Şimdi Ara

Üniversitede Okurken Aynı Bölümü Başka Okulda Kazanmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
3.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar..

    başlık kısmında tam olarak anlatamamış olabilirim. asıl sorum şu olacaktı;

    şu an ben balıkesir üniversitesinde bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (böte) 3. sınıfta okuyorum. daha doğrusu 3 bitti 4. sınıfa başlıcam 2014-2015 döneminde. şimdi bu yaz girdiğim öss de aldığım puan ile yıldız teknik üniversitesi, istanbul üniversitesi, dokuz eylül üniversitesi, ege üniversitesi, anadolu üniversitesi, osmangazi üniversitesinde bulunan böte bölümüne girebiliyorum. şimdi ben bu okullardan birine tercih yapabilir miyim? yaptıktan sonra oraya kayıt yaptırmak için öncelikle balıkesirdeki kaydı mı sildirmeliyim? bi de burda aldığım derslerden gittiğim üniversitede muaf olabilir miyim? sonuçta derslerin %95 i aynı, internet sitelerinden ders içeriklerine baktım. ayrıca bu muaf olacağım derslerde not olarak neyi kriter alıyorlar? bizim okulda bağıl değerlendirme var (çan eğrisi de deniliyor). örneğin ben çoklu ortam dersinden 97 küsür ortalama ile AA aldım, bilim tarihi dersinden 80 küsürle AA aldım. Gideceğim okulda acaba sadece transkriptteki harflere mi bakılır yoksa sayı olarak çevrilip üniversitenin kendi tablosuna göre mi tekrardan harf notları belirlenir.

    Çok soru sordum ama bi kaç gündür bunlar kafamı kurcalıyor, yardımcı olursanız sevinirim :)







  • quote:

    Orijinalden alıntı: LynXMaSTeR

    merhabalar..

    başlık kısmında tam olarak anlatamamış olabilirim. asıl sorum şu olacaktı;

    şu an ben balıkesir üniversitesinde bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (böte) 3. sınıfta okuyorum. daha doğrusu 3 bitti 4. sınıfa başlıcam 2014-2015 döneminde. şimdi bu yaz girdiğim öss de aldığım puan ile yıldız teknik üniversitesi, istanbul üniversitesi, dokuz eylül üniversitesi, ege üniversitesi, anadolu üniversitesi, osmangazi üniversitesinde bulunan böte bölümüne girebiliyorum. şimdi ben bu okullardan birine tercih yapabilir miyim? yaptıktan sonra oraya kayıt yaptırmak için öncelikle balıkesirdeki kaydı mı sildirmeliyim? bi de burda aldığım derslerden gittiğim üniversitede muaf olabilir miyim? sonuçta derslerin %95 i aynı, internet sitelerinden ders içeriklerine baktım. ayrıca bu muaf olacağım derslerde not olarak neyi kriter alıyorlar? bizim okulda bağıl değerlendirme var (çan eğrisi de deniliyor). örneğin ben çoklu ortam dersinden 97 küsür ortalama ile AA aldım, bilim tarihi dersinden 80 küsürle AA aldım. Gideceğim okulda acaba sadece transkriptteki harflere mi bakılır yoksa sayı olarak çevrilip üniversitenin kendi tablosuna göre mi tekrardan harf notları belirlenir.

    Çok soru sordum ama bi kaç gündür bunlar kafamı kurcalıyor, yardımcı olursanız sevinirim :)

    Üniye hazırlıktan veya 1.sınıftan başlarsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • neden peki? hangi kanun ve yönetmelige dayanarak bunu soyluyosun hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soylıcegımı sımdı yazayım. bence hıc bır yere gıtme son 1 sene oku mezun ol..


    gıdecegın unv bolum aynı ola bılır. ders ıcerıklerıde aynı ola bılır. ama unv den unv degısır bu duurm.

    bır unv senın derslere bakıp muaf tuta bılır. dıyerı tutmaya bılır. bunun garantısı yok. teker teker okullara gıdıp ogrencı ıslerıne gııdıp , tabı ders ıcerıklerını yanında getırmek
    sartıyla bunu ogrene bılırsın. bırısı dıyerı ıcın kıyas olmaz. her unv her dersı muaf tutmaz..

    ustelık öss ıle gıcıs yapıcaksın. suan dgs ıle bıle 2 den 4 e tamamlarken muaf konusunda sıkıntılar oluyor. bazı unv 1 den baslatıyor. dıyerlerı 2 den baslatıyor. 3 den baslatan görmedım turkıyede.

    yanı bence 1 yıl dha oku mezun ol.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LynXMaSTeR

    merhabalar..

    başlık kısmında tam olarak anlatamamış olabilirim. asıl sorum şu olacaktı;

