustune doktora yapacagım...
    sunu unutmayın... gercekten ıse yarayan seyler basıttır. basıt olan seylerı yapabılmek zordur. zor olan seylerse gercektır. gercekler ıse acıdır... sımdı acı olan su kı unıversıtede dersler de bırsey ogrenmıyorum hoca slaytı dayıyor ama quızd mıd termde gecırıyor dıyorsunuz. gercek su kı unıversıtedekı hocalar sıze bır sey ogretmek ıcın degıl sızın ne kadar seyı ogrenebıldıgınızı olcmek ıcın oradalar... yani öğretmekten ziyade sormak için... zira dersin kitabı ya da notu o dersin gerçek hocasıdır. zor olan nokta yazılı bir metin ya da slayttan anlam çıkarmaktır. ancak basit olan şey de adam gibi kitabınıza ya da notunuza çalışmaktır. gerçek ise sistem budur vve kendiniz çalışmazsanız hocanızın dersine girerek öğrenebileceğinizi umut etmenizdir. Sistem hocanın dersine giren herkesin o günün konusunu bildiğine ve hocanın öğretmek yerine soruları cevaplamak ve soru sormak için orada bulunması gerektiğidir.

    Sistem böyle işliyor... dersi derste öğrenirim diye düşünmeyin. dersi derste anlarım diye düşünün.

    bunu söyleyen üniversite birincisi ya da öss birincisi değil, 8 sene üniversite de zaman geçirip 6 senedir de iş hayatında olan birisi...

    anlamadığınız yerde youtubea dersin adını yazın. online courseları izleyin... quiz dediğinize göre inglizceniz vardır diye düşünüyorum...

    soyedıklerınız dogru hersey ogretim gorevlilerinden beklenmez ama en azıdan temel olusturmalılar gecıp slayt yada projeksıyondan okumayla gecıstırılmemeli

    ornek verırsek dıscrete mathematık hocamız vardı slayttan anlatırdı ama tahtayıdakullanırdı hem orneklerı slayta adım adım anlatır hemde kendı ornekler verırdı oyle oulrdıkı tahtada yer kalmaz projeksıyon perdesını kaldırır orayada yazardı yardımcı docentti
    bir digeri var getırır leptou kor kursuye anlatır gıderdı

    yanı hersey ogretım gorevlısınden beklemmez ama turkıye sartlarında unıversıte oncesı meslekı egıtıme bır baslangıc yada bılgılendırme olmadıgı ıcı biraz bocalıyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kakashi hatake
    ...
    ornek verırsek dıscrete mathematık hocamız vardı slayttan anlatırdı
    ...

    Benim Ayrık Matematik (Discrete Math) hocam sadece slaytçıydı mesela. Sadece enine ve boyuna tarama konularında tahtada örnek çözdüğünü hatırlıyorum, bunun dışında hep slaytları okuyup geçerdi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Avrupa da model uzun yıllardır bu şekilde diye biliyorum. O slaytların tamamı bile işlenmyior derste çoğu internete koyuluyor oğrenci kendi çalışıyor. Not vs diye bi olay kalmadı yani artık. Slaytları koyup ödev veriyorlar proje vs şeklinde yapıp notunu alıyorsun bunun haricinde bir de yazılı sınavlar var. Bizim üniversitelerimiz de bu yolda ilerlemeye çalışıyor. Kötü birşey mi ? Abartılmadığı sürece hayır. Türkiye'nin önde gelen üniversitelerinden olmasa da azımsanmayacak derecede kaliteli eğitimi olan bir üniversitede okumaktayım. Bu dediğinizi yapan hocalarımız var. Kötümü oluyor bence hayır. Ama şu detay önemli. Orada yazanları aynen windowsdaki program gibi okuyorsa bir anlamı yok dediğiniz gibi. Mesela benim bahsettiğim hoca kırtasiyeye notları bırakıyor. Notlar slaytın kağıt haline getirilmiş versiyonu. Tek farkı orjinal slaytlerden sayısal örneklerin cevaplarını siliyor. Altını boş bırakıyor. Onları derste birlikte çözüyoruz. Böylece çok çok daha faydalı oluyor. Bunun haricinde her hafta işlediği konuyla ilgili bir proje ödevi veriyor ek olarak bu hocadan aldığımız her derste bize bir programı veya programlama dilini öğretiyor (protheus-matlab-electronic workbench vb..) Hocaya böyle bir öneri sunabilirseniz iyi olur bence sınıfça tabi ne kadar anlar onu bilemem hocaların %90 ından kompleks akıyor çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kassady -- 3 Mart 2013; 16:16:42 >