    şu an ben balıkesir üniversitesinde bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (böte) 3. sınıfta okuyorum. daha doğrusu 3 bitti 4. sınıfa başlıcam 2014-2015 döneminde. şimdi bu yaz girdiğim öss de aldığım puan ile yıldız teknik üniversitesi, istanbul üniversitesi, dokuz eylül üniversitesi, ege üniversitesi, anadolu üniversitesi, osmangazi üniversitesinde bulunan böte bölümüne girebiliyorum. şimdi ben bu okullardan birine tercih yapabilir miyim? yaptıktan sonra oraya kayıt yaptırmak için öncelikle balıkesirdeki kaydı mı sildirmeliyim? bi de burda aldığım derslerden gittiğim üniversitede muaf olabilir miyim? sonuçta derslerin %95 i aynı, internet sitelerinden ders içeriklerine baktım. ayrıca bu muaf olacağım derslerde not olarak neyi kriter alıyorlar? bizim okulda bağıl değerlendirme var (çan eğrisi de deniliyor). örneğin ben çoklu ortam dersinden 97 küsür ortalama ile AA aldım, bilim tarihi dersinden 80 küsürle AA aldım. Gideceğim okulda acaba sadece transkriptteki harflere mi bakılır yoksa sayı olarak çevrilip üniversitenin kendi tablosuna göre mi tekrardan harf notları belirlenir.

    Çok soru sordum ama bi kaç gündür bunlar kafamı kurcalıyor, yardımcı olursanız sevinirim :)

    Derslerinin içerikleri aynı olan ve cc ve dengi puandan fazla olanları saydırırsın. Ama transkriptinde muaf yazar yani not ortalaman sıfırlanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allking


    quote:

    Orijinalden alıntı: LynXMaSTeR

    merhabalar..

    başlık kısmında tam olarak anlatamamış olabilirim. asıl sorum şu olacaktı;

    şu an ben balıkesir üniversitesinde bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (böte) 3. sınıfta okuyorum. daha doğrusu 3 bitti 4. sınıfa başlıcam 2014-2015 döneminde. şimdi bu yaz girdiğim öss de aldığım puan ile yıldız teknik üniversitesi, istanbul üniversitesi, dokuz eylül üniversitesi, ege üniversitesi, anadolu üniversitesi, osmangazi üniversitesinde bulunan böte bölümüne girebiliyorum. şimdi ben bu okullardan birine tercih yapabilir miyim? yaptıktan sonra oraya kayıt yaptırmak için öncelikle balıkesirdeki kaydı mı sildirmeliyim? bi de burda aldığım derslerden gittiğim üniversitede muaf olabilir miyim? sonuçta derslerin %95 i aynı, internet sitelerinden ders içeriklerine baktım. ayrıca bu muaf olacağım derslerde not olarak neyi kriter alıyorlar? bizim okulda bağıl değerlendirme var (çan eğrisi de deniliyor). örneğin ben çoklu ortam dersinden 97 küsür ortalama ile AA aldım, bilim tarihi dersinden 80 küsürle AA aldım. Gideceğim okulda acaba sadece transkriptteki harflere mi bakılır yoksa sayı olarak çevrilip üniversitenin kendi tablosuna göre mi tekrardan harf notları belirlenir.

    Çok soru sordum ama bi kaç gündür bunlar kafamı kurcalıyor, yardımcı olursanız sevinirim :)

    Derslerinin içerikleri aynı olan ve cc ve dengi puandan fazla olanları saydırırsın. Ama transkriptinde muaf yazar yani not ortalaman sıfırlanır.

    sıfırlanır derken?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LynXMaSTeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: allking


    quote:

    Orijinalden alıntı: LynXMaSTeR

    merhabalar..

    başlık kısmında tam olarak anlatamamış olabilirim. asıl sorum şu olacaktı;

    şu an ben balıkesir üniversitesinde bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (böte) 3. sınıfta okuyorum. daha doğrusu 3 bitti 4. sınıfa başlıcam 2014-2015 döneminde. şimdi bu yaz girdiğim öss de aldığım puan ile yıldız teknik üniversitesi, istanbul üniversitesi, dokuz eylül üniversitesi, ege üniversitesi, anadolu üniversitesi, osmangazi üniversitesinde bulunan böte bölümüne girebiliyorum. şimdi ben bu okullardan birine tercih yapabilir miyim? yaptıktan sonra oraya kayıt yaptırmak için öncelikle balıkesirdeki kaydı mı sildirmeliyim? bi de burda aldığım derslerden gittiğim üniversitede muaf olabilir miyim? sonuçta derslerin %95 i aynı, internet sitelerinden ders içeriklerine baktım. ayrıca bu muaf olacağım derslerde not olarak neyi kriter alıyorlar? bizim okulda bağıl değerlendirme var (çan eğrisi de deniliyor). örneğin ben çoklu ortam dersinden 97 küsür ortalama ile AA aldım, bilim tarihi dersinden 80 küsürle AA aldım. Gideceğim okulda acaba sadece transkriptteki harflere mi bakılır yoksa sayı olarak çevrilip üniversitenin kendi tablosuna göre mi tekrardan harf notları belirlenir.

    Çok soru sordum ama bi kaç gündür bunlar kafamı kurcalıyor, yardımcı olursanız sevinirim :)

    Derslerinin içerikleri aynı olan ve cc ve dengi puandan fazla olanları saydırırsın. Ama transkriptinde muaf yazar yani not ortalaman sıfırlanır.

    sıfırlanır derken?

    Derslerin hepsi 0 kredi gibi olcak ortalamana etki etmicek yeni okulda kalan derslerden ne yaparsan o.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • büyük üniversiteler kabul etmiyor kolay kolay. sebebi ise okul sıralamalarının canına okunuyor. adamların tüm dersi katalog olur, bölüm birincisi kanırta kanırta 3.6 ortalama yapar, sen gidersin hepsini saydırırsın 4-5 dersin kalır kolaylarından alıp 3.7 ortalama yapıp bölüm birincisi olursun. bölümler bunu pek istemiyor. dersin ıcığına cıcığına kadar inceleyip olabildiğince kabul etmeme konusunda uğraşıyorlar. kimi üniversiteler aynı okul içinde bölüm değiştirirken ders saydırmada bile sorun yaratıyor. o yüzden gidip konuşmayı dene ama adam bulamazsın bu zamanda bence. bitir paşa paşa derim ben çünkü çat diye 2. sınıfın1. döneminden başlatırsalar yıllara yazık olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ManikD

    büyük üniversiteler kabul etmiyor kolay kolay. sebebi ise okul sıralamalarının canına okunuyor. adamların tüm dersi katalog olur, bölüm birincisi kanırta kanırta 3.6 ortalama yapar, sen gidersin hepsini saydırırsın 4-5 dersin kalır kolaylarından alıp 3.7 ortalama yapıp bölüm birincisi olursun. bölümler bunu pek istemiyor. dersin ıcığına cıcığına kadar inceleyip olabildiğince kabul etmeme konusunda uğraşıyorlar. kimi üniversiteler aynı okul içinde bölüm değiştirirken ders saydırmada bile sorun yaratıyor. o yüzden gidip konuşmayı dene ama adam bulamazsın bu zamanda bence. bitir paşa paşa derim ben çünkü çat diye 2. sınıfın1. döneminden başlatırsalar yıllara yazık olur.

    konuyla ilgili istanbul üniversitesi böte bölüm başkanı ile görüştüm. 1 ders haricinde tüm derslerden muaf olabileceğimi söyledi. ancak transkriptteki notların aynen geçip geçmeyeceği hususunda dekana bir danışacağını söyledi. ondan bi cevap bekliyorum bakalım hayırlısı olsun inşaAllah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LynXMaSTeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: ManikD

    büyük üniversiteler kabul etmiyor kolay kolay. sebebi ise okul sıralamalarının canına okunuyor. adamların tüm dersi katalog olur, bölüm birincisi kanırta kanırta 3.6 ortalama yapar, sen gidersin hepsini saydırırsın 4-5 dersin kalır kolaylarından alıp 3.7 ortalama yapıp bölüm birincisi olursun. bölümler bunu pek istemiyor. dersin ıcığına cıcığına kadar inceleyip olabildiğince kabul etmeme konusunda uğraşıyorlar. kimi üniversiteler aynı okul içinde bölüm değiştirirken ders saydırmada bile sorun yaratıyor. o yüzden gidip konuşmayı dene ama adam bulamazsın bu zamanda bence. bitir paşa paşa derim ben çünkü çat diye 2. sınıfın1. döneminden başlatırsalar yıllara yazık olur.

    konuyla ilgili istanbul üniversitesi böte bölüm başkanı ile görüştüm. 1 ders haricinde tüm derslerden muaf olabileceğimi söyledi. ancak transkriptteki notların aynen geçip geçmeyeceği hususunda dekana bir danışacağını söyledi. ondan bi cevap bekliyorum bakalım hayırlısı olsun inşaAllah.

    hadi bakalım inşallah şansın yaver gider. Mezuniyet kredisi durumunu da sor bir daha ki görüşmen de. çünkü bazı okullar diploma için falanca krediyi tamamlama koşulu koyuyor. Muaf sayıldın iyi hoş krediler 0 gözüküyor, peki mezuniyet için kaç kredi daha tamamlamalısın.




  • Arkadaşlar diyelim ki 2. sınıf bitiminde ygs lys ile farklı üniversitede aynı bölümü kazandım.3.Sınıftan mı başlatırlar yoksa 1den mi ?
  • Jaycees kullanıcısına yanıt
    Derslerin sayılması gerek Bazı okullar diğer okullardan getirdiğin dersleri çok ince eleyip sık dokuyor ona göre kabul ediyor. En kesin bilgi gitmek istediğin okuldan alınır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.