  • mal bu malzeme bu arkdaşlar... dediğim gibi hocanın temel vazifesi sizin ne kadar anladığınızı ölçmek. nasıl arabanın temel görevi A noktasından B noktasına sizi taşımak. otoyolda radyosu çekmiyor diye 4lüleri yakıp sağa çeken araba görmüyorsanız aman öğrencilere yeterli bilgiyi ejekte etmedim diye hoca görecem diye kendinizi yormayın... realiteleri kendinizi hazırlayın... demirelin dediği gibi dün dündür bugün bugün... eskiden teknoloji yoktu şimdi var... siz youtubedan klip indirirken adamlar da yarın ders anlatacam uykumdan fedakarlık etmem lazım demiyor... mezun olunca üniversitenin ne demek olduğunu anlayacaksınız... bunları hocaları savunmak için söylemiyorum... kral çıplak diyorum sadece... öğrenci için iyi hoca öğretmeye çalışan ve kolay soran iyi not verendir. üniversite için iyi hoca ise üniversiteye araştırma projesi alıp asistan istihdam eden, faturaları ödeyendir. hocanınn gerçek görevi size öğretmek değil sizi sınamaktır. haa derse niye gidiyoruz devam notu neden var diyenler... bazen hocalar derse lütfettim e öğrenciler de iki dakika dizini kırsın benden bşi öğrensin kaygısıyla hadi nota da %5 verdim vs. der....
    devamsızlık yapıp finalden curve alan kimsenin kaldığını görmedim... derse girip girmemek senin seçimin...




  • teknik bölümlerde ne öğrenirsek kendimiz uğraşarak öğreniriz.
    hocalar dediğin gibi kitapdan okur geçirir.

    hatta adam bize norton teoremi anlatıyor ; işte burada akım kaynağına dönüştürürüz , devrenin eşdeğer direnç hesaplarız vs. lafla.
    sonra çok basit bir örnek çözüyor.

    adam bizi ne olarak görüyor anlamıyorum. hiç 2-3 tane soru falan çözmek yok. gitcez kitaplardan kendimiz öğrenecez gibi.
  • Valla ben bu yöntemi kesinlikle benimsemiyorum tamamen saçmalık, ben kendim zaten öğrenecek isem üniversiteye gitmemin mantığı ne bir tane kağıt parçası için mi ? Geçiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 6 Mart 2013; 17:50:35 >
  • Bu yöntemin diğer ülkelerdeki varlığı, bu yöntem hakkındaki düşüncelerimi etkilemiyor. ABD'de de olsun, Almanya'da da olsun, Japonya'da da olsun, Zimbabve'de de olsun, Brunei Sultanlığı'nda da olsun, önemli değil; yüksek akademik ünvanlara sahip bu hocaların gelip kitap ya da slayt okuyarak veya elindeki notları tahtaya geçirmekten başka bir şey yapmayarak "üniversitede ders veriyor, ders işliyor olmaları" ve bize derste doğru dürüst bir şey vermeden işin çoğunu üstümüze yıkmaları, "Gidin şuradan buradan araştırın, şuradaki videoları izleyin" falan deyip başlarından savmaları tasvip ettiğim bir yöntem değil.

    Genelleme yapmadığımı da tekrar söylemek istiyorum. Her hoca böyle değil. Çok iyi ders anlatan hocalar da var.

    Yukarıda "öğrenciler için iyi hoca kriterleri" bahsi geçmiş. Benim için iyi hoca kriterlerinden biri budur. Notunun bol olması ve kolay sorular sorup durması da gerekmiyor illa. (Ama kıt not vereyim diye kasan, sınıfın yarısından fazlasını bırakmasıyla ünlü hocalara da iyi gözle bakmıyorum herkes gibi. :))

    Üniversite hocaların ders anlatışı eskiden de tartışılan bir meseleydi; teknoloji gelişti, slayt sistemi geldi, iyice cılkı çıktı işin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C1E9C52E6 -- 8 Mart 2013; 18:19:22 >




  • Hocanız nasıl işliyor bilmiyorum önceki mesajımda da dediğim gibi orda yazılanları hiçbir açıklama vs yapmadan dümdüz şiir okur gibi okuyorsa bi anlamı yok tabiki. Ama böyle olduğunu sanmıyorum illa ki aralarda açıklamaları oluyordur. Sorun olursa sorarsın cevaplar zaten. Onun haricinde birkaç senedir durum bu vaziyette öğrenme işi artık öğrencinin kendisine bırakılıyor. Bizim dersimize bu sene bir hoca giriyor slayt falan yok işin içinde ama kadın ben size 1 anlatırsam 20 sorarım geri kalan kısımları kendiniz araştırıp öğreneceksiniz dedi. Bu olay başta bana çok garip gelmişti ama daha sonradan alıştım ve ne kadar mantıklı olduğunu anladım. Sonuçta sen bir bilimle uğraşıyorsun elbet biryerlerden çeşitli kaynaklardan araştırmaya ihtiyacın olacak birşeyleri ve hocan bir ömür boyunca yanında olmayacak. Yeri geldi mi 200 sayfalık bir kaynağı özümseyip 10 sayfaya indirebilmelisin kafanda.(Bize bu donem bunun 600 sayfalık versiyonunu yaptırıyolar :D) Hocaların yapmaya çalıştığı ve sana öğretmeye çalıştıkları bundan ibaret.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kassady -- 9 Mart 2013; 0:56:03 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